Reis Ibbel: SLC, Yellowstone, parken zuid Utah, SLC sep 2019

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Ibbel
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 aug 2018, 12:24
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Ibbel: SLC, Yellowstone, parken zuid Utah, SLC sep 2019

Bericht door Ibbel »

Hoi, ons plan is om volgend jaar september met z'n tweeën met de camper naar Utah te gaan.

Dit is nu een beetje de opzet. Is het logisch? Hebben jullie nog tips voor leuke dingen?
We hebben nog wel wat dagen speling, als jullie bv nog een leuke detour weten of aanraden om ergens langer te blijven. Vinden jullie dit goed te doen of zouden jullie nog ergens een rustdag plannen?

1 AMS- SLC
2 SLC - Antelope Islande SP (1 uur rijden) Camper ophalen en boodschappen doen
3 AISP - Grand Teton (5 uur rijden)
4 GT - Yellowstone (2 uur rijden)
5 Yellowstone
6 Yellowstone
7 Yellowstone - Vernal (6,5 uur rijden) Dinosaur monument bezoeken?
8 Vernal - Moab (4 uur rijden)
9 Moab (ziplinen Ravens Rim, mountainbiken)
10 Moab
11 Arches
12 Arches - via little wild horse canyon - Capitol Reef (4 uur rijden) Camping Fruita?
13 CR -via scenic byway 12- Bryce (3 uur rijden) Peekaboo trail / navajo trail
14 Bryce - Zion (2 uur)
15 Zion (o.a. the narrows, angels landing, weeping rock, canyon overlook trail, fietsen in het park? etc)
16 Zion
17 Zion
18 Zion - via the Wave, of anders Coyote Buttes South als we niet worden ingeloot- Page (2 uur rijden)
19 Page/lake powell (kajakken, lower antilope canyon, horseshoe bend, chillen bij lake powell, rainbow bridge?)
20 Page / Lake Powell
21 Page - Monument valley (2,5 uur rijden)
22 MV - via I95 - Heber city (ruim 6 uur rijden) Overnachten Deer Creek SP.
23 Heber city - Lehi (1 uur rijden) Ziplinen in Heber, shoppen outletcentre in lehi
24 Lehi via Bingham naar Bonneville (3 uur rijden) Kopermijn in Bingaham en in Bonneville de zoutvlakte (mogelijk overnachten op
Grantsville Reservoir Camp)
25 SLC-AMS

Vriend wil graag naar Yellowstone, ik naar de parken beneden. We gaan graag naar de natuurparken, lekker een beetje wandelen en voor de camper zitten met een drankje en genieten van het moois. Grote steden vermijden we, zoals jullie kunnen zien :). We vinden het leuk om iets actiefs af te wisselen met lekker lezen voor de camper of een spelletje te doen, dus we willen geen volle dagen sightseeing.

Nu heb ik een stop in Vernal (dag 7/8) voor de dinosaur national monument, is dat een aanrader? Ik kan niet zo goed inschatten of het leuk of net een beetje te saai is.

In Texas zijn we eens naar een rodeo geweest, dat soort dingen dingen vinden we ontzettend leuk (beginnend met het volkslied en iedereen staan, z'n hand op de borst en vol meezingen etc), maar ook schattige dorpjes of leuke musea vinden we leuk. Iemand nog tips?

En voor campgrounds nog tips? Een keer aan een rivier of meer waar we kunnen zwemmen, of gewoon een mooie camping ergens?
Vorige keer waren we in the deep south waar we geen enkele campground vastgelegd hadden, maar dat is hier wel voor nodig als je in de parken wil overnachten, wat ik zo lees.

Heeft iemand trouwens ervaring met vliegprijzen naar SLC? Nu staan de vliegtickets voor volgend jaar september nog niet online, maar voor de tickers voor eerder in 2019 zie ik vooral hele dure tickets (rond 700/750 euro). Is dat normaal?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 515
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Ibbel: SLC, Yellowstone, parken zuid Utah, SLC sep 2019

Bericht door Mr. Patrick »

Jij hebt de route gemaakt en nog niet aan je vriend laten zien? :lol:

De tijd voor Moab en Zion is best ruim te noemen (niet dat je je tijd daar niet vol krijgt, maar ten opzichte van de gebruikelijke routes). Voor Yellowstone en Grand Teton zou ik minimaal 1 nacht extra plannen. Want feitelijk heb je maar 2 dagen Yellowstone en 1 dag Grand Teton. En 3 dagen Yelowstone en 1 Grand Teton is echt het minimum. Vergis je namelijk in Yellowstone niet in de reistijden, die zijn lang vanwege de uitgestrektheid en wildlife-files.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Ibbel: SLC, Yellowstone, parken zuid Utah, SLC sep 2019

Bericht door Hans B »

Mooie reis, maar op een aantal dagen verwacht ik dat je toch tijd te kort gaat komen.
Yellowstone kan in 2 dagen maar is echt wel minimaal, Zion 3 dagen is natuurlijk erg mooi, maar daar zou een dag af kunnen.
Waar haal je de rijuren weg, met een camper gaat alles stukken langzamer dan met auto.
Vernal als tussenstop is prima. Dinosaur ligt echter nog weg een stukje van dit dorp. Als je genoegen neemt met het visitor center en de quarry ben je met een uur wel uitgekeken. 't Is maar hoeveel interesse je hebt in dino's.
De gehele Little Wild Horse Canyon is toch wel enkele uren wandelen. Er vlakbij ligt Goblin Valley ook prachtig.
ALs er geen evenementen zijn is er in Bonneville niks te beleven, saaie zoutvlakte.
Succes.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Geert VW
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 feb 2016, 12:09
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Ibbel: SLC, Yellowstone, parken zuid Utah, SLC sep 2019

Bericht door Geert VW »

Afgelopen zomer ook van SLC naar Yellowstone gereden.

- Antelope SP vonden wij maar niks in vergelijking met de rest. Dus waarom niet op dag 1 al een stuk door?
- Je gaat SLC-Grand Teton niet in 5 uur kunnen rijden hoor.
- Doe je zelf een plezier en plaats er zeker een volle dag Grand Teton tussen. Vonden wij zelfs mooier dan Yellowstone.
- Ook voor Yellowstone minstens één of beter twee dagen te kort. Wij konden het ook niet echt geloven, maar heb je wel nodig daar.
- Goblin Valley vonden wij zeer mooi, niet overslaan!!

Veel success...
mpaauwe
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 11 mar 2014, 11:34
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Ibbel: SLC, Yellowstone, parken zuid Utah, SLC sep 2019

Bericht door mpaauwe »

Ik zou er zeker ook nog een dagje SLC aan toevoegen. Echt een hele mooie stad, met vriendelijke mensen en veel mooie gebouwen om te bekijken.
Het is een hele rustige stad, niet te vergelijken met de andere grote steden.
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Ibbel: SLC, Yellowstone, parken zuid Utah, SLC sep 2019

Bericht door Franciscus »

Smaken verschillen! Ik zou dat niet doen. Zeker niet aan het begin van de vakantie. De eerste dag ben je vroeg wakker en is er in de stad niets te doen, al helemaal niet in SLC wat inderdaad een rustige stad is. Het centrum is klein en er is niet zoveel te zien. Die Mormoonse gebouwen zijn best mooi maar staan op Temple Square, op een klein oppervlakte bij elkaar, dus heel veel tijd ben je daar niet kwijt. En wij werden ook niet vrolijk van alle zendelingen die onder het mom van een rondleiding hun bekeringspraatjes op je loslaten. Verder is er het Capitool en een winkelcentrum maar dan heb je het wel gehad. Dus ik zou de stad links laten liggen en lekker op tijd op pad gaan. In jullie geval richting Grand Teton. Antelope Island kan als tussenstop, vonden wij verrassend mooi, zwembroek meenemen, heel bijzonder! Maar ligt wel dichtbij SLC, ongeveer een uur rijden. Of eerst een route door de bergen, Cottonwood Canyon o.i.d. Ook prachtig. Ik zou in ieder geval proberen om voor of na de spits de stad uit te zijn, zo rustig als het in de stad is, zo druk kan het op de in- en uitvalswegen zijn.

En inderdaad; SLC is geen goedkope bestemming. Voordeel is wel dat je er rechtstreeks heen kunt, mocht je dat belangrijk vinden.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Ibbel: SLC, Yellowstone, parken zuid Utah, SLC sep 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou zeker voor Yellowstone meer tijd uittrekken. Ten koste van een dag Page misschien?
Wij vonden Antelope Island leuk voor een kort bezoek. Zie daarvoor en ook voor Yellowstone en Grand Teton etc ons 2015-verslag.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 04 sep 2018, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Ibbel
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 aug 2018, 12:24
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Ibbel: SLC, Yellowstone, parken zuid Utah, SLC sep 2019

Bericht door Ibbel »

Bedankt voor alle reacties!
Extra dagen voor grand teton en yellowstone it is! Ik dacht al wel dat het krap was, maar iig 1 dag per park erbij. We moeten ons nog wat beter in deze parken verdiepen zodat we kunnen inschatten of het zo goed is of er nog een dag bij moet.

Antelope island state park houden we erin. We vinden het juist wel lekker om niet gelijk helemaal naar grand teton te hoeven rijden. Je weet toch niet hoe laat je de camper op kan halen en even op het gemak boodschappen doen vinden we ook fijn. Daarna een uurtje rijden en dan zwemmen en bizons kijken lijkt ons een fijne eerste dag.
We gaan echter SLC verder niet bezoeken.

Goblin Valley komt op het lijstje om verder te onderzoeken.
Marianne, ik heb inderdaad al veel gehad aan jullie blog! Ik kan alleen niets over antelope island state park vinden. Jullie waren daar niet in 2017 toch? Of kijk ik met mn neus?

Meer feedback en tips zijn welkom!
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Reis Ibbel: SLC, Yellowstone, parken zuid Utah, SLC sep 2019

Bericht door Dutchess »

In SLC zijn er 2 korte hikes die je kan doen die allebei een prachtig uitzicht over de vallei geven, vooral bij zonsondergang (vooropgesteld natuurlijk dat de luchtvervuiling/rook niet te erg is):

> Ensign Peak, begint een stukje boven het Capitol, goed onderhouden korte trail van ongeveer anderhalve km totaal heen & terug, kan heel druk zijn.

> The Living Room, begint in de buurt van de University of Utah/Research Park, ook vaak druk, en zo goed als geen schaduw dus neem voldoende water mee. Op het uitzichtpunt vind je Flintstone-achtig "meubilair" van platte stukken steen en rotsen. Langer dan Ensign Peak (ongeveer 7 km totaal heen & terug).
Laatst gewijzigd door Dutchess op 04 sep 2018, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Ibbel: SLC, Yellowstone, parken zuid Utah, SLC sep 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Sorrry! Het was in 2015. Het is niet meer bij te houden. :wink:
Ik zal het ook even aan de index toevoegen.

Marianne
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Ibbel: SLC, Yellowstone, parken zuid Utah, SLC sep 2019

Bericht door josea »

Leuk! Die reis hebben wij afgelopen zomer ook bijna helemaal gemaakt. Alleen vlogen wij terug vanaf Las Vegas (en heen op Jackson) en bleven dus onderaan in Utah aan het einde. En van Yellowstone naar de parken in Zuid Utah reden we via Park City als tussenstop. Als je van actief en ziplinen houdt, kun je je daar ook goed vermaken in het Utah Olympic Park! Na twee nachten daar, reden we door naar Bryce. Die dinosaurussen trokken me niet zo :D

Wij haddend drie nachten Grand Teton en vier nachten Yellowstone en die waren goed gevuld! Ik zou daarvoor samen een week uittrekken, zeker als je vriend dat mooi vindt. Daarna komen er nog genoeg rode rotsen!

Misschien vind je nog leuke tips in mijn blog van afgelopen zomer (zie hieronder).
Ibbel
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 aug 2018, 12:24
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Ibbel: SLC, Yellowstone, parken zuid Utah, SLC sep 2019

Bericht door Ibbel »

Ha, wat leuk Josea! Ik ga van het weekend jullie blog doorlezen!
Ibbel
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 aug 2018, 12:24
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Ibbel: SLC, Yellowstone, parken zuid Utah, SLC sep 2019

Bericht door Ibbel »

Nou, het duurde even, want we moesten nog veel dingen lezen en wat puzzelen, maar nu staat de route er zo voor:

4- 9 / 0 Vliegen AMS - SLC

5- 9 / 1 SLC – Antelope Islande SP (camper ophalen, boodschappen doen, 1 uurtje rijden)
6- 9 / 2 AISP – Grand Teton
7- 9 / 3 GT
8- 9 / 4 GT
9- 9 / 5 GT- Yellowstone
10- 9 / 6 Yellowstone
11- 9 / 7 Yellowstone
12- 9 / 8 Yellowstone
13- 9 / 9 Yellowstone – Boulder
14- 9 / 10 Boulder – Vernal (Dinosaur monument)
15- 9 / 11 Vernal – Moab
16- 9 / 12 Moab (Arches, ziplinen Tavens Rim, canyonlands)
17- 9 / 13 Moab

Route optie 1
18-9/ 14 Moab– Captitol reef (via little wilde horse canyon)
19-9/ 15 CR – Bryce (via scenic byway 12)
20-9/ 16 Bryce - Zion
21-9/ 17 Zion (The Narrows, fietsen, Angels Landing, Weeping Rock, Canyon overlook trail)
22-9/ 18 Zion
23-9/ 19 Zion
24-9/ 20 Zion – Page (via Coyote Buttes South)
25-9/ 21 Page (Page, beetje chillen aan lake powell/ Lone Rock beach)
26-9/22 Page (de glen canyon dam bezoeken, naar Horseshoe Bend en kajakken)
27-9/ 23 Page – Monument Valley (‘s ochtends antelope canyon)
28-9/ 24 MV – Green River
29-9/ 25 Green River - Heber City (Deer Creek state park)

Of

Route optie 2
18-9/ 14 Moab –MV
19-9/ 15 MV – Page
20-9/ 16 Page (Page, beetje chillen aan lake powell/ Lone Rock beach)
21-9/ 17Page (de glen canyon dam bezoeken, naar Horseshoe Bend en kajakken)
22-9/ 18 Page – Zion (via Coyote Buttes South)
23-9/ 19 Zion (The Narrows, fietsen, Angels Landing, Weeping Rock, Canyon overlook trail)
24-9/ 20 Zion
25-9/ 21 Zion
26-9/ 22 Zion - Bryce
27-9/ 23 Bryce – Capitol Reef (via scenic byway 12)
28-9/ 24 CR – Green River (via little wilde horse canyon)
29-9/ 25 Green River – Heber City (Deer Creek state park)

30- 9 / 26 Heber City – Lehi (ziplinen en naar een outletcentre)
01- 9 / 27 Lehi – Bingham (kopermijn bezoeken?)
02- 10 / 28 Camper inleveren en in de avond naar huis vliegen

Notes:
Dag 9: Boulder, kan ook een andere leuke plaats/campground in de buurt, we willen de afstand niet in 1 dag rijden.
Dag 23/28: Green River, kan ook een andere leuke plaats in de buurt, we willen dit ook niet in 1 dag rijden.

Heeft iemand een mening over de routeopties? Wat is handiger? Opeens twijfelen we over wat handiger is.
Alvast bedankt weer voor het meedenken!
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Ibbel: SLC, Yellowstone, parken zuid Utah, SLC sep 2019

Bericht door josea »

Allereerst betwijfel ik of jij met de camper naar Coyote Buttes South kunt. Volgens mij zijn de wegen daar te slecht voor.

Verder zou ik, welke route je ook kiest, een dag toevoegen bij Capitol Reef, eventueel af te halen bij Zion of Page. Dat is Capitol Reef zeker wel waard!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Ibbel: SLC, Yellowstone, parken zuid Utah, SLC sep 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Ik durf niet te zeggen welke route het beste is. Een tip voor de Canyon Overlook Trail: die zou ik niet op een volle dag Zion doen want dan moet je twee keer door de tunnel. Dus plan die op weg van Page/Bryce naar Zion.
Ik zou net als josea een extra dag Capitol Reef ook wel mooi vinden.

Marianne
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Ibbel: SLC, Yellowstone, parken zuid Utah, SLC sep 2019

Bericht door Hans B »

Je reisschema is ok, maar bedenk van te voren goed wat je overal wil gaan doen.
In de Grand Teton en Yellowstone zie ik nog geen duidelijk plan.
En vooral in Yellowstone is een juiste route erg belangrijk zodat je niet onnodig mijlen rijdt.
Wandelen kost ook tijd.
Verder is off road met huur camper niet toegestaan (wordt wel gedaan, maar alles eigen risiko).

In Page ga een volle dag kayakken en doe de rest opde andere dag.

Ik zou kiezen voor optie 2.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Ibbel: SLC, Yellowstone, parken zuid Utah, SLC sep 2019

Bericht door tomhster »

Je zult wel flauw worden van de tegenstrijdige adviezen, maar ik vind dat je teveel tijd hebt in Grand Teton en Zion. GT is aardig, maar veel minder groot, divers en indrukwekkend dan Yellowstone. Zion is niet zo gek groot, daar kan een dag vanaf zonder veel te missen. Je kunt daarvoor de northrim van de Grand Canyon invoegen, daar kom je toch al redelijk in de buurt.

Ik heb geen idee over welke Boulder je het hebt. De mooiste (en logische) route is van Jackson naar Rock Springs en dan omlaag naar Vernal. Die plaatsen zijn beide geschikt om te overnachten. Richting Moab kun je dan via de 139 volgen (langs Fruita). Die route is mooi en heel rustig.
Ibbel
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 aug 2018, 12:24
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Ibbel: SLC, Yellowstone, parken zuid Utah, SLC sep 2019

Bericht door Ibbel »

Super fijn dat jullie al weer gereageerd hebben!
Zoals jullie door hebben, hebben we nu een beetje de ruwe schets gemaakt en bv nog niet uitgezocht of Coyote Buttes South haalbaar is met een camper (nee dus :D ) en moeten we nog meer lees en uitzoekwerk doen wat betreft de dag invullingen.
We gaan dit weekend de eerste week plannen, zodat we de campings in Yellowstone kunnen gaan boeken. Ik vind alles wat ik daar over lees leuk klinken, maar vriend heeft een specifiek lijstje met wat hij wil zien/doen, dus dat komt wel goed.

Ik heb eigenlijk geen behoefte om ook nog naar de north rim van de grand canyon te gaan. Het is vast ook heel mooi, maar we zijn dan liever in Zion (of een extra nachtje in Fruita ipv Zion, daar gaan we nog even induiken) in plaats van nog een park te bekijken. Dat wordt een beetje te veel voor ons :wink:
Bedankt voor de routesuggestie, daar kunnen we wat mee!
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Ibbel: SLC, Yellowstone, parken zuid Utah, SLC sep 2019

Bericht door Elendan »

Luke route, en je vroeg ook om tips voor campings vandaar dat ik even reageer. Jullie hebben waarschijnlijk een voorkeur voor niet reserveren als ik je eerste berichtje zo lees. Er zijn wel wat boondock plekjes in de omgeving Grand Teton maar dan moet je het er wel op durven wagen. Volgens mij kan je in Yellowstone/Grand Teton, als het mogelijk is, beter wel reserveren. Ook omdat het in het begin is gepland en niet halverwege je vakantie, dus je kunt daarna nog alle kanten op.
Op de andere plaatsen zijn we ook geweest met een camper in mei en juni en konden altijd nog een plekje krijgen, al houdt dat wel in dat je er soms (met name Zion) erg vroeg al moet zijn. In Zion zijn we 2x geweest zonder reservering in eind mei 2015 en half juni 2017 en door daar erg vroeg aan ingang van de campground te staan is het beide keren gelukt. Als je naar Page gaat kun je mooi bij Lone Rock staan aan het water, hoef je ook niet te reserveren.
Wij willen volgend jaar weer gaan camperen maar dan richting Oregon, wordt toch ook weer op de bonnefooi. Als je daar niet zenuwachtig van wordt tijdens de reis zou ik het zeker doen. Zoek vooraf even plekjes in de omgeving waar je vrij kunt camperen in geval van nood. Zou stonden we ook en keer net ten zuiden van de Grand Canyon in een bos, was geweldig. Hele dag in GC rondgelopen en op het einde van de dag in een zijweg gereden van de 64. Eerste dag GC hadden we nog een plekje was bij de Desert View campground, we waren toen vroeg uit Page vertrokken en konden hier het laatste plekje bemachtigen.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Reis Ibbel: SLC, Yellowstone, parken zuid Utah, SLC sep 2019

Bericht door ingrid1955 »

inderdaad, om gek te worden van die verschillende smaken en tips.

Grand Teton : vind ik, als wandelpark, veel mooier dan Yellowstone. Je hebt een viertal canyons waar je de bergen kan instappen, de meest gekende is Cascade Canyon, best na een overzet van Jenny Lake ( ook heel mooi). Dat zijn dagwandelingen ! Je kan er 1 doen, of 2, en dan is er nog de rest. De kortere wandelingen rond de meertjes, de vallei, antilope flat roads (prachtig zicht op de bergen bij zonsopgang, waarschijnlijk met wat nevelslierten).

Zion : check ook eens Observation Point. Is voor mij de mooiste en meest afwisselende wandeling van het park. Veel afwisselender dan Angels Landing, en je komt trouwens veel hoger uit dan Angels Landing dat je ver beneden je ziet liggen. Als het kan wegens peil rivier, de Narrows natuurlijk, speciaal.

Jacques
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer