Route 66 - Seligman en Kingman

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Maple
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 dec 2017, 11:20
Aantal x V.S. bezocht: 0

Route 66 - Seligman en Kingman

Bericht door Maple »

Hallo allemaal!

Wij dachten route 66 te rijden tussen Seligman en Kingman. Maar nu merken we dat dit veel tijd in beslag neemt. Missen we iets als we de Hwy 40 nemen en gewoon Seligman en Kingman van daaruit bezoeken?
We vertrekken vanuit Sedona langs Cottonwood en Jerome en dan tot Kingman.
We zijn op weg met een 23 ft RV. Blijkbaar is Jerome ook een ramp qua parking?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Route 66 - Seligman en Kingman

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom zou dat te veel tijd in beslag nemen? Het scheelt maar een kwartier ten opzichte van de I40.

In Jerome is een parkeerterrein als ik me niet vergis. En anders beperk je het bezoek tot een ritje door het dorp; ik vond het niet heel bijzonder.

Marianne
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9250
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Route 66 - Seligman en Kingman

Bericht door markro »

De originele Route 66 via Seligman en Hackberry kost je circa een half uur meer, dan over de Interstate 40.
De plaatsjes Seligman (veel Route-66-winkeltjes/restaurants) en Hackberry (is niet veel meer dan het Route-66-icoon de Hackberry General Store) zijn toeristisch, maar een bezoek meer dan waard. Heb je de tijd er voor, neem dan de Route 66.
In het historische deel van Kingman is het Route-66-museum een bezoekje waard. Daar vlakbij staat een oude stoomlocomotief opgesteld in een parkje.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Route 66 - Seligman en Kingman

Bericht door stegeman »

Blij met dit topic. We willen ook graag dot stukje pakken. Helaas kan ik nergens vinden waar de route 66 tekens op straat staan. We willen erg graag een foto hiervan maken. Weet ook iemand of en waar deze op dit stuk te vinden zijn?
Een half uurtje extra is te doen lijkt me.
Ik lees dat het stuk Needles-Oatman-Kingman het mooiste stuk is van de route 66. Misschien voor jou een optie? Als je vanaf LA komt zou dat kunnen denk ik. Voor ons helaas niet. Kost ons teveel tijd omrijden helaas. (komen vanaf Vegas via de Hooverdam)
Maple
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 dec 2017, 11:20
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Route 66 - Seligman en Kingman

Bericht door Maple »

Dan pakken we het mee. Ik dacht dat het een hele trage weg was.
We hebben net gezien dat het volgende stuk (Sitgreavers Pass naar Oatman) niet aanbevolen is voor campers. Dus dat stuk route 66 zullen we dan maar schrappen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Route 66 - Seligman en Kingman

Bericht door Martin & Marianne »

@stegeman: zie dit topic.

Marianne
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Route 66 - Seligman en Kingman

Bericht door Inges »

stegeman schreef:Blij met dit topic. We willen ook graag dot stukje pakken. Helaas kan ik nergens vinden waar de route 66 tekens op straat staan. We willen erg graag een foto hiervan maken. Weet ook iemand of en waar deze op dit stuk te vinden zijn?
Een half uurtje extra is te doen lijkt me.
Ik lees dat het stuk Needles-Oatman-Kingman het mooiste stuk is van de route 66. Misschien voor jou een optie? Als je vanaf LA komt zou dat kunnen denk ik. Voor ons helaas niet. Kost ons teveel tijd omrijden helaas. (komen vanaf Vegas via de Hooverdam)
Volgens mij staat er een mooie bij Oatman op de weg maar daar zijn wij de zomer ook niet geweest. Er staat er in ieder geval een op de weg in Kingman maar dat is een vrij doorgaande en drukke weg. Er staat er eentje bij de SnowCap in Seligman (aan de zijkant). Zo wie zo is de SnowCap een bezoek waard! Leuk om te lunchen en vergeet niet achter het gebouw te kijken!
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Route 66 - Seligman en Kingman

Bericht door stegeman »

Dankje. Ik kon wel een apart topic starten, maar ik zat met exact dezelfde vraag met als extra dus even waar is dat teken. Het teken op foto krijgen met alleen een weg en leegte erachter wordt dus een dingetje denk ik. We doen het maar met deze denk ik. Of evt een stukje richting oatman vanaf kingman en weer terug.
Als ik iets in m’n kop heb zitten heb jk t nog niet ..... Haha. Had bedacht erg graag een foto te willen springend in de lucht op een lege straat achter dit teken. We gaan september
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Route 66 - Seligman en Kingman

Bericht door Marcopstal »

Maple schreef:Wij dachten route 66 te rijden tussen Seligman en Kingman. Maar nu merken we dat dit veel tijd in beslag neemt.
Hoe komen jullie daar bij ? Dat kost hooguit een half uurtje langer dan via de interstate.

Nu, op zich is dit stuk niet zo interessant, buiten Hackberry is er eigenlijk niets. Het stuk via Oatman is veel en veel interessanter en bij het binnenrijden van Oatman staat alvast een route 66 sign op de weg.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Route 66 - Seligman en Kingman

Bericht door Elendan »

@Maple: Sitgreavers Pass naar Oatman kan ook met camper hoor. Er is op de top ruimte om te parkeren dus we zijn even gestopt om foto's te maken en de benen te strekken en er stond nog een RV. We reden in een 30ft.
Als je vanuit Kingman komt is er nog een leuke stop bij Cool Springs een voormalig 'tankstation/shop' voor je bij de pas komt. We hebben daar wat gedronken en met de man achter de bar gekletst en in zijn souvenirwinkeltje een flesje rout 66 bier gekocht. Waarschijnlijk erg kitsch maar ik vond het wel leuk.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Route 66 - Seligman en Kingman

Bericht door PSVwally »

Bij Kingman staan tegenwoordig ook op een aantal plekken die tekens op de weg
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7899
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Route 66 - Seligman en Kingman

Bericht door Pete.Z »

Bij Roy’s motel cafe staan ook erg mooie op de weg, als je daar via de 40 langs komt zeer de moeite om even te stoppen.

http://www.amboyroute66.com
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Route 66 - Seligman en Kingman

Bericht door Marcopstal »

Om Amboy te bereiken moet je ook wel van de 40 af en een gedeelte een (min of meer) parallelweg nemen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Tinus1955
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 18 okt 2017, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Route 66 - Seligman en Kingman

Bericht door Tinus1955 »

Ook een kleine omweg via Goffs is aardig als je echt een super rustig stuk van de oorspronkelijke route 66 wilt rijden.
Ter hoogte van Goffs heb je ook een aantal rt66 tekens op de weg. De weg gaat parallel met hw40.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7899
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Route 66 - Seligman en Kingman

Bericht door Pete.Z »

Marcopstal schreef:Om Amboy te bereiken moet je ook wel van de 40 af en een gedeelte een (min of meer) parallelweg nemen.
Klopt, vergeet ik erbij te zetten, is echter een kleine omweg, niks absurds.
Maple
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 dec 2017, 11:20
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Route 66 - Seligman en Kingman

Bericht door Maple »

@Elendan
Bedankt om te laten weten dat Sitgreavers Pass mogelijk was met de camper. Was erg leuke weg en tof om es te stoppen in Oatman.

En markers van Route 66 staan echt overal eigenlijk.
Gast

Re: Route 66 - Seligman en Kingman

Bericht door Gast »

Voor het echte Route 66 gevoel (wat dat ook moge wezen) ga je natuurlijk niet over de Interstate.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Route 66 - Seligman en Kingman

Bericht door PSVwally »

Nee, maar tussen Seligman en Kingman ga je ook niet echt een 'route66' gevoel krijgen.., het is gewoon een niet zo interessant stuk weg, in vergelijking met vele andere wegen. Route66 of niet.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer