Verhuizen naar Houston

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Gebruikersavatar
Erwin74
Amerikafan
Berichten: 117
Lid geworden op: 21 jun 2015, 12:56
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Sugar Land (Houston) TX
Contacteer:

Re: Verhuizen naar Houston

Bericht door Erwin74 »

Leuk! Zoals gezegd, na het interview heb je de benodigde visa heel snel in huis en kan je afreizen maar ondanks dat wij ook wisten dat alles in principe in kannen en kruiken was hadden wij toch nog wel ontzettend de zenuwen, niet nodig maar het gebeurd gewoon. Succes! gaat snel nu. :thumbup:
Trakeena
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 aug 2016, 18:43

Re: Verhuizen naar Houston

Bericht door Trakeena »

Bedankt! Ik denk dat wij ook nog wel behoorlijk zenuwachtig gaan zijn die ochtend, maar goed om te lezen dat het in principe niet nodig is.

En ja, het gaan zeker snel opeens! Gisteren maar eens begonnen aan een lange to do list, hoewel ik denk dat er veel in een korte periode geregeld kan worden. We hebben nadat het visum geregeld is nog een maand om dat allemaal te doen, dus dat moet vast goed komen :)
Trakeena
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 aug 2016, 18:43

Re: Verhuizen naar Houston

Bericht door Trakeena »

Even een vraag voor mensen die in Houston wonen, we zitten nu naar huizen in de Energy corridor te kijken, met name de buurten Briarforest en memorial. Net ten zuiden van de I10 en ten oosten van de 6. Als alternatief kijken we naar upper Kirby, maar dat is natuurlijk een stuk duurder.

Zijn dit een beetje leuke en fijne buurten om te wonen, en hoe zit het vanaf daar met de commute naar downtown in de spits? Is dat een kwestie van 20 minuten of ben je eerder het dubbele bezig? We hebben de Drive time search op har.com al gebruikt maar willen graag wat ervaringen uit eerste hand horen :)

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Verhuizen naar Houston

Bericht door hemmie »

Ik ben daar niet zo bekend, maar toen we eerder in Houston woonden, woonden daar best wat expats, en die woonden daar grasg. Nu ken ik vooral nensen met kinderen, en die zijn grotendeels naar Katy getrokken, maar niet omdat die omgeving nietbeviel, datheeft vooral met scholen te maken.
Over reistijd kan ik niets zeggen.
Terug in Texas!
Trakeena
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 aug 2016, 18:43

Re: Verhuizen naar Houston

Bericht door Trakeena »

Hemmie, dank je wel voor je reactie. Ik denk dat voor ons de commute toch wel erg belangrijk is, en als we afgaan op google maps dan doe je er ergens tussen de 2 en 5 kwartier over. Dat is voor ons toch wel echt te lang, dus we gaan eerst maar eens kijken of we wat dichter bij downtown kunnen gaan kijken met ons budget :)
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Verhuizen naar Houston

Bericht door hemmie »

Ik kan het zo snel niet meer terugvinden, maar waar is het werk precies?
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Erwin74
Amerikafan
Berichten: 117
Lid geworden op: 21 jun 2015, 12:56
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Sugar Land (Houston) TX
Contacteer:

Re: Verhuizen naar Houston

Bericht door Erwin74 »

Het werk is in Sugar Land, maar mijn partner moet nog op zoek naar een nieuwe baan. Dus wat nu precies handig is qua locatie voor beide zijn we nog niet helemaal uit, want straks is de droombaan van mijn partner aan het noorden van Houston.. Dus ja, we willen enigszins strategisch gaan zitten, voor zover dat kan dan natuurlijk.
Als je partner een baan moet gaan zoeken en er 1 vindt in het noorden van Houston (Cypress, Woodlands etc) en je probeert in de buurt van bijvoorbeeld Upper Kirby een appartement/huis te vinden dan blijf je toch reistijden houden die er niet om liegen. Je kan er wel rekening mee houden door geen langdurig huurcontract af te sluiten zodat je voor de nabije toekomst alle opties open laat.
Maart is nog steeds de doelstelling? Succes de komende weken met alle regelarij.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Verhuizen naar Houston

Bericht door hemmie »

Volgens mij is er nu geen sprake meer van Sugar Land, of wel? Ik zie dat er nu over downtown wordt gesproken? Dan zit je op zich dichtbij downtown zo gek waarschijnlijk nog niet, want als partner dan een baan meer in een buitenwijk vindt gaat die tegen het verkeer in in de spits.
Terug in Texas!
Trakeena
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 aug 2016, 18:43

Re: Verhuizen naar Houston

Bericht door Trakeena »

Qua woning zitten we inderdaad niet meer in Sugar Land te kijken, maar de baan is daar wel ja. Vacatures voor mijn partner zijn veel downtown, vandaar dat de buurten waar we eerst gekeken hebben (Richmond bijvoorbeeld) toch zeker afvallen, want dat zou nogal scheef verdeeld zijn. Zowel qua afstand als qua files.

Vandaar dat we nu ergens tussen Sugar Land en downtown aan het kijken zijn, maar dat is natuurlijk nogal een breed begrip. De drivetime search van har.com lijkt ook niet helemaal optimaal te werken, want via google maps blijkt er wel behoorlijk wat meer file te zijn dan de reistijd waar har.com mee rekent. Dus ja, we zijn er nog niet helemaal uit.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Verhuizen naar Houston

Bericht door hemmie »

Dan zou ik me toch niet helemaal op downtown richten. Van Downtown naar Sugar Land is ook als je tegen het verkeer in gaat nog best wel een eind rijden, dus die partner heeft sowieso al een flinke reistijd. Ik reed vorige week buiten de spits van Rice naar het kantoor van mijn man helemaal aan de noordkant van SL aan de US59, kostte me toch nog een half uur, met wat drukte op het eerste stukje en daarna cruise control over de 59. Als het werk nog wat verder in SL zit doe je er nog langer over (binnen SL kan het plaatselijk ook aardig vastzitten). Wat als nu de andere partner alsnog een baan meer in een buitenwijk vindt, dan heb je straks allebei veel reistijd, zo zonde lijkt me dat. Ik zou dan in eerste instantie toch dichter bij SL gaan zitten (Belaire is dan zo gek nog niet denk ik), huur iets voor 6-12 maanden, en beslis daarna, als je zeker weet waar iedereen werkt, waar je echt wil wonen.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Erwin74
Amerikafan
Berichten: 117
Lid geworden op: 21 jun 2015, 12:56
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Sugar Land (Houston) TX
Contacteer:

Re: Verhuizen naar Houston

Bericht door Erwin74 »

Ik zou dan in eerste instantie toch dichter bij SL gaan zitten (Belaire is dan zo gek nog niet denk ik), huur iets voor 6-12 maanden, en beslis daarna, als je zeker weet waar iedereen werkt, waar je echt wil wonen.
Ik breng mijn vrouw regelmatig naar Downtown, heen op de HOV/Expresslane kost dan ongeveer 45 minuten maar kan ook wat langer of korter zijn afhankelijk van het weer en/of incidenten. Terug zonder al te veel verkeer ben je dan net binnen het halve uur weer thuis. Blijft uiteindelijk toch een lastige beslissing die wanneer je partner een baan vindt pas beantwoord kan worden. Reistijden zijn bijna onontkoombaar in een metropool met ruim 6 miljoen inwoners zonder trein, metro. SL van Missouri City t/m Houston over bijvoorbeeld de TX6 kost je ook al snel 30 minuten, het deel rondom towncenter/59 is erg druk. laat je er niet door afschrikken, je bent nooit alleen in die files :wink: Ben nu wel benieuwd wat het gaat worden uiteindelijk.
Trakeena
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 aug 2016, 18:43

Re: Verhuizen naar Houston

Bericht door Trakeena »

And your visa's are approved! Het gaat nu dus echt gebeuren. Eind deze maand zitten we waarschijnlijk al in Houston. We zijn erg benieuwd hoe het ons zal gaan bevallen. Mocht het je leuk lijken tegen die tijd face-to-face hallo te komen zeggen tegen ons stuur dan even een prive berichtje :)
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Verhuizen naar Houston

Bericht door hemmie »

Gefeliciteerd, en nu sterkte met het gekkenhuis de komende weken! Wij verhuizen deze maandnaar een huis 3 straten verderop, wat eenverademing na 4 internationale verhuizingen :D .
Ik zag trouwens dat er op de FB groep Expats in Houston and Katy ook wel eens woonruimte (vooral rond het centrum) wordt geadverteerd, misschien handig voor jullie om ook lid van te worden.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Erwin74
Amerikafan
Berichten: 117
Lid geworden op: 21 jun 2015, 12:56
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Sugar Land (Houston) TX
Contacteer:

Re: Verhuizen naar Houston

Bericht door Erwin74 »

Van Harte. Erg snel gegaan dus. Was wel te verwachten maar toch. Gaat een gekke drukke periode voor de boeg krijgen maar wel leuk met veel nieuwe indrukken. Welkom in Houston!
Trakeena
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 aug 2016, 18:43

Re: Verhuizen naar Houston

Bericht door Trakeena »

Inmiddels zijn we zo'n 2 weken in Houston. We love it so far! We zijn hard op zoek naar een huis, en denken ergens in de richting van Rice Military of de Galleria uit te gaan komen. De commute naar het werk in Sugar Land is erg goed te doen vanaf daar, en er is in die buurten veel leuks te doen. Hardlopen in Memorial Park, leuke restaurantjes, etc.

Inmiddels ook de trotse eigenaar van een Taxas State Parks pass, waarmee we tijdens de pasen in Brazos Bend zijn geweest om alligators te bekijken, super tof dat die daar gewoon in het wild voorkomen!
Fellow2012

Re: Verhuizen naar Houston

Bericht door Fellow2012 »

Mooi. Verblijven jullie nu in een hotel en zijn nog opzoek naar een huurhuis?
Trakeena
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 aug 2016, 18:43

Re: Verhuizen naar Houston

Bericht door Trakeena »

Nee gelukkig niet in een hotel, we zitten in een tijdelijk gemeubileerd appartement van AMLI. Bevalt erg goed. We zijn inderdaad op zoek naar een huurhuis. Vanavond weer huizen kijken met de makelaar, dus ben benieuwd :)
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Verhuizen naar Houston

Bericht door hemmie »

Ben de laatste tijd een aantal Nederlandse dames tegengekomen die in/rond Rice wonen, populair daar ;-). Mocht je (zo lang je (nog) niet werkt overdag) interesse hebben in een Nederlandse koffieochtend (lokatie varieert), stuur me dan een pm.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Erwin74
Amerikafan
Berichten: 117
Lid geworden op: 21 jun 2015, 12:56
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Sugar Land (Houston) TX
Contacteer:

Re: Verhuizen naar Houston

Bericht door Erwin74 »

Leuk, afgelopen week ook in Brazos Bend geweest. Ontzettend mooie parken in Texas. De stadsparken zijn ook erg mooi zoals bijvoorbeeld Hermann Park in het museum district. Zo veel te zien en daarnaast ook nog zo veel te doen. Wij zitten hier nu al weer bijna een jaar en de tijd is om gevlogen. Ik hoop dat voor jullie alles ook zo voorspoedig mag verlopen. Succes de komende periode.
Peet2019
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 nov 2018, 12:13
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Verhuizen naar Houston

Bericht door Peet2019 »

Beste allemaal,

Dit topic was bijna gesloten...., maar is wel een van de meest informatieve die ik heb kunnen vinden, superhandig.
Ik ben van plan om begin 2019 naar Houston te verhuizen en heb mij inmiddels redelijk tot goed voorbereid. Visum, appartement, verzekeringen, etc.etc. het meeste is goed geregeld door m'n werkgever en mijzelf.

Echter heb ik wat vragen over 'dagelijks' levensonderhoud. Inmiddels 2x een supermarkt in geweest en het lijkt mij dat alles serieus duurder is dan in NL.

Graag suggesties en tips.?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer