Reis citroen: reisschema 4 weken SF - SF.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
citroen
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 okt 2018, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis citroen: reisschema 4 weken SF - SF.

Bericht door citroen »

Hallo,

Wij gaan in augustus 4 weken rondreizen in het zuidwesten van de States met het gezin met 2 pubers. Beginpunt SF. De reisroute ziet als volgt uit. Jullie tips zijn zeer welkom. Het gaat om een camperreis.

Zelf twijfel ik over (de omweg naar ?) Monument Valley vanuit Bryce. Ook twijfel hoe lang we tussen LA en SF moeten doorbrengen, een stranddag is daar welkom.

Afbeelding

Reisgroeten
Laatst gewijzigd door citroen op 11 nov 2018, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis citroen: reisschema 4 weken SF - SF.

Bericht door PSVwally »

Heerlijk rustige trip. Wel een paar vraagjes.

- camper of auto en evt. daarom geen stop in death valley misschien?
- Op deze manier heb je een flinke rit naar Monument Valley. Als je overal deze tijd wilt nemen zou ik MV tussen Page en de Grand Canyon zetten ipv na Bryce. Persoonlijk zou ik een dag Zion en een dag Bryce of Grand Canyon weghalen en dan Capitol Reef tussen Bryce en MV meepakken. Jammer dat je geen tijd voor bij Moab hebt maar dan heb je met de ut12 en ut95 wel de bijna de mooiste wegen uit het zuidwesten.
- ivm de andere steden erg weinig tijd voor het enorme LA?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis citroen: reisschema 4 weken SF - SF.

Bericht door Martin & Marianne »

In je andere topic had je het over een camperreis. Wel goed om hier te vermelden want dat heeft wel gevolgen voor de route.
Wanneer haal je de camper op? Op de dag dat je naar Yosemite gaat? Dan is Yosemite misschien wat te ver.
Drie dag SF is best veel. Wat zijn de plannen daar?
Monument Valley kun je ook tussen Page en de Grand Canyon doen. Als je het tussen Bryce en de Grand Canyon wilt doen zou ik een overnachting in Capitol Reef doen.
Je zou al iets verder kunnen rijden dan Santa Barbara zodat je wat meer tijd hebt voor het mooiste deel van de kust.

Marianne
Roell23
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 jan 2018, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis citroen: reisschema 4 weken SF - SF.

Bericht door Roell23 »

Mooie route, waarin jullie uitgebreid de tijd nemen voor de mooiste plekken.

Een paar opmerkingen/tips (vooral in aanvulling op Marianne en PSVWally):
- Waarom niet de nachten in San Francisco op het einde? Je ontloopt dan het weekend in Yosemite (grotendeels), Zion en de Grand Canyon.
- Op basis van onze ervaringen afgelopen zomer zou San Francisco een dag minder kunnen. Die kan dan bijvoorbeeld bij Vegas of LA erbij, of kun je gebruiken voor je stranddag.
- Wat is de reden van 2 nachten in San José? Wanneer je San Francisco aan het eind doet heb je die nachten mogelijk ook niet nodig. Dan ontstaat ruimte voor het routevoorstel van Marianne en misschien ook wel voor Moab, al zul je daarvoor nog wel wat dubbele nachten op andere plekken moeten schrappen. Daar heb je echt wel minstens drie dagen voor nodig.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis citroen: reisschema 4 weken SF - SF.

Bericht door Marcopstal »

Behalve dat Mammoth Lakes - Vegas ver is, maar uiteraard logischer als het een camperreis betreft neem je in de eerste weken overal ruim de tijd voor. MV lijkt me dan ook heel goed hierin te passen.

Las Vegas kan uiteraard zo al zou een dagje meer ook wel mogen.

Vanaf 20 augustus wordt het wat drukker. Voor LA is er weinig tijd. Voor de kustroute al helemaal. Een stop in Santa Barbara geeft je de volgende dag weinig tijd voor alles tussen SB en Monterey.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
citroen
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 okt 2018, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis citroen: reisschema 4 weken SF - SF.

Bericht door citroen »

Bedankt voor de goede tips. Al meerdere zaken gelezen, waar ik niet aan had gedacht. We gaan inderdaad met een camper, goed om te vermelden. Ik ga overwegen om Yosemite buiten het weekend te doen, door de reis iets eerder te starten of SF dagen achteraan te plakken.

MV ga ik verschuiven, de suggesties hier zijn logischer dan wat ik had bedacht. Over LA: we hebben daar maar 1 dag gepland op aanraden van vrienden met een beetje dezelfde smaak. Zij vonden het te druk, te groot en te weinig samenhang en bijzienswaardigheid om veel tijd in LA te stoppen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis citroen: reisschema 4 weken SF - SF.

Bericht door Martin & Marianne »

Ligt er nog niets vast? Geen tickets en camaperhuur?
Dan zou ik een dag minder SF doen. En als je geen early bird hebt voor de camperhuur is het de vraag of Yosemite haalbaar is op de dag dat je de camper ophaalt. Je zult dan ook boodschappen willen inslaan, en je vertrekt dan pas in de loop van de middag vermoed ik.
Verdiep je op tijd in het reserveren van een camping in Yosemite en oefen zeker een maand van te voren. Zie www.nps.gov/yose voor de data. Er staat een handleiding op de AA-site voor het reserveren, maar vanwege de gewijzigde reserveringssite is het de vraag in hoeverre die nog bruikbaar is. Het enige wat zeker is, is dat binnen een paar minuten alle plaatsen vergeven zijn, en dat het niet fijn is om met een camper in de vallei een parkeerplaats te moeten zoeken.

Los Angeles is inderdaad erg groot. Kijk goed wat je er wilt doen; 1 dag is eigenlijk niets. Wij vonden een dag Universal erg leuk, of een bezoek aan de Warner Bros studios. Of fietsen van Venice Beach naar Santa Monica.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer