Bezienswaardigheden tussen DV en Mammoth Lakes

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 979
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bezienswaardigheden tussen DV en Mammoth Lakes

Bericht door stegeman »

Ik lees op het forum dat er zoveel te zien is op deze route, maar ik zou heel graag weten wat.
Mooie (kortere) trails, meren, bossen, bergen, beren :mrgreen: etc.
Ben druk bezig met een soort van planning. Als we op reis gaan heb ik een lijstje met wat we zowiezo willen gaan zien en een met wat evt zou kunnen zodat ter plekke ook ruimte is voor spontane dingen.
In DV zelf hebben we een overnachting en hebben dan meeste daar al wel gezien denk ik. (Komen vanaf LV dus genoeg tijd). Alleen de zandduinen denk ik die ochtend vroeg nog even.
Het is fijn om te weten waar de mooiste stops zijn. De dag na Mammoth Lakes rijden we tot Yosemite Village dus voldoende tijd voor de tiogapas. Is bodie en mono Lake te doen vooraf? Of toch beter gewoon niet doen. Of evt de dag die we extra hebben in ML daar apart heenrijden?
Ik realiseer me alweer dat het eigenlijk 2 vragen zijn geworden. M’n hoofd zit ook zo vol met vragen. Sorry alvast voor als ik nog eens weer wat post.
Reisperiode zou uit m’n hoofd omstreeks 18-9 in die omgeving met zijn tweeen. (Kids alleen thuis voor het eerst :shock: )
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 979
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Bezienswaardigheden tussen DV en Mammoth Lakes

Bericht door stegeman »

Ps. De 2 nachten ML is bewuste keuze. Ik heb dus wel gelezen dat het vaak alleen als overnachting wordt gedaan. Maar ons lijken de rustigere wandelingen naar diverse meren, de omgeving , de hotsprings etc even heerlijk bijkomen van drukte.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Bezienswaardigheden tussen DV en Mammoth Lakes

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben al meerdere keren dit deel bezocht, maar nog niet veel wandelingen in de bergen gedaan. We hebben alleen ervaring met de Little Lakes Valley Loop. Die begint iets ten zuiden van Mammoth Lakes. Zie daarvoor ons 2015-verslag.
Dat jaar en ook in 2013 en in 2017 hebben we verschillende dingen bezocht langs de 395 zoals Bodie, Mono Lake, Ancient Bristlecone Pines forest, Alabama Hills, Manzanar.
Je zou Bodie in principe wel in de ochtend kunnen doen als je naar Yosemite gaat, maar dan heb je natuurlijk minder tijd voor de Tioga Road. Afhankelijk van je plannen kan dat wel, maar hou er wel rekening mee dat het tegen 7 uur al donker is in september, dus dan wil je wel op je bestemming zijn. Met Mono Lake en Bodie ben je aan reistijd ruim 4 uur kwijt, en dan nog zeker 1,5 uur voor het bezoek zelf.

Marianne
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Bezienswaardigheden tussen DV en Mammoth Lakes

Bericht door Trails »

Wij zijn vorig jaar (september) een kleine week in de Eastern Sierras geweest en we hadden er zo langer willen blijven. Zó mooi en de wandelingen bij Mammoth Lakes zijn geweldig.
Rij dan ook even door naar Minaret Vista vanwaar je een super uitzicht hebt.
De Parker Lake trail vonden we ook echt de moeite waard.
En zo ook de Hot Creek Geological Site.
Van Yosemite hebben we alleen het oosten gedaan. We stonden op Lower Lee Vining campground en zijn van hier tot Olmsted Point gereden.
Wij zijn geen mensen voor de drukte en hier viel het nog mee. De wandeling naar Lyell Canyon bij Tuolumne Meadows) was één van de mooiste die we hebben gedaan en we kwamen hier alleen lange-afstand wandelaars tegen.
Ook bij de Nunatak trail waren we alleen. Niemand die hier ooit stopt, terwijl het aan de weg ligt.
Hier ons verslag: http://www.schoutenjanssen.nl/ (West USA 2017).
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 979
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Bezienswaardigheden tussen DV en Mammoth Lakes

Bericht door stegeman »

Superblij al met deze reacties ! Kunnen we veel mee. Thanx
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Bezienswaardigheden tussen DV en Mammoth Lakes

Bericht door Brigit »

Vanuit Mammoth lakes kun je doorrijden naar devil’s postpile national monument waar je mooie wandelingen kunt maken. Ook de hike naar en rondom Shadow Lake vonden we erg mooi.
Verder zit er een lekkere bakker in Mammoth lakes; schat’s bakkery op 3305 Main Street, verkopen bruin brood...
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
chell
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 25 jul 2017, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Bezienswaardigheden tussen DV en Mammoth Lakes

Bericht door chell »

Wij zijn op weg van DV naar Mammoth Lakes de bergen ingereden en hebben gepicknickt bij de Whitney Portal Picnic Area. Vanuit daar kun je ook de Mt. Whitney Hike doen, maar dat is wel een hele serieuze lange hike. Er zullen misschien ook nog wel kortere trails zijn of misschien is het ook de moeite waard om een deel van die Mt. Whitney Hike te lopen, ik heb me daar niet in verdiept.
Wij vonden de picnic area en de route ernaartoe al de moeite waard. Het is daar echt prachtig, met een aardige waterval direct naast de parkeerplaats.
Reisverslagen/foto's
2015: New York
2018: Roadtrip Las Vegas - Seattle
2022: New York
2023: Anaheim (muziekfestival in the House of Blues)
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Bezienswaardigheden tussen DV en Mammoth Lakes

Bericht door Trails »

Voor wandelingen maken wij veel gebruik van: https://www.alltrails.com/
Je kunt hier van alles ingeven zoals: moeilijkheidsgraad, lengte, etc.
Gebruikersavatar
cookiemon100
Amerikafan
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 jul 2012, 12:53
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Bezienswaardigheden tussen DV en Mammoth Lakes

Bericht door cookiemon100 »

wij hebben dit jaar van ML naar DV de mobius arch in Alabama hills bezocht. Een leuke korte wandeling in een schitterende omgeving.

https://www.pindat.com/pindata/user/est ... 2018-09-22

misschien heb je wat aan het verslag.

oh ik weet niet of je u2 fan bent maar anders kun je nog op zoek naar de Joshua tree album locatie.
2010 New York City
2012 West Amerika
2013 Oostkust + Canada
2014 Florida
2015 Rondje Denver
2016 Washington / Oregon
2017 Deep South
2018 West Amerika
Onze trips : http://estherenrob.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7944
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Bezienswaardigheden tussen DV en Mammoth Lakes

Bericht door Pete.Z »

Album locatie van de Joshua Tree is zeker leuk om te zien, en een must als je U2 fan bent.
Tegenwoordig redelijk makkelijk te vinden, net buiten DV.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4376
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Bezienswaardigheden tussen DV en Mammoth Lakes

Bericht door Ruud2004 »

De tanstations in dat gebied, nergens zal je idiotere prijzen aantreffen, denk ik :lol:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7944
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Bezienswaardigheden tussen DV en Mammoth Lakes

Bericht door Pete.Z »

Behalve in Nederland dan toch Ruud....
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 979
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Bezienswaardigheden tussen DV en Mammoth Lakes

Bericht door stegeman »

Gezien de prijzen in Nederland zal ik niet snel schrikken denk ik van de benzineprijzen daar Haha. Maar ja in verhouding dat stuk dus duur. Maar dat zal in DV en Yosemite ook zo zijn vermoed ik.
We zijn geen U2 fan Ofzo maar we houden het in gedachten en gaan alle wandelingen die hier genoemd zijn en andere dingen nog even goed samen bekijken. Blij dat ik de vraag hier gesteld heb en blij met de reacties.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 979
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Bezienswaardigheden tussen DV en Mammoth Lakes

Bericht door stegeman »

Weet iemand hier ook ergens natuurlijk hot Springs waar je in kunt?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Bezienswaardigheden tussen DV en Mammoth Lakes

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt iets onder Bridgeport een hot spring. Forumlid Ina is dar eens geweest. Ik kan het echter niet zo snel in haar verslagen terugvinden.
Als je googelt vind je wel iets.

Marianne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Bezienswaardigheden tussen DV en Mammoth Lakes

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb alvast even gegoogeld. Dit is wel een aardige site: https://www.gonomad.com/5101-hot-springs-of-the-sierras

Marianne
MrJavier
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 29 okt 2014, 09:50
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: België

Re: Bezienswaardigheden tussen DV en Mammoth Lakes

Bericht door MrJavier »

Een stop om iets te eten kan je doen een eindje voor Mammoth Lakes in Tom's Place. De fantastische dame Jo staat er achter de toog en je kan er ook heel lekker eten. Indien je een korte wandeling wenst te doen volg dan de Rock Creek Road tot aan Rock Creek Lake, wandelen rond dit meer is prachtig. In Mammoth Lakes heb je enkele brouwerijen die de moeite waard zijn indien je van bier houdt. Op het terras van Mammoth Brewing Company is het heerlijk zitten en je kan er naar mensen kijken die cornhole spelen.

Wouter
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Bezienswaardigheden tussen DV en Mammoth Lakes

Bericht door Tipsy_1 »

Tussen DV en Mammoth Lakes is zoveel te zien, genoeg om je dagen bezig te houden.
bvb Hot Creek geological area (erg de moeite!), Convict Lake,...
In het boek photographing the southwest (ik denk het california boek) staan enorm veel ideeen.Wij zijn er in 2010 doorgereden en vonden het er zo mooi dat we in oktober 2017 nog eens zijn teruggegaan maar we hebben slehcts een fractie van onze ideeen kunnen doen. (zie ons reisverslag, als het een foutmelding geeft best nog eens page refreshen) https://reisverhalen9.webs.com/back-to-sw-usa-oct-2017. Er zijn zeer veel wandelmogelijkheden.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Bezienswaardigheden tussen DV en Mammoth Lakes

Bericht door Inges »

Google eens op Keough’s Hot Springs. Wij hadden hem opgenomen in ons roadbook (2018) maar zijn er uiteindelijk, omdat we te lang in de Alabama Hills zijn gebleven, niet geweest. Je hebt er een zwembad maar ook buiten het zwembad complex verschillende hot springs waar je in kunt zwemmen.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Bezienswaardigheden tussen DV en Mammoth Lakes

Bericht door Tipsy_1 »

over baden in de hot springs (zie ons reisverslag): wij hebben verschillende springs gezien waarin je kan badderen. Nu ben ik daar zelf niet zo'n fan van maar als je geluk hebt heb je een spring in het midden van de natuur helemaal voor jezelf (wij zagen zo ergens in eens een blote vent uit zo'n spring komen, nog trauma's van, hahaha)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer