Prijzen New York Passen

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Prijzen New York Passen

Bericht door Kletskous »

Hoewel ik me al door het forum heen heb geworsteld, blijft het kiezen van een geschikte pas voor New York lastig vind ik.

En hoe kan ik inschatten of de prijs goed is of dat ik beter kan wachten op een andere aanbieding?

Ter info: wij hebben drie volle dagen in New York. Willen zeker bovenop Top of the Rock doen, Empire State Building (niet erop denk ik), wellicht nog een keer bovenop maar dan de One World? Uiteraard State of Liberty, Ground Zero Memorial en museum, brug in Brooklyn, door Central Park wandelen of korte fietstocht, een boottocht lijkt me ook leuk (‘s avonds bijv. of met een speedboot zullen mijn kinderen ook wel gaaf vinden), misschien een hopp on hopp of bustour. Is Spycape ook leuk voor tieners?
En even wandelen door Chinatown of Little Italy ofzo is ook leuk als er tijd over is.

Ik weet dat er passen zijn voor een aantal attracties of voor een aantal dagen. Ik denk dat ik sowieso beter af ben met een pas.

Ik vond zelf dit:
- The New York Pass : 3 dagen gebruiken voor $ 189,= volwassenen / $ 149,= kinderen.
- Sightseeing Pass is voor 3 dagen $ 199,= volwassen / $ 149,50 kind.
- Sightseeing Flexx Pass 7 attracties $ 165,= volwassen / $ 114,= kind

Zijn dit interessante prijzen of moet het goedkoper kunnen?
En op welke sites is het aan te raden deze passen te kopen c.q. in de gaten te houden voor aanbiedingen?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Prijzen New York Passen

Bericht door hemmie »

Dat zul je toch zelf moeten bepalen lijkt me. Ga na welke attracties je zeker wil doen en zoek op hun website wat dat kost. Het totaalbedrag kun je dan met de passen vergelijken.
Wij gingen vorig jaar een week naar NYC, bezochten niet heel veel van dit soort dure attracties, en verspreid over 6 dagen, voor ons waren die passen echt totaal niet interessant.
Volgens mij heb je bij die passen ook alleen de standaardkaartjes voor Statue of Liberty, wil je pedestal of crown tickets dan moet je die sowieso los boeken dacht ik.
Terug in Texas!
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Prijzen New York Passen

Bericht door Kletskous »

Uiteraard maak je zelf de afweging of je een pas, welke dan ook, aanschaft.

Maar ik wil graag weten of dit gangbare prijzen zijn of dat er vaak scherpere aanbiedingen te krijgen zijn. En welke websites je het beste hiervoor kunt checken.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Prijzen New York Passen

Bericht door tomhster »

20% op de New York pass is redelijk standaard. Dat kan met een rechtstreekse boeking, maar ook via www.newyork.nl. Ik heb eigenlijk nooit grotere kortingen gezien dan dat. Zeker voor een eerste keer zou ik zo'n kaart wel aanraden. Met een beetje planning zie je veel en bespaar je een hoop. Je kunt ook voor de Flex-variant kiezen. Dan heb je een vast aantal attracties uit hetzelfde aanbod in plaats van een bepaald aantal dagen onbeperkt.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Prijzen New York Passen

Bericht door Kletskous »

Dat is een fijne site inderdaad! Overzichtelijk en met veel info.

Op die site staat dat de New York Pass van 3 dagen $ 218,= kost en het lijkt alsof je met die code ERICSAVE20 nog extra korting krijgt.
Echter, als ik op die site kijk wordt er al standaard korting gegeven en is de prijs $ 199,= p.p. en kun je die code niet toepassen (al zegt ie van wel).
Ik kom elk geval niet minder dan dat bedrag uit en blijf voor 3 volwassenen/1 kind op totaal $ 751,= ( € 667,=) uitkomen.
Is dat een gangbare prijs?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Prijzen New York Passen

Bericht door tomhster »

Ja, de tijdelijke fall-korting (loopt vandaag af?) komt nu op hetzelfde neer als met de kortingscode van Newyork.nl
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Prijzen New York Passen

Bericht door BonnyR »

Voor ons beviel deze pas het beste en een mooie prijs! https://www.newyork.nl/new-york-sightse ... ass-kopen/

Wij vonden dit de goedkoopste en meest flexibele optie.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Prijzen New York Passen

Bericht door Kletskous »

Ik zit daar ook naar te kijken inderdaad. Omdat bij de Sightseeing Pass de Top of the Rock én One World Observatory inbegrepen zitten.
Bij de New York Pass zit, voor zover ik het zie, géén One World, maar daarbij wel het Empire State Building.
Maar ik denk dat het leuker is om het ESB te zien dan er zelf bovenop te staan.

Alleen twijfel ik nog of ik voor 7/10 attracties moet gaan of toch beter een onbeperkte pas.
Lastig. Ik heb maar drie volle dagen.
Iemand die een inschatting voor mij kan maken wat haalbaar is in deze drie dagen, hoeveel attracties?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Prijzen New York Passen

Bericht door BonnyR »

Wij hebben de drie "torens"gedaan. Alle drie hebben ze hun eigen charme. Tja hoeveel je kan doen in een dag. je hebt ook wel wat reistijd met de metro of bus en er zijn natuurlijk ook gewoon gratis dingen om te bekijken. Wandelen in Central park kost je zo een halve dag, wij hebben de Intrepid Sea,Air & Space Museum bijvoorbeeld ook gedaan. lekker rustig aan kost je een halve dag. De high Line wandelen is ook super leuk om te doen.
Je bent voor één ding toch gauw een paar uur kwijt. Soms kan je door een handige ( reis) combinatie meer doen op een dag, maar onderweg kom je ook gewoon leuke dingen tegen en daar wil je ook tijd voor overhouden. Zo waren wij lopend op weg naar Bryant Park en kwamen terecht op één of andere gigantische braderie, die een paar blokken in beslag nam. huppakee, wegen afgesloten en dan ga je in een heel ander tempo verder. Met de metro kaart kon je gratis met de Rooselvelt tram, dus daar ook heen geweest. En een gospel toer gedaan, los van de Pass. Wij hadden 10 attracties in 6 dagen. Op het laatst hebben we de NFL experience nog gepakt, omdat we nog iets overhadden. En als laatste optie een shuttle naar het vliegveld.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Prijzen New York Passen

Bericht door BonnyR »

Schiet mij nog wat te binnen, met die pas kon je ook nog een gratis attractie bijboeken.Kreeg je een soort kortingscode, daar hebben wij toen de Empire State Building op geboekt, omdat via de pas in onze periode deze niet te bezoeken was.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Prijzen New York Passen

Bericht door Kletskous »

Het lijkt me wel handig om een globale dagindeling te maken, zodat je wat dingen plant die in de buurt van elkaar liggen. Maar ik wil niet al te strak plannen en ook ergens rustig even een bakkie koffie kunnen doen, of een extra stop voor een drankje/hapje. En niet dat zoiets niet kan omdat we alweer door móeten hollen naar het volgende. Het zal wellicht warm zijn en je bent wel vermoeid op zulke intensive dagen. Dus af en toe eventjes een uurtje niks en genieten ter plaatse is ook fijn denk ik.

Maar ik wil graag weten welke attracties ik beter wel moet reserveren vantevoren? En kan dat met de diverse passen wel?
Bijv. uitzicht bekijken op Top of The Rock en One World Observatory (waarvan eentje overdag en de andere bijv. 's avonds), een speedboot tocht, de ferry naar het Vrijheidsbeeld?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Prijzen New York Passen

Bericht door hemmie »

Overigens toen (hoogseizoen) wel een uur staan wachten om met de ferry van statue of liberty door te gaan naar Ellis island. Ik vond statue of liberty en Ellis island samen wel aardig een dagvullend programma.
Terug in Texas!
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Prijzen New York Passen

Bericht door Kletskous »

Oei Hemmie, dat is wel lang ja. Was je 's ochtends vroeg gegaan of later op de dag?
Alleen State of Liberty en Ellis Island op één dag is wel weinig wat mij betreft. Dat kan, als je een week in NY zit en óveral ruim tijd voor kunt nemen. Wij moeten toch wat meer keuzes maken :wink:

Ik zit zelf een beetje te kijken om een dag aan die kant als volgt te doen.
8.00 - ontbijt en reistijd (ca. 30 minuten metro)
9.00 - 11.00 uur Vrijheidsbeeld
11.00 - 12.00 uur: even pauze, koffie oid
12.00 - 15.00 uur hop on hop off bustour misschien ? Geen idee. Ergens lunchen nog. Of met de metro naar Brooklyn bridge.
15.00 - 16.30 uur Brooklyn Bridge rondlopen
16.30 - 18.30 uur 9/11 Memorial en museum. Lees ergens dat je ca. 2 uur kwijt bent hiervoor
18.45 - 19.45 uur dineren
20.00 - .......uur One World Observatory in het donker kijken.

En dan zal de energie echt wel op zijn denk ik.
En misschien is dit al een te volle dag ? Ik weet het niet, lastig. En eigenlijk wil ik niet zo in uren en op de klok leven, maar wél een beetje de attracties bij elkaar plannen.

En dan nog plannen voor dag 2 en 3....
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Prijzen New York Passen

Bericht door hemmie »

Ik geloof dat wij om een uur of 10 de boot naar statue of liberty hadden (ik kon toen met pedestal tickets niet meer eerder boeken. Daar was het erg druk, wij hadden pedestal tickets en zijn eerst even naar boven gegaan, dat kortte veel tijd door de mensenmassa, en daarna een tijdje in het museum daar gekeken. Eind van de ochtend in de lange rij voor de ferry naar ellis eiland, en daar nog een uur of 2 geweest (vonden we eignlijk al te kort, maar voor kleuter was het genoeg). Ik heb geen idee of je het redt om het binnen 2 uur te doen, dan zou je denk ik bij statue of liberty niet het museum enzo moeten doen, en bij Ellis island heb je dan ook geen tijd om iets te zien. Kan natuurlijk. Maar misschien kun je dan beter een boottocht maken langs het statue of liberty, dat schijnt ook mooi te zijn, kost minder tijd, en als je geen tijd hebt om iets te bezoeken heeft het weinig zin om op de eilanden aan wal te gaan.
Terug in Texas!
Gast

Re: Prijzen New York Passen

Bericht door Gast »

Ik zou ook echt niet teveel plannen op een dag. NY is zo groot, wat op de kaart een klein stukje lijkt, is in werkelijkheid veel groter en je doet er langer over dan gepland. En overal is het druk.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Prijzen New York Passen

Bericht door Kletskous »

Is Black Friday nog interessant om te wachten voor de aanschaf van de Sightseeing Pass?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer