Alternatieven voor de te drukke plaatsen (zoals Zion, Horseshoe bend etc)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
catje1977
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 26 jan 2009, 11:31
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Alternatieven voor de te drukke plaatsen (zoals Zion, Horseshoe bend etc)

Bericht door catje1977 »

Ik ben in voorbereiding voor onze reis in juli 2019 aan het rondkijken naar mooie plekken in het standaard rondje vanaf Las vegas, langs de Nationale Parken en Moab.

Ik schrik wel heel erg van de verhalen van het extreem snel toenemende toerisme op sommige plekken...
Twee jaar terug was ik op studiereis in dit deel van Amerika, in oktober, en toen was het goed te doen. Maar als ik het goed begrijp, loop je tegenwoordig in Zion de Narrows met honderden mensen dezelfde trail, zeker in juli. Als ik de verhalen mag geloven, zijn Zion en de Grand Canyon overlopen met toeristen in de zomer. En Horseshoe bend.... met honderden/ duizenden mensen en railingen en platformen.... :o Dat is toch echt wel een andere ervaring dan ik had, nog maar 2 jaar geleden!

Dus ik zoek naar alternatieven, zodat we kunnen bepalen waar we WEL voor het massa toersime gaan (onder het mom van: mag je niet missen!) en waar we net zo goed of mooi een alternatief kunnen vinden.

Ik zal hieronder zetten, wat ik na speuren op het forum en lezen van verslagen, al tegen ben gekomen, en ik hoop op leuke aanvullingen of tips. Misschien hebben andere mensen, die ook minder drukte willen op hun reis, er ook nog wat aan als alles bij elkaar staat...
(Josea en Marianne, en anderen, alvast bedankt voor de tips die jullie eerder aan mij gegeven hebben; dat heeft me op het spoor gezet!)

ALGEMENE TIP is natuurlijk om verder te lopen dan de meeste toeristen doen (die vaak bij beginpunten/ uitkijkpunten blijven hangen)
en zo vroeg mogelijk op pad in de zomermaanden om drukte (en warmte...) een beetje voor te zijn

ZION-
*ik heb begrepen dat West Zion/ Kolob Canyons, een aardig alternatief kan zijn voor Springdale/ Zion central?
*Met als alternatieve waterhike Kanaraville Falls trail.
* Pine Creek waterfall trail als rustigere wandeling
*Canyon Overlook Trail als alternatief voor Angel's Landing
*fiets huren in Zion om van eindpunt terug te fietsen (= tussen de stops door lekker rustig)

BRYCE
*Tropic Trail als alternatieve route om onderin te lopen
*Mossy Cave trail als rustigere route
*evt verblijven in Tropic ipv bij Ruby's zelf.
*Will's Creek Slotcanyon net voorbij Tropic
* Peekaboo Gulch Slotcanyon ten noorden van Bryce
*Lower Calf Creek Fall trail voorbij Escalante

CAPITOL REEF
*is van zichzelf al een stuk rustiger dan de andere parken, begrijp ik, aanraders:
*Sulphur Creek Trail lopen (ook met water)
*verblijven op Fruita ipv commerciële camping in Torrey (hier ben ik nog niet over uit. Zwembadje voor de kids lijkt me toch ook erg tof, en ik heb nog maar 1 x 1 nacht zonder hook up gestaan)
*Onderweg Goosenecks State Park en Goosenecks Overlook als alternatief voor Horseshoe bend

MOAB
*onderweg naar Moab, Goblin Valley State Park, een stuk rustiger
*onderweg naar Moab: Little Wild Horse Canyon, een prachtige, rustigere Slotcanyon
*verblijf evt op Arches campground ipv commerciële camping in Moab, ook om voor dag en dauw zonder file in Arches te zijn
*Over de parken hier, heb ik wel gelezen van niet te missen trails (Delicate Arch, Mesa Arch trail, Grandview Point trail, Sand Dune arch etc, maar of die extreem druk zijn, weet ik niet. Ik denk Arches wel in de zomer

MONUMENT VALLEY
*onderweg vanuit Moab naar MV, stop bij Wilson's Arch
*Paardrij excursie ipv standaard jeep excursie
*onderweg naar Page: Navajo Nationbal Monument (overlook op de Betatakin Ruins)

PAGE e.o.
*Canyon X of Secret Canyon als alternatief voor het te druk geworden Antilope Canyon (of blijft dat een must?)
*kanotocht maken door Antilope Canyon ipv standaard tour maken
*Horseshoe Bend extreem vroeg in de ochtend, of naar een alternatief uitkijkpunt op de route gaan (Waterholes bend, Tatahatso Point, Redwall Cavern Bend, Goosenecks, allemaal heel andere locaties)
*verblijf op rustigere campsite zoals Page Lake Powqell Campground ipv Wahweap bijvoorbeeld?

GRAND CANYON (village)
*uitstappen bij een minder populair punt op de shuttle route, en daar gaan lopen langs de rim
*Havasu/ Havasupai als verblijf/ trail/ tocht (helaas voor ons ws niet te doen, maar een prachtig alternatief voor de drukke bovenkant van de Canyon
*North Rim bezoeken ipv South Rim (geen ervaring mee, wel over gelezen)


Mochten hier fouten in zitten of mooie aanvullingen op zijn, shoot!
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Alternatieven voor de te drukke plaatsen (zoals Zion, Horseshoe bend etc)

Bericht door Trails »

Die drukte was voor ons vorig jaar de grootste irritatie/tegenvaller.
Je kunt in een park maar op 1 plek vroeg zijn. Voor de volgende ben je dan al te laat.
Met name het parkeren met een camper in de grote parken vonden wij een ramp. Er zijn meestal wel parkeerplekken voor campers maar dan staan er vaak personen auto's op geparkeerd.

Grand Canyon gaf ons een groot Disney gevoel.

In Zion hebben we de westkant gedaan. Net zo mooi en zó rustig. We gaan er volgend jaar weer heen. Voor geen goud gaan we in polonaise wandelen.

Bij Bryce hebben we gewandeld in Red Canyon Recreation Area. We waren er bijna alleen en we vonden het ook daar zo mooi dat we er volgend jaar weer heen gaan. Dan gaan we daar ook op de camping staan.

Ook willen we weer terug naar Snow Canyon SP om de wandelingen te doen waar we vorig jaar geen tijd voor hadden.

In Yosemite hebben we de Valley ook overgeslagen. Ook vanwege de drukte. We hebben er (weer bijna alleen) gewandeld bij Lyell Canyon en Nunatak.

De Trail of Sleeping Rainbows in Escalante Petrified Forest SP is ook de moeite waard. We hadden nog nooit zo veel stukken versteende bomen gezien in de mooiste kleuren.

Er is zó veel moois te zien dat je echt niet alleen de grote parken moet doen. Die waren voor ons de grootste tegenvallers.
We zijn er toen 7 weken geweest en ontzettend veel mooie dingen gezien en gedaan.
Vooral het zuidwesten van Colorado vonden we geweldig en de Eastern Sierras in California.
Even van de weg af en je komt de mooiste plekjes tegen.

Maar, dit is slechts onze bescheiden mening. Er zijn er genoeg die zeggen dat je persé de grote parken moet doen.
Laatst gewijzigd door Trails op 07 nov 2018, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Alternatieven voor de te drukke plaatsen (zoals Zion, Horseshoe bend etc)

Bericht door josea »

ZION:
- Canyon Overlook trail is niet echt een “alternatief” voor Angels Landing, maar wel een hele leuke wandeling met mooi uitzicht aan het eind.
In plaats van Angels Landing, zou je Observation Point kunnen overwegen, dat heeft zelfs een uitzichtpunt aan het einde dat veel hoger ligt dan Angels Landing, je kijkt erop als je aan het einde bent. Wel inspannend, je kunt ook overwegen om “achterom” naar Observation Point te lopen, via de East Mesa trail. Moet je wel eerst 50 minuten rijden naar het beginpunt en de wandeling is wat minder uitdagend.
- Een andere trail met kettingen, is Hidden Canyon, maar wel minder druk dan Angels Landing.
- Wij waren heel vroeg bij de Narrows, en toen was het echt nog niet druk. Toen we er weer uit kwamen wel, dat scheelde echt heel veel (eind juli). Even voor dag en dauw opstaan, maar daar ben je later blij om....

BRYCE
- Fairyland Loop trail, wel pittig.
- Red Canyon, klein stukje ten westen van Bryce.
- Arches trail in Losee Canyon (vlak bij Red Canyon) = korte maar erg leuke trail waarbij je veel kleine arches tegenkomt en zo goed als alleen bent.
- Cedar Breaks National Monument (Little Bryce)

ESCALANTE (toen we van Bryce naar Capitol Reef reden)
- Grosvenor Arch
- Devil’s Garden
- Willis slot canyon
- Peekaboo en Spooky slot canyon (denk dat je die bedoelt? Boven Bryce ken ik geen Peekaboo). Maar met een camper wordt dat een uitdaging over de dirtroad Hole in the Rock.

Of van Bryce naar Page:
- Via Cottonwood Canyon road (als de staat van de weg het toelaat, van tevoren na te vragen bij toerist information in Cannonville.

ARCHES:
Hier geldt ook: vroeg zijn loont, de parkeerplaatsen zijn beperkt.
De Sand Dune Arch is wel te missen hoor, die is vooral leuk voor kinderen. Windows Section vind ik wel een aanrader.


Goosenecks State Park zet je bij Capitol Reef, maar dat is onderweg van Moab naar Monument Valley. Als je vanaf Moab de Hwy 191 neemt en dan de Hwy 95 en vervolgens de 261 weer naar het zuiden, kun je achtereenvolgens ook Natural Bridges en Moki Dugway meepakken. Maar wederom misschien niet zo makkelijk met een camper.

De Gooseneck Overlook in Capitol Reef is geen alternatief voor Horseshoe Bend.
Laatst gewijzigd door josea op 07 nov 2018, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
chell
Amerika-ontdekker
Berichten: 89
Lid geworden op: 25 jul 2017, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Alternatieven voor de te drukke plaatsen (zoals Zion, Horseshoe bend etc)

Bericht door chell »

Wij hebben de Grand Canyon (in juni) 's avonds gedaan en 's morgens vroeg. Dan valt het echt alleszins mee. Toen we het park verlieten zagen we de touringcars met bosjes binnenkomen. Zion zou ik inderdaad een volgende keer voor alternatieven kiezen, helaas was Kolob dicht toen wij er waren.

Horseshoe Bend hebben we overgeslagen en wij zijn inderdaad naar Secret Canyon/Horsehoe Bend Canyon geweest. Dat was magisch! Mijn vriend is ook bij Antelope geweest en die zei dat dit echt niet onderdoet qua mooiheid. Qua ervaring was het tig keer beter. Wij waren er met een groepje van 6! Het was wel aan de prijs, maar het was me echt elke dollar waard! Zie mijn verslag hier: https://duizelreizen.nl/2018/06/08/dag- ... y-zion-np/
Reisverslagen/foto's
2015: New York
2018: Roadtrip Las Vegas - Seattle
2022: New York
2023: Anaheim (muziekfestival in the House of Blues)
Gebruikersavatar
lyan
Amerikakenner
Berichten: 1238
Lid geworden op: 16 sep 2010, 20:51
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: groningen
Contacteer:

Re: Alternatieven voor de te drukke plaatsen (zoals Zion, Horseshoe bend etc)

Bericht door lyan »

Gaan jullie met een camper? Zo ja, dan zou ik niet naar Peek-a-boo slotcanyon gaan, op zich is de dirt road meestal wel goed (behalve het laatste stuk) maar hij was dit jaar (en meestal) behoorlijk wash boarded, daar word je in een auto al niet blij van, maar in een camper helemaal niet! Het is ook niet een klein stukje dirt, maar 26 mijl. De laatste 1,7 mijl is met een camper niet te doen, dus die moet je lopen. Of je moet een Jeep kunnen huren in bijvoorbeeld Escalante.

Hetzelfde geldt een beetje voor de Cottonwood Canyon Road, een lange dirtroad (47 mijl), die zou ik met een camper ook niet doen.

Voor Page: wij hebben met tent op zowel Wahweap als op Lake Powell Campground gestaan, ik denk dat Wahweap toch echt leuker is, dichterbij het water en koelt beter af.

Voor wat betreft de Grand Canyon: the North Rim is heerlijk rustig, geen busladingen met toeristen. Wel mooie uitzichten.

Bryce: wij liepen dit jaar in kolonne naar Mossy Cave (begin juni), dus probeer daar het weekend te vermijden. Ook Losee Canyon is erg mooi! Willis Creek Slotcanyon: je moet een hoge zanderige heuvel op, geen idee of dat kan met een camper.

Veel plezier alvast!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Alternatieven voor de te drukke plaatsen (zoals Zion, Horseshoe bend etc)

Bericht door PSVwally »

Maar, dit is slechts onze bescheiden mening. Er zijn er genoeg die zeggen dat je persé de grote parken moet doen.
Voor een eerste trip begrijp ik best dat mensen de bekendste highlights mee willen pakken. Niet iedereen is natuurlijk in de gelegenheid zo’n reis meerdere malen te maken. Ik ga nu ook liever of op andere tijden of naar de wat andere parken, maar voor een eerste trip begrijp ik best dat mensen de wat grotere parken pakken

Behalve toenemende drukte zijn er ook nog de toenemende kosten. Ik vind het soms echt schrikbarend worden wat ze voor sommige accommodaties durven te vragen voor een nacht. En aangezien er op veel plekken schaarste in deze accommodaties is betaald men dat ook nog.

Maargoed wat andere mooie plekken
-Yant flat boven St George,ut
-Het needles deel van canyonlands (wordt ook vaak overgeslagen
-trail of the 1000 giants bij Johnsondale, california
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Alternatieven voor de te drukke plaatsen (zoals Zion, Horseshoe bend etc)

Bericht door Franciscus »

- Canyon Overlook Trail; op het forum lees ik dat veel mensen plannen hebben om deze te lopen. Is zeker de moeite waard maar hou er rekening mee dat de parkeergelegenheid heel erg beperkt is. Ik ben 3x daar geweest en slechts 1x het geluk gehad dat we er konden parkeren.

- Bij Bryce vinden wij de drukte ook niet fijn. Kodachrome Basin SP is een mooi alternatief, er zijn mooie wandelingen te maken en er is een prachtig gelegen camping. En je kunt dan toch nog een kort bezoek aan Bryce brengen mocht je dat perse willen.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Alternatieven voor de te drukke plaatsen (zoals Zion, Horseshoe bend etc)

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben de Canyon Overlook Trail 3 keer gedaan en alle keren wel meteen een parkeerplaats kunnen vinden, maar je moet inderdaad geluk hebben. Mocht het vol zijn dan is er iets verder naar het oosten nog een parkeerplaats aan de overkant van de weg, Overigens is Observation Point een beter alternatief voor Angel's Landing.

Bij Bryce hebben wij het nog nooit heel druk meegemaakt, maar misschien is dat inmiddels ook al weer drukker geworden. Hoewel wij er de laatste keer wel in het Memorial Day weekend waren. Op de wandelingen naar beneden valt de drukte toch wel mee.
catje1977 schreef:*evt verblijven in Tropic ipv bij Ruby's zelf.
Tropic is prima, maar het voordeel van Ruby's of bijvoorbeeld de lodge in het park is dat je de auto kunt laten staan.
Je kunt trouwens ook vanuit Tropic naar het amfitheater lopen.
catje1977 schreef:GRAND CANYON (village)
*uitstappen bij een minder populair punt op de shuttle route, en daar gaan lopen langs de rim
Op de route naar Hermits Rest kun je inderdaad prima en relatief rustig wandelen. Je zou hier ook fietsen kunnen huren voor deze route. Zie ook ons 2013-verslag voor wat tips.

In Moab is het leuk kamperen, midden in het dorp, maar het is inderdaad wel een aanrader om een nacht in Arches zelf te staan zodat je het achterste deel van het park kunt doen zonder eerst in de file te staan.
Een aanrader is de Fiery Furnace wandeling. Met een ranger, dus wel in een groep, maar die is niet heel groot. Ik weet niet of de kinderen er oud genoeg voor zijn. kijk eens op de NPs-site voor meer informatie. Of zie ons 2008-verslag.

Marianne
IlseW
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 dec 2017, 18:08

Re: Alternatieven voor de te drukke plaatsen (zoals Zion, Horseshoe bend etc)lleen

Bericht door IlseW »

Hallo
Wij waren in augustus in USA, niet in juli. Is augustus per definitie rustiger? Ik vond alleszins dat het wel meeviel.

Onze ervaringen:
Zion:
-Watchmantrail gedaan, vertrokken om 18u, misschien 6 man tegengekomen
- The Natrows om 8u30 vertrokken, goed te doen. Wel druk op terugweg door zij die nog vertrekken, maar heeft mij niet gestoord
- Hidden canyon, vertrokken om 8u30, was wat drukker, heeft mij niet gestoord

Bryce:
- Peekaboo en Queens garden zijn druk, maar echt de moeite

- Fairylooptrail is PRACHTIG!!!!!! Wij begonnen eraan om 16u30 en kwamen nauwelijks iemand tegen. Werkelijk!

- Capitol Reef
Grand wash rond 9 u, misschien 6 man ontmoet

Arches
De korte trails naar de Arches deden wij vooral ‘s avonds. Ook Devils Garden deden om 16u30. Werkelijk rustig. Er waren wel andere wandelaars, maar we waren lange stukken alleen.

Deadhorse point: wandeling langs de rim (18u), daar wandelden we helemaal alleen

(...)
Horse shoe bend: was wel wat druk. Mij stoorde dat totaal niet. Er was plaats genoeg om te staan en te kijken.

Grand Canyon:
Stukje Bright Angel trail om 8 u30. Daar liepen veel mensen, maar niet dat je elkaar voor de boeten loopt. Maar niet zo dus dat je alleen loopt. Die moet je dan niet doen.

De rim trail hebben we niet gedaan en daar heb ik veel spijt van. De meesten nemen de bus. Ik heb daar niet veel mensen zien wandelen.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Alternatieven voor de te drukke plaatsen (zoals Zion, Horseshoe bend etc)

Bericht door IngridZw »

Wij hebben vorig jaar 's middags op weg naar het hotel in Tropic de Mossy Creek trail gelopen. Toen wij er waren was het erg rustig. Ook genoeg vrije parkeerplekken. In Bryce bij de uitzichtpunten was het druk maar tijdens de wandeling in de canyon viel het best wel mee. De Navajaloop/Queensgarden loop is trouwens prachtig. In Tropic hebben we overnacht in Bryce Pioneer Lodge. Qua prijs nog schappelijk. Op het (grote) terrein is tevens een RV Park en er is een zwembad.

In Zion moet je er inderdaad vroeg bij zijn wil je de grote drukte bij de shuttlebussen en het parkeerterrein voor zijn. Afgezien daarvan vonden wij de drukte in het park zelf wel meevallen. De één zal er ook meer moeite mee hebben dan de ander neem ik aan. Ons stoort het niet zo. Het ligt er ook aan welke trails je loopt. Wij liepen o.a. de Emerald Pool trail en terug via de Kayenta trail. Vooral bij deze laatste wandeling kwamen we bijna geen andere mensen tegen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Alternatieven voor de te drukke plaatsen (zoals Zion, Horseshoe bend etc)

Bericht door stegeman »

Interssant topic. Ik blijf het even volgen! Want wij zitten met een beetje diezelfde vraag waar bepaalde drukke plekken niet te doen en rustigere op te zoeken en welke drukke plekken toch echt gewoon te doen.
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Alternatieven voor de te drukke plaatsen (zoals Zion, Horseshoe bend etc)

Bericht door Franciscus »

Bij Bryce hebben wij het nog nooit heel druk meegemaakt, maar misschien is dat inmiddels ook al weer drukker geworden.
Wij waren in augustus in USA, niet in juli. Is augustus per definitie rustiger?
Wij waren in juli 2016 in Bryce. Bij de uitzichtpunten stonden lange rijen auto's te wachten op een parkeerplaats. Uiteindelijk ging alles dicht voor autoverkeer, moesten we terug naar de ingang om shuttlebussen te pakken. Dat was allemaal nogal tijdrovend. En op de bekende wandelpaden liepen heel veel mensen. Wat waarschijnlijk wel een rol speelde was het feit dat het de hele ochtend en het begin van de middag hard had geregend (met bliksem en onweer). Waarschijnlijk heeft iedereen zitten wachten tot het droog was en kwam er toen ineens een enorme toeloop.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Gebruikersavatar
catje1977
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 26 jan 2009, 11:31
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Alternatieven voor de te drukke plaatsen (zoals Zion, Horseshoe bend etc)

Bericht door catje1977 »

Goede tips allemaal!!

Ik bedoelde inderdaad Observation Point Trail als alternatief voor Angel's Landing, niet Overlook Trail (alhoewel die ook leuk is, als je kunt parkeren)

Ben er nog niet uit of we dan toch Zion- Springdale/- Watchman doen en dan wandelen in hele vroege of late uren
Of dat we voor Kolob en Kanaraville gaan. Ik ben de enige van de 8 die Zion al gezien heeft.

Maar erg fijn om jullie tips en ervaringen te lezen!! en te verzamelen in 1 topic. (zo zou ik ook nog wel een topic willen starten ooit met Tips voor onderweg, qua eten en drinken. Soms kom je speciale tentjes tegen....)
Gast

Re: Alternatieven voor de te drukke plaatsen (zoals Zion, Horseshoe bend etc)

Bericht door Gast »

Kijk hier maar eens voor restaurant tips: viewtopic.php?f=3&t=21674 :thumbup:
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Alternatieven voor de te drukke plaatsen (zoals Zion, Horseshoe bend etc)

Bericht door markro »

catje1977 schreef:ZION-
*ik heb begrepen dat West Zion/ Kolob Canyons, een aardig alternatief kan zijn voor Springdale/ Zion central?
*Met als alternatieve waterhike Kanaraville Falls trail.
* Pine Creek waterfall trail als rustigere wandeling
*Canyon Overlook Trail als alternatief voor Angel's Landing
*fiets huren in Zion om van eindpunt terug te fietsen (= tussen de stops door lekker rustig)
De Kanaraville Falls trail is geen rustige trail meer. Afgelopen september op het punt gestaan hier naar toe te gaan, maar na lezing van een artikel in een regionale krant er vanaf gezien. De strekking van het artikel was: drukte, in ganzenpas lopen, lang wachten bij de watervallen om verder te kunnen, moeite foto's te maken waar geen hoofden van anderen op staan, stank (mensen doen er hun behoefte), smerig door weggegooid afval.

Wij hebben in het Zion NP de Lower Pine Creek Trail wel als rustig ervaren, wij zijn zo ver tot het einde gelopen als wat mogelijk was zonder het riviertje in te moeten stappen, echter wat wij gezien hebben als waterval was een watervalletje van een paar decimeter hoog (tweede helft september). Wel een korte, leuke wandeling met klimmen en klauteren over grote rotsblokken. Tijdens deze wandeling van een klein uurtje (heen + terug) zijn wij maar 6 mensen tegengekomen. Heerlijk rustig dus.

Als je op het internet gaat zoeken, vind je nog wel rustige wandelingen in het oostelijke deel van het Zion NP, die niet in de parkfolder of op de parkwebsite genoemd worden. Ze zullen alleen niet zo spectaculair zijn als sommige trails in/langs de Zion Canyon.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
EllenVakantie
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 sep 2017, 19:26
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Alternatieven voor de te drukke plaatsen (zoals Zion, Horseshoe bend etc)

Bericht door EllenVakantie »

Wij hebben de Narrows en Observation Point eind juli gelopen, beiden met een van de eerste bussen en dan is het echt rustig. We hebben veel foto’s gemaakt met niemand anders erop. Een alternatief voor of aanvulling op Bryce is Cedar Breaks National Monument. Camping ligt op 3000m met een mooi amfitheater waar je om heen kunt lopen en in juli heel veel wildflowers omdat de sneeuw laat smelt. Tip: op zaterdag is er star party, als het helder is kun je door grote telescopem naar sterren en planeten kijken. Wij zijn naar de North Rim gereden en daar waren we graag twee nachten gebleven: mooi groen en uiteraard de uitzichten. Peek-a-Boo was 1 van de hoogtepunten van de vakantie, maar ik zou het niet doen met camper. Het was echt bloedheet door de wash, je kan niet te weinig water meenemen. Wij hadden een touw nodig om in de canyon te komen. Wij hebben ook Canyon X gedaan maar na Peek-a-Boo was dat eigenlijk zonde van het geld en de tijd.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Alternatieven voor de te drukke plaatsen (zoals Zion, Horseshoe bend etc)

Bericht door Trails »

markro schreef: De Kanaraville Falls trail is geen rustige trail meer.
Bedankt voor de tip. Deze wandeling stond in onze planning maar door jouw bericht ben ik toch maar eens internet gaan afstruinen en idd nu een hele drukke wandeling. Dan kunnen we nu toch de Taylor Creek trail doen. :D
Gebruikersavatar
Q-BiC
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2009, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Alternatieven voor de te drukke plaatsen (zoals Zion, Horseshoe bend etc)

Bericht door Q-BiC »

Nog enkele die nog niet vermeld werden:

Bryce <-> Page: via Johnson Canyon Road & Skutumpah Road. Op de Skutumpah slechts 2 andere auto's gezien. De ondergrond is wel kleierig en in een natte periode zoals bij ons, kan het wel riskant worden en is 4WD zeker aan te raden. Gelukkig ging het bij ons in noordelijke richting en op die manier op de glibberigste stukken downhill. Maar dan nog.... Na Willis Creek Slot Canyon (kom je ook niet veel volk tegen, maar die werd al genoemd) was de wegtoestand wel beter.

Page: New Wave & Wrong New Wave. Ligt vlakbij de highway, maar toen wij er waren, hebben we in het hele gebied maar 2 anderen gezien. (De plaats kan misschien wel underwhelming zijn als je al naar White Pocket & The Wave bent geweest)
Page: Smoky Mountain Road & Alstrom Point (4WD high clearance required, vooral voor die 2e).
Page: Stud Horse Point. Bij sunset 1 andere fotograaf gezien. Vergeet er ook niet linksom te lopen.

Capitol Reef: de route langs Factory Butte is rustig, wij kwamen er enkel dirt-bikes tegen. Vergeet hier ook niet af te slaan richting Moonscape Overlook. Geen kat gezien.
Mexican Hat: Valley of the Gods: veel rustiger dan Monument Valley en om die reden vond ik het niet minder memorabel dan die laatste...

CapReef <-> Bryce: Burr Trail. Geen kat gezien.

Iemand heeft Wilson Arch vermeld, maar dit was toch ook relatief druk bij ons... Ligt ook pal naast de snelweg.

Je vraagt je af of Delicate Arch & Mesa Arch druk zijn; reken maar van yes. Niet alleen in de zomer; ook daarbuiten zijn er afh van vakantieperiodes drukke tot extreem drukke momenten. Wij waren er midden oktober en Moab & omstreken was over de koppen lopen. ("Utah Education Association weekend", weten we dan ook weer...)
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Gast

Re: Alternatieven voor de te drukke plaatsen (zoals Zion, Horseshoe bend etc)

Bericht door Gast »

En nu niet allemaal in optocht naar die nieuwe pareltjes gaan hoor. :D
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7930
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Alternatieven voor de te drukke plaatsen (zoals Zion, Horseshoe bend etc)

Bericht door Pete.Z »

Het allerbeste is natuurlijk het hoogseizoen lekker thuis te blijven, als dat een optie is.
Wij gaan of rond April, of in Oktober, en dan is het op de meeste plekken goed te doen.
En inderdaad, honderd meter verder doorlopen, en je bent de gemiddelde toerist al kwijt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer