Zelf routekaart maken.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Margriet1102
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 19 sep 2018, 11:24

Zelf routekaart maken.

Bericht door Margriet1102 »

Dag allemaal, graag jullie hulp. Ik kan het via de zoekfunctie niet vinden. Onze route voor volgende zomer is klaar. Nu wil ik hem graag uitzetten op een kaart en daarop ook stops, wandelingen, overnachtingen etc aangeven en waarmee we ook off line kunnen navigeren.
Iemand ervaring met Tiogatours? Zag op hun website dat je daar ook zelf een route kan plannen. Graag jullie tips. Alvast dank!
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: zelf routekaart maken

Bericht door tomhster »

Download de app Roadtrippers :thumbup: Om te navigeren is Google maps de beste keuze vanwege de offline-mogelijkheden.
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: zelf routekaart maken

Bericht door tomaat85 »

Er is al best veel over geschreven, ik kwam dit topic iig tegen viewtopic.php?f=10&t=67515&hilit=routeplanner
en er zijn er vast nog meer. Ik maak mbv Google maps eigen kaarten aan en die kaarten "gooi" ik vol met markers van mijn eigen POI, met eigen icoontje en kleurtjes. Ik zie dan gelijk waar op een route POI liggen (https://www.google.com/intl/nl_nl/maps/about/mymaps/). Maar de vaste adressen zet ik ook in mijn contacten. Op de Iphone staat TomTom die ik gebruik om van/naar te rijden. TT kan je vragen bepaalde wegen te mijden of juist niet en die route kies ik dan vanuit de contacten. Omdat ik ook altijd een Arieli sim neem met data vindt ik het niet erg of af en toe terug te vallen op Google maar kaarten off-line gebruiken is natuurlijk "goedkoper". Maar er zijn meerdere opties en wat je prettig en handig vindt zal je moeten uitvogelen. Veel voorpret en een fijne vakantie gewenst
Grote Amerika fan
Margriet1102
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 19 sep 2018, 11:24

Re: Zelf routekaart maken.

Bericht door Margriet1102 »

Bedankt! Ik ga de genoemde opties bekijken en de info via de link doorlezen. Vind het lastig kiezen. Iemand ervaring met de routeplanner van Tioga Tours?
Het liefst zou ik iets maken waar ik zowel alles in kan zetten wat ik wil en waar ik ook mee kan navigeren. Maar ik begrijp dat dat lastig wordt? Ik heb dit nog nl nog nooit gedaan....
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 658
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Zelf routekaart maken.

Bericht door Elendan »

ik maak route kaarten per dag in here. Eerst bekijken wat er allemaal in de buurt ligt op die dag (bv met roadtrippers, daar zie je zoveel dat je meteen een paar weken extra vakantie nodig hebt :)) en zet ik de adressen die ik onderweg wil bezoeken in here.
Gebruik je tomtom dan kun je ook tyre (tyre is ook gratis net als here) gebruiken om de gewenste adressen in te voeren en dan kun je later als de route van die dag (of aantal dagen, hele week etc) af is de routes overzetten naar tomtom.
Wat mij opvat is dat here soms beter werkt dan tomtom, leukere weggetjes etc. Daarom nemen we altijd beide mee op vakantie.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gast

Re: Zelf routekaart maken.

Bericht door Gast »

Ga je een laptop meenemen, of moet het werken op een mobieltje of tablet?
Gast

Re: Zelf routekaart maken.

Bericht door Gast »

Kijk eens naar pindat. Als app en als site.

Www.pindat.com
Margriet1102
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 19 sep 2018, 11:24

Re: Zelf routekaart maken.

Bericht door Margriet1102 »

Ik gebruik ipad en iphone. Zal er komend weekend eens voor gaan zitten. Kijken welke app het handigst is....
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 658
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Zelf routekaart maken.

Bericht door Elendan »

Heeft iemand een reisverslag gemaakt met pindat? Ben benieuwd hoe het er uitziet, kon geen voorbeeld vinden zo snel in google waar ik zonder inlogcodes kon kijken. Heb nooit eerder online een reisverslag bijgehouden, maar als het echt makkelijk werkt, wil ik het wel eens gaan proberen volgend jaar naar de VS.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9258
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Zelf routekaart maken.

Bericht door markro »

Vorige week thuisgekomen van onze Amerikareis en ik heb voor het eerst een Pindat-reisblog bijgehouden voor familie en vrienden.
Ik kan het aanbevelen, het werkt makkelijk en anderen kunnen eenvoudig reageren.
Nu ik thuis ben loop ik het nog eens door en werk het bij waar nodig is, zodat anderen er misschien ook iets aan hebben.

Hierbij de link: https://www.pindat.com/reis/dagboek/men ... s-usa-2018
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1643
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Zelf routekaart maken.

Bericht door BonnyR »

Die van Tioga tours heb ik al eerder gebruikt, hij geeft mooi de afstanden aan en allerlei suggesties voor bezienswaardigheden. Ik ben er nu ook weer mee bezig, alleen kon ik niet zo snel de optie vinden om de planning op te slaan, maar dat zal er ongetwijfeld ergens zitten.
Deze lijkt me leuk voor onderweg:
https://www.livetrekker.com/LiveTrekker ... tml#TheApp
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1643
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Zelf routekaart maken.

Bericht door BonnyR »

Deze ben ik ook aan het bekijken, weet niet of het wat is: https://www.roadtrip.com/join
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Zelf routekaart maken.

Bericht door Galapogos »

Ik vind die planner van Tioga niet zo fijn. Je kunt weliswaar plekken met elkaar verbinden, maar je kunt niet bepalen hoe je dan precies wilt rijden. Vaak zijn er verschillende routemogelijkheden. Het is een handige tool om eens te zien wat er onderweg allemaal te zien is, maar eerlijk gezegd heb je dat met Google Maps ook snel in de gaten. Je hebt aan die planner van Tioga verder ook helemaal niets als je iets zoekt voor navigatie.

Ik heb zelf een navigatiesysteem van Garmin. In de bijbehorende software op mijn Mac (kan ook op pc uiteraard) plan ik de route in met de 'Trip Planner'. Van dag tot dag, met alle tussenstops. Bij tussenstops zet ik in het opmerkingenveld ook zaken als de namen/afstanden van wandelingen (in het geval de tussenstop een trailhead is) of bijvoorbeeld de nummers van onze campingplekken (in het geval de tussenstop een camping is). De hele reis zet ik dan met één druk op de knop op het navigatiesysteem. Ik hoef dan tijdens de reis alleen maar de dag te selecteren. Ook maak ik een print van de route inclusief alle tussenstops en opmerkingen. De kaarten print ik niet (kan wel), ik print enkel een soort van roadbook van alle stops, reistijden tussen de stops en opmerkingen bij de stops.

Het heeft wat voeten in aarde, maar tijdens de reis vind ik het ideaal.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 658
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Zelf routekaart maken.

Bericht door Elendan »

bedankt Marco,

Ga je reisverslag vandaag ergens even lezen. Zit er inderdaad goed uit in pindat. bedankt voor je reactie!
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer