Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
firsttimeamerika
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 14 mei 2018, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door firsttimeamerika »

Wij willen binnenkort de huwelijksreis boeken. Twee volwassenen en een peuter. Dus 3 stoelen.
Is er een maatschappij die kinderkorting geeft?
Heeft alleen KLM Wifi of ook andere maatschappijen?

Wie heeft er tips, wanneer en hoe te boeken?

We laten van de prijs af hangen waar we heen gaan. Op dit moment is alles even duur. LV, LA of SF.

Vanaf Dusseldörf vliegen met KLM is tot en met mei een stuk goedkoper, daarna wordt het ineens super duur en daalt niet meer t/m oktober.
Terwijl er vanaf Amsterdam weinig verschil zit, of je nu voor de zomer vliegt of na de zomer, het is beide prijzig.

Alle tips zijn welkom! :D
2015: Mexico
2016: Zuid Afrika
2018: La Palma
2019: Costa Rica en West Amerika
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Division »

Waar wil je tips voor?
Afbeelding
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door mtl »

Die tips staan op het eerste bericht van dit topic. Of maatschappijen kinderkorting geven of wifi aan boord hebben kan je zelf uitzoeken door op de sites van die maatschappijen te kijken.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door hemmie »

Het lijkt mij ook weinig relevant of je wel of niet kinderkorting krijgt, uiteindelijk gaat het toch om de totale prijs. En dan kan de maatschappij zonder kinderkorting best goedkoper uitvallen dan die met korting.
Normaal gesproken is najaar wel goedkoper dan zomer, maar waarschijnlijk zijn er op dit moment (nog) geen aanbiedingen voor die periode, en wel voor het voorjaar. En zo zijn er nu blijkbaar wel aanbiedingen vanuit Dusseldorf, en niet vanuit Amsterdam. Dat laatste zal deels wel zo blijven, een vlucht met overstap is meestal goedkoper dan een rechstreekse vlucht. Wanneer je moet boeken kan niemand voorspellen, prijzen elke dag in de gaten houden en boeken als de prijs je aanstaat.
Terug in Texas!
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door roelb »

En wat is het budget? Een huwelijksreis lijkt me bij uitstek een reden om een keer in business te vliegen. Dat is in de zomervakantie vaak weer goedkoper dan daarbuiten.

Het tarief voor kinderen is een percentage van het normale tarief en staat in de fare rules. Tegenwoordig is dat vanaf 2 jaar overigens meestal gewoon 100%, en wordt er dus geen onderscheid gemaakt. Wat er binnen Skyteam (Delta, KLM, Air France) regels meestal staat is:
ACCOMPANIED CHILD 2-11 - NO DISCOUNT OR - INFANT UNDER 2 WITH A SEAT - CHARGE 75 PERCENT OF THE FARE
...
INFANT UNDER 2 WITHOUT A SEAT - CHARGE 10 PERCENT OF THE FARE.
Dus onder de 2 jaar krijg je 25% korting als je voor het kind een eigen stoel boekt en 90% korting als het kind geen eigen stoel heeft (met daarbij altijd de hoop dat er een vrije stoel is en de cabin crew aardig genoeg is om die ter beschikking te stellen). Boven de 2 jaar betaal je gewoon het reguliere tarief.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door hemmie »

Wij vliegen met kerst (geboekt in juni) met klm tickets (we vliegen delta, klm en air france), en kregen nog korting op de kindertickets (6 en 10 jaar oud). Maar goed, geboekt bij een Amerikaanse tussenpersoon, dat zal wellicht schelen.
Terug in Texas!
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door roelb »

Ik zie het in ex-EU fares eigenlijk nooit staan. Wellicht in ex-USA fares wel, maar goed, daar heeft iemand die een retour vanuit Nederland wil niet zoveel aan ;-). Maar ik heb dus net nog even wat actieve fares bekeken bij DL voor US-EU, en daar zie ik zelfs staan:
INFANT UNDER 2 WITH A SEAT - CHARGE 100 PERCENT OF THE FARE
peeweetm
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 nov 2012, 11:15
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door peeweetm »

Misschien zit het verschil hem in de andere financiële middelen die luchtvaartmaatschappijen kunnen of moeten gebruiken om de ruimte tussen fare en uiteindelijke ticketprijs op te vullen?

En als dat zo is, kan het zijn dat bepaalde landen/luchthavens/vliegmaatschappijen voor de portemonnee van de ouders 'kindvriendelijker' zijn?

Daar zou je dan misschien korting kunnen vinden.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door roelb »

Er is geen 'ruimte' tussen de fare en wat je betaalt. Dat is 1 op 1. Een airline heeft op elk moment vele duizenden actieve fares en dagelijks komen er nieuwe bij en vervallen eerder gepubliceerde fares.
dinniske
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:16
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door dinniske »

Even een vraagje over tarieven;
Ik ben de prijzen in de gaten aan het houden voor volgend jaar hoogseizoen zomer (eind juli)
Als ik voor een vlucht kan kiezen (googleflights) tussen Delta of Airfrance en het light fare is exact hetzelfde
welke kan ik dan het beste kiezen ?
Wij denken dat we met 2 volwassenen en 2 tieners (15/13) wel met handbagage en 1 grote koffer af kunnen.
Mochten we veel kopen in Amerika dan kunnen we daar alsnog een koffer bijkopen.

Bij Airfrance zit volgens mij drankjes, snacks en maaltijd erbij. Seat selection bij het online inchecken ? En kinderen onder de 14 worden bij ouders geplaatst ?
En kost bagage toevoegen E 50 of E 80 per koffer ?

Bij Delta zit volgens mij geen maaltijden erbij ? Maar de stoelen worden wel of niet aangewezen ?
En bagage toevoegen E 50 per koffer ?

KLM hetzelfde als Airfrance ?
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Frasi »

Kijk vooral ook even naar de vluchtroutes en tijden.
KLM, Air France en Delta verkopen elkaars ticket op de USA routes. Dus je kan een ticket voor exact dezelfde vluchten boeken als Air France of Delta ticket. Uiteindelijk zit je dan in hetzelfde vliegtuig; maaltijden, snacks en drankjes zitten er bij deze Skyteam partners altijd bij.
Als FB Silver kan ik altijd -gratis- stoelen selecteren direct na het boeken, bij zoasl Air France, KLM als Delta. Geen idee of dit zonder status anders is tussen de Skyteam partners.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door roelb »

Als je bagage gaat meenemen: koop /nooit/ een light fare, maar de reguliere fare. Boek je bij Delta, dan krijg je expliciet een pop-up met een waarschuwing over het light ("basic economy") tarief en de vraag of je niet liever het reguliere tarief ("main cabin") wilt boeken.

Eten en drinken is op alle intercontinentale vluchten gewoon inbegrepen. Afhankelijk van het tijdstip en afstand heb je een maaltijd en ontbijt, alleen een maaltijd en een kleine snack of alleen een kleine snack en een ontbijt. Op vluchten binnen Europa en binnen de USA krijg je wel alcholvrije drankjes gratis, en soms een snack, maar that's it. Op Delta vluchten zijn er altijd koekjes, amandelen en pretzels als knabbels. KLM en AF doen binnen Europa nog wel eens een maaltijd, afhankelijk van tijdstip en lengte vlucht.

Stoelselectie is (voor standaard stoelen) gratis bij Delta (behalve als je het light/basic economy tarief koopt). Bij KLM en Air France moet je betalen, behalve als je status hebt binnen Skyteam. Koop je light/basic economy dan kun je nog steeds vanaf het moment van boeken betaald stoelen selecteren bij KLM en AF. Bij Delta kun je pas stoelen selecteren op het moment dat de checkin open gaat (24 uur voor vertrek). Dat is dan wel gratis.

Boeken op delta.com is het verstandigst, geen toeslagen voor credit card betalingen..
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door bedeve »

roelb schreef: Boeken op delta.com is het verstandigst, geen toeslagen voor credit card betalingen..
Boeken van KLM vluchten kan ook op de veel makkelijker werkende airfrance site.
Zelf boek ik mijn klm vluchten op airfrance.ie om de onnodige kosten van klm te voorkomen.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 509
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door ronenivonne »

Alweer eventjes geleden hebben wij ook onze tickets geboekt. Wij wonen in het zuiden van Nederland, dus vanuit duitsland vliegen is voor ons ook een optie. Dit keer rechtstreeks vanaf Frankfurt.

Geboekt bij: Lufthansa site
Periode: 29-05-2019 t/m 12-06-2019
Route: FRA-MCO (non-stop) en MCO-FRA (non-stop)
Maatschappij: Lufthansa
Aantal Personen: 3 ( 2 volwassenen + 3 jarige dochter
Totaalprijs: € 1403 incl 2 koffers en stoelreservering

We worden op 28-05 naar Duisburg station gebracht, reizen dan met de ICE trein in 1:26min naar Frankfurt airport. Overnachten in het Hilton airport hotel en vliegen de volgende dag richting Orlando.Nog een 6,5 maand en dan mogen wij ook weer :thumbup:
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Reny
Amerikakenner
Berichten: 1323
Lid geworden op: 26 okt 2006, 08:48
Aantal x V.S. bezocht: 22
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Reny »

Klinkt goed!

Wij wonen in Maastricht en kunnen/willen ook graag via Duitsland of België vliegen.
Frankfurt vind ik echter nét te ver.
Ben nu aan het kijken naar vluchten van Düsseldorf of Brussel naar Calgary..............valt nog niet mee (de prijzen dan) :shock:

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Pepito »

Vanuit Aken kan je voor €20 met een directe ICE in 1:37 naar het vliegveld in Frankfurt en vanuit het station kan je direct al je bagage afgeven en je loopt zo de terminal in. (weliswaar niet zoveel directe verbindingen per dag.)
Lijkt me een goede optie vanuit zuid Limburg mocht je tickets vanuit Frankfurt tegen komen.
En vanaf Keulen biedt Lufthansa' Express Rail' aan, dan wordt je ICE deel al als 'vlucht' gezien, kan ook interessant zijn.

De combinatie met trein met vlucht heb ik met Lufthansa nooit gedaan, wel met Air France (Brussel -CDG) en KLM (Antwerpen - Schiphol) en is me altijd wel goed bevallen.
De ICE vanuit NL naar Frankfurt Flughafen heb ik voor mijn werk wel vaak genomen en vind ik toch comfortabeler dan vliegen. En qua deur tot deur tijd scheelt het niet veel.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Reny
Amerikakenner
Berichten: 1323
Lid geworden op: 26 okt 2006, 08:48
Aantal x V.S. bezocht: 22
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Reny »

Bedankt voor de tip, dat ga ik eens bekijken !

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
dinniske
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:16
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door dinniske »

roelb schreef:Als je bagage gaat meenemen: koop /nooit/ een light fare, maar de reguliere fare. Boek je bij Delta, dan krijg je expliciet een pop-up met een waarschuwing over het light ("basic economy") tarief en de vraag of je niet liever het reguliere tarief ("main cabin") wilt boeken.
Roel, snap ik het zo goed; als ik light boek en 1 koffer apart moet inchecken dan ben ik voor een retourtje € 100 a € 120 kwijt ?
Als ik main fare boek dan kost het € 320 extra, dus per saldo zo'n € 200 duurder.
Aangezien de kans best groot is dat we in Amerika nog een koffer nodig hebben :lol: zouden we daar nogmaals € 50/60 extra aan kwijt zijn. Dan kunnen we inderdaad misschien beter op zeker spelen en kiezen voor inclusief bagage

Als ik bij googleflights kijk en ik klik een vlucht van Delta aan kun je op dat moment al kiezen voor Basic Economy
en Economy €320 = main cabin ?, waarom kunnen ze niet overal dezelfde namen aanhouden.....
Gebruikersavatar
Matan
Amerikafan
Berichten: 288
Lid geworden op: 08 dec 2011, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Matan »

Ik zoek een vlucht 24/10 tot 2/11 naar MCO. Nu iets gevonden via Icelandair voor kleine 500 euro.Kan goedkoper zeker?
Die periode is wel rond herfstvakantie in België. Liefst vertrek vanuit AMS of BRU. Bovenstaande prijs is BRU.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door roelb »

dinniske schreef: Roel, snap ik het zo goed; als ik light boek en 1 koffer apart moet inchecken dan ben ik voor een retourtje € 100 a € 120 kwijt ?
Als ik main fare boek dan kost het € 320 extra, dus per saldo zo'n € 200 duurder.
Her verschil tussen basic econony en main cabin is normaliter 80 euro. Uitzonderingen daargelaten, veroorzaakt worden door (tijdelijke) onbeschikbaarheid in bepaalde boekingsklassen. Als dat het geval is, kijk dan even naar een andere route of op andere dagen.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer