Stage, Studeren, Internship links / diplomawaardering

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
123hallo123
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jun 2017, 11:07
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Stage, Studeren, Internship links / diplomawaardering

Bericht door 123hallo123 »

HCheer schreef:Iemand enige ervaring met internship als verpleegkundige?
Ik zou graag voor een 4tal weken stage gaan doen. Ik kan bij vrienden logeren, maar welke andere kosten heb ik nog?
Ik zou supergraag gaan maar weet niet hoe eraan te beginnen.

hi,
ik heb in mei abroad internship betaal om een stage voor mij te zoeken. in het begin zijn ze vriendelijk en helpen ze mee. en zo dra ze het geld binnen hebben doen ze niks meer en krijg je je geld niet meer terug. ik zou dus niet! via dit soort bedrijven een stage zoeken. en het zelf doen. want het is zonde van je tijd en geld. ik raad het dus zeer zeker af
robijn_amerika
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2017, 00:08
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Stage, Studeren, Internship links / diplomawaardering

Bericht door robijn_amerika »

Hoi!

Ik ben een tweedejaars student en moet volgend jaar in september starten met mijn derdejaars meeloopstage. Deze wil ik in het buitenland doen, het is al jarenlang mijn droom om dit in Amerika te doen en dan het liefst in NYC.
Uitgaan (en alcohol) in Amerika is 21+, deze leeftijd ben ik dan nog niet. Daardoor zit ik te twijfelen of dit me moet laten tegenhouden aangezien ik feestjes leuk vind en de mensen die ik zal leren kennen dan waarschijnlijk ook uit zullen gaan. Ik vraag ik me af wat jullie mening hierover is.

Wanneer ik besluit mijn stage niet in Amerika te doen overweeg ik de landen Canada (Toronto, Vancouver, Montreal); Australië (Sydney) en Spanje (Barcelona, Madrid, Valencia) zodat mijn familie me (vaker) zou kunnen bezoeken. In Canada en Amerika zou mijn familie me waarschijnlijk 1x kunnen komen opzoeken, in Australië zal dit helaas niet kunnen.

Hoe denken jullie erover, wat zijn jullie ervaringen en hebben jullie tips voor het maken van deze beslissing?
newyorkgirl
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 29 mar 2015, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Stage, Studeren, Internship links / diplomawaardering

Bericht door newyorkgirl »

Allereerst zou ik mijn beslissing om een stage in de VS te volgen niet laten afhangen of je een biertje mag bestellen. Ten eerste is alcohol vrij prijzig in NYC (minimaal 10 dollar per glas) en is je stage vooral bedoeld om iets te leren? Natuurlijk ga je ook voor de lol en om vrienden te maken maar dat is een bijkomstigheid.

Ik zou vooral kijken naar wat je wil leren met je stage en welk bedrijf jou die mogelijkheid kan bieden. Begin met solliciteren en het regelen van een stage ongeacht de locatie. Kijk ook goed naar wat financieël mogelijk is en laat daar je keuze op baseren. Misschien is NYC te hoog gegrepen en blijkt er een heel leuk bedrijf in Canada jou een kans te geven.

Het is leuk als familie je komt opzoeken maar dat zou ik geen vereiste vinden. Voordat ik naar NYC ging wilde ik ook graag dat mijn familie langskwam. Toen ik er zat was ik stiekem wel blij dat ze niet kwamen want ik had het druk zat. Je kan ook na je stage een week langer blijven en dan je familie op bezoek laten komen.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Stage, Studeren, Internship links / diplomawaardering

Bericht door Hockey »

robijn_amerika schreef:Hoe denken jullie erover, wat zijn jullie ervaringen en hebben jullie tips voor het maken van deze beslissing?
Ik heb slechts een tip. Vergeet al die miljoenensteden en focus je op het krijgen van een mooie stage. Een buitenlandse stage is sowieso een fantastische ervaring waar je je hele leven iets aan hebt.
Y.W.
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 okt 2018, 14:23
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Stage, Studeren, Internship links / diplomawaardering

Bericht door Y.W. »

Hallo,

Ik ga binnenkort voor school naar Amerika om een stage te doen. Ik heb een stagekantoor gevonden en heb hier reeds een contract mee.
Ik weet dat ik het J1-visum moet aanvragen. Mijn idee was om na mijn stage van 3 maand nog 3 maand te reizen.
Nu heb ik recent gelezen dat je na je stage maar 30 dagen langer mag blijven.
Is er een mogelijkheid om toch nog te kunnen reizen voor langer dan 30 dagen.

Ik heb al enkele dingen gezien van mensen die zeggen om de grens over te gaan aan canada of Mexico en dan met een ESTA terug binnen te komen.
Iemand die hier ervaring mee heeft? Of zelf eens heeft gedaan?

alvast bedankt !
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Stage, Studeren, Internship links / diplomawaardering

Bericht door mtl »

Dat trucje met die esta vanuit Canada of Mexico gaat je niet lukken denk ik. Trucjes om langer in de VS te blijven zijn vaak gedoemd te mislukken.
Patrick1975
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 31 aug 2018, 08:03
Locatie: California

Re: Stage, Studeren, Internship links / diplomawaardering

Bericht door Patrick1975 »

Y.W. schreef:Ik heb al enkele dingen gezien van mensen die zeggen om de grens over te gaan aan canada of Mexico en dan met een ESTA terug binnen te komen.
Iemand die hier ervaring mee heeft? Of zelf eens heeft gedaan?

alvast bedankt !
Canada geldt niet als verlaten van de VS voor de verblijfsduur. Dat betekent dat je wel naar Canada kunt aan, maar dat verbreekt niet je verblijfsduur in de VS. Dit in verband met de vele mensen die deze truc hebben toegepast ;-)

Mexico geldt waarschijnlijk hetzelfde. Ik denk dat de kans vrij groot is dat je na je uitstap naar Mexico niet meer wordt binnengelaten en dan zul je vanuit Mexico een weg terug naar Europa moeten vinden.

Anders gezegd, ik zou het niet doen...
Y.W.
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 okt 2018, 14:23
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Stage, Studeren, Internship links / diplomawaardering

Bericht door Y.W. »

En als ik bijvoorbeeld verder ga dan Mexico. Voorbeeld een Latijns Amerikaans land ? En terug vliegen ?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Stage, Studeren, Internship links / diplomawaardering

Bericht door mtl »

Ik zou na die 3 maanden en 30 dagen gewoon terug naar huis gaan en minstens 4 maanden wachten voordat je weer naar de VS gaat!
Y.W.
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 okt 2018, 14:23
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Stage, Studeren, Internship links / diplomawaardering

Bericht door Y.W. »

Waarom 4 maand ? Staat dat ergens dat je dan 4 maand niet mag ? Want zo ver ik gelezen had mag je wel erna gewoon met een Esta terug.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Stage, Studeren, Internship links / diplomawaardering

Bericht door mtl »

Staat nergens zwart op wit, dat klopt. Het is een advies. Toegelaten worden tot de VS is een gunst, geen recht.
Is er een noodzaak waarom je die 30 dagen wil verlengen?
Y.W.
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 okt 2018, 14:23
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Stage, Studeren, Internship links / diplomawaardering

Bericht door Y.W. »

Niet echt een noodzaak. Droom was om stage te doen en dan 3 maand te reizen aangezien ik dit jaar afstudeer. Dus was vooral handig om geen onnodige extra vlieg kosten te moeten doen. Aangezien er blijkbaar geen oplossing is zal ik gewoon terugkomen en dan eventueel een maand later aanvraag doen voor ESTA met concrete reisplannen en terugvlucht. Niet mijn bedoeling om daar te blijven.
hlwoudsma
Amerika-ontdekker
Berichten: 75
Lid geworden op: 18 sep 2016, 22:18
Locatie: San Jose, CA

Re: Stage, Studeren, Internship links / diplomawaardering

Bericht door hlwoudsma »

Ik heb nog iets toe te voegen aan wat hierboven staat, alhoewel het al 10 dagen geleden is sinds het laatste bericht.

Een vriend van me heeft in het verleden na de J-1 periode Amerika verlaten om via Mexico naar Cuba te gaan voor twee weken. Vervolgens is ze na deze twee weken weer terug naar de VS gegaan via Mexico. Omdat ze via Mexico binnenkwam vroegen ze wel aan haar of ze nog ergens anders was geweest dan Mexico, maar toen ze haar paspoortstempel van Cuba zagen was het in orde en heeft ze vervolgens nog 90 dagen in Amerika gereisd op ESTA. Is dus wel mogelijk, maar zal ook liggen aan de persoon die je bij customs krijgt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer