Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door Kletskous »

So Marjolein, dat is wel heeel veel duurder geworden zeg!
Dan ben je blij dat je op tijd geboekt hebt!
Terwijl Pete juist geluk had, zo vlak voor vertrek. Regelmatig checken kán dus lonen (als je zin en tijd ervoor hebt om dat bij te houden)?

Ander vraagje:
Ik zie soms hotelkamers staan bij een aanbieder, met een klein prijsverschil, maar waar ik verder geen verschillen in kan ontdekken.
Kijk bijvoorbeeld eens in deze link bij Expedia.
https://www.expedia.nl/Albany-Hotels-Be ... exp_pg=HSR

Ik zie dat in het voorbeeld optie 1 duidelijk is, namelijk niet annuleerbaar.
Maar het verschil tussen optie 2 en 3??
Wat mis ik? Optie 2 (sale) is € 6,= goedkoper, maar verder is het m.i. gelijk.

Iemand een verklaring hiervoor? Zoiets kan ik zonder problemen boeken toch?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door Galapogos »

Ik zie ook geen verschil, kun je inderdaad zonder problemen boeken. Is de nacht van 24 op 25 juli ook de datum van jullie geplande overnachting? Ik boek Best Western meestal via Orbitz.com (hoort bij Expedia, gericht op Amerikaanse markt). Is exact even duur, maar er is altijd wel een 10%-kortingscode die je kunt gebruiken op Orbitz. Werkt lang niet bij alle hotels maar wel altijd bij Best Western. De code die nu bruikbaar is (GETAWAY) is echter maar geldig t/m 30 juni 2019. Deze korting komt nog bovenop het spaarsysteem van Orbitz.com (5% van de waarde van de boeking als tegoed voor een volgende boeking, mits gedaan via de app).

Vanwege de kortingscodes en het makkelijke spaarsysteem (gespaard tegoed is meteen inzetbaar, geen minimaal aantal nachten zoals bij Booking.com, Hotels.com, etc.) boek ik bijna alles via Orbitz.com. Of rechtstreeks bij de accommodatieverschaffer natuurlijk, als dat goedkoper is.
Gebruikersavatar
MarjoleinW
Amerikafan
Berichten: 248
Lid geworden op: 01 sep 2012, 13:29
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door MarjoleinW »

Kletskous schreef:So Marjolein, dat is wel heeel veel duurder geworden zeg!
Dan ben je blij dat je op tijd geboekt hebt!
Terwijl Pete juist geluk had, zo vlak voor vertrek. Regelmatig checken kán dus lonen (als je zin en tijd ervoor hebt om dat bij te houden)?
Ja precies, soms komt er een aanbieding en soms wordt het bijna 2x zo duur! Ik vind het de moeite om in de gaten te houden, anderen zullen het zonde van hun tijd vinden...

Ik zie ook geen verschil bij jouw voorbeeld, het is mij wel vaker opgevallen. Wie zou dan het duurste kiezen? :D

Ik boek het vaakst via Expedia. Meestal via Cashback totaal voor 9% korting en als ik in een hotel heb gezeten via Expedia en een beoordeling heb gegeven krijg je ook 10% korting op een volgende boeking. Deze blijven gewoon in je opgeslagen gegevens staan als je inlogt en kun je gewoon gebruiken door het vakje aan te klikken. Je hoeft geen code te gebruiken ofzo.
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1624
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door BonnyR »

wij probeerden gisteren opnieuw te boeken, omdat de prijs van €123 naar €109 per kamer zakte. Wisten we onze inlogcode niet meer, dus even een nieuwe aangevraagd. Loggen we in is de prijs opeens weer €10 duurder...dus maar gelaten voor nu. Het blijft toch iets om goed in de gaten te houden. staat bij de ene site dat de airport shuttle gratis is, staat bij een andere site( voor hetzelfde hotel) in de kleine lettertjes dat er een "additional charge" kan zijn. Dus kan het weer duurder worden.Maar we hebben nog even de tijd en als ik een goede deal zie, app ik m'n man wel dat hij op z'n werk moet boeken, andere computer en misschien dan geen andere prijzen.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door Kletskous »

Ja, dat zie ik soms ook wel.
Of ik zie op de website van Expedia wel duidelijk staan ‘ontbijt inbegrepen’ , maar zie ik dat in mijn bevestiging niet terug. Wat doe je dan weer he? Ik heb het maar even gelaten, want op de website van het betreffende hotel zelf staat “During your stay, you’ll appreciate amenities such as complimentary breakfast, free WiFi, and our outdoor pool“. Dus ik ga er maar uit dat het erbij zit, ondanks dat het op mijn reservering niet staat.

Of dan wil je boeken en volgt er een scherm: de prijs bij direct online betalen bijv. 143,= de prijs die ik wilde dus. Of later betalen voor 153,=. Wel gratis annuleren, maar toch. Ik vind dat dan weer een lastige.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door Kletskous »

Galapogos schreef:Is de nacht van 24 op 25 juli ook de datum van jullie geplande overnachting? Ik boek Best Western meestal via Orbitz.com (hoort bij Expedia, gericht op Amerikaanse markt). Is exact even duur, maar er is altijd wel een 10%-kortingscode die je kunt gebruiken op Orbitz. Werkt lang niet bij alle hotels maar wel altijd bij Best Western. De code die nu bruikbaar is (GETAWAY) is echter maar geldig t/m 30 juni 2019. Deze korting komt nog bovenop het spaarsysteem van Orbitz.com (5% van de waarde van de boeking als tegoed voor een volgende boeking, mits gedaan via de app).
Ik moet nog een overnachting op 24 juli boeken ja, maar ik ben er nog niet uit welk hotel.
Vind net weer een andere, met buitenbad ipv binnenbad, dus even over denken nog.
Orbitz ken ik niet, ga ik es bekijken.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1624
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door BonnyR »

Kletskous schreef:Ja, dat zie ik soms ook wel.
Of ik zie op de website van Expedia wel duidelijk staan ‘ontbijt inbegrepen’, maar zie ik dat in mijn bevestiging niet terug. Wat doe je dan weer he?


Even een foto van de aanbieding op de site waar het bij staat. "Je bewijs" heb je dan bij de hand.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door sanook »

Kletskous schreef: Of dan wil je boeken en volgt er een scherm: de prijs bij direct online betalen bijv. 143,= de prijs die ik wilde dus. Of later betalen voor 153,=. Wel gratis annuleren, maar toch. Ik vind dat dan weer een lastige.
Wat is daar lastig aan ? Ben je bang dat je je geld niet terugkrijgt als je annuleert ? Of vind je het teveel gedoe om na annuleren te moeten controleren of je geld al terug is ? Dat laatste is een beetje inherent aan het zelf boeken/managen van je vakantie. En als je bang bent dat je je geld niet terug krijgt als je annuleert dan zou je daar misschien helemaal niet moeten boeken. Maar ik heb tot nu toe nog nooit problemen gehad hiermee. Geboekt/geannuleerd via de diverse bekende sites maar af en toe ook op sites die niet specifiek op NL gericht zijn en ging altijd goed.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door Galapogos »

Als je nu betaalt en later weer annuleert kan het in geval van een boeking in USD wel zijn dat je er op verliest, ten gevolge van wisselkoersen en koersopslag. Maar dat neem ik dan maar gewoon voor lief. Zo vaak annuleer ik nou ook weer niet.
Laatst gewijzigd door Galapogos op 09 nov 2018, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door sanook »

+ je kan er ook op winnen..
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door Kletskous »

Het moeten bijhouden of het geld alweer teruggestort is, hoeft van mij niet zo.
Liever kies ik voor annuleerbare hotels maar die vlak voor boeking betaald worden of ter plaatse in het hotel. Da’s toch net wat makkelijker bijhouden.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door Tantelotje »

Wij boeken behoorlijk op tijd alle hotels, maar inderdaad altijd met gratis annuleren. Maar het komt ook geregeld voor dat er nog iets wijzigt. En dat kan dan zijn omdat we een 'beter' hotel vinden, een beter locatie, de route omgooien of het hotel voor een betere prijs kan.
Zo hadden wij vorig jaar in LV via Booking.com een kamer geboekt. Een paar weken later zag ik dat de prijs € 60,- minder was (voor 3 nachten) en dat er dan per persoon 9,- USD per dag 'ontbijtbudget' bij zat. Kwamen alleen per dag 8 USD parkeerkosten bij. En voor die 9,- pppd kun je natuurlijk niet ontbijten maar dit mocht je de gehele dag 'verbruiken' bij een tentje in het hotel. Dus lekker 's morgens en 's avonds gratis koffie/thee. Ik zeg: geld verdiend :D Dan vind ik het verschil groot genoeg om te wijzigen.

Ik vind het juist fijn om bij het boeken hier en daar al wat te betalen. Heb je het maar vast gehad :D . Heb het nog nooit gehad dat er iets mis ging met terugstorten, altijd binnen een paar dagen geregeld. Zowel via Booking, Airbnb, Expedia als bij de hotels zelf altijd netjes geregeld.

En koersverschillen... ach, op de gemiddelde boeking is dat nu ook weer niet meer dan een paar euro, kan twee kanten op, dus daar heb ik geen zin om rekening mee te houden :wink:
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door Kletskous »

BonnyR schreef:
Kletskous schreef:Ja, dat zie ik soms ook wel.
Of ik zie op de website van Expedia wel duidelijk staan ‘ontbijt inbegrepen’, maar zie ik dat in mijn bevestiging niet terug. Wat doe je dan weer he?


Even een foto van de aanbieding op de site waar het bij staat. "Je bewijs" heb je dan bij de hand.
Goeie, heb ik op mijn telefoon al gezet.

Tantelotje, dat was ook een goede zet ja, om te herboeken voor flink wat minder én ontbijt erbij!
Ik probeer sowieso overal ontbijt erbij te boeken (behalve in New York dan). Is toch wel makkelijk om niet perse te móeten zoeken en op pad te moeten. En is het niks en valt het ontbijt tegen, dan heb je toch alvast iets in je maag en kom je onderweg wel weer iets tegen om het aan te vullen.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door pumi1000 »

Ik heb toevallig gisteren hetzelfde hotel opnieuw geboekt, omdat ik bij mijn krant zaterdag een code kreeg van Booking.com wat mij 40 euro zou opleveren na verblijf. Boeking moest dan boven de 120 euro zijn. Dat vond ik wel een aardig bedrag, dus opnieuw geboekt. (Prijs was nog hetzelfde, want ik had de 1e boeking pas geboekt).
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door Brigit »

Welke krant was dat als ik vragen mag? Misschien moet ik de krant nog even terug uit de oud papier bak vissen...
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door Kletskous »

Hè jammer, ik heb geen papieren krant :wink: .
Is die code maar eenmalig te gebruiken ? Hihi

Ik heb inmiddels voorlopige reserveringen vastliggen.
Merendeel bij Expedia geboekt, zij kwamen telkens eigenlijk het voordeligst uit de bus.
Eentje bij Booking en eentje bij Agoda. Alles annuleerbaar.
Ben benieuwd !
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door pumi1000 »

Zat bij de Telegraaf, het Vrouw magazine zat in plastic en daar zat een kaart in van booking.com. Hotel boeken van 120 euro en na verblijf 40 euro terug.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door Kletskous »

Die heb ik helaas niet.

Hoe vaak houden jullie de prijzen in de gaten? Doe je dat dagelijks, wekelijks, maandelijks of kijk je alleen vlak voor vertrek nog een keer of er betere deals zijn?

En wat me nog te binnen schoot: zijn er met Black Friday nog leuke deals bij websites als Booking, Expedia, Agoda, Hotels.com en anderen?
Misschien op geselecteerde hotels, maar liever zou ik hebben om ....% korting te krijgen. Ervaringen?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
MarjoleinW
Amerikafan
Berichten: 248
Lid geworden op: 01 sep 2012, 13:29
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door MarjoleinW »

Ik check het als ik eraan denk..gaat soms een week en soms een maand overheen. Met Black Friday of dat soort dagen krijg ik wel vaak van Hotwire of Priceline aanbiedingen voor extra kortingen. Met Expedia en Booking.com zijn er vaak sowieso wel kortingen te vinden. Hier op het forum bij Kortingen/groupons etc en anders via Cashback deals of als je via Google zoekt. :wink:
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hotels boeken: wanneer herboeken/annuleren

Bericht door Kletskous »

Ik vind nog geen kortingscode van Expedia die geldig zijn in juli 2019......

En: ik kan ze niet eens invoeren! Ik kies bij reserveren voor betalen bij het hotel.
Ik zie dus vervolgens NIET: “ Ga op de betalingspagina naar de sectie 'Betaalinformatie' en klik op 'Heb je een coupon- of kortingscode?'”

Zijn er meer mensen die dat hebben? Ik boek op een iPad trouwens, en niet via een app.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer