Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vragen over bezoek aan het Olympic National Park.
-
Kikker6
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Vragen over bezoek aan het Olympic National Park.
Hallo allemaal,
We zijn van plan om een paar dagen in het Olympic National Park bij Seattle te gaan lopen.
Er zijn verschillende ingangen, zoals eentje bij Forks in het westen en eentje aan de andere kant, genaamd Staircase in het oosten (bij Hoodsport in de buurt). Staircase ligt meer op onze route. Weet iemand of het de moeite waard is om naar Forks te rijden?
Of moeten we Staircase overslaan en alleen Forks doen?
Groeten, Kikker.
We zijn van plan om een paar dagen in het Olympic National Park bij Seattle te gaan lopen.
Er zijn verschillende ingangen, zoals eentje bij Forks in het westen en eentje aan de andere kant, genaamd Staircase in het oosten (bij Hoodsport in de buurt). Staircase ligt meer op onze route. Weet iemand of het de moeite waard is om naar Forks te rijden?
Of moeten we Staircase overslaan en alleen Forks doen?
Groeten, Kikker.
Re: Olympic National Park
Ter verduidelijking: ben je van plan om Olympic een aantal dagen te bezoeken en daarbij diverse hikes te lopen, of wil je een hike van enkele dagen gaan lopen?
Persoonlijk zou ik zeker de kust nabij Forks / La Push bezoeken. Een ruig maar fraai stukje kust met stacks, zeesterren, zeeanemonen etc. Vanaf die kant heb je ook beter toegang tot diverse Falls en het Hoh Rain Forest.
Persoonlijk zou ik zeker de kust nabij Forks / La Push bezoeken. Een ruig maar fraai stukje kust met stacks, zeesterren, zeeanemonen etc. Vanaf die kant heb je ook beter toegang tot diverse Falls en het Hoh Rain Forest.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX - TX (part 2) | Gepland: '26: AZ - LA/MS/AL/GA/FL
-
Kikker6
- Amerika-ontdekker
Re: Vragen over bezoek aan het Olympic National Park.
We willen op verschillende dagen meerdere korte hikes doen, en vooral verschillende natuur zien.
-
WeernaardeVS
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Afgelopen zomer zijn wij een paar dagen in Olympic geweest. Helaas niet de oostkant, wegens tijdgebrek.
Wij zijn via Lake Crescent, Forks en Quinault gereden. Forks zelf vonden wij niet echt bijzonder.
Aan de westkant heb je natuurlijk de combinatie van bos en strand en dat maakt het afwisselend. Voor ons was Cape Flattery en de hike naar over Shi Shi beach wel een van de hoogtepunten.
Het Hoh Rainforest deed bij ons zijn naam eer aan. Het plenste zo van de regen dat we de hike die we daar gepland hadden hebben gelaten voor wat hij was. Omgeving was echter prachtig. Idem bij Lake Quinault, ontzettend mooi, maar wel nat. Er zijn genoeg kortere trails die mooi zijn op alle locaties. Soms wel druk.
Ook de stranden bij Forks zijn mooi en je kunt zover lopen als je wilt.
De oostkant lijkt ons echter ook prachtig vanwege de combinatie bos,water en bergen en staat nog op ons lijstje.
Mijn advies zou zijn aan jou om te kijken waar je leuke hikes ziet en als je een strand/kust liefhebber bent, zeker langs de westkust te gaan.
Wij zijn via Lake Crescent, Forks en Quinault gereden. Forks zelf vonden wij niet echt bijzonder.
Aan de westkant heb je natuurlijk de combinatie van bos en strand en dat maakt het afwisselend. Voor ons was Cape Flattery en de hike naar over Shi Shi beach wel een van de hoogtepunten.
Het Hoh Rainforest deed bij ons zijn naam eer aan. Het plenste zo van de regen dat we de hike die we daar gepland hadden hebben gelaten voor wat hij was. Omgeving was echter prachtig. Idem bij Lake Quinault, ontzettend mooi, maar wel nat. Er zijn genoeg kortere trails die mooi zijn op alle locaties. Soms wel druk.
Ook de stranden bij Forks zijn mooi en je kunt zover lopen als je wilt.
De oostkant lijkt ons echter ook prachtig vanwege de combinatie bos,water en bergen en staat nog op ons lijstje.
Mijn advies zou zijn aan jou om te kijken waar je leuke hikes ziet en als je een strand/kust liefhebber bent, zeker langs de westkust te gaan.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou zeker Hurricane Ridge (toegang vanuit Port Angeles aan de noordkant van de Olympic Peninsula) niet overslaan. Je zou dit heel goed kunnen doen onderweg naar de kust.
Forks als zodanig is inderdaad niet bijzonder, maar de meeste mensen gebruiken dat plaatsje alleen als springplank naar de prachtige, ongerepte stranden (Rialto, 1st, 2nd, 3rd) en het regenwoud aan de Hoh River. Zowel de stranden als Hoh River zijn zeer de moeite waard!
Als ik zou moeten kiezen tussen de oostkant en westkant van de Olympic Peninsula, dan zou ik persoonlijk zeker kiezen voor de westkant met z'n stranden en het regenwoud. Rialto Beach is mijn favoriet, maar de andere stranden zijn ook niet te versmaden.
Forks als zodanig is inderdaad niet bijzonder, maar de meeste mensen gebruiken dat plaatsje alleen als springplank naar de prachtige, ongerepte stranden (Rialto, 1st, 2nd, 3rd) en het regenwoud aan de Hoh River. Zowel de stranden als Hoh River zijn zeer de moeite waard!
Als ik zou moeten kiezen tussen de oostkant en westkant van de Olympic Peninsula, dan zou ik persoonlijk zeker kiezen voor de westkant met z'n stranden en het regenwoud. Rialto Beach is mijn favoriet, maar de andere stranden zijn ook niet te versmaden.
Ron (in Seattle, WA)
=======
Don't believe everything you think.
=======
Don't believe everything you think.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In je routetopic had je 1 nacht Port Angeles en 1 nacht Forks staan, maar dat klopt dus niet meer? Het is misschien niet gek om dat om te draaien; twee nachten Port Angeles en 1 nacht Forks. Of doe drie nachten Lake Crescent als je liever op 1 locatie zit.
Marianne
Marianne
-
Kikker6
- Amerika-ontdekker
Hoi,
Het klopt dat we de route een beetje gaan aanpassen, waarschijnlijk komen we vrij laat in de middag aan, dan wordt het rijden naar Port Angeles een beetje ver. Nu zijn we van plan om na aankomst op het vliegveld direct door te rijden naar het Olympic NP, aan de oostkant. Daar 2 nachten en dan naar (omgeving)Forks voor 1 of 2 nachten.
De Noordkant van Olympic slaan we dan maar over.
Een dagje stad minder, maar meer natuur.
Het klopt dat we de route een beetje gaan aanpassen, waarschijnlijk komen we vrij laat in de middag aan, dan wordt het rijden naar Port Angeles een beetje ver. Nu zijn we van plan om na aankomst op het vliegveld direct door te rijden naar het Olympic NP, aan de oostkant. Daar 2 nachten en dan naar (omgeving)Forks voor 1 of 2 nachten.
De Noordkant van Olympic slaan we dan maar over.
Een dagje stad minder, maar meer natuur.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 5797 Weergaves
-
Laatste bericht door ricktachtig
-
- 33 Reacties