Reis 1980: advies gevraagd

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
1980
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 nov 2018, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis 1980: advies gevraagd

Bericht door 1980 »

Goedemiddag!

Het idee is ontstaan om met onze drie kinderen naar Amerika te gaan.
Heel globaal is dit ongeveer onze bedoeling:
Start in Las Vegas. Daar 3 nachten blijven.
Vanuit daar een vlucht over de Grand Canyon of een overnachting.
Daarna richting Sequoia. (via Death Valley te doen?)
Door naar Yosemite.
Vervolgens naar San Francisco voor 2 dagen.
En vanuit daar over de kustweg naar LA.
De kust weg willen we wel een week voor uitrekken om te relaxen, zonnen, strand etc.
Vanuit LA weer terug naar Amsterdam.

Is dit haalbaar? Hoeveel overnachtingen hebben we nodig in de parken. Kinderen zijn allemaal onder de 10 jaar.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Advies gevraagd

Bericht door Marcopstal »

Ik vermoed dat dit over een zomervakantie gaat ?

Een vlucht over de Grand Canyon zou ik al vergeten want dat is er niet echt vanuit Vegas (alhoewel men je het wel doet geloven) en als dagtrip is dit niet haalbaar.

Death Valley ga je toch niet overslaan zou ik denken.

Sequoia is niet zomaar bereikbaar, zeker niet op één dag erheen.

Kustweg: een week is zeer ruim. Relaxen, zonnen, strand,... ik denk dat je de tijd beter kan gebruiken dan aan het strand te gaan liggen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis 1980: advies gevraagd

Bericht door tomhster »

Als je gezocht zou hebben op deze website had je waarschijnlijk 1000x het antwoord op je vraag gevonden, plus een veelvoud aan tips.
1980
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 nov 2018, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis 1980: advies gevraagd

Bericht door 1980 »

Marcopstal, bedankt voor je reactie. Gaat inderdaad om de zomervakantie.
Ik las inderdaad dat een vlucht vanuit Las Vegas mogelijk zou zijn, maar dat is dus niet het geval.
De route is voor ons nog best onduidelijk qua afstanden etc.
De kustweg lijkt ons wel heel leuk. En we houden ook erg van het strand.

Tomhster, jij ook bedankt voor je hulp.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis 1980: advies gevraagd

Bericht door IngridZw »

tomhster schreef:Als je gezocht zou hebben op deze website had je waarschijnlijk 1000x het antwoord op je vraag gevonden, plus een veelvoud aan tips.
Huh ?? Ze vraagt nu toch pas advies en tips.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis 1980: advies gevraagd

Bericht door Old Faithful »

De helikoptervluchten van Las Vegas gaan naar Grand Canyon West, niet naar het National Park. Ik ben halverwege de jaren zeventig wel met een vliegtuigje van Las Vegas naar de South Rim in Grand Canyon N.P. gevlogen. We vlogen toen door de Canyon en landden ergens aan de South Rim. Voor zover ik weet bestaan die vluchten niet meer, o.a. omdat door de Canyon vliegen niet meer mag met een vliegtuigje, dacht ik.

IK ben niet zelf in Grand Canyon West geweest, maar lees vaak dat het minder mooi en een dure tourist trap zou zijn. Ik zou pleiten voor een overnachting aan de South Rim. Misschiek kun je beginnen in Phoenix en via de G.C. naar Las Vegas rijden.

Sequoia N.P. is aan de oostkant niet toegankelijk. Je zou van Death Valley dus naar de westkant moeten rijden en zo o.a Mono Lake, Bodie en de mooie route via de Tioga Pass missen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis 1980: advies gevraagd

Bericht door tomhster »

IngridZw schreef:
tomhster schreef:Als je gezocht zou hebben op deze website had je waarschijnlijk 1000x het antwoord op je vraag gevonden, plus een veelvoud aan tips.
Huh ?? Ze vraagt nu toch pas advies en tips.
Het Zuid-West reisroute forum betreft 203 pagina's met 30 topics elk. Zeker de helft gaat over een combi van Las Vegas e.o. en Californië. Dan heb je het dus over meer dan 3000 keer ongeveer hetzelfde rondje, dezelfde vragen, dezelfde antwoorden, dezelfde tips... Dit is echt een van de weinige forums die ik ken waar het zo gebruikelijk en kennelijk geaccepteerd is om honderd keer hetzelfde te vragen. Ik bedoel dit niet lullig, maar wat is er mis met een beetje zelfredzaamheid?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis 1980: advies gevraagd

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet niet hoeveel tijd jullie in totaal uit willen trekken voor de reis, maar met jullie wensen zou zoiets een mogelijkheid zijn:
Dag 1 naar Phoenix
Dag 2 Phoenix - Grand Canyon
Dag 3 Grand Canyon - Las Vegas
Dag 4 Las Vegas
Dag 5 Las Vegas - Death Valley
Dag 6 Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 7 Mammoth Lakes - Yosemite
Dag 8 Yosemite
Dag 9 Yosemite - Sequoia
Dag 10 Sequoia
Dag 11 Sequoia - San Francisco
Dag 12 San Francisco
Dag 13 San Francisco - Monterey
Dag 14 Monterey - Pismo Beach
Dag 15 Pismo Beach - Los Angeles
Dag 16 Los Angeles
Dag 17 Los Angeles
Dag 18 Los Angeles

Ik heb nu overal wel de minimale tijd voor uitgetrokken; een extra dag Las Vegas kan, en ook voor Sequoia en/of Yosemite en voor SF is een extra dag niet gek.
Zoals je ziet doe ik eerst Yosemite en dan Sequoia en niet andersom; je neemt op deze manier ook Death Valley, de 395 en de Tioga Pass mee.
Voor een aantal zaken kun je eens ons 2002-verslag bekijken; onze kinderen waren toen 7 en 9.
tomhster schreef:Het Zuid-West reisroute forum betreft 203 pagina's met 30 topics elk.
Dat is nu net de reden dat iedereen een eigen topic aanmaakt; het is te veel om door te lezen. En bovendien zijn de routes en vooral alle wensen toch altijd weer net even anders.

Marianne
1980
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 nov 2018, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis 1980: advies gevraagd

Bericht door 1980 »

Bedankt Old Faithful voor de reactie!
Marianne, super dat je een schema hebt gemaakt. Hier ben ik echt mee geholpen!
De volgorde is mij nog lastig om te maken omdat het allemaal nieuw is voor mij, dus ook dank voor deze tips.
Ik ga je verslag straks even lezen en alle informatie weer verwerken. Super, wordt steeds enthousiaster!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis 1980: advies gevraagd

Bericht door PSVwally »

De Pacific ocean is doorgaan erg fris. Een week zonnen en stranden langs de pacific kan wel, maar dan zou ik dat ergens tussen Santa Barbara en San Diego doen en niet langs highway 1. Doch met de plannen zou ik dat echt overwegen te minimaliseren

De GC west wordt beheerd door natives. Op eigen vervoer zeker $80 per persoon en dan moet je nog extra betalen voor fotos op de skybridge want die mag je zelf niet maken.
Rij je zelf naar GCNP, de noord of south rim dan men je wrs iets van 30 dollar voor de hele auto kwijt. En je
kan een jaarpas voor alle NP’s doen voor $80. Met de parken die je aanwilt doen haal je daar de entree al wel uit.

Dat wil niet zeggen dat een helitocht langs de hooverdam, lake mead en over de GC west niet een geweldige ervaring zal zijn. Terug doe je hoogstwaarschijnlijk een tankstop onderweg en een rondje over de Las Vegas strip.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer