Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door asv60 »

Dank Saskia!

Nog even een blonde vraag voor de forummers: Kan ik deze in mijn mifi gebruiken of is dit alleen voor een telefoon?
https://prepaid.t-mobile.com/prepaid/ma ... urist-plan
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
tomko
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 jun 2018, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door tomko »

@avs60

"Full speeds available up to data allotment, including tethering" antwoord ja, kan je gebruiken in een mifi hotspot.

Groet,
Tom
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door asv60 »

Thanks!
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Wanderlust »

Iemand enig idee of je een Amerikaanse prepaid kunt hebben middels eSIM in je iPhone? Wordt dit aangeboden en zo ja, waar/bij welke provider?

EDIT: En ja, ik ben me er van bewust dat esim pas aan het eind van deze maand gebruikt kan worden, na de iOS update.
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Samanthaa
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 21 aug 2018, 13:15
Locatie: Oostvoorne

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Samanthaa »

roelb schreef: Je kunt ook voor uitgaande telefoongesprekken of SMS berichten de standaard SIM kiezen. Wat ook handig is, onderaan het scherm kun je "Confirm SIM card for calls" (of hoe dat dan ook vertaald mag zijn in het Nederlands) aanzetten. Dan krijg je bij elke call niet 1, maar 2 telefoonicons om te bellen en kun je dus bij elk gesprek weer kiezen met welke SIM je wilt bellen.

Roel , sorry voor de oude quote maar aangezien jij me vorige keer ook zo goed geholpen had zou ik je graag nog een vraagje willen stellen.
Ik heb vandaag de Arieli sim vast in mn telefoon gedaan zodat ik daar niet mee loop te klooien in het vliegtuig maar nog niet geactiveerd via de site.

Als ik nu bij de sim instellingen kijk kan ik sim 1 uit zetten voor mobiele gegevens.
Dit moet ik volgens jou doen en sim 2 activeren voor data zover snap ik het.

Laat ik oproepen en sms berichten aan staan op sim1?
Mocht ik gebelt worden in Amerika op sim 1 zitten hier dan extra kosten aan verbonden in de vorm van extreem of normale buiten je bundel kosten?
Kan Vodafone dan niet zien dat ik in Amerika was en alsnog een lekker hoge rekening versturen?

Sorry hoor na alle horror verhalen ben ik een beetje huiverig..
En alvast bedankt voor je antwoord weer :thumbup:
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

Het hele idee van je eigen SIM in je telefoon laten zitten is natuurlijk dat je er nog gewoon op bereikbaar bent. Bereikbaar zijn kost niets. Bellen en gebeld worden wel, maar daar ben je zelf bij. Zolang je niet opneemt kost het niets. SMS ontvangen kost ook niets.

Overigens vallen de kosten van gebeld worden in het buitenland wel mee hoor. Bij KPN reken ik geloof ik 50 cent per minuut af in de USA. zijn geen exorbitante bedragen. Dat is voor mij iig geen reden om iemand die me belt weg te drukken of niet op te nemen, maar goed, die afweging kan voor iedereen anders zijn. Zet wel voicemail uit (zijn er sowieso nog mensen die dat gebruiken?), anders heb je alsnog kosten als je iemand wegdrukt en die persoon toch je voicemail inspreekt.

Maar daar gaat deze instelling niet over. Die instelling is er voor om te bepalen welke SIM je telefoon (standaard) gebruikt als je zelf gaat bellen of een SMS verstuurt. Je kunt het ook zo instellen dat je daar bij ieder uitgaand gesprek of SMS'je dat je verzend voor kunt kiezen. Je krijgt dan in de phone en messenging app telkens twee icoontjes om te bellen of verzenden: een met een "1" erin, een een met een "2" erin. Handig, want als je naar NL moet bellen of SMS'en zul je dat via je NL SIM moeten doen. Wil je bellen of SMS'en binnen de USA, dan doe je dat met je US SIM.
Gebruikersavatar
RR2USA
Amerikafan
Berichten: 163
Lid geworden op: 10 aug 2010, 13:35
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door RR2USA »

Mijn AT&T SIM kaartje heeft prima gewerkt.
Na thuiskomst is deze nog 4 dagen geldig. Hoe hou ik deze SIM bruikbaar om in september 2019 weer te kunnen gebruiken voor de volgende reis?
Voor einde looptijd switchen naar het $ 2,00 plan?
Staten bezocht sinds 1997: AZ,CA,CO,CT,DC,DE,FL,ID,IL,IN,LA,MA,MD,MS,MT,NJ,NM,NV,NY,OH,PA,RI,SD,TX,UT,VA,WA,WV,WY
Aantal keren naar USA: 22 (inclusief komende reis)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

Als er geen (of niet voldoende) saldo meer op je account staat dan maakt het niet uit of je het plan actief laat of switch naar het $2/day of $.25ct/min plan. Het plan komt dan in de status "pending renewal" en zodra je weer voldoende saldo stort wordt het vanaf dat moment hernieuwd. Ook na het verlopen van je plan en tijdens die "pending renewal" state kun je nog steeds switchen naar een ander plan.

Je SIM kaart vervalt 30 dagen nadat het saldo verlopen is. De datum waarop het saldo verloopt is afhankelijk van de datum wanneer je het gestort hebt, en het bedrag dat je hebt gestort. Als je $25 of minder stort is je saldo 1 maand geldig. Stort je meer dan $25, maar minder dan $100, dan is je saldo 90 dagen geldig. En stort je meer dan $100, dan is je saldo 365 dagen geldig.

Actief houden is dus alleen zinvol als je $100 of meer per jaar uitgeeft. Dus gemiddeld meer dan 2 keer per jaar de USA bezoekt en beide keren het $45 of $50 plan activeert.

Heel concreet: vermoedelijk heb je dus recent $45 of $50 gestort. Stel dat je dat op 1/10 hebt gedaan. Daarmee is je saldo geldig tot 90 dagen daarna, dus 28 of 29 december. Daarna duurt het nog 30 dagen totdat AT&T het kaartje echt deactiveert. Dus je moet voor eind januari geld storten. Als je het kaartje pas in september 2019 wilt gebruiken moet je $100 storten. Dat saldo is dan geldig tot en met eind januari 2020. Maar als je alleen in september 2018 een keer een plan van $45 of $50 wilt activeren en er verder niets mee doet is dat zonde van het geld.
Gebruikersavatar
RR2USA
Amerikafan
Berichten: 163
Lid geworden op: 10 aug 2010, 13:35
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door RR2USA »

Ik was al bang dat het zoiets zou zijn. Dan volgend jaar een nieuwe SIM. Dankjewel Roel!

Iemand die na 15 oktober naar de USA gaat en een SIM met data nodig heeft? Ik kan mijn SIM beschikbaar stellen met elk gewenst AT&T plan, ook evt. met tethering.
Staten bezocht sinds 1997: AZ,CA,CO,CT,DC,DE,FL,ID,IL,IN,LA,MA,MD,MS,MT,NJ,NM,NV,NY,OH,PA,RI,SD,TX,UT,VA,WA,WV,WY
Aantal keren naar USA: 22 (inclusief komende reis)
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door asv60 »

Ik had al eens een Three data sim gekocht met 12 gb preloaded data voor mijn mifi. Deze is nu verlopen want was 1jr geldig.
Top Up bij Three gaat niet als je geen credit card hebt met een UK adres.
Ik heb dus een nieuwe Sim gekocht met weer 12 gb voor 27 GBP.
Deze had ik naar vrienden in Amerika laten sturen waar ik nu ben.
Ik krijg de sim alleen niet geactiveerd in mij Huawei mifi.
Volgens mij moet ik 'm dus bij Three activeren. Ik heb geprobeerd daar een nieuw account aan te maken met de gegevens van de nieuwe sim.
Maar dan zeggen ze dat ze een code sturen die ik dan op de Huawei site moet zien als mijn mifi verbonden is met het netwerk.
Helaas staat er dan " no service" en geen code in de inbox dus.
Vond ook een pagina van three waar je je sim kan activeren door je oude nummer in te vullen en je nieuwe sim nummer. Dan krijg ik de mededeling:
doesn't match our records!
De chat functie van Three doet het niet. En mailen kun je ze niet want staat geen mailadres op de site.
Kan ik zo'n data sim ook in mijn telefoon doen en daar in activeren? Of is dat weer een heel blond idee?
Iemand een idee wat ik verkeerd doe of wat ik nog kan proberen?
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gebruikersavatar
RR2USA
Amerikafan
Berichten: 163
Lid geworden op: 10 aug 2010, 13:35
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door RR2USA »

Was het niet zo dat een Three SIM eerst in de UK op het netwerk geactiveerd moet worden en daarna in de States gebruikt kan worden? Dacht zoiets ergens gelezen te hebben.
Staten bezocht sinds 1997: AZ,CA,CO,CT,DC,DE,FL,ID,IL,IN,LA,MA,MD,MS,MT,NJ,NM,NV,NY,OH,PA,RI,SD,TX,UT,VA,WA,WV,WY
Aantal keren naar USA: 22 (inclusief komende reis)
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door asv60 »

Ja dat heb ik ook gelezen, maar heb ook gelezen dat het wel lukte om gelijk in een ander land dan UK te activeren.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1916
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Frasi »

dionnu schreef:3 dagen geleden (lees ik op hun Facebook) hebben ze een nieuwe sim-card geïntroduceerd: De Valencia Orange VIP SIM card.

:arrow: Deze simkaart laat je ongelimiteerd data gebruiken, ongelimiteerd sms berichten verzenden (±140 landen), heeft nation-wide (USA) bereik, ongelimiteerd bellen in de USA, ongelimiteerd internationaal gebeld worden EN gratis mobiel hotspot aanmaken (5 devices) en tethering ... pretty sweat.

De prijzen voor een plan zijn voor 10, 15 , 20 en 30 dagen en lopen van $29,99 tot $59,99.

De simkaartjes zelf kosten $9,99 per stuk om verzonden te worden naar Nederland (of ander adres in USA bv) maar dit kan goedkoper door de code SD4LC te gebruiken. Deze code is gelimiteerd voor 2 simkaartjes. Het verzenden kost dan $2. Standard International verzending (approximately 10-14 Days) is daarmee bijna gratis. De code komt van de Dine 4 Less site.

Al met al lijkt mij dit een aantrekkelijk alternatief voor bijvoorbeeld ArieliMobile. Vooral omdat er een hotspot aangemaakt kan worden in tegenstelling tot ArieliMobile. De ervaring die wij hebben met ArieliMobile is een positieve. In New York hebben wij naar volle tevredenheid deze service gebruikt. Hopelijk is SmartSIM USA van dezelfde kwaliteit.

Zelf heb ik nog een aantal vragen voordat ik tot koop aan ga, bijvoorbeeld;
– op welk netwerk draait deze simkaart (adverteren met "the fastest network in America" en dat is T-Mobile).
– hoe lang is een kaartje geldig als ik nu bestel en pas in 2019 nodig heb.
– is deze partij betrouwbaar (op Facebook hebben ze 1 review en ze bestaan nog niet zo lang dus kan er weinig over vinden)

Aangezien we nog een jaar hebben om alles te plannen kan ik nog even wachten met bestellen en zo zien of er wat meer bekend wordt over de service verlening en betrouwbaarheid. Toch wilde ik het hier op het forum publiekelijk maken mochten mensen zoiets snel nodig hebben :thumbup:.
Ik heb afgelopen maand gebruik gemaakt van de Valencia Orange VIP SIM card voor 14 dagen.
Werkte perfect!
Met de couponcode SD4LC krijg je de simcard nagenoeg gratis thuisgestuurd.
Via hun website kan je al maanden vooraf je databundel kopen en de exacte dag aangeven waarop deze geactiveerd moet worden. Met email en SMSjes wordt je telkens op de hoogte gehouden van de voortgang en wat er gaat gebeuren. Ook de activatie wordt per SMS (met je nieuwe USA nummer) bevestigd.
Netwerk is inderdaad T-mobile. Goede snelle ontvangst en tethring werkte ook gewoon goed.
Een paar dagen voor je bundel verloopt krijg je bericht en kan je evt. verlengen.

Ik was er erg tevreden over dus een aanrader.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
amerikavandaag
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 okt 2018, 06:22
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door amerikavandaag »

Hoe unlimited is dat Valencia Orange VIP? Meestal wordt je geknepen na een bepaald aantal GB's!
En hoe lang is het kaartje geldig als ik hem nu zou bestellen en einde volgend jaar bijvoorbeeld pas weg zou gaan?
Gebruikersavatar
Hawkery
Amerika-ontdekker
Berichten: 96
Lid geworden op: 07 feb 2014, 11:02
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Hawkery »

Hey,

Ik heb gisteren vernomen dat ik morgen naar San Francisco moet voor het werk.
Donderdagavond zou ik al terug naar huis vliegen, maar als online redacteur moet ik wel elke dag kunnen schrijven en mijn stukken kunnen uploaden/publiceren.

Ik heb al heel wat gelezen, maar ik kom er niet uit en heb nog heel veel te regelen. Zou iemand mij kunnen helpen?
Met 5GB zou ik wel moeten toekomen, maar ik moet zeker een hotspot kunnen maken met mijn smartphone voor mijn laptop en ik weet dat dat vaak niet mogelijk is in de US...

Wat kan ik dan het beste nemen en waar kan ik dat ter plekke halen?
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door sanook »

Als het voor je werk is zou ik sim kaart je van je werkgever gebruiken (roamen) en me niet druk maken over de kosten. Tenzij je werkgever iets anders voor je regelt.
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door knaapje »

Is het voor de paar dagen niet mogelijk het via je laptop en de gratis wifi in bijv. een McDonalds te doen?

Vrijwel iedere burgertent heeft gratis wifi. Ik heb zelf goede ervaringen mee om bijv. last minute een hotel te boeken.

Even bij een Mac stoppen, een diet Coke of een burger en via wifi en Pricewise een last minute hotel boeken.
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door sep »

Koop een simkaart bij een AT&T winkel. Ik had 8G en dat was meer dan genoeg voor vijf weken inclusief intensief gebruik als hotspot voor andere gsm en laptop. Geen enkel probleem mee gehad (behalve in parken waar je überhaupt geen enkel bereik had). Ik zou dus niet weten waarom die hotspot niet mogelijk zou zijn in de US. Je kunt natuurlijk ook een 5G kopen.


Saskia
Gebruikersavatar
Hawkery
Amerika-ontdekker
Berichten: 96
Lid geworden op: 07 feb 2014, 11:02
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Hawkery »

Hey Saskia, toevallig een idee wat de naam is van dat abo?
Die van 5GB is zeker voldoende, ik gok dat 3 zelfs voldoende gaat zijn, maar just to be safe...

quote="sanook"]Als het voor je werk is zou ik sim kaart je van je werkgever gebruiken (roamen) en me niet druk maken over de kosten. Tenzij je werkgever iets anders voor je regelt.[/quote]

Werkgever vraagt om daar een sim te kopen, hij betaald die terug
knaapje schreef:Is het voor de paar dagen niet mogelijk het via je laptop en de gratis wifi in bijv. een McDonalds te doen?
Nee, ik zit in conferentiezalen waar ik asap een artikel online moet krijgen. Er zal WiFi zijn, maar die is vaak zo slecht, dat de helft er niet op geraakt. Dus zoek echt een data kaartje.
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door knaapje »

……….Nee, ik zit in conferentiezalen waar ik asap een artikel online moet krijgen. Er zal WiFi zijn, maar die is vaak zo slecht, dat de helft er niet op geraakt. Dus zoek echt een data kaartje...………..

Dan hoop ik voor je dat je daar binnen voldoende dekking hebt met 4G.de dekking in de USA is niet wat we hier in de EU gewend zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer