Kerstpakketje sturen naar Nederland

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
willem_pdx
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 mei 2018, 22:53
Aantal x V.S. bezocht: 2

Kerstpakketje sturen naar Nederland

Bericht door willem_pdx »

Er zijn verschillende topics over pakketjes sturen vanuit VS naar NL. Heeft iemand ervaring met pakketjes sturen rond kerst? Ik wil flat rate met US Postal verschillende pakketjes en enveloppen naar Nederland en UK sturen. Normaal gesproken zou daar 6-10 businessdagen voorstaan, maar ervaring in Europa leert dat er altijd vertragingen zijn rond die tijd. Heeft iemand ervaring ermee? Hebben jullie de kerstcadeaus naar familie al opgestuurd?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Kerstpakketje sturen naar Nederland

Bericht door mtl »

Geen ervaring maar ik zou ze nu al verzenden als je zeker wil weten dat ze voor de kerst binnen zijn. :wink:
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Kerstpakketje sturen naar Nederland

Bericht door roelb »

Ik weet niet hoe veel het is en hoeveel je bij elkaar aan transportkosten kwijt bent. Want je zou het ook allemaal in een doos per Fedex of UPS naar een vriend of familielid kunnen sturen die de losse zendingen vervolgens gewoon voor het binnenlandse tarief voor je verzend. Weet je precies hoe lang het onderweg is. Verzendlabels voor de losse zendingen kun je al zelf aanmaken bij PostNL, DPD of DHL parcel en er al op plakken. Hoeft die persoon waar je het naartoe stuurt alleen maar even de grote doos open te maken en de inhoud af te geven bij het verzendpunt.
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Kerstpakketje sturen naar Nederland

Bericht door Hard Rock Cafe. »

Even een losse gedachte. Moet er ook btw betaald worden over geschenken? Het lijkt me een beetje raar als de onvangenden dat moeten doen. Ik weet wel dat pakjes uit Australie hier wel onder vallen.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Kerstpakketje sturen naar Nederland

Bericht door roelb »

Als de waarde van de zending groter is dan 23 euro: jazeker. Als de waarde groter is dan 150 euro dan eventueel ook nog invoerrechten, afhankelijk van wat het is. Het gaat om de waarde in het handelsverkeer. Die moet je in principe zelf opgeven, maar de Nederlandse douane heeft altijd het recht om dat aan te passen als blijkt dat de werkelijke waarde hoger is.

Als je verzend via een koeriersdienst (UPS, Fedex, etc) dan kun je eventueel opdracht geven op die kosten aan jou te factureren ipv aan de ontvanger (incoterm DDP). Verzend je met USPS dan kan dat niet. Als je met UPS of Fedex oid verzend dan doen zij de inklaring, eigenlijk altijd op basis van de opgegeven waarde. Met USPS komt dat bij PostNL uit, en daar wil nog wel eens iets gecontroleerd worden als de inhoud niet overeen lijkt te komen met de gedeclareerde waarde.
Gast

Re: Kerstpakketje sturen naar Nederland

Bericht door Gast »

Als je niet verzendt als commercieel bedrijf gelden deze bedragen/waarden dan ook?

Wij sturen onze kinderen ook altijd van alles rond sinterklaas maar als het om gifts gaat gaat wat je zegt volgens mij niet op?
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Kerstpakketje sturen naar Nederland

Bericht door Hard Rock Cafe. »

Ik kan alleen onze ervaring delen. Mijn moeder kreeg een zelf geknutselde klok uit Austalie. Hout en een beetje Oostenrijks. Waarde nul. Btw rekening van de douane 75 Euro. Zowel de gever als de ontvangster zijn hoog bejaard en dan is de sentimentele waarde onschatbaar. Toch een heel bedrag om rekening mee te houden.
Laatst gewijzigd door Hard Rock Cafe. op 06 dec 2018, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Kerstpakketje sturen naar Nederland

Bericht door roelb »

Terpies schreef:Als je niet verzendt als commercieel bedrijf gelden deze bedragen/waarden dan ook?

Wij sturen onze kinderen ook altijd van alles rond sinterklaas maar als het om gifts gaat gaat wat je zegt volgens mij niet op?
Jawel hoor. Alles wat ingevoerd wordt is onderhevig aan BTW en invoerrechten, ongeacht het doel. Er moet altijd BTW betaald worden indien de zending een waarde heeft van meer dan 23 euro. Douanrechten alleen indien de waarde groter is dan 150 euro, maar voor veel zaken die vaak vanuit de USA geimporteerd worden (elektronica e.d.) zijn de tarieven op 0% gesteld, dus niet heel relevant. Maar op kleding wordt bijvoorbeeld weer wel een tarief geheven. Let op: BTW wordt geheven over de waarde van de inhoud _plus_ de verzendkosten. Maar alleen als de waarde van de inhoud groter is dan 23 euro.

In principe wordt normaliter de door de verzender opgegeven waarde (op het declaratieformulier aan de buitenkant van de zending of bij een koeriersdienst de elektronisch opgegeven waarde) gebruikt. Maar de douane mag daar vanaf wijken als er een vermoeden bestaat dat die opgegeven waarde niet klopt. Dat zal bij een vervoerder zoals UPS, Fedex, etc eigenlijk nooit gebeuren, die inklaring gebeurt elektronisch terwijl het pakket nog ergens in een vliegtuig onderweg is. Maar bij zendingen die via de reguliere post gaan is die kans wel aanwezig.

Bij zendingen via UPS, Fedex, etc is het vervolgens nog van belang dat de verzender ook de werkelijke verzendkosten specificeert. Zo niet (of als hij die op 0 zet) dan wordt er BTW geheven over de standaard verzendkosten uit de tarieflijst van deze vervoerders. En dat is altijd veel en veel meer dan de werkelijke verzendkosten, vrijwel niemand betaalt de "rack rate" van deze bedrijven.
willem_pdx
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 mei 2018, 22:53
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Kerstpakketje sturen naar Nederland

Bericht door willem_pdx »

Bedankt voor alle feedback. Ik heb de pakketjes opgestuurd met USPS. Ik heb de meeste pakketjes naar NL geconsolideerd, zoals iemand hier aangaf, dat scheelt wel, als onder 4 pond blijft. Er was trouwens een folder op het postkantoor, die aangaf dat de cut off date voor flat rate shipment 8 december was. Als het goed is ben ik dus nog op tijd, maar PostNL zal ook wel overuren maken voor de kerst, dus het is nog even afwachten. Ik kreeg net pas de Sinterklaas cadeaus uit NL aan, dus die gaan mooi onder de kerstboom!

Voor alle pakketjes, sommige zat alleen een kalender in, moest een customs form ingevuld worden. Alles moest gespecificeerd worden, maar ik heb de waarde onder $23 proberen te houden.
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Kerstpakketje sturen naar Nederland

Bericht door Hard Rock Cafe. »

Net beddengoed bij Bed Bath anb Beyond besteld. Tax en vracht was 60% van de kosten. :shock: . Maar het voordeel weegt zo op tegen de kosten. Geen ruzie meer met hubbie :clap: en wassen is ook geen ergernis meer.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer