Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Grand Canyon Skywalk doen of niet?
Grand Canyon Skywalk doen of niet?
Inmiddels het hele internet afgestruind, maar als ik het goed begrijp kun je de Skywalk alleen doen met een georganiseerde toer.Daar hangt ook een aardig prijskaartje aan. het is dan incl. een shuttle, dagpas voor het gebied, toegang voor de Skywalk en een stop bij drie uitzichtpunten.Ook nog een maaltijd op een plek naar keuze.
https://www.grandcanyonwest.com/tickets.htm
Ik vind het erg jammer dat je niet alleen naar de Skywalk kan. Ook dat het verboden is om zelf foto's te maken. Die worden gemaakt en zijn weer te koop voor met flink prijskaartje.
Aan de ene kant leek me dit geweldig om te doen, maar ik begin steeds meer te twijfelen.
Volgens mij ben je dus "verplicht" onderstaande optie te kiezen, als je niet van te voren een toer boekt. Klopt dat?
LEGACY GOLD | $76.86
This package includes the following:
Hualapai Legacy Day Pass
Skywalk Ticket
Meal at the viewpoint of your choice
*This Package is only available to drive-up customers. Bus groups excluded.
Iemand van deze groep dit al eens gedaan. Wat zijn jullie ervaringen??
https://www.grandcanyonwest.com/tickets.htm
Ik vind het erg jammer dat je niet alleen naar de Skywalk kan. Ook dat het verboden is om zelf foto's te maken. Die worden gemaakt en zijn weer te koop voor met flink prijskaartje.
Aan de ene kant leek me dit geweldig om te doen, maar ik begin steeds meer te twijfelen.
Volgens mij ben je dus "verplicht" onderstaande optie te kiezen, als je niet van te voren een toer boekt. Klopt dat?
LEGACY GOLD | $76.86
This package includes the following:
Hualapai Legacy Day Pass
Skywalk Ticket
Meal at the viewpoint of your choice
*This Package is only available to drive-up customers. Bus groups excluded.
Iemand van deze groep dit al eens gedaan. Wat zijn jullie ervaringen??
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Grand Canyon Skywalk doen of niet?
The skywalk is één van de grootste afzetterijen uit deze regio. Er ver van weg blijven is de boodschap.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Heb je daar ervaring mee of is het slechts jouw mening ?
Belachelijk duur is ook ongeveer de meest voorkomende reactie op internet, dus dan zal daar wel een kern van waarheid inzitten. Dat je niet eens met je eigen telefoon een foto mag maken zou voor mij al een reden zijn om lekker een ander uitzichtpunt op te zoeken.
- katrienenluc
- Amerikakenner
- Partner van: Luke21
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Ik volg ook even mee. Wij zitten met dezelfde vraag en hebben het voorlopig in onze planning opgenomen.
We zagen reeds de South en North Rim.
Je hebt nog een optie zonder meal ook.
Ik hoop op reacties van ervaringen mensen die er echt geweest zijn.
We zagen reeds de South en North Rim.
Je hebt nog een optie zonder meal ook.
Ik hoop op reacties van ervaringen mensen die er echt geweest zijn.
Groeten, Katrien
https://lukareizen.blogspot.com/
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Beetje kortaf vind ik.Marcopstal schreef:The skywalk is één van de grootste afzetterijen uit deze regio. Er ver van weg blijven is de boodschap.
Van wat ik hoor van de mensen die er geweest zijn is het, in dit geval steeds in combi met een helivlucht vanuit Vegas, een prachtige ervaring. Maar de drukte bij de skywalk zelf viel ze dan een beetje tegen. Het zicht is wat minder groots als bij de noord en zuidrim. Maar wat verder niet weet wat niet deert. Stel je van die maaltijd niet teveel voor
Als je niet langs de noord of zuidrim komt en persé de GC wilt bezichtigen is dit een keuze die je kunt maken. Het is duuurder omdat het niet IN Grand Canyon NP ligt. Kom je wel langs GCNP of kan je het inplannen dan zou ik daarvoor kiezen ipv de GC west/Skyrim
-
- Amerika-expert
- Je hebt een minder groots zicht.
- Het is ronduit duur. De goedkoopste optie kost je een 47 dollar per persoon.
- Je mag er zelf geen foto's nemen en er alleen tegen een dure prijs kopen.
- Het is niet zo heel vlot bereikbaar (ligt toch redelijk afgelegen)
- Je bent verplicht om vanaf de ingang een bus te nemen
- Voor de maaltijd moet je het niet doen
- Ondanks alles kan het er nog best druk zijn, wat dan ook weer niet aangenaam is.
De skywalk staat gekend als DE "tourist trap" van deze regio.
- Ondanks alles kan het er nog best druk zijn, wat dan ook weer niet aangenaam is.
Wij gaan zeker naar de South Rim, vooral omdat het toch the place to be is. Maar omdat het voor ons dan de derde keer GC wordt ben ik me aan het oriënteren of er iets is wat nog een meerwaarde zou hebben om te bezoeken. De Skywalk op zich lijkt me mooi, maar dan gewoon met je camper naar de parkeerplaats en ticket kopen. Niet dat verplichte gebeuren eromheen. Natuurlijk is het gewoon een keuze , wel of niet doen. Maar wat ik hoor lees is of inderdaad wegblijven of prachtig. En daarnaast maak ik graag m'n eigen foto's . En 20 dollar( ik roep maar wat) voor een foto van mezelf op die Skywalk en een leuk overzichtsshot... mah...
90 - Fl naar CA
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
- katrienenluc
- Amerikakenner
- Partner van: Luke21
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Op de uitzichtspunten mag je toch wel foto's maken?
Je bent ook niet verplicht om die foto van hen aan te kopen. Dat zijn wij alvast niet van plan.
Wij zien het ook als onze derde keer GC, dus eens op een andere plaats bekijken ipv NRim en SRim.
Je bent ook niet verplicht om die foto van hen aan te kopen. Dat zijn wij alvast niet van plan.
Wij zien het ook als onze derde keer GC, dus eens op een andere plaats bekijken ipv NRim en SRim.
Groeten, Katrien
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Volgens mij mag je zelf geen foto's maken Katrien, dat begrijp ik uit o.a. uit deze review op tripadvisor:
Bespaar je het geld daar kun je veel andere leuke dingen voor doen. Allereerst moet je naar deze uithoek toe reizen. Vervolgens betaal je 71 dollar om met een bus naar 3 haltes te worden gebracht: een ranch, de skywalk en guano overview point.
Het gaat natuurlijk om de skywalk. Hier mag je op lopen als je al je spullen inclusief fototoestel in een kluisje hebt gestopt; en ja dit wordt met poortjes en fouilleren gecontrolleerd. Vervolgens kun je een persoonlijke fotograaf krijgen die veel foto's maakt en die weer voor 65 dollar te koop zijn. De Skywalk ligt ook nog eens vol matten zodat je maar voor de helft door het glas naar beneden kunt kijken.
Voor 50 dollar kun je ook naar alle 3 de haltes maar dan mag je niet de skywalk op.
Ik vond het één grote toeristen val en heb spijt dat ik er naar toe ben gegaan. Zonde van mijn geld.
Bespaar je het geld daar kun je veel andere leuke dingen voor doen. Allereerst moet je naar deze uithoek toe reizen. Vervolgens betaal je 71 dollar om met een bus naar 3 haltes te worden gebracht: een ranch, de skywalk en guano overview point.
Het gaat natuurlijk om de skywalk. Hier mag je op lopen als je al je spullen inclusief fototoestel in een kluisje hebt gestopt; en ja dit wordt met poortjes en fouilleren gecontrolleerd. Vervolgens kun je een persoonlijke fotograaf krijgen die veel foto's maakt en die weer voor 65 dollar te koop zijn. De Skywalk ligt ook nog eens vol matten zodat je maar voor de helft door het glas naar beneden kunt kijken.
Voor 50 dollar kun je ook naar alle 3 de haltes maar dan mag je niet de skywalk op.
Ik vond het één grote toeristen val en heb spijt dat ik er naar toe ben gegaan. Zonde van mijn geld.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Op de andere uitzichtpunten mag je gewoon fotos maken
Nog een toevoeging lees ik net;Marcopstal schreef:- Je hebt een minder groots zicht.
CAN I BRING FOOD AND BEVERAGES TO GRAND CANYON WEST?
Grand Canyon West offers a variety of meal options. Bringing outside food and beverages to Grand Canyon West is not permitted.
90 - Fl naar CA
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Voor de foto's afhankelijk van de situatie wisselen we wel eens van camera met mensen die we tegenkomen. Zo maken we foto's van elkaar en ruilen nadien de camera's weer om . Ter verduidelijking "buiten de hekken" zeg maar. Weet niet of het mogelijk is bij de SkyWalk ( met telelens) mooie foto's te maken vanaf bijvoorbeeld de zijkant. Of je deelt je eigen gezelschap in tweeën .katrienenluc schreef:Op de uitzichtspunten mag je toch wel foto's maken?
90 - Fl naar CA
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Met al die absurde voorwaarden zou die skywalk voor mij niet hoeven!
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij zijn met een vlucht vanuit Las Vegas (Boulder) naar de West Rim gevlogen en hebben daar o.a. bij de Skywalk rondgelopen. We zijn ook bij andere uitzichtpunten geweest. Het is er best mooi, maar ik vind het niet het mooiste stuk van de Grand Canyon. De skywalk hebben we niet gedaan, omdat die toen al $ 35,- p.p. kostte en je mag inderdaad geen foto's maken. Dan haak ik sowieso al af.
De hele dag viel ons trouwens best een beetje tegen.
https://jojostravelusa2014.blogspot.com ... tpwww.html
De hele dag viel ons trouwens best een beetje tegen.
https://jojostravelusa2014.blogspot.com ... tpwww.html
- Allard
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Mooi. Krijgen we het resultaat op Instagram te zien?BonnyR schreef:Voor de foto's afhankelijk van de situatie wisselen we wel eens van camera met mensen die we tegenkomen. Zo maken we foto's van elkaar en ruilen nadien de camera's weer om . Ter verduidelijking "buiten de hekken" zeg maar. Weet niet of het mogelijk is bij de SkyWalk ( met telelens) mooie foto's te maken vanaf bijvoorbeeld de zijkant. Of je deelt je eigen gezelschap in tweeën .

Voor die skywalk zou ik persoonlijk geen dime willen betalen maar voor een goede vlucht des te meer. Maar buiten het aanbod LV-Skywalk vv. kan ik niets meer vinden. In 1992 vlogen we anderhalf uur met een cessna vanuit Boulder naar Diamond Creek vv. Steeds zo'n 50 a 100 meter boven plateau niveau de rim volgend. Onvergetelijk. We betaalden toen zo'n $ 100 pp. Ik zou er nu wel 500 pp voor over hebben. Dus mocht iemand nog wat weten, tip me s.v.p.
@ jojostravelusa: Leuk om je verslag van die dag even te lezen.
-
- Amerika-expert
En dan komt er ook nog bij dat naar verluid de Hualapai niet de meest vriendelijke zijn.
Hallo
Wij hebben deze zomer de Skywalk gedaan. Je kan het perfect apart doen. Zonder iets anders erbij.
De 2 dagen ervoor zaten we in Grand Canyon village, in het National Park zelf. Dat is natuurlijk the real stuff. Wij moesten daarna terug naar Las Vegas, maar zijn onderweg naar de Skywalk gegaan. Misschien omdat we geen afscheid konden nemen van de natuurpracht? Het was onze laatste dag.Voor ons was het ook een alternatief voor een dure helicoptervlucht. Het was denk ik iets van een 80 euro pp, maar ik vond het toch de moeite. Toch blij dat ik het heb gedaan.
Wij hebben niet gekozen voor de rij waar ze foto’s van jou maken. We hoefden bijgevolg niet aan te schuiven. We hadden tijd genoeg om te blijven staan, te kijken en te genieten.
Wij hebben deze zomer de Skywalk gedaan. Je kan het perfect apart doen. Zonder iets anders erbij.
De 2 dagen ervoor zaten we in Grand Canyon village, in het National Park zelf. Dat is natuurlijk the real stuff. Wij moesten daarna terug naar Las Vegas, maar zijn onderweg naar de Skywalk gegaan. Misschien omdat we geen afscheid konden nemen van de natuurpracht? Het was onze laatste dag.Voor ons was het ook een alternatief voor een dure helicoptervlucht. Het was denk ik iets van een 80 euro pp, maar ik vond het toch de moeite. Toch blij dat ik het heb gedaan.
Wij hebben niet gekozen voor de rij waar ze foto’s van jou maken. We hoefden bijgevolg niet aan te schuiven. We hadden tijd genoeg om te blijven staan, te kijken en te genieten.
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Flink betalen en dan verboden worden om zelf foto's te maken.....dat is voor mij hetzelfde als in een restaurant aan heyt eten moegen ruiken, maar niet van eten.....ga ik dus NOOIT doen, totale uitbuiting. Maar er zullen wel busladingen vol Chinezen zijn....die kijken niet op een paar Dollar meer of minder.
Verder lees ik het goed dat je zelfs geen eigen eten/drinken mag meenemen ?? Haha....wordt steeds gekker....dus ik heb een flesje drank in mijn auto liggen, maar MOET bij hun (waarschijnlijk behoorlijk geprijsd) hun drank kopen...
....wie trapt er nu in deze toerist trap haha
Verder lees ik het goed dat je zelfs geen eigen eten/drinken mag meenemen ?? Haha....wordt steeds gekker....dus ik heb een flesje drank in mijn auto liggen, maar MOET bij hun (waarschijnlijk behoorlijk geprijsd) hun drank kopen...

Ik geloof, dat ik er al uit ben. Ze hebben ook een FB pagina. Zouden meestal binnen een dag reageren. Ik had een vraag over de toegankelijkheid voor rolstoelers. Nou tot nu( 3 dagen verder) toe niets gehoord. Dus voorlopig gaat de Skywalk van ons lijstje af. Bedankt voor jullie input.
90 - Fl naar CA
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
92 - FL tot Atlanta