Wat tussen Atlanta en Gatlinburg?

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Wat tussen Atlanta en Gatlinburg?

Bericht door Marielleh »

Wij rijden komende zomer van Atlanta naar Gatlinburg. Volgens Google maps tussen de 3,5 en 4,5 uur, afhankelijk van de route die we nemen. Ik zie dat we bv door Nantahala National Forest of Chattahoochee National Forest kunnen rijden en het laatste stuk door de GSM. Een groene route heeft de voorkeur boven de route om het groen heen via bv Chattanooga.
Iemand tips in deze regio?
Ik denk aan mooie plekjes om langs te rijden en te stoppen, korte wandelingen (tot ca 2 uur), leuke lunch-picknick-plek.
Is het het waard om in een van de nationale bossen te stoppen, of liever door naar de GSM en daar op de dag van aankomst al wat doen?
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: wat tussen Atlanta en Gatlinburg

Bericht door SpaceAce »

In 2010 zijn wij door Nantahala National Forest en Pisgah National Forest gereden. Vooral veel watervallen :thumbup:

Zie Dag 13 van onze blog
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: wat tussen Atlanta en Gatlinburg

Bericht door winterpark »

Net iets anders, maar wij zijn vorige jaar van Atlanta naar Asheville gereden en zijn gestopt in Clayton, wat we een grappig bergdorpje vonden. En bij Tallulah Falls. In Clayton trouwens heel leuk gegeten bij The Rusty Bike Cafe, super aardige eigenaar en veel motorrijders.
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: wat tussen Atlanta en Gatlinburg

Bericht door Marielleh »

Watervallen:-)
Worden we blij van dus helemaal prima.
SpaceAce schreef:ie Dag 13 van onze blog
Ik heb even snel gescand en ik ga je blog post eens uitpluizen. Ik denk dat jullie reistempo flink wat hoger is als het onze (we reizen met kind) maar ik vermoed dat hier leuke suggesties inzitten. Tallulah Falls ziet er ook mooi uit, wellicht lunch in Clayton…. Zal ook afhangen van het tijdstip van vetrek.

Weten jullie; heb je bij al dit soort (state) parken/national forests altijd visitors centra? Ik lees in het blog er wel over en over het gescoorde landkaartje. Dat lijkt me wel heel erg handig/nodig in zo'n omgeving...
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Gebruikersavatar
TimD
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 20 jul 2018, 10:50
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Andelot-Blancheville, France

Re: Wat tussen Atlanta en Gatlinburg?

Bericht door TimD »

In de GSM zou je naar de Clingmans Dome kunnen rijden.

Geweldig 360 uitzicht, heel indrukwekkend.
Als je daar bij de parking aankomst zijn er ook 2 of 3 trails die je kan wandelen, rond de 1,5 a 2 mile als ik me niet vergis.
Gr,

Tim

2008: New York / Washington DC
2009: New York
2012: New York
2015: Florida
2016: California / Nevada / Arizona
2018: Deep South / Texas / New york
2020: New Orleans / Alabama
2020: New York / Philadelphia
Jimmy12345
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 nov 2015, 13:59
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wat tussen Atlanta en Gatlinburg?

Bericht door Jimmy12345 »

Als je van watervallen houdt dan is Chattanooga wellicht toch iets om in gedachten te houden ondanks dat je liever door het groen rijdt. Wij hebben er pas Ruby Falls bezocht, de grootste ondergrondse waterval van de USA, werkelijk schitterend om te zien. We hebben zelf al vele watervallen gezien maar omdat deze ondergronds is is hij toch net iets unieker.

Groetjes en succes met je voorbereidingen
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Wat tussen Atlanta en Gatlinburg?

Bericht door MattRob »

Afgelopen zomer hebben wij ook in die omgeving gereisd, met kinderen (maar wel 15 en 18). Misschien haal je daar nog iets uit !

http://www.mattrob.nl/CaRo/FloridaDeepSouth2018/
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wat tussen Atlanta en Gatlinburg?

Bericht door Marielleh »

Dank voor alle tips en trucs!
TimD schreef:In de GSM zou je naar de Clingmans Dome kunnen rijden.
Hier willen we sowieso heen, ik vermoed vanuit Gatlinburg (waar we een aantal dagen zijn om de GSM te verkennen).
Jimmy12345 schreef:Als je van watervallen houdt dan is Chattanooga wellicht toch iets om in gedachten te houden ondanks dat je liever door het groen rijdt. Wij hebben er pas Ruby Falls bezocht, de grootste ondergrondse waterval van de USA, werkelijk schitterend om te zien. We hebben zelf al vele watervallen gezien maar omdat deze ondergronds is is hij toch net iets unieker.
We zijn elders in de reis in Chattanooga en gaan dan zeker naar Ruby Falls! Lijkt me idd heel bijzonder.
MattRob schreef:Afgelopen zomer hebben wij ook in die omgeving gereisd, met kinderen (maar wel 15 en 18). Misschien haal je daar nog iets uit !
Thnx, weer een reisverslag uitpluizen. Naast vaak erg leuk ook nuttig om idd dingen eruit te halen!
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer