Reis Jerome: Zomer 2019 West Canada en West USA

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Jerome
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 dec 2016, 12:28
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Jerome: Zomer 2019 West Canada en West USA

Bericht door Jerome »

Na een geweldige reis naar West USA willen we zomer 2019 West Canada en een stukje West USA bezoeken. Mijn route ben ik nu aan het bepalen.
Voorlopig is het plan dat we eerst Vancouver Island gaan bezoeken en dan via Vancouver een one way maken naar Calgary. Na vooral veel natuur in Canada willen we vanuit Calgary doorvliegen naar San Francisco om de highway 1 af te rijden en te eindigen in LA, zodat we ook nog wat tijd in de steden kunnen doorbrengen.

Ben nu de eerste versie van de route aan het bepalen. Voor ik deze hier post heb ik 2 vragen over Jasper en Banff. Ik heb 5 overnachtingen beschikbaar voor dit deel. Zouden jullie 3 overnachtingen Jasper en 2 Banff doen of 3 overnachtingen Banff en 2 Jasper (met andere woorden, waar is het meeste te zien). Wat zijn goede centrale plekken om te overnachten in beide parken of is het beter om in deze parken ook qua overnachtingen nog te verplaatsen?
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Jerome: Zomer 2019 West Canada en West USA

Bericht door tomhster »

2 Banff, 1 Lake Louise en 2 Jasper is ideaal.
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Reis Jerome: Zomer 2019 West Canada en West USA

Bericht door Robbie&Irene »

Vergeet Yoho NP ook niet, persoonlijk zou ik er daarom dan 2 voor Lake Louise kiezen, 2 voor Jasper en 1 voor Banff!
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis Jerome: Zomer 2019 West Canada en West USA

Bericht door AnnInBC »

Ik zou 2 nachten Jasper doen en 3 nachten Banff. In plaats van Banff kan ik jullie ook 3 nachten in Field aanraden wat in Yoho NP gelegen is. Dit is ook een goede uitvals basis om Lake Louise en dat gedeelte van Banff NP te bezoeken. Wij verbleven in "The Truffle Pigs Lodge" en we vonden het hele mooie plek om te verblijven. De prijs was ook redelijk goed voor de maand juli vergeleken met Banff, dit is de website: http://www.trufflepigs.com/lodge/. Verder kan je ook eens kijken naar de vele guesthouses in Field waar je zou kunnen verblijven, daar heb je meestal een hele verdieping van een huis ter beschikking voor jullie alleen met prive ingang, badkamer, keuken, woonkamer en slaapkamers. Je kan eens op deze website kijken voor guesthouses: https://www.field.ca/accommodations/

Trek zeker een halve of ganse dag uit om Yoho National Park mee te pikken met de Takakkaw Falls, Wapta Falls, Natural Bridge en Emerald Lake. Deze bezienswaardigheden zijn zo een half uurtje van Lake Louise af om je een idee te geven en een uurtje rijden van Banff. Dus je kan je ook 3 nachten in Banff blijven, of je kan het opsplitsen zoals eerder vernoemt door anderen of je kan ook in Field verblijven.

Voor Jasper NP verblijf je best in Jasper zelf, daar zijn vele mogelijkheden maar boek ze vroeg genoeg. Daar hebben ze ook vele guesthouses en ook leuke hotels/cabins. https://stayinjasper.com/search-accommo ... #starthere
Jerome
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 dec 2016, 12:28
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Jerome: Zomer 2019 West Canada en West USA

Bericht door Jerome »

Dank voor jullie reacties. Dat wordt dus sowieso 2 dagen Jasper en dan of in Field of Banff of een combi van beiden. Dank ook voor de linkjes Ann. Daar ga ik eens kijken, want op bijvoorbeeld Booking lijkt bijna alles al vol (of het aanbod staat er nog niet op).
bigroc
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 01 okt 2008, 11:24
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: regio Rotterdam

Re: Reis Jerome: Zomer 2019 West Canada en West USA

Bericht door bigroc »

Je kan ook op BBCanada.com kijken voor privé accommodaties. Ik heb daar een deel van een huis kunnen boeken in Jasper voor 2 nachten met eigen entree, woonkamer, keuken, eigen badkamer en 2 slaapkamers voor een redelijke prijs. Er was al veel vol in Jasper of je moet 3 nachten verblijven.
Voor omgeving Banff kan je ook op AirBnb zoeken.

Groeten,
Mirjam
http://usadegroot.wordpress.com

1990/1991/1994,NY&Florida/Westkust/muziekrondje
1999/2005/2007:Florida
2009:westkust
2011:west & YNP
2013:NY-Orlando
2014:Florida
2016:Denver eo
2017:NO
2018:NW
2019:NW&Canada
2022:Muziek&Texas
2023:Texmex
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis Jerome: Zomer 2019 West Canada en West USA

Bericht door AnnInBC »

Die guesthouses zal je niet vlug vinden via booking.com. Dat zijn meestal enkel de hotels/motels.

Succes!
Jerome
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 dec 2016, 12:28
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Jerome: Zomer 2019 West Canada en West USA

Bericht door Jerome »

Na de eerste puzzel en jullie reactie is dit het voorlopig reisschema geworden. Omdat we graag steden en natuur afwisselen, combineren we het westen van Canada met West USA. Eerder bezochten we al San Francisco en LA, dus daar bezoeken we nu een aantal highlights die we de vorige keer niet hebben gedaan + we rijden de Highway 1, die we ook nog niet hebben gezien.

Benieuwd wat jullie van de route vinden en of jullie nog dingen aan zouden passen met in het achterhoofd onze wens tot afwisseling.


Dag 1: Amsterdam - Vancouver
Dag 2: Vancouver - Victoria
Dag 3: Victoria
Dag 4: Victoria - Campbell River
Dag 5: Campbell River
Dag 6: Campbell River - Vancouver
Dag 7: Vancouver
Dag 8: Vancouver
Dag 9: Vancouver - Clearwater
Dag 10: Clearwater (Wells Gray)
Dag 11: Clearwater - Jasper
Dag 12: Jasper
Dag 13: Jasper - Field
Dag 14: Field
Dag 15: Field - Banff
Dag 16: Banff - Calgary
Dag 17: Calgary - San Francisco
Dag 18: San Francisco
Dag 19: San Francisco - Big Sur
Dag 20: Big Sur - Santa Barbera
Dag 21: Santa Barbera - LA
Dag 22: LA
Dag 23: LA
Dag 24: LA - Amsterdam

Mogelijk dat we een extra dag (dag 15) in Field blijven en niet in Banff overnachten (ook afhankelijk van beschikbaarheid accomodaties). Ook de tussenstops op de Highway 1 staan nog niet vast.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Jerome: Zomer 2019 West Canada en West USA

Bericht door tomhster »

Gewoon in Banff overnachten of eventueel in Canmore. Dit zijn teveel loze kilometers.
Martine1979
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 07 dec 2010, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Jerome: Zomer 2019 West Canada en West USA

Bericht door Martine1979 »

Ik zou ook niet Field overnachten en lekker kiezen voor Banff of/en Lake Louise. Slapen bij Lake Louise heeft als voordeel dat je 's ochtends vroeg en 's avonds de grote drukte voor bent bij Lake Louise en Moraine lake. Dit maakt dat de ervaringen veel mooier zijn. Vanuit lake Louise kan je prima Yoho N.P bezoeken. We hebben zelfs vanuit lake louise een raftingtrip gedaan in Golden (kicking horse river). Geweldige ervaring en prima aan te rijden. Vanuit lake louise en banff kan je ook makkelijk 's avonds/'s ochtends op zoek gaan naar wildlife langs de bow valley parkway of bij de Vermillion lakes.

Ik zou vanuit Vancouver een (overnachtings)stop maken in Whistler. super leuk wintersport dorpje en in de bergen genoeg te doen! Rit van Vancouver naar Clearwater is anders wel erg lang..
Groet, Martine
Jerome
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 dec 2016, 12:28
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Jerome: Zomer 2019 West Canada en West USA

Bericht door Jerome »

Martine, om Lake Louise te bezoeken is Field toch een prima locatie? Dat zou volgens Google Maps 25 minuten zijn. Dan kan ik vanuit Field ook Yoho NP bekijken en de dag erna naar Banff of inderdaad eventueel Canmore rijden.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis Jerome: Zomer 2019 West Canada en West USA

Bericht door AnnInBC »

Field is prima als uitvalsbasis. Wij stonden op nog geen half uurtje rijden van Field bij Moraine Lake en naar Lake Louise is het maar een 20 minuten rijden, dus Field is zeker een goede uitvalsbasis. Emerald Lake is maar 15 minuten rijden.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Jerome: Zomer 2019 West Canada en West USA

Bericht door stegeman »

Wij sliepen vorig jaar 2 in Jasper en 3 in Banff en terugweg nog weer 2 bij Jasper.
Neem elk geval voldoende tijd in Banff voor de Jonhnston Canyon. Vonden we erg mooi! En vanuit Banff ben je zo bij Lake Louise, die afstanden vallen allemaal best mee. 1 nachtje Banff is te weinig.
Persoonlijk vind ik dat getrek van ene naar andere hotel ook niks. En rijden in deze prachtige omgeving is geen straf. Zou gewoon kiezen voor Jasper en Banff en vanuit daar alles bekijken.
Jerome
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 dec 2016, 12:28
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Jerome: Zomer 2019 West Canada en West USA

Bericht door Jerome »

Heeft iemand nog goede tips voor twee overnachtingen in Clearwater? We willen graag een goede uitvalsbasis richting Wells Gray, maar iets verder weg is ook niet direct een probleem. We hadden een mooie airbnb gezien bij Bridge Lake. Wel een eindje rijden, maar schitterende plek. Helaas te lang getwijfeld dus opnieuw aan het zoeken. BB Canada en Trivago vind ik nog niet echt wat, dus tips zijn welkom!
Brigit
Amerikafan
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Jerome: Zomer 2019 West Canada en West USA

Bericht door Brigit »

Wij gaan overnachten in Cedar haven cabins in Clearwater in een opgezette tent met eigen badkamer, misschien is dat iets voor jullie?
http://www.cedarhavenresort.com Ook te boeken via de bekende brokers als je voorkeur daar naar uit gaat.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Jerome: Zomer 2019 West Canada en West USA

Bericht door tomhster »

Wij hadden een appartement in een gebouw op de KOA-camping. Gewoon geboekt via booking.com. Beetje oud, maar verder prima. Ligging erg gunstig.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer