Reis butterfly: aug/sept 2019 (Badlands, Yellowstone, Moab).

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1509
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Reis butterfly: aug/sept 2019 (Badlands, Yellowstone, Moab).

Bericht door butterfly »

Hallo allemaal.

Mijn route voor 2018 was eigenlijk zo goed als klaar, maar nu zie ik tickets waarbij een dag later vertrek en een dag later terug komen gunstiger is, en nu kom ik een klein beetje in de knoei met mijn route. Ik dacht nl heel zeker te weten dat de vertrekdatum vast stond omdat ik toch weinig mogelijkheid had om te schuiven met data. Daarom had ik de overnachtingen voor Yellowstone al vastgelegd.
Ik had 4 nachten Rapid City of omstreken staan om ook eventueel tijd te hebben voor wat winkelen, zwemmen, relaxen, dus het is geen groot probleem dat dit nu een nachtje minder is.

Dit is nu de route:
1. Amsterdam - Denver ( en meteen doorrijden tot Fort Collins of Cheyenne)
2. Cheyenne - Rapid City
3. Rapid City
4. Rapid City
5. Rapid City - Sheridan
6. Sheridan - Cody
7. Cody - Yellowstone ( Gardiner)
8. Yellowstone (Old Faithful inn)
9. yellowstone (Old Faithful inn)
10. Yellowstone- Grand Teton
11. Grand Teton
12. Grand Teton - ( via Bearlake?)- Salt Lake city
13. Salt Lake City
14. Salt Lake City - Capitol Reef
15. Capitol reef
16. Capitol reef - Moab
17. Moab
18. Moab
19. Moab
20. Moab- Grand Junction
21. Grand Junction- Denver
22.
23.
24. Denver- Amsterdam

Even een paar dingen om extra te noemen. Wij houden ook veel van rustig aan, tijd hebben voor winkels of even ergens zwemmen enzo. We vinden het prettig om ergens zoveel mogelijk meer dan 1 nacht te zijn. Dit lukt natuurlijk niet altijd, maar is wel een uitgangspunt. Daarom hebben we voor 2 nachten Grand Teton gekozen. de bedoeling is om pas aan het eind van de dag (niet in het donker :wink: ) door te rijden naar Jackson. Zo hebben we dus nog wel 3 dagen Yellowstone.
We zoeken eigenlijk nog een plek om lekker te kunnen relaxen, waar het begin september nog lekker weer is.
Ik weet dat RMNP er niet bij staat, maar die heeft voor ons geen prioriteit. Het zal vast mooi zijn, maar we willen geen race tegen de klok, we willen ook gewoon rustig genieten.
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Butterfly aug/sept 2019 (Badlands, Yellowstone, Moab)

Bericht door SanFran »

Ik zou RMNP wel invoegen. Ik vond het daar heel relaxed. Grand Lake is ook een erg leuk plaatsje om lekker te vertoeven. En je route is inderdaad best rustig, dus naar mijn mening zou je het nog kunnen toevoegen. Het was voor ons wel echt de verrassing van de vakantie, echt zo mooi daar. Vooral in september. Eventueel zou je dan nog Sheridan bijvoorbeeld kunnen schrappen, zodat je nog een extra dag in RMNP hebt. Wij hadden daar half september ook echt nog prachtig weer. En in Sheridan ben je toch maar 1 nacht, en Cody - Rapid City is ook best te doen op 1 dag.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1509
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Reis Butterfly aug/sept 2019 (Badlands, Yellowstone, Moab)

Bericht door butterfly »

Ik heb de tickets inmiddels geboekt :toothy8:
Ik weet dat sommige het hier veel te vroeg vinden, maar het voelt veel lekkerder om hotels vast te leggen als de tickets geboekt zijn. Ik vond het een redelijke prijs 550 euro pp incl bagage. ( heen is het nog hoogseizoen :wink: )
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Butterfly aug/sept 2019 (Badlands, Yellowstone, Moab)

Bericht door SanFran »

Mooie prijs! En nu kun je ook lekker alvast wat hotels gaan vastleggen :thumbup:
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Butterfly aug/sept 2019 (Badlands, Yellowstone, Moab)

Bericht door IngridZw »

In Moab en Denver heb je best wel veel tijd. Ik zou van beiden een dag afsnoepen en die toch bij RMNP inzetten. Het is een prachtig park en je komt er langs dus zonde om het links of rechts te laten liggen. Wij hadden op het eind 2 nachten Denver en voor ons persoonlijk meer dan genoeg. Zo bijzonder is de stad niet.
Een overnachting in Grand Lake is inderdaad een aanrader. Mooie omgeving en een leuk karakteristiek stadje naast het gelijknamige meer. En je zit aan het begin van de prachtige Trail Ridge Road richting Estes park.

Hou je van winkelen dan ben je in Salt lake City aan het goede adres. Tegenover het Mormon Center ligt een mooi aangelegd winkelcentrum genaamd City Creek Center. Echt een aanrader om er een paar uurtjes rond te snuffelen.

Cody en Sheridan zou ik laten staan. Dat geeft je meer tijd voor Cody (o.a. het Buffalo Bill Museum) en voor de scenic route door Bighorn Mountains. Als je de hyw 14 rijdt kun je een stop maken bij de shell watervallen. Leuke onderbreking.
Bovendien heb je dan tijd om Devils Tower te bezoeken als je richting Sheridan rijdt. De wandeling rond de Devils Tower is ook een aanrader.

Waarom trouwens overnachten in Rapid City. Op zich zijn er in de Black Hills leukere plaatsen waar je kunt overnachten zoals Custer, Keystone of het westernstadje Deadwood. Dit was onze route:
Denver - Keystone (avondceremonie Mount Rushmore)
Keystone (bezoek Custer State Park)
Keystone - Deadwood (via Badlands NP)
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1509
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Reis Butterfly aug/sept 2019 (Badlands, Yellowstone, Moab)

Bericht door butterfly »

Dank jullie wel voor jullie reacties.
Ik hou het stuk voor Yellowstone liever in tact omdat ik dus al overnachtingen vastgelegd heb in Yellowstone.
Mijn uitgangspunt voor deze reis was Yellowstone en Moab, daarom ook 3 dagen Moab omdat ik voldoende tijd wil hebben voor evt raften, een jeeptour, om alle parken daar goed te bekijken, en eventueel wat te relaxen aan een zwembad of swimming hole. Ik twijfelde eerder om er een dag bij te doen, dan om er een dag vanaf te halen :wink:
De 2 lege dagen onderin zijn dus over, die waren niet perse gepland voor Denver.
Ik had bekeken of ik, als ik na moab via Grand Junction rij, Black canyon of the Gunnison mee kan pakken of the Maroon bells.
RMNP lijkt mij wel mooi, maar ik ben bang dat het zo racen wordt om dat toe te voegen. Ik denk nu aan
- 1 nacht Georgetown en 2 nachten Denver ( totaal) (Dit zag ik in het reisverslag van Vana van 2006)
- 2 nachten RMNP en 1 nacht Denver
- 1 nacht extra in de buurt van Capitol reef en Moab ( dacht ook aan bryce bijvoorbeeld, maar dit ligt niet zo logisch) en 2 nachten Denver. Of ditzelfde maar 1 nacht Denver en een nachtje moab meer.
Het blijft nog even puzzelen en afwegingen maken!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Butterfly aug/sept 2019 (Badlands, Yellowstone, Moab)

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou via de ut95 naar Moab kunnen rijden met een overnachting in Monument Valley of bijvoorbeeld Monticello voor een bezoek aan het Needles deel.
Voor de laatste dagen kun je eens ons 2017-verslag bekijken.

Marianne
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1509
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Reis Butterfly aug/sept 2019 (Badlands, Yellowstone, Moab)

Bericht door butterfly »

Dat is misschien ook wel een goed idee! Dan doen we 1 nacht tussen Capitol reef en Moab, en dan kijken we of we 2 nachten Denver willen of dat we die nacht toch ergens anders inzetten.
Is Black Canyon of the Gunnison te doen op weg tussen Moab- Grand Junction- Denver?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Butterfly aug/sept 2019 (Badlands, Yellowstone, Moab)

Bericht door Martin & Marianne »

Niet in 1 dag maar qua route kan dat prima.
Misschien heb je iets aan ons 2013-verslag voor de UT95, en ook voor Grand Junction en de Black Canyon.

Marianne
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1509
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Reis Butterfly aug/sept 2019 (Badlands, Yellowstone, Moab)

Bericht door butterfly »

Ik heb je verslag gelezen, dank je wel. Ik zie dat jullie Maroon bells mooier vonden dan Black Canyon of the Gunnison?
Ik zit nu aan deze verdeling te denken:

dag 20: Moab- Grand Junction ( Colorado monument)- Black Canyon of the Gunnison- Montrose
dag 21: Montrose- Maroon bells- Georgetown
dag 22: Georgetown- grand lake ( evt via estespark naar loveland)- Denver
dag 23: Denver- Amsterdam ( we vliegen 19:50) Overdag Denver bekijken

Volgens google maps doe ik er van Georgetown naar Grand lake 1,5 uur over. 3 uurtjes daar, dan zou de weg via Estespark 2,5 uur duren (eventueel een keer de auto uit voor een uitzichtpunt maakt 3 uur) en van Loveland naar Denver 55 minuten. Als we niet zo nodig hoeven te shoppen kunnen we wat langer over de route doen. Ik weet dat ik dan haast geen tijd heb voor RMNP maar dat geeft niet. We krijgen een indruk, en kunnen het in de toekomst misschien nog eens uitgebreider doen.

Dag 20 is een volle dag, dat realiseer ik mij, maar als we vroeg weggaan moet het lukken denk ik.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Butterfly aug/sept 2019 (Badlands, Yellowstone, Moab)

Bericht door tomhster »

Van Jackson binnendoor via Rock Springs en Vernal richting Capitol Reef of Moab is veel mooier, prettiger en leuker dan via Salt Lake City.
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1509
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Reis Butterfly aug/sept 2019 (Badlands, Yellowstone, Moab)

Bericht door butterfly »

Ik geloof graag dat dat een mooiere route is, maar wij hebben er tussen alle natuurgebieden door ook altijd wel behoefte aan om even in een stad te vertoeven.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis butterfly: aug/sept 2019 (Badlands, Yellowstone, Moab).

Bericht door Galapogos »

Dag 20 is inderdaad een hele volle dag. Het is vijf uur rijden, maar je komt ontzettend veel moois tegen onderweg. Het begint al met de UT-128 tussen Moab en Cisco. Dit is een uitzonderlijk fotogenieke weg, waar ook nog eens erg mooie wandeling is (Fisher Towers). Ook Colorado NM is erg mooi, met veel viewpoints. Dat geldt ook voor Black Canyon of the Gunnison, waar je bovendien bij de meeste viewpoints eerst een paar honderd meter moet lopen.
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1509
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Reis butterfly: aug/sept 2019 (Badlands, Yellowstone, Moab).

Bericht door butterfly »

Hartelijk dank voor je input.
Mijn uitgangspunt was dat we ter plekke wel zien waar we allemaal aan toe komen/ zin in hebben. Dat we dus van alles ook nog kunnen laten vallen.
We twijfelen om Grand Lake er eventueel uit te laten, en af te sluiten met 2 dagen Denver omdat we dat toch rustiger vinden. Zo zouden we eventueel Black Canyon of the Gunnison ook de volgende ochtend kunnen doen, als we daar op dag 20 te weinig tijd voor hebben.

Vraag over Canyon of the gunnison. Wat is mooier, om dit park aan de zuidkant ( Montrose) binnen te rijden en de zuidelijke viewpoints te doen, of aan de noordkant ( Hotchkiss). Tot wanneer is deze weg ongeveer open?

Google maps pakt Maroon bells niet, welke plaats moet ik daarvoor invoeren? Aspen?
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis butterfly: aug/sept 2019 (Badlands, Yellowstone, Moab).

Bericht door Galapogos »

Maroon Bells bereik je inderdaad via Aspen.

Ik ben zelf enkel aan de south rim van Black Canyon of the Gunnison geweest, dus ik kan de vergelijking met de north rim niet maken. De south rim was in ieder geval de moeite waard. Ik vond het een erg indrukwekkende kloof. Als ik nog eens in de buurt ben ga ik ook langs bij de north rim. 8) Voor openingstijden, zie https://www.nps.gov/blca/planyourvisit/hours.htm
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1509
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Reis butterfly: aug/sept 2019 (Badlands, Yellowstone, Moab).

Bericht door butterfly »

Dank je wel, ik heb het kaartje inmiddels uitgeprint. Zuidkant is de eerste keer wellicht handiger, omdat daar ook het visitor center zit.
Ik zit nog steeds te puzzelen wat de meest handige/ logische overnachtingsplek is, maar ik denk toch Montrose omdat ik dan uitwijk mogelijkheid heb om Black Canyon of the Gunnison de volgende dag te bezoeken ( en indien we het op dag 20 al bezocht hebben is er op dag 21 misschien ruimte voor Maroon bells). Alleen wel een eindje rijden dan naar Denver.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis butterfly: aug/sept 2019 (Badlands, Yellowstone, Moab).

Bericht door Galapogos »

Montrose is inderdaad geen verkeerde keuze voor accomodatie gezien je route. Wij hebben dit jaar in het Holiday Inn in Montrose overnacht. Was een prima hotel, met een fijn zwembad en fijne jacuzzi's (binnen en buiten).
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1509
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Reis butterfly: aug/sept 2019 (Badlands, Yellowstone, Moab).

Bericht door butterfly »

Ga ik eens naar kijken, bedankt voor de tip :thumbup:
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1509
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Reis butterfly: aug/sept 2019 (Badlands, Yellowstone, Moab).

Bericht door butterfly »

Inmiddels is dit de route geworden:

1. Amsterdam - Denver ( en meteen doorrijden tot Fort Collins)
2. Fort Collins- Rapid City
3. Rapid City
4. Rapid City
5. Rapid City - Sheridan
6. Sheridan - Cody
7. Cody - Yellowstone ( Mammoth Cabin)
8. Yellowstone (Old Faithful inn)
9. yellowstone (Old Faithful inn)
10. Yellowstone- Grand Teton
11. Grand Teton
12. Grand Teton - ( via Bearlake?)- Salt Lake city
13. Salt Lake City
14. Salt Lake City - Capitol Reef
15. Capitol reef
16. Capitol reef - Blanding
17. Blanding- Moab
18. Moab
19. Moab
20. Moab
21. Moab- (Grand Junction)- Montrose
22. Montrose- Denver
23. Denver
24. Denver- Amsterdam

Ik ben nu bezig met de accommodaties, maar ik vind veel plaatsen wel enorm duur. Ik heb Yellowstone en Jackson al geboekt, maar in Moab bijvoorbeeld vind ik de prijzen ook behoorlijk aan de prijs. Ik heb nu het Apache motel gevonden. Ik lees dat het een ouder motel is, maar verder zijn de recensies over het algemeen wel positief. Ik zie verder alleen motels van gelijkwaardige kwaliteit voor veel meer geld, als je een klasse luxer wilt betaal je zo 250 dollar per nacht. Iemand ervaring met het Apache hotel, of andere suggesties hiervoor?
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis butterfly: aug/sept 2019 (Badlands, Yellowstone, Moab).

Bericht door Galapogos »

Je zou kunnen overwegen een cabin op een camping te huren. Wij hebben naar volle tevredenheid in een tent gekampeerd op Moab Valley RV. Daar zagen we ook op het oog leuke cabins staan. Voordeel is dat er ook een fijn zwembad en grote jacuzzi aanwezig zijn. Ideaal voor in de avonduurtjes.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer