Reis Frank1967: rondreis Washington en Oregon.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Frank1967
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 jan 2017, 14:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Frank1967: rondreis Washington en Oregon.

Bericht door Frank1967 »

Vorig jaar hebben we onze eerste rondreis gemaakt in de USA, startpunt SLC. Het Amerikavirus heeft ons ook te pakken en daarom willen we volgend jaar weer gaan. Eerste idee is een rondreis met een camper door Washington en Orgeon, startpunt Seattle, circa 3 weken. We kunnen gelukkig buiten het hoogseizoen.
Eerste vragen: wat is de beste maand qua temperatuur, juni of september? Loop je in juni het risico dat bepaalde wegen nog geblokkeerd zijn door sneeuw zoals in Yosemite?
Ik weet dat deze regio minder druk is dan bijv. Utah, maar kun je toch maar beter elke camping vantevoren reserveren?
Vorig jaar hadden we namelijk alle 15 campings gereserveerd vantevoren, en dat was maar goed want het was op veel plaatsen (zoals Zion) vol bezet.
Uiteraard gaan we hier zoeken naar routes die anderen gedaan hebben, maar als iemand een mooie route heeft dan hoor ik het graag. Onze voorkeur gaat uit naar natuur/NP, korte wandelingen. Steden bezoeken dat hoeft voor ons niet.
Al vast bedankt voor jullie reacties!
Staten bezocht: CA, NE, UT, AR, CO, WY, ID
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Rondreis Washington en Oregon

Bericht door tomhster »

Er kan op de hoger gelegen delen in juni nog sneeuw liggen, maar het weer is over het algemeen heerlijk in juni. Verder heb je lange dagen en weinig risico op bosbranden. Ik vind het een prima reisperiode. Waarschijnlijk is september ook drukker en dus duurder.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Rondreis Washington en Oregon

Bericht door Mrvanilla »

Vorig jaar hebben wij in juni een rondreis gemaakt door Washington en Oregon. Prachtig weer gehad, maar wel veel nog dicht door sneeuw (met name in Lassen Volcanic, Crater Lake en Mt Rainier). Dat gezegd hebbende was het prachtig en hebben wij het zeker niet als storend ervaren.

Ter inspiratie: https://mrvanilla2017.wordpress.com/
Groetjes,
Daniel
chell
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 25 jul 2017, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Rondreis Washington en Oregon

Bericht door chell »

Wij hebben in juni een stukje Oregon en Washington meegepikt. Het was heerlijk weer! Wij zaten wel tegen het eind van juni in die regio en toen was alles min of meer open en sneeuwvrij. Ik zeg min of meer, want de dag dat wij naar Lassen wilde (17 juni) ging de highway door het park even dicht vanwege een sneeuwstorm. Het was die dag 9 graden in Lassen (beneden, hoger nog kouder), wij sliepen in de buurt van Redding en daar was het 27 graden :shock:
De dag erna was het echter ook in Lassen weer prima weer, dus het kan wel echt alle kanten op nog in die periode.
Reisverslagen/foto's
2015: New York
2018: Roadtrip Las Vegas - Seattle
2022: New York
2023: Anaheim (muziekfestival in the House of Blues)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondreis Washington en Oregon

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hadden in 2006 half juli nog flinke stukken met sneeuw in zowel Mt Rainier als Olympic NP en Crater Lake. Maar juni is wel een mooie maand om te gaan, dus als je het niet erg vindt dat sommige wandelpaden afgesloten zijn is juni zeker een aanrader.

Marianne
Frank1967
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 jan 2017, 14:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Rondreis Washington en Oregon

Bericht door Frank1967 »

Kan nog iemand bevestigen dat september drukker en duurder is dan juni?
Als ik de weersites bekijk dan zit er qua temperaturen gemiddeld niet zoveel verschil tussen die twee maanden.
Staten bezocht: CA, NE, UT, AR, CO, WY, ID
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondreis Washington en Oregon

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou niet weten waarom het duurder zou zijn, zeker niet na Labor Day. Maar je gaat kamperen, dus last van duurdere accommodatie heb je niet. Misschien eens verschillende offertes aanvragen voor vlucht en camperhuur? Vluchten kun je ook zelf bekijken voor verschillende periodes.

Marianne
Frank1967
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 jan 2017, 14:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Rondreis Washington en Oregon

Bericht door Frank1967 »

Martin & Marianne schreef:Ik zou niet weten waarom het duurder zou zijn, zeker niet na Labor Day. Maar je gaat kamperen, dus last van duurdere accommodatie heb je niet. Misschien eens verschillende offertes aanvragen voor vlucht en camperhuur? Vluchten kun je ook zelf bekijken voor verschillende periodes.

Marianne
Ik ga inderdaad maar eens offertes aanvragen voor vlucht en camper. Op de site van Roadbear campers lijkt september duurder dan juni.
Staten bezocht: CA, NE, UT, AR, CO, WY, ID
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4238
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Rondreis Washington en Oregon

Bericht door ingrid14 »

Qua temperatuur zijn juni en september misschien wel te vergelijken.
Maar in juni is alles mooi fris groen en in september (na de vaak -erg- warme zomer) is de natuur meer uitgedroogd, meer dor.

Een sneeuwbui in juni is zeker mogelijk maar dat heb je ook in september.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
Roosuithoorn
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 04 aug 2012, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Rondreis Washington en Oregon

Bericht door Roosuithoorn »

Wij zijn dit jaar eind augustus/begin september in Oregon geweest. Qua weer hadden we erg veel mazzel. Ik had reisverslagen gelezen over dezelfde periode waar de mensen slecht weer hadden getroffen: koud, mistig en zelfs hoog in de bergen een sneeuwbui. Wij waren dan ook blij verrast met het warme en zonnige weer!
De prijzen gaan na Labour Day (eerste maandag in september) flink omlaag. Wij reizen altijd op de bonnefooi en merkte echt het verschil in wat men voor een hotelkamer rekende.
Na Labour Day werd het ook rustiger op de toeristische plaatsten.
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Rondreis Washington en Oregon

Bericht door Almere vak V »

Roosuithoorn schreef:Wij zijn dit jaar eind augustus/begin september in Oregon geweest. Qua weer hadden we erg veel mazzel. Ik had reisverslagen gelezen over dezelfde periode waar de mensen slecht weer hadden getroffen: koud, mistig en zelfs hoog in de bergen een sneeuwbui. Wij waren dan ook blij verrast met het warme en zonnige weer!
Wij komen al jaren meerdere keren per jaar in Oregon. Van oktober tot mei kan je er vanuit gaan dat als je een beetje pech hebt 7 dagen per week regen voorbij ziet komen. Van juni tot september is die regen echter zeer sporadisch en zijn de temperaturen tussen de 25 en de 35 graden.

Afgelopen zomer was het weer fenomenaal in Oregon. Met warm tot zeer warm weer. De sneeuw op Mt Hood was dan ook zo goed als verdwenen. 6 weken geleden was het weer er niet best tot ronduit beroerd. Met als resultaat weer een prachtig wit sneeuwdek op Mt Hood. Maar de afgelopen week heb ik weer in de middag regelmatig in een korte broek en een t-shirtje rondgelopen. Terwijl het in de nacht gewoon vroor. Dus zeg het maar...
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Rondreis Washington en Oregon

Bericht door Annet1992 »

Wij zijn dit jaar in september naar oregon en Washington geweest. We kwamen aan op labor day. We hebben de hele tijd heerlijk weer gehad! 1 dagje regen maar. Verder tussen de 20 en 25 graden. En ik vond niks echt uitgedroogd eerlijk gezegd, zoals iemand hierboven zei. Het is mij niet opgevallen in ieder geval. Of het duur was durf ik niet te zeggen want ik ben m verder nog nooit in de us geweest (:
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Rondreis Washington en Oregon

Bericht door Almere vak V »

Ze kennen geen BTW in Oregon. Nou niet de meest populaire staat onder toeristen. Dus veel goedkoper ga je het in ieder geval niet vinden in de US.
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Rondreis Washington en Oregon

Bericht door Marenko »

Wij zijn een keer in oktober in Oregon geweest en dit jaar in september in Washington. In Oregon hebben we veel regen gehad, maar qua temperatuur nog prima te doen. Dit jaar Washington tot de laatste paar dagen (eind september/begin oktober) prima en zelfs warm weer gehad. Maar niets zo onvoorspelbaar als het weer. Het jaar in Oregon had het in september al gesneeuwd en is de weg in Lassen een paar dagen dicht geweest, toen wij er in oktober waren hebben we daar in een t-shirt en korte broek rondgelopen. Beide keren waren met een camper van Roadbear.
Frank1967
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 jan 2017, 14:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Rondreis Washington en Oregon

Bericht door Frank1967 »

Eerste opzet van een rondje met een camper vanaf Seattle. Graag commentaar en aanbevelingen.
- Wij zijn geen liefhebbers van steden dus geen bezoek aan Portland en Seattle.
- Weet iemand of highway 84 tussen The Dalles en Portland helemaal open is? Wat zijn de beperkingen na de bosbranden van 2017? Alleen dat bepaalde uitzichtpunten en hikes gesloten zijn?
- Missen jullie iets in deze route?

Dag 1 (6 juni): Amsterdam – Seattle
Dag 2 (7 juni): Camper ophalen, camping in Olympia
Dag 3 (8 juni): Olympia – Port Angeles (Olympic NP)
Dag 4 (9 juni): Port Angeles – Quinault (Olympic NP)
Dag 5 (10 juni) Quinault (Olympic NP) – Cannon Beach
Dag 6 (11 juni): Cannon Beach – Newport
Dag 7 (12 juni): Newport – Coos Bay/North Bend
Dag 8 (13 juni): Coos Bay
Dag 9 (14 juni): Coos Bay – Crescent City – Redwood NP
Dag 10 (15 juni): Redwood NP – Medford
Dag 11 (16 juni): Medford – Crater Lake
Dag 12 (17 juni): Crater Lake – Bend
Dag 13 (18 juni): Bend
Dag 14 (19 juni): Bend – John Day Fossils Beds N.M.
Dag 15 (20 juni): John Day Fossil Beds N.M. – The Dalles
Dag 16 (21 juni): The Dalles – Troutdale (Portland)
Dag 17 (22 juni): Troutdale – Mount Saint Helens
Dag 18 (23 juni): Mount Saint Helens – Mount Rainier
Dag 19 (24 juni): Mount Rainier
Dag 20 (25 juni): Mount Rainier – North Cascades
Dag 21 (26 juni): North Cascades
Dag 22 (27 juni): North Cascades – Seattle (camper inleveren)
Dag 23 (28 juni): Seattle – Amsterdam (aankomst 29 juni)
Staten bezocht: CA, NE, UT, AR, CO, WY, ID
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Rondreis Washington en Oregon

Bericht door Almere vak V »

Highway 84 is gewoon open als jullie in juni komen. Zit nu in Dallas en heb even gekeken of er nog beperkingen zijn. Die zijn er overigens nu wel. Maar heeft heeft vooral te maken met een ongeluk en het feit dat bepaalde plekken vol zijn voor trucks. Maar er zijn geen problemen meer ivm de branden. Als het goed is moet je daar in juni geen last meer van hebben. Een handige site daarvoor is tripcheck.com. Laat precies zien waar de problemen zijn en een eventuele alternatieve route.

Er zijn nog steeds beperkingen na de branden van 2017. Er is nog steeds een hele hoop dicht. Oneonta, Horsetail, Angels Rest, Triple Falls en Wahkeena zijn nog steeds dicht. Maar open zijn Dog Mountain, Mosier, Deschuttes, Columbia Hills SP, Beacon Rock SP, Latourell, Bridal Veil, Rowena Creek, Cape Horn en natuurlijk Multnomah Falls. Bij die laatste mag je inmiddels (vorige week tenminste...) ook weer omhoog tot aan de brug. Hou er wel rekening mee dat het op de plekken die open zijn juist een stuk drukker is door de andere gesloten plekken. Op een druilerige donderdagochtend stond de parkeerplaats bij Multnomah Falls gewoon zo goed als vol. Wel iets om rekening mee te houden.

Wat ik wellicht anders zou doen is je route langs de kust inkorten. Route is fantastisch, eerlijk is eerlijk. Maar het is wel 7 dagen van hetzelfde. Ik denk dat je na een dag of 4 bochten, rotsen, strand, ocean, bochten, rotsen, strand, ocean, enz, er wel klaar mee bent. Ik zou bij Newport landinwaarts gaan en via Corvalis en Eugene, twee leuke universiteitsstadjes de Willamette Valley indraaien en daar zeker naar Silver Falls SP gaan. Van daaruit zou ik dan naar beneden rijden via Stayton. Daar kan je bij de A&W een hamburger eten terwijl je 40 jaar teruggaat in de tijd.

Dan je laatste vraag. Mis je iets in deze route. Ook hierboven al een beetje aangehaald. Tsja, een stuk of 100 andere dingen die je kunt doen in Washington en Oregon. Maar dat zal je altijd blijven houden. Neem de tijd, geniet en kom vooral weer terug zoals ze altijd in Oregon zeggen. Daar houden wij ons heel goed aan. Een keer of 4 per jaar...
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Frank1967: rondreis Washington en Oregon.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het wel mooi zo. De 7 dagen kust zie ik niet?
Alleen de tijd voor Redwood NP is wel kort zo. Je moet vanuit Crescent City nog wel een eind naar het zuiden. Kijk eens in ons 2015-verslag voor dat stuk.

Ik heb geen ervaring net North Cascades, maar misschien is het een idee om dat over te slaan en een extra dag uit te trekken voor Redwoods en bijvoorbeeld Mt Rainier?
Afhankelijk van wat je onderweg nog wilt doen is het ook wel mogelijk om Mt St Helens te bezoeken op weg van Troutdale naar Mt Rainier.

Marianne
Frank1967
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 jan 2017, 14:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Frank1967: rondreis Washington en Oregon.

Bericht door Frank1967 »

Marianne,
Er zijn twee parken namelijk in het noorden Jedediah Smith Redwoods State Park bij Crescent City en in het zuiden Redwood NP. Laatstgenoemde park ligt inderdaad nog een eind naar het zuiden. Is het noordelijke park geen goed alternatief?
Mount St. Helens staat al op ons reisschema.
Wie heeft ervaring met het North Cascades NP? Is dit de moeite waard, als je de rest van ons schema bekijkt?
Staten bezocht: CA, NE, UT, AR, CO, WY, ID
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Frank1967: rondreis Washington en Oregon.

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt inderdaad alleen naar het Jedediah SP, maar dat is vrij klein en wij vonden het toch de moeite waard om ook de andere parken te bekijken. Je kunt je een beeld vormen door eens in ons 2015-verslag te kijken.
Frank1967 schreef:Mount St. Helens staat al op ons reisschema.
Ja, dat zie ik, maar ik bedoelde dat je het ook zonder overnachting daar kunt bezoeken, dus op weg van Troutdale naar Mt Rainier.

Marianne
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Frank1967: rondreis Washington en Oregon.

Bericht door Franciscus »

Veel tijd voor de Redwoods heb je niet. Je hoeft niet perse zuidelijker te gaan om de Redwoods te bewonderen. Onder Crescent City ligt Del Norte Coast Redwood State Park. Daar kamperen op Mill Creek Campground, wij vonden het schitterend, je staat midden tussen de woudreuzen. Mooie wandelingen te maken in dat gebied, o.a. de Damnation Trail, schitterende route door de Redwoods naar de kust.

I.p.v. Newport zou je ook naar Waldport kunnen gaan, daar kamperen op Beachside State Recreation Park. Mooi gelegen, je loopt zo vanaf de camping het strand op. En heerlijke hamburgers eten bij Chubby's in Waldport......
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer