Kind onder 2 in camper

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
TotosDawn
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 apr 2013, 16:57
Partner van: Rick-zonder-account
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: 's-Gravenzande
Contacteer:

Kind onder 2 in camper

Bericht door TotosDawn »

Via een reisorganisatie hebben wij, met doorgeven van personen en leeftijden, een camper geboekt bij Apollo.
Echter toen ik aan het zoeken was voor een goede autostoel om te kopen voor de kids (1 en 3 dan) kwam ik overal uit op dat een kind onder de 2 nog helemaal niet mee mag in de camper.
Maar we hebben al geboekt en alles doorgegeven.
Wat is jullie ervaring hiermee? Had de reisorganisatie hier ons op moeten wijzen?
Hoe streng zijn ze hier mee? Ik krijg spontaan stress. Onze reis van 2 maanden is al helemaal gepland en geboekt.
Afbeelding
Volg ons op onze reis: *klik hier*
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Kind onder 2 in camper

Bericht door Marcopstal »

Een probleem is er in ieder geval. Ik zou dit met de reisorganisatie opnemen. Zij verkopen je iets, dus moet het correct zijn. Laat je wel niet met een kluitje in het riet sturen. Eis bevestiging van de verhuurder zelf.

Een camper met kinderen is op het vak van veiligheid problematisch. De regels negeren is een enorm risico, je zal maar iets voor hebben.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
TotosDawn
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 apr 2013, 16:57
Partner van: Rick-zonder-account
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: 's-Gravenzande
Contacteer:

Re: Kind onder 2 in camper

Bericht door TotosDawn »

Veiligheid staat hoe dan ook voorop. Hoe meer ik lees hoe meer ik not amused ben over de reisorganisatie. Dit had ik willen weten.
Ik ga morgen bellen met de reisorganisatie.
Afbeelding
Volg ons op onze reis: *klik hier*
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Kind onder 2 in camper

Bericht door hemmie »

Bij Apollo mag een kind onder de 2 idd niet mee in de camper. Wellicht kun je omboeken naar een andere verhuurder. Ook dan is het oppassen. In een aantal staten (o.a. California) moeten kinderen onder de 2 in een achterwaarts stoeltje worden vervoerd. Die stoektjes zijn gewoon te koop in de VS, maar kun je in de meeste campers niet vastzetten. Ik zou ook dat dus heel goed uitzoeken voordat je omboekt, ik denk dat contact opnemen met de daadwerkelijke verhuurder hierover wel noodzakelijk is.
Er is hier op het forum al veel geschreven over het vervoer van kinderen onder de 2 in een camper, vooral sinds die nieuwe wet van achterwaarts vervoeren (daarvoor waren alleen kinderen onder de 1 een probleem), gebruik de zoekfunctie.
Terug in Texas!
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Kind onder 2 in camper

Bericht door Marcopstal »

hemmie schreef:ik denk dat contact opnemen met de daadwerkelijke verhuurder hierover wel noodzakelijk is.
Het is dan wel aan de reisorganisator om dit te doen, daarvoor wordt die betaald.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Kind onder 2 in camper

Bericht door hemmie »

Daar heb je gelijk in, maar ik zou daar persoonlijk niet op vertrouwen. Uit wat ik hier over heb gelezen op dit forum krijg je in de praktijk lang niet altijd het juiste antwoord van de reisorganisatie. En als je dan de camper ophaalt en het klopt niet, heb je toch een probleem.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
TotosDawn
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 apr 2013, 16:57
Partner van: Rick-zonder-account
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: 's-Gravenzande
Contacteer:

Re: Kind onder 2 in camper

Bericht door TotosDawn »

Mijn man heeft gebeld (ik zat nog op werk...) en schijnbaar is dit dus vanuit de verhuurder geen probleem..... we krijgen via de mail formulieren vanuit Apollo waarin dat vast staat.... ik ben erg benieuwd.
Als ik ze morgen nog niet binnen heb ga ik zelf nog eens bellen. Vind het allemaal heel raar.


Ik baal er ook vooral van. Normaal ben ik die boeker en regel ik alles zelf. Nu heeft mijn schoonmoeder geboekt via een reisorganisatie en dan krijg je dit gedoe.


20181107_205332.jpg
Afbeelding
Volg ons op onze reis: *klik hier*
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Kind onder 2 in camper

Bericht door hemmie »

Op de site van Apollo staat dat het niet mag, beetje vreemd.

https://www.apollorv.com/resources/term ... -10-18.pdf
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
TotosDawn
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 apr 2013, 16:57
Partner van: Rick-zonder-account
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: 's-Gravenzande
Contacteer:

Re: Kind onder 2 in camper

Bericht door TotosDawn »

Ja dat klopt. Dus ik heb wederom gebeld. Ze gaan nu contact opnemen met Apollo rechtstreeks en gaan we wat over horen. Geven ze toestemming dan wil ik dat sowieso zwart op wit. Maar ook moet onze zoon achteruit vervoerd kunnen worden op een veilige manier. En als dat niet kan in de huidige camper, dan is het aan hen om een gelijkwaardige camper te regelen tegen hetzelfde tarief vind ik.

Ik vind het oprecht wel heel erg slecht van de reisorganisatie (TravelHome). Zij wisten dat wij reizen met een baby en nog moet ik hier nu zelf over nadenken en achteraan gaan. Dit is de laatste keer dat ik boek via een organisatie.
Afbeelding
Volg ons op onze reis: *klik hier*
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Kind onder 2 in camper

Bericht door hemmie »

Ja, ik snap ook niet dat ze een camper van Apollo boeken voor mensen met een kinder onder de 2. En bij andere verhuurders is dat ook nog niet zo eenvoudig, tenzij je de staten vermijdt waar kinderen onder de 2 achterwaarts vervoerd moeten worden. Daar zouden ze je toch minstens attent op moeten maken.
Terug in Texas!
Gast

Re: Kind onder 2 in camper

Bericht door Gast »

Het maakt niet uit wat Apollo zegt, het gaat om de wet in de staten die je bezoekt. Een brief van Apollo of het reisbureau zal denk ik geen indruk maken als je wordt aangehouden.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Kind onder 2 in camper

Bericht door hemmie »

@eoms, volgens de wet mag je best kinderen onder de 2 in een camper vervoeren, maar onder de 1 moet dat achterwaarts, en in een aantal staten onder de 2. Apollo staat kinderen onder de 2 echter helemaal niet toe in de rv, dat is toch wel weer wat anders. Als de reisorganisatie voor hen een apollo camper heeft geboekt en nu blijkt dat ze met hun 1-jarige daar helemaal niet in mogen reizen, dan zou ik verwachten dat de reisorganisatie ze omboekt naar een rv van een andere verhuurder. Dan zullen ze zelf daarna moeten uitzoeken hoe ze dat achterwaarts vervoeren regelen, daar hebben reisorganisatie en verhuurder dan inderdaad niets meer mee te maken, maar ik zou het wel zo netjes vinden als ze mensen die met zulke jonge kinderen reizen hier voor het boeken op wijzen.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
TotosDawn
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 apr 2013, 16:57
Partner van: Rick-zonder-account
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: 's-Gravenzande
Contacteer:

Re: Kind onder 2 in camper

Bericht door TotosDawn »

eoms schreef:Het maakt niet uit wat Apollo zegt, het gaat om de wet in de staten die je bezoekt. Een brief van Apollo of het reisbureau zal denk ik geen indruk maken als je wordt aangehouden.
Daar gaat het ook niet om als ik vraag om die brief, maar meer dat als zij toestaan dat er een kind van onder de 2 in hun camper mag (wat dus volgens Apollo's website niet mag), dat wij dit zwart op wit willen. Dit heeft niets te maken met de wetgeving in Amerika, maar alleen voor Apollo zelf.

Maar dit lost het probleem van achteruit vervoeren / veilig vervoeren niet op.

Ik bel maandag weer terug als ik voor die tijd nog niets heb gehoord. Schandalig vind ik dat ik er zelf moet achterkomen. Hier zijn reisorganisaties toch voor plus dat wij ook echt niet de eerste zullen zijn met deze reis met jonge kinderen...

Bedankt voor jullie antwoorden in ieder geval!
Afbeelding
Volg ons op onze reis: *klik hier*
Bluebonnet
Amerikafan
Berichten: 103
Lid geworden op: 06 aug 2017, 13:57

Re: Kind onder 2 in camper

Bericht door Bluebonnet »

De reisorganisatie had je hier inderdaad over moeten informeren, maar ik vind dit toch ook iets wat je zelf kan bedenken. Kinderen kunnen nu eenmaal niet veilig vervoerd worden in een RV. Tenzij je een RV met extended cab hebt, maar dat is volgens mij iets uit Canada?
Google maar eens op crash test videos over RVs. Zelfs als je kind netjes in een rearfacing seat op het bankje zit maakt dat niets uit als de hele bank door de RV vliegt.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Kind onder 2 in camper

Bericht door hemmie »

@Bluebonnet, maar dat vind ik toch wat anders, het is nooit echt veilig om achterin een rv te zitten, ook niet voor een volwassene, maar dat is een persoonlijke keuze. Dat is hier echter niet waar het om gaat.
De reisorganisatie heeft een camper verhuurd aan een gezin met een 1-jarige, terwijl de verhuurder geen kinderen onder de 2 toestaat. Ook zijn ze er niet op gewezen dat het erg lastig is om je aan de wet te houden en je 1-jarige achterwaarts te vervoeren in een camper. Dat is hier het punt, niet de algemene discussie of een camper veilig is.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Kind onder 2 in camper

Bericht door Georgie »

hemmie schreef:@eoms, volgens de wet mag je best kinderen onder de 2 in een camper vervoeren, maar onder de 1 moet dat achterwaarts, en in een aantal staten onder de 2. Apollo staat kinderen onder de 2 echter helemaal niet toe in de rv, dat is toch wel weer wat anders. Als de reisorganisatie voor hen een apollo camper heeft geboekt en nu blijkt dat ze met hun 1-jarige daar helemaal niet in mogen reizen, dan zou ik verwachten dat de reisorganisatie ze omboekt naar een rv van een andere verhuurder. Dan zullen ze zelf daarna moeten uitzoeken hoe ze dat achterwaarts vervoeren regelen, daar hebben reisorganisatie en verhuurder dan inderdaad niets meer mee te maken, maar ik zou het wel zo netjes vinden als ze mensen die met zulke jonge kinderen reizen hier voor het boeken op wijzen.
Ik vind dit de beste samenvattende reactie. Ik zou zeker contact opnemen met de reisorganisatie en ze een alternatieve camper laten zoeken. En dan is het aan jullie zelf om uit te zoeken welke route je rijdt en door welke staten je komt en welke regels daar gelden. Het is vrijwel onmogelijk om een autostoeltje achterwaarts te plaatsen in een camper. Je kunt best reizen met een jonger kind dan 2,maar dan zul je inderdaad voor een route moeten zorgen waarbij je alleen door staten komt waar ze voorwaarts vervoerd mogen worden. Of de reis uitstellen tot ze twee zijn, maar dat lijkt me een grotere impact hebben.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Gebruikersavatar
TotosDawn
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 apr 2013, 16:57
Partner van: Rick-zonder-account
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: 's-Gravenzande
Contacteer:

Re: Kind onder 2 in camper

Bericht door TotosDawn »

Bedankt wederom voor de reacties.
Ik ga absoluut niet youtube'n op crashvideo's. Ik weet nu wel dat het niet veilig is, maar blijkbaar is het dat uberhaupt niet, kind of volwassen. Dus dat laat ik voor nu even in het midden.

Ik wacht reactie af van de organisatie voor ik stappen onderneem. Het is allemaal ontzettend lastig nu. We vliegen op SF zitten dus al met de camper die we daar ophalen in een staat waar we niet vooruit mogen vervoeren.
Uitstellen van de reis is geen optie, gezien ons andere kindje anders op school zit, alles geregeld qua vrij krijgen op werk. Plus dat alles al geboekt is.
Het is nu aan de organisatie om een alternatieve camper te regelen. Ik ga me eens verdiepen verder in die kindvriendelijke campers en de mogelijkheden van stoeltjes.

@Bluebonnet
Ben ik het gedeeltelijk mee eens. Ware het niet dat ik ook soort van vind dat als je iets boekt bij een reisorganisatie, dat zij dit soort dingen behoren te weten en vertellen. Anders had ik net zo goed zelf kunnen boeken, maar ik wilde het dit keer mezelf gemakkelijk maken. Goede les geweest.


Ik laat jullie weten hoe het afloopt!
Afbeelding
Volg ons op onze reis: *klik hier*
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Kind onder 2 in camper

Bericht door Marcopstal »

Helaas is vaak de enige oplossing om het kinderzitje "rear facing" op de passagierszetel te installeren (op voorwaarde dat je de airbag kan uitschakelen) en zelf achterin te gaan zitten.

Er is een reden voor de wetgeving, en helaas is deze dat campers voor 99% niet geschikt zijn om kleine kinderen in te vervoeren. Eigenlijk is het dat wat een reisorganisatie je zou moeten vertellen, maar ze verkopen natuurlijk liever.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gast

Re: Kind onder 2 in camper

Bericht door Gast »

Waarom huur je niet gewoon een auto totdat je kind groot genoeg is?
Het is gewoon niet veilig..bovendien is auto/hotel combinatie vele malen goedkoper.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Kind onder 2 in camper

Bericht door hemmie »

Marcopstal schreef: Er is een reden voor de wetgeving, en helaas is deze dat campers voor 99% niet geschikt zijn om kleine kinderen in te vervoeren. Eigenlijk is het dat wat een reisorganisatie je zou moeten vertellen, maar ze verkopen natuurlijk liever.
Die wetgeving is algemeen, heeft niets met rv's te maken. In een auto is het echter geen enkel probleem om kinderen onder de 2 achterwaarts te vervoeren, Amerikaanse stoeltjes zijn daar al jaren op gemaakt. Probleem is het vastzetten van een achterwaarts stoeltje in een rv, waardoor het lastig is aan de wetgeving te voldoen.

Maar inderdaad, de reisorganisatie wil graag verkopen, en wijst dus liever niet hier op.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer