Reis fa341009: 25 dagen road-trip september/oktober 2018

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
fa341009
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 08 jan 2014, 10:10
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Turnhout, België

Reis fa341009: 25 dagen road-trip september/oktober 2018

Bericht door fa341009 »

Hier een overzicht van onze road trip in september/oktober 2018.
Het was een druk schema, enorm veel stappen gezet, maar ooh zo de moeite waard.

Hopelijk kunnen mensen er wat inspiratie aan opdoen! Als er vragen zijn, ... shoot!

Nogmaals 1000x dank aan iedereen op het forum, voor de vele tips, antwoorden op vragen, ... !!!!

Dag 1:
- Vlucht op LAX (en huurwagen ophalen)
- Rit naar hotel in Ontario

Dag 2:
- Joshua Tree National Park (Hidden Valley Trail, Barker Dam Nature Trail, Skull Rock)
- Route 66 langs Oatman, Kingman, Hackberry
- Hotel in Seligman

Afbeelding
Amboy Crater:
Afbeelding

Afbeelding

Dag 3:
- Helikopter vlucht over Grand Canyon National Park
- Viewpoints (Yavapai Point, Yaki Point)
- South Kaibab Trail tot aan Cedar Ridge
- Viewpoints (Grandview Point, Moran Point, Lipan Point, Desert View)
- Horseshoe Bend Overlook
- Hotel in Page

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dag 4:
- Lower Antelope Canyon
- Antelope Canyon / Lake Powell Kayak trip
- Glen Canyon Dam Overlook
- Hotel in Page

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dag 5:
- Monument Valley State Park
- Forrest Gump Point
- Goosenecks State Park
- Mill Canyon Dinosaur Trail
- Hotel in Moab

Afbeelding

Afbeelding

Dag 6:
- Arches National Park (Fiery Furnace Tour, Park Avenue Viewpoint, Courthouse Towers Viewpoint, Balanced Rock Trail, Double Arch Trail, Sand Dune Trail, Skyline Arch Trail, Devils Garden Trail, Delicate Arch Trail)
- Hotel in Moab

Afbeelding

Afbeelding

Dag 7:
- Corona Arch Trail
- Canyonlands National Park: Island In The Sky (Grand View Point Trail, Mesa Arch Loop Trail, Green River Overlook)
- Dead Horse Point State Park
- Hotel in Torrey

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dag 8:
- Capitol Reef National Park (Panorama Point, Scenic Drive en Capitol Gorge Road met Trail naar de Tanks, Gifford House, Hickman Bridge Trail)
- Scenic Byway 12
- Hotel in Tropic

Afbeelding

Afbeelding

Dag 9:
- Bryce Canyon National Park (Alle viewpoints, Navajo Loop Trail & Peekaboo Loop Trail)
- Hotel In Tropic

Afbeelding

Afbeelding

Dag 10:
- Bryce Canyon National Park (sunrise bij Bryce Point)
- Zion National Park (Checkerboard Mesa, Canyon Overlook Trail, The Narrows River Walk)
- Hotel in Rockville

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dag 11:
- Zion National Park (Watchman Trail, Court Of The Patriarch Viewpoint, Big Bend, Lower Emeral Pools Trail)
- Hotel in Roclville

Afbeelding

Afbeelding

Dag 12:
- Valley Of Fire State Park (Elephant Rock, Rainbow Vista Trail, Silica Dome Viewpoint, Fire Wave Trail, White Domes Loop Trail, Arch Rock Loop Drive)
- Hoover Dam
- Hotel in Las Vegas

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dag 13:
- Las Vegas (Strip afwandelen, gokken)
- Hotel in Death Valley Junction

Afbeelding
Melkweg vanuit Death Valley Junction:
Afbeelding

Dag 14:
- Death Valley National Park (Dante's View, Zabriskie Point, Badwater Basin wandelen naar zoutvlakte, Devil's Golf Course, Artist's Drive, Golden Canyon Trail, Mesquite Flat Sand Dunes, Mosaic Canyon Trail, Father Crowley Point)
- Hotel in Lee Vining

Afbeelding

Afbeelding
Regen gezien in Death Valley, vrij zeldzaam!
Afbeelding

Dag 15:
- Bodie State Historic Park
- Tioga Pass (Lembert Dome, Soda Springs Trail in Tuolumne Meadows, Tenaya Lake, Olmsted Point)
- Yosemite National Park (Tunnel View)
- Hotel in El Portal

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dag 16:
- Yosemite National Park (Glacier Point Tour / Panorama Trail)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dag 17:
- Yosemite National Park (Yosemite Valley, Lower Yosemite Fall Trail, Bridalveil Falls Trail)
- Mariposa Grove (Grizzly Giant Loop Trail)
- Hotel in San Francisco

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dag 18:
- San Francisco (Fiets huren: Painted Ladies, Cable car turnaround at Powell Street & Market Street, Union Square, Flatiron Building, California street, Pier 39, Aquatic Park, Crissy Field, Golden Gate Bridge)
- Fleet Week San Francisco

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dag 19:
- San Francisco (Chinatown, Lombard Street, Alcatraz National Park Night Tour)
- Hotel in San Francisco

Afbeelding

Afbeelding

Dag 20:
- Highway 1 (Devil's Slide Trail, Pigeon Point Light Station, Canta Cruz, 17 Mile Drive)
- Hotel in Monterey

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dag 21:
- Monterey Bay Whale Watch
- Monterey Bay Aquarium
- Hotel in Monterey

Afbeelding

Afbeelding

Dag 22:
- Point Lobos State Natural Reserve
- Bixby Creek Bridge
- Julia Pfeiffer Burns State Park
- Piedras Blancas
- Morro Bay
- Hotel in Pismo Beach

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dag 23:
- Santa Barbara
- Premium Outlets Camarillo
- Point Mugu State Park
- Malibu
- Hotel in Santa Clarita

Dag 24:
- Six Flags Magic Mountain
- Hotel Culver City

Dag 25:
- Los Angeles (Abbot Kinney Boulevard, Venice Canals, Muscle Beach, Venice Skate Park, Santa Monica Pier, Hollywood Sign @ Lake Hollywood Park, Griffith Observatory, SpaceX Headquarters Hawthorne)
- Hotel Culver City

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dag 26:
- Vlucht naar huis
2014: Florida
2017: Florida
2018: Californië, Utah, Arizona, Nevada
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis fa341009: 25 dagen road-trip september/oktober 2018

Bericht door Markstaal »

Gave foto's! Wat blijft het zuidwesten toch ongelooflijk mooi :thumbup:
Bedankt voor het delen!
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis fa341009: 25 dagen road-trip september/oktober 2018

Bericht door Trails »

Mooie reis en super mooie foto's.
wennepen
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 nov 2012, 21:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis fa341009: 25 dagen road-trip september/oktober 2018

Bericht door wennepen »

Prachtige reis zeg en geweldige foto's!
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Reis fa341009: 25 dagen road-trip september/oktober 2018

Bericht door Pleank »

Bedankt voor het verslag, echt gaaf om te zien!

Wij gaan exact dezelfde route doen en ik kan op deze manier heel goed een beeld krijgen van het tempo, dus super handig voor ons eigen reisplan :)
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis fa341009: 25 dagen road-trip september/oktober 2018

Bericht door Mrvanilla »

leuk om te lezen en complimenten aan de fotograaf!
Groetjes,
Daniel
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Reis fa341009: 25 dagen road-trip september/oktober 2018

Bericht door Pleank »

Toch nog een vraag. Ik heb net jullie route-topic doorgelezen en jullie kregen daar vrij veel de feedback dat jullie route totaal niet haalbaar zou zijn. Hoe hebben jullie dit uiteindelijk zelf ervaren? Zou je achteraf toch eventueel sommige keuzes anders gedaan hebben/waar zou je meer rust in hebben gebouwd?

Alvast bedankt voor jullie reactie :)
Laatst gewijzigd door Pleank op 06 dec 2018, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Margriet1102
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 19 sep 2018, 11:24

Re: Reis fa341009: 25 dagen road-trip september/oktober 2018

Bericht door Margriet1102 »

WoW, ziet er gaaf uit! Bedankt voor het delen! Ben wel benieuwd hoe jullie dag 4 in Page precies hebben ingedeeld? Wij willen namelijk ook graag kayakken naar Antilope Canyon.. waar zijn jullie te water gegaan en hoe lang hebben jullie gekayakt? Was het goed te combineren met de excursie dezelfde dag/ochtend?
Dank alvast.
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Reis fa341009: 25 dagen road-trip september/oktober 2018

Bericht door Ron Notenboom »

Mooi en duidelijk verslag met prachtige foto's. Leuk om alle ook door ons bezochte plekken op die manier weer terug te zien. Meest geweldig vind ik de foto bij Corona Arch. :thumbup:
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis fa341009: 25 dagen road-trip september/oktober 2018

Bericht door stegeman »

O WoW. We hadden al zoveel zin om te gaan en kunnen haast niet wachten tot het september is. Nu na deze prachtige foto’s is het geduld bijna op.
AnitaV
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 apr 2016, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis fa341009: 25 dagen road-trip september/oktober 2018

Bericht door AnitaV »

Prachtige foto's!
Wat een snelheid hadden jullie, ik word al moe als ik lees wat jullie allemaal op een dag deden :oops:
fa341009
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 08 jan 2014, 10:10
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Turnhout, België

Re: Reis fa341009: 25 dagen road-trip september/oktober 2018

Bericht door fa341009 »

Iedereen alvast bedankt voor de complimentjes, het was een reis om nooit te vergeten! De foto's zijn een kleine selectie uit de 1000'en. Ik heb ook een uitgebreidere foto selectie staan, moest iemand daar interesse in hebben..
Pleank schreef:Toch nog een vraag. Ik heb net jullie route-topic doorgelezen en jullie kregen daar vrij veel de feedback dat jullie route totaal niet haalbaar zou zijn. Hoe hebben jullie dit uiteindelijk zelf ervaren? Zou je achteraf toch eventueel sommige keuzes anders gedaan hebben/waar zou je meer rust in hebben gebouwd?
Er was inderdaad wat feedback dat het niet haalbaar was, maar beter te veel plannen (met opties moest de tijd er zijn) dan ter plaatse nog liggen uitzoeken wat je nog zou kunnen doen, dachten we. En uiteindelijk hebben we praktisch alles kunnen doen wat we wouden doen!
De reis was op zich wel zwaar, maar volledig de moeite waard. Ik zou het niet anders hebben willen doen. Het was niet zo dat we de ochtend na een stevige dag stappen/druk schema het idee hadden dat we die dag niet vooruit zouden kunnen. Het rijden (we hebben uiteindelijk 3647.3 mijl op de teller gezet) ging verrassend vlot! 2 uur aan een stuk ging zo voorbij (je hebt ook prachtige landschappen waar je door rijdt). Daar had ik op voorhand een beetje bang van, maar lange ritten leken een uitstapje naar de bakker in het dorp.
We hebben eigenlijk goed gebruik gemaakt van het uurverschil op de reis. De eerste dag ben je sowieso vroeg wakker, dat hebben we aangehouden voor de meeste dagen van de reis. Voor zonsopgang vertrekken, zodat we het meeste van de dag konden maken (+ de views bij zonsopgang zijn vaak het mooist). Vroeger gaan slapen (tussen 8 en 10) was niet zo erg, vermits de dagen toch korter werden en in het donker 's avonds kan je niet veel meer gaan bezichtigen. By the way, wij zijn normaal de mensen die amper uit bed kunnen en in het weekend soms tot smiddags in ons bed blijven liggen (geen ochtend mensen dus), maar tijdens onze reis waren we steeds klaarwakker vanaf dat we onze ogen opendeden.
We hebben enorm veel stappen gezet, maar vaak zit je tussendoor in de wagen, waarbij de benen even kunnen rusten.
Hoewel we het gevoel hadden dat we echt wel heel veel gedaan hebben, hebben we toch voldoende rust gevonden tussendoor. Je kijkt ook enorm uit naar wat de dag te bieden zal hebben, de uitzichten tijdens de autoritten, ... ik weet niet wat het is, maar je hebt precies meer energie op zo'n reis. We waren het meest moe na een dag waar we minder hadden gedaan!
Het enige waar ik spijt van heb, is dat we onze volledige dag in Zion niet Angels Landing of Observation Point trail gelopen hebben (de vriendin had schrik van Angels Landing en had last van haar darmen om de lange Observation Point trail zonder toiletten te doen). In plaats daarvan zijn we met de shuttle bij alle punten gestopt en hebben we wat kortere wandelingen gedaan, maar dat was echt op het gemak, en dus meer een 'rust' dag voor ons.
Wat ik eventueel ook anders had gedaan is de dag van Grand Canyon.. We moesten vanuit Seligman nog zeker een uur rijden naar de Canyon, de helikopter tour vertrok om 07:15, half uurtje op voorhand minstens aanwezig zijn, ... uiteindelijk zijn we hiervoor om 4 a 5 uur opgestaan. Niet erg, we waren automatisch vroeg wakker, maar toch.. Het leide er ook toe dat we de wandeling naar Cedar Ridge niet vroeger zijn kunnen starten (het was vrij warm op onze weg terug naar boven) en de zonsopgang op de Canyon niet hebben kunnen zien. Moest ik deze dag opnieuw kunnen inplannen, zou ik de helikopter vlucht laten. Veel mensen vinden het een hoogtepunt van hun reis (mijn vriendin ook trouwens), maar het kost veel, je kan amper foto's maken door die raampjes (omwille van reflecties), je kan ook zomaar in het midden gezet worden waardoor je niet het beste zicht hebt, ... Ik vond het veel spectaculairder om zelf de Canyon in te wandelen!
Margriet1102 schreef:Ben wel benieuwd hoe jullie dag 4 in Page precies hebben ingedeeld? Wij willen namelijk ook graag kayakken naar Antilope Canyon.. waar zijn jullie te water gegaan en hoe lang hebben jullie gekayakt? Was het goed te combineren met de excursie dezelfde dag/ochtend?
Dank alvast.
Hoewel we gelezen hadden dat het licht in Lower Antelope Canyon beter zou zijn op de middag, vonden wij het ook prachtig tijdens de voormiddag (we hadden de tour om 08:00). De tour op zich ging eigenlijk heel gematigd, je had veel tijd voor foto's, geen opdringerig gedoe. Toch zeker niet zoals ik het me had voorgesteld na het lezen van verschillende posts op dit forum. Na 2 uur waren we weer op weg met de wagen. We mochten gratis Antelope Point Marina binnen (als je aangeeft dat je een kayak gaat huren). We wisten zelf niet heel goed waar we moesten zijn, maar er lopen veel mensen rond om het aan te vragen, en als je van de parking naar beneden loopt en linksaf gaat, loop je langs de kayakverhuur (die op een boot is). Om de één of andere reden duurde het vrij lang voordat we effectief in de kayak zaten (de man die ons naar de kayak zou leiden, liet lang op zich wachten). Wa waren rond de middag vertrokken en hoewel we relatief ervaren kayakkers zijn, hebben we het tweede deel van de tocht toch goed moeten doorvaren om tegen half 5 de kayak terug binnen te krijgen. Het varen op Lake Powell naar de Antelope Canyon duurde een 1,5 uur. Op het einde van de canyon hebben we de kayak op het land gelegd en een uurtje gaan wandelen in de canyon (die alsmaar smaller lijkt te worden, maar er lijkt ook geen einde aan te komen. toen we een ander koppel tegenkwamen die al 1.5 uur aan het wandelen waren en dan toch maar waren teruggedraait, hebben we ook maar omkeer gemaakt). Bij het terugkeren zagen we wat mensen van meters hoge rotsen springen, kayak aan de kant dus, dat moesten we ook doen (heel leuk!). Nog wat gezwommen etc. Uiteindelijk hebben we toch een 4 a 5 uur op het meer gezeten, wat langer was dan we gepland hadden. Nadien zijn we nog gestopt bij de Glenn Canyon Dam Overlook (een wandeling van misschien 50 meter brengt je op dit punt), waar we nog een half uurtje van het zicht hebben genoten en onze armspieren hebben laten rusten. We waren toen ook wel echt moe en vermits het etenstijd was, hebben we die dag niet veel meer gedaan. Oorspronkelijk hadden we in de planning ook een bezoek aan de Rimrocks en Buckskin Gulch staan (indien de kayak niet zou kunnen doorgaan), maar we zouden sowieso voor de kayak hebben gekozen indien het weer etc ons het toeliet. Buiten de fantastische views ook gewoon leuk om tussen het wandelen door eens wat andere spieren te gebruiken! Neem wel zeker voldoende water en eten mee (maar dat zal je al wel genoeg gelezen hebben op het forum :p )

Hopelijk hebben jullie wat aan deze ervaringen!
2014: Florida
2017: Florida
2018: Californië, Utah, Arizona, Nevada
fa341009
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 08 jan 2014, 10:10
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Turnhout, België

Re: Reis fa341009: 25 dagen road-trip september/oktober 2018

Bericht door fa341009 »

Ohja, en wij zijn pretpark fanaten, maar Six Flags Magic Mountain was niet de moeite voor ons. Lelijk park, veeeel te druk (5 attracties kunnen doen op 13 uur tijd).
2014: Florida
2017: Florida
2018: Californië, Utah, Arizona, Nevada
Margriet1102
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 19 sep 2018, 11:24

Re: Reis fa341009: 25 dagen road-trip september/oktober 2018

Bericht door Margriet1102 »

Dank voor de uitgebreide beschrijving van dag 4. De combi van tour en kayakken naar Antelope Canyon moet dan voor ons ook haalbaar zijn. We zijn weliswaar geen ervaren kayakkers en misschien is het beter voor ons om een tweepersoonskayak te huren zodat we elkaar kunnen afwisselen.
Gast

Re: Reis fa341009: 25 dagen road-trip september/oktober 2018

Bericht door Gast »

Mooie foto’s!!

Maar waar is die toeristenmeute waar men hier altijd over mekkert?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis fa341009: 25 dagen road-trip september/oktober 2018

Bericht door Martin & Marianne »

Prachtige foto's!

Marianne
M23M
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 sep 2014, 19:39

Re: Reis fa341009: 25 dagen road-trip september/oktober 2018

Bericht door M23M »

Wat een prachtige foto’s! :clap:

Zou ik mogen weten welk fototoestel jullie gebruiken?
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Reis fa341009: 25 dagen road-trip september/oktober 2018

Bericht door Pleank »

fa341009 schreef:Hopelijk hebben jullie wat aan deze ervaringen!
Zeker, hartstikke bedankt voor het uitgebreide verhaal :) ik kan me voorstellen dat je ook energie krijgt van zoveel uit je dag halen als jullie hebben gedaan.
AartVV
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 nov 2018, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis fa341009: 25 dagen road-trip september/oktober 2018

Bericht door AartVV »

Kunnen jullie nog even helpen met jullie ervaringen van dag 6 dag in Arches? Ik ben Moab en omgeving ook aan het plannen... We plannen daar nu twee volle dagen...

Ik lees:
Dag 6:
- Arches National Park (Fiery Furnace Tour, Park Avenue Viewpoint, Courthouse Towers Viewpoint, Balanced Rock Trail, Double Arch Trail, Sand Dune Trail, Skyline Arch Trail, Devils Garden Trail, Delicate Arch Trail)


Is dit op één dag te doen?
Bij andere posts lees ik bijvoorbeeld dat men een voorkeur heeft voor Devils Garden boven Fiery Furnace...?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis fa341009: 25 dagen road-trip september/oktober 2018

Bericht door Martin & Marianne »

Het lijkt mij ook erg veel voor een dag, zeker omdat je met de FF tour al een hele ochtend kwijt bent. Voor Devils Garden blijft dan niet voldoende tijd over om heel erg ver te lopen denk ik?
Ik vind Devils Garden en FF niet te vergelijken, dus als het even kan zou ik die allebei doen. Met 2 dagen Moab (dus 3 nachten?) moet dat ook wel lukken. Als je er in juni of juli bent zijn de dagen lang, maak daar dan ook gebruik van!

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer