Reis dr.dre: Rondje LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
dr.dre
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 mei 2018, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis dr.dre: Rondje LA

Bericht door dr.dre »

Hallo,

Geweldig forum dit. Ontzettend veel gelezen en ik denk een leuke route te hebben, maar ik leg deze graag voor aan de kenners op dit forum.
Van 15 juli tot en met 8 augustus gaan wij - gezin met 3 kids (16, 15 en 10) - een 'rondje' LA doen. We willen onze roadtrip niet te vol proppen. Er moet voldoende tijd zijn om te zwemmen en te shoppen :D

Dag 1: AMS - LA met KLM rechtstreeks 9.50 - 11.55 uur (Santa Monica/Venice)
Dag 2: LA - LA (Hollywood, Rodeo Drive, Griffith Park, en ??)
Dag 3: LA - Laughlin/Needles (camper El Monte ophalen early bird, boodschappen, zijn steden haalbaar?)
Dag 4: Laughlin/Needles - Grand Canyon (uitzichtpunten en zonsondergang GC)
Dag 5: Grand Cayon - Monument Valley (uitzichtpunten GC en zonsondergang MV)
Dag 6: Monument Valley - Page (Jeep tour, Horseshoe Bend, zwemmen en ??)
Dag 7: Page - Page (Lower Antelope Canyon en verder rustige middag incl. zwemmen)
Dag 8: Page - Bryce Canyon (Trials lopen)
Dag 9: Bryce Canyon - Zion (nog een trial in BC of rustig naar Zion rijden?)
Dag 10: Zion - Zion (Angels Landing/the Narrows/ fietsen)
Dag 11: Zion - Las Vegas (Valley of Fire, Freemont en liefst hotel i.p.v. RV park maar do en vrij nacht!)
Dag 12: Las Vegas - Las Vegas (Hotels, fontein Bellagio, shoppen)
Dag 13: Las Vegas - Mammoth Lakes/Lee Vining (dag lang rijden)
Dag 14: Mammoth Lakes/Lee Vining - Yosemite
Dag 15: Yosemite - Yosemite (indeling nog niet duidelijk)
Dag 16: Yosemite - Yosemite (indeling nog niet duidelijk)
Dag 17: Yosemite - San Francisco (Alcatraz avond?)
Dag 18: San Francisco - San Francisco (Alcatraz ochtend, fietsen Golden Gate, Lombard St, Fisherman's Wharf, etc.)
Dag 19: San Francisco - Moss Landing of Monterey (Walvistour?)
Dag 20: Moss Landing/Monterey - Pismo Beach (walvistour? en 17-Mile Drive)
Dag 21: Pismo Beach - Los Angeles (Golden Shore RV park i.v.m. inleveren camper dag 22)
Dag 22: Los Angeles - Los Angeles (camper inleveren, Ford Mustang huren, hotel, Beverly Hills)
Dag 23: Los Angels - Los Angeles (Universal studio's)
Dag 24: Los Angeles - AMS (auto inleveren, shoppen en ?? vlucht om 16.59 uur)
Dag 25: AMS - huis (12.20 uur op Schiphol?)

Zoals jullie kunnen zien ligt nog niet alles vast en ik heb nog wat vragen:
1) I.v.m. early bird camper zit ik te denken om 2 nachten op LAX te reserveren i.v.m. vroege tijdstip van ophalen alleen bij deze hotels. Is dat verstandig of kan ik rustig ergens anders een hotel boeken en met Uber naar 1 van deze hotels om opgehaald te worden?

2) Is Laughlin/Needles te halen op de 1e dag met de camper incl. early bird en boodschappen halen? Alternatief?

3) Voorzien jullie nog problemen op deze route i.v.m. Camper 28 ft.?

Verder is ongevraagd advies van harte welkom. Alvast bedankt, André
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42134
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis dr.dre: Rondje LA

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route, en allemaal goed te doen met de camper.
Huur je de eerste dag LA geen auto? Hoe wil je je dan verplaatsen? Vluchten en camperhuur liggen al vast? Anders zou ik de dagen LA achterelkaar doen en voor alle dagen een auto huren.
Reserveer de campings op tijd (kan 6 maanden van te voren), zeker in de parken en aan de kust. En lees je goed in wat betreft het reserveren in Yosemite. Oefen een maand van te voren.

De avondtour naar Alcatraz is erg leuk dus als dat past in je planning voor SF zou ik dat zeker doen.

Marianne
dr.dre
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 mei 2018, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis dr.dre: Rondje LA

Bericht door dr.dre »

Dank voor je reactie Marianne!

De dagen in LA willen we inderdaad ook een auto huren. We hebben er voor gekozen om een extra dag aan het begin in LA te plannen, want mijn vrouw heeft nogal last van een jetlag. Of ze nu west- of oostwaarts gaat maakt geen verschil bij haar. Een dag hobbelen in een voertuig gaat haar niet helpen is onze ervaring. Beter is om actief te blijven :wink: Door de verhalen op dit forum heb ik wel getwijfeld om de 2e dag al richting de GC te gaan, maar ik hoop dat dit beter is voor mijn vrouw.

Is de eerste dag d.m.v. early bird Laughlin/Needles te halen? Iemand een voorkeur voor Laughlin of Needles? Dat kan nl. ook invloed hebben op de route.
Een beschrijving van het reserveren van de camping in Yosemite heb ik al bij de favorieten staan :wink:

Groet André
Gebruikersavatar
JeffreyC
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 jul 2018, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis dr.dre: Rondje LA

Bericht door JeffreyC »

Hi André, ziet er goed uit!
Ben zelf een rondje LA aan het plannen voor september 2019. Had een min of meer zelfde route in gedachten, maar ga hem vermoedelijk omgekeerd doen omdat we met onze timing anders tijdens het weekend in Las Vegas terecht zouden komen (= pak duurder).

Ik ben ook aan het zoeken geweest naar rechtstreekse vluchten met KLM. Waar heb jij geboekt? Voor 2 personen kom ik op de KLM website niet onder de 1500 euro (in totaal).
De voorlopig beste tickets heb ik gevonden vanuit Parijs (rechtreeks) met Norwegian Airlines voor 999,60 euro in totaal incl. bagage.

Mijn voorkeur is trouwens vliegen op Las Vegas en terugkomen vanuit LA, maar ik vind hier geen betaalbare tickets (tenzij met lange overstaptijden).
NYC: 2007, 2008, 2009, 2013, 2016, 2020
Westkust: 2019
dr.dre
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 mei 2018, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis dr.dre: Rondje LA

Bericht door dr.dre »

Hoi JeffreyC,

Wij hebben onze tickets en de camper via Tioga Tours geregeld. Wij betalen aan KLM vliegtickets (rechtstreeks) voor 2 volwassenen en 3 kids (dan 16, 15 en 10) €4210,- incl. bagage voor ons allemaal. Wellicht was het voor ons ook beter geweest om in LV te starten en in LA te eindigen, maar goed ik ben verder tevreden over de route. Verder is LA een must voor de kids en daarom ook een reden daar te beginnen en te eindigen. We hadden in feite ook kunnen beginnen in SF. De kosten voor de vliegprijzen zijn immers praktisch gelijk.
Ik ben nog wel benieuwd of we met een early bird van El Monte Laughlin/Needles kunnen halen op de eerste 'camperdag'? Weet jij dat?
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis dr.dre: Rondje LA

Bericht door Trails »

Ik vind het wel een behoorlijke afstand naar Needles/Laughlin.
Ook al heb je een early bird... dan nog moet je al gauw rekenen op zo'n 2 uur die je kwijt bent.
Wij hadden vorig jaar ook een early bird (bij San Francisco) en hebben toen iets meer dan 100 mijl gereden.
Voor volgend jaar hebben we een camper vanaf Denver en hebben een camping gekozen op 22 mijl van de verhuurder.
We blijven hier dan 2 nachten en kunnen op ons gemak alles uitpakken en een plekje geven in de camper en al evt. een wasje draaien. En ook op ons gemak boodschappen doen.
We vonden het vorig jaar nogal hectisch en hebben hier dus nu bewust voor gekozen.

Aan het eind van onze reis van vorig jaar hebben we een nacht op de KOA in Needles gestaan en we vonden dit een prima camping.
Voor foto's van de camping (en van onze hele reis): http://www.schoutenjanssen.nl/
dr.dre
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 mei 2018, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis dr.dre: Rondje LA

Bericht door dr.dre »

Bedankt Trails!

Ik ga eens kijken naar alternatieven op de eerste dag en dan rijden we evt. de 2e dag maar iets langer. Zou je op het traject van LA naar de GC ook een RV-plek moeten reserveren in juli? Zo niet, dan kunnen we kijken hoever we komen.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis dr.dre: Rondje LA

Bericht door PSVwally »

Ik denk dat je gewoon een aantal campsites op kunt schrijven en dan idd kunt zien hoe ver je komt. Mocht je voor dag 1 en 2 toch een auto huren dan kan je misschien dan ook al wel wat inkopen doen wat misschien weer tijd scheelt op dag 3. Als je niet voorbij Kingman komt vind ik je tijd voor de GC wel aan de minimale kant. Rij dus zeker niet vanaf Needles of Laughlin ook nog via route66 en Oatman. Je hebt natuurlijk een groot deel van dag 5 ook nog bij de GC, maar ik zou zeker rond 16.30 bij MV zijn die dag. Hou rekening met het uur tijdverschil tussen de GC en MV.

Hou dag 9 rekening met vertraging bij de Zion tunnel.... https://www.nps.gov/zion/frequently-ask ... tunnel.htm even iets naar beneden scrollen.
Pleank
Amerikafan
Berichten: 194
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Reis dr.dre: Rondje LA

Bericht door Pleank »

JeffreyC schreef:Ik ben ook aan het zoeken geweest naar rechtstreekse vluchten met KLM. Waar heb jij geboekt? Voor 2 personen kom ik op de KLM website niet onder de 1500 euro (in totaa).
:offtopic: Kijk eens naar KLM package deals. Wij hebben voor sept 2019 voor 1545 euro rechtstreekse vluchten AMS-LAX, inclusief bagage, plús 2 nachten een hotel in LA. Diezelfde vluchten los boeken kwamen incl. bagage ruim boven 1600 euro, en dit hotel was via booking.com 370 euro voor 2 nachten, dus een goede deal vonden wij.
hke
Amerikakenner
Berichten: 523
Lid geworden op: 23 aug 2009, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis dr.dre: Rondje LA

Bericht door hke »

mooie route.

een boot huren incl tube is erg leuk bij lake powel. (hebben wij twee keer gedaan met kinderen.)

in yosemite is de panorama trail of naar taft point wandelen erg mooi.

succes met de planning.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1642
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis dr.dre: Rondje LA

Bericht door BonnyR »

JeffreyC schreef:Hi André, ziet er goed uit!
Ben zelf een rondje LA aan het plannen voor september 2019. Had een min of meer zelfde route in gedachten, maar ga hem vermoedelijk omgekeerd doen omdat we met onze timing anders tijdens het weekend in Las Vegas terecht zouden komen (= pak duurder).

Ik ben ook aan het zoeken geweest naar rechtstreekse vluchten met KLM. Waar heb jij geboekt? Voor 2 personen kom ik op de KLM website niet onder de 1500 euro (in totaal).
De voorlopig beste tickets heb ik gevonden vanuit Parijs (rechtreeks) met Norwegian Airlines voor 999,60 euro in totaal incl. bagage.

Mijn voorkeur is trouwens vliegen op Las Vegas en terugkomen vanuit LA, maar ik vind hier geen betaalbare tickets (tenzij met lange overstaptijden).
Ik weet niet wanneer jullie weg willen, maar rechtstreekse vluchten met KLM in september( heb er zo maar een datum ingegooid 8-29 sept) , heb je voor €705 bij vertrek op een zondag.Op Skyscanner.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
JeffreyC
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 jul 2018, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis dr.dre: Rondje LA

Bericht door JeffreyC »

KLopt Bonny, maar wat je in op die sites vindt zijn de light pakketten, excl. ruimbagage dus (= +160 euro).
Wat dan 1570 euro wordt, 570 euro duurder dan vliegen vanuit Parijs met Air France of Norwegian (ook rechtstreekse vluchten).
Ik woon in België op 3,5 uur rijden van Parijs. Amsterdam is 2 uur rijden dus die overweging (Parijs) wil ik nog maken :)
NYC: 2007, 2008, 2009, 2013, 2016, 2020
Westkust: 2019
dr.dre
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 mei 2018, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis dr.dre: Rondje LA

Bericht door dr.dre »

Ik heb toch nog een twijfelpuntje qua route. Ik heb in verschillende reisverslagen gelezen dat het in Page ontzettend warm kan zijn. Eigenlijk zou ik in Page wat rust in willen bouwen, maar als het daar zo warm is ben ik daar niet zo zeker meer van. Of valt de hitte wel mee als we lekker kunnen gaan zwemmen in Lake Powell? Ik zit evt. te denken aan de volgende alternatieven: extra reisdag tussen LA en GC, eerder aankomen in LV zodat we geen vrijdagnacht hebben i.v.m. de kosten (en dus een extra dag na LV) of zelfs gaan voor 3 nachten in LV ondanks de extra kosten? Wat denken jullie? Andere alternatieven zijn ook welkom :clap:

Bij voorbaat dank voor een antwoord!

Gr. André
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9258
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis dr.dre: Rondje LA

Bericht door markro »

In het gehele zuidwesten kan het in de zomer erg warm/heet zijn. Je reist met kinderen en dan is het natuurlijk heerlijk om zo nu en dan te gaan zwemmen. Dat kan je in/bij Page, inderdaad aan Lake Powell. En er zal ook wel een camping zijn met een zwembad.
In Las Vegas kan je ook een plek zoeken met een fijn zwembad.
Bekijk eens foto's via Google en kijk wat jullie aanspreekt.
Wij hebben nooit gecamperd, maar vorig najaar brachten wij een bezoek aan de Lone Rock Beach, even ten noorden van Page aan het Lake Powell. Hierbij de link naar ons dagverslag (klik hier) voor een paar foto's.

PS: ik heb niet het gehele topic gelezen en weet niet waar jullie camperen in Page en Las Vegas.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
dr.dre
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 mei 2018, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis dr.dre: Rondje LA

Bericht door dr.dre »

markro schreef:
22 feb 2019, 16:10
In het gehele zuidwesten kan het in de zomer erg warm/heet zijn. Je reist met kinderen en dan is het natuurlijk heerlijk om zo nu en dan te gaan zwemmen. Dat kan je in/bij Page, inderdaad aan Lake Powell. En er zal ook wel een camping zijn met een zwembad.
In Las Vegas kan je ook een plek zoeken met een fijn zwembad.
Bekijk eens foto's via Google en kijk wat jullie aanspreekt.
Wij hebben nooit gecamperd, maar vorig najaar brachten wij een bezoek aan de Lone Rock Beach, even ten noorden van Page aan het Lake Powell. Hierbij de link naar ons dagverslag (klik hier) voor een paar foto's.

PS: ik heb niet het gehele topic gelezen en weet niet waar jullie camperen in Page en Las Vegas.
Hoi Markro, wij willen op Wahweap campground overnachten en eigenlijk willen we in LV in een hotel op of vlakbij de Strip overnachten. Ik zal het de kids ook eens voorleggen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42134
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis dr.dre: Rondje LA

Bericht door Martin & Marianne »

Of je last hebt van de hitte hangt van je plannen af. Wij waren in 2017 twee nachten in Page in augustus en hadden geen problemen met de hitte. Misschien heb je iets aan ons reisverslag.
Je kunt ook een extra dag aa de oostkant van Yosemite doen.
Heb je al campings vastgelegd? En geoefend voor het reserveren van Yosemite?

Bovenliggende berichten hoef je niet te quoten. Is zelfs tegen de forumregels. :wink:

Marianne
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis dr.dre: Rondje LA

Bericht door PSVwally »

Dag 22: Los Angeles - Los Angeles (camper inleveren, Ford Mustang huren, hotel, Beverly Hills
Ik zou dit met 3 kinderen van die leeftijd even goed overdenken. Bij mijn weten (lang geleden eens 1 dag een mustang gehuurd) zit er bij de geen achterbank, maar 2 semi kuipstoeljes achterin. Ik ben geen echte kenner, maar qua ruimte is het sowieso erg krap voor de kids.
dr.dre
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 mei 2018, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis dr.dre: Rondje LA

Bericht door dr.dre »

Door het reisverslag van Marianne en de informatiedag bij Tioga Tours gisteren hebben we besloten om 'gewoon' ons schema te volgen. Prachtige reisverslagen Marianne :clap: !
We hebben al aardig wat campings vastgelegd. Helaas vanwege het werk niet kunnen oefenen voor Yosemite, maar al wel ervaring met het reserveren van Grand Canyon en Zion opgedaan. 15 maart neem ik vrij en mijn vrouw zal op haar werk Yosemite proberen te reserveren.

Tja, Ford Mustang, een wens van onze oudste zoon. Ik zal in een ander rubriek om een alternatief voor een Ford Mustang vragen en anders een grote Amerikaanse bak :wink:

Bedankt voor jullie reacties!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis dr.dre: Rondje LA

Bericht door PSVwally »

Je kan het wel huren, je past er alleen niet met zn alleen en de bagage in :wink:

Of je huurt het voor een paar uur?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer