Reis BartF : rondje Las Vegas (juni 2019)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
BartF
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 30 mei 2011, 19:45
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis BartF : rondje Las Vegas (juni 2019)

Bericht door BartF »

Beste,

Voor onze volgende USA reis hebben wij voor het zuidwesten gekozen.

Ikzelf ben er in 2011 al geweest en heb toen het 'klassieke' rondje van Las Vegas naar San Francisco gedaan via Grand Canyon, Page, Monument Valley, Farmington, Mesa Verde, Moab, Capitol Reef, Bryce, Zion, Valley Of Fire, Death Valley, Yosemite en Sequoia. Voor mijn vriendin is dit de eerste keer zuidwesten. Moab heeft zij wel al gezien via ons rondje Denver in 2015 dus dat hoeft er niet opnieuw in te zitten. De andere bekende parken heeft zij nog niet gezien en die wil ik graag terug opnemen in de route (Bryce, Zion, Grand Canyon en Death Valley). Tijdens mijn reis in 2011 hebben we vooral uitkijkpunten bezocht en korte wandelingen gemaakt. Dus die parken nog eens bezoeken is voor mij geen straf. Ik zou zelf ook graag wat nieuwe dingen in de route steken voor mezelf: Joshua Tree NP en Saguaro NP.

We geven er de voorkeur aan om rustig te reizen en tijd te hebben voor langere hikes. Liefst slapen we dan ook regelmatig 2 nachten op dezelfde plaats. Het stuk via Yosemite naar San Francisco valt daarom ook af. In New Mexico is ongetwijfeld ook veel moois te zien maar dat bewaren we voor een andere keer.

Onze vliegtickets zijn reeds geboekt. Retour Las Vegas vanuit Brussel.

Voorlopig hebben we het volgende in gedachte maar zoals steeds zijn jullie opmerkingen/aanpassingen meer dan welkom!

zo 2/6 : Brussel - Las Vegas
ma 3/6 : Las Vegas - Death Valley - Las Vegas
di 4/6 : Las Vegas
wo 5/6 : Las Vegas - Joshua Tree NP - Twenty Nine Palms
do 6/6 : Joshua Tree NP vanuit Twenty Nine Palms
vr 7/6 : Twenty Nine Palms - Tucson (reisdag)
za 8/6 : Saguaro NP vanuit Tucscon
zo 9/6 : Tucson - Little Painted Desert CP - Holbrook
ma 10/6 : Petrified Forest NP en stukje Route 66 vanuit Holbrook
di 11/6 : Holbrook - Grand Canyon NP
wo 12/6 : Grand Canyon NP
do 13/6 : Grand Canyon NP - Coal Mine Canyon - Monument Valley
vr 14/6 : Monument Valley - Valley Of The Gods - Moki Dugway - Muley Point - Page
za 15/6 : Page -> The Wave of off-road jeep huren voor Alstrom Point, Smoky Mountain Road en Stud Horse Point
zo 16/6 : Page -> Horseshoe Bend, Lake Powel Boat tour...
ma 17/6 : Page - Kanab -> Cottonwood Canyon Road of Smoky Mountain Road
di 18/6 : Kanab -> White Pocket/South Coyote Buttes tour
wo 19/6 : Kanab - Bryce Canyon NP
do 20/6 : Bryce Canyon NP - Springdale (Fairylands trail)
vr 21/6 : Zion NP vanuit Springdale (Angels Landing trail)
za 22/6 : Springdale - Overton (Yant Flat of White Domes?)
zo 23/6 Overton - Valley Of Fire SP - Las Vegas - Brussel

Misschien nog wat toelichting bij enkele keuzes.
* Death Valley willen we enkel de viewpoints doen owv de warmte, we willen dit daarom de eerste dag doen vanuit LV omdat we toch vroeg wakker zijn door de jetlag, late namiddag lekker relaxen in Vegas
* Onze terugvlucht is pas om 20h 's avonds, vandaar dat we die laatste dag nog iets kunnen plannen

Waar ik zelf nog over twijfel is om evt een nacht Holbrook eruit te laten en die te plannen in St George om wat meer tijd te hebben voor die omgeving.

Graag jullie advies!

Bart
2010 : SC, NC & Washington DC
2010 : NY & FL
2011 : NV, AZ, NM, CO, UT & CA foto's 2011
2013 : AR, MS & TN
2014 : GA
2015 : CO, NE, SD, WY, MO, ID & UT
2018 : BC & AB (CA), MT, ID & WA
smeerkaas
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 sep 2018, 11:47
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Reis BartF : rondje Las Vegas (juni 2019)

Bericht door smeerkaas »

01. reis naar Vegas
02. Las Vegas - Death Valley
03. Death Valley - Twentynine Palms
04. Twentynine Palms (Joshua Tree)
05. 29 Palms - Grand Canyon SR
06. Grand Canyon SR (hele dag, dag ervoor en dag erna is veel rijden)
07. Grand Canyon SR - Coalmine Canyon - Little Painted Desert - Holbrook
08. Holbrook - Petrified Forest - Canyon de Chelly - Bluff
09. Bluff - Muley Point - Moki Dugway - Goosenecks SP - Monument Valley
10. Monument Valley - Horseshoe Bend - Page
11. Page (Smokey Mountain Road + Alstrom Point)
12. Page (Lake Powell)
13. Page - Cardiac Canyon b.v. - Toadstool Hoodoo - Kanab
14. Kanab (tour)
15. Kanab - Bryce Canyon
16. Bryce Canyon - Springdale
17. Springdale
18. Springdale - St. George (Yant Flat)
19. St. George - Valley of Fire SP - Overton
20. Overton - Valley of Fire - Fremont Street - Las Vegas
21. Las Vegas - Outlets - Red Rock Canyon - Vliegen
22. Thuis

Ik ben eigenwijs. De mooiste uurtjes in Death Valley zijn 's ochtends, 's avonds en 's nachts, wanneer de temperatuur wat lager is, de bustoeristen weer onderweg zijn naar Las Vegas en er een prachtige sterrenhemel is.
Ik vind Tucson op jouw manier zonde. Je bent eigenlijk 2+ dagen aan 't rijden alleen voor Saguaro. Mooi park (met name west), daar niet van, maar Tucson heeft zoveel meer moois. Ik zou er eigenlijk minimaal 2 nachten doorbrengen in een andere vakantie in Maart/April/November. Misschien samen met Death Valley en Joshua Tree.
Little Painted Desert is eigenlijk alleen mooi bij een ondergaande zon, daarom naar laat op de dag verplaatst. Goed uitkijken voor (kapot) glas.
De route vind ik vrij 'wild' met veel heen en weer gedoe, wat rustiger proberen te maken. Met steeds wat meer rust naar het eind van de vakantie.
Ik vind het altijd vrij noodzakelijk om de dag ervoor al bij het vertrekpunt te zijn, je weet nooit wat er kan gebeuren.
Valley of Fire ziet er 's ochtends en 's avonds zeer verschillend uit.
Misschien zou ik op dag 4 al naar Kingman rijden.

Misschien is dit wat?
The proof is in the eating of the pudding.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis BartF : rondje Las Vegas (juni 2019)

Bericht door PSVwally »

ik zou het ook wat meer doen zoals smeerkaas. Het is nu nogal veel op en neer rijden. En als je wat wilt relaxen in Vegas zou ik daar de hele laatste dag voor pakken voor vertrek. Op de dag van vertrek zal je wrs op tijd je hotel uit moeten , vaak 12u, en dan kan je kiezen om je spullen bij de bellboy af te geven en te laten staan of in de auto mee en dan idd nog een klein beetje sightseeing voor je vertrekt.
BartF
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 30 mei 2011, 19:45
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis BartF : rondje Las Vegas (juni 2019)

Bericht door BartF »

Bedankt voor de reacties en tips! Hier kan ik weer verder mee puzzelen aan de route.

Overnachten in DV lijkt me wel wat. Aanvankelijk wilden we enkel de viewpoints doen en dan terug naar LV owv de warmte maar wellicht heb je gelijk en verblijven we daar best wel een nacht. Zouden jullie in The Oasis of Stovepipe Wells verblijven?

LV op het einde kan inderdaad ook. Dat zal ook wat van de hotelprijzen gaan afhangen. Wat ik tot nu toe gevonden hebt, lijkt me het interessantste om het in het begin van de route te doen. Of zouden jullie nog even wachten met de hotels daar te boeken?

Toadstool Hoodoo kende ik nog niet. Ziet er wel de moeite uit. Die is toegevoegd.

Wat betreft de slot canyons ben ik er nog niet goed uit. Ik zou er graag eentje aan de route toevoegen maar ik vind de prijzen wel echt aan de hoge kant. En de drukte van Upper Antelope schrikt me al helemaal af. In 2011 hebben we Waterholes Slot Canyon praktisch gratis gedaan, maar dat is ook geen optie meer lees ik.. tips en ervaringen hieromtrent?

Als ik goed tel, hebben we wel nog een nacht over in de voorgestelde route. We vliegen namelijk pas op dag 22 's avonds.
Misschien een extra dag toevoegen in Bryce of Zion? Ik twijfel nog over het Kolob Canyon gedeelte in Zion.

Wie is onlangs nog naar Yant Flat geweest? Ik ben wel benieuwd naar de conditie van de weg. We plannen een midsize SUV te huren.
2010 : SC, NC & Washington DC
2010 : NY & FL
2011 : NV, AZ, NM, CO, UT & CA foto's 2011
2013 : AR, MS & TN
2014 : GA
2015 : CO, NE, SD, WY, MO, ID & UT
2018 : BC & AB (CA), MT, ID & WA
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Reis BartF : rondje Las Vegas (juni 2019)

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

voor slotcanyon, je verblijft in Kanab. Je kan naar het trailhead voor The Wave rijden ( dirtroad) en dan is het wat stappen naar een heel mooie slotcanyon die naar de enorme slotcanyon buckskin Gulch leidt. Gratis, mooi, rustig. Wel enkel te doen als er geen regen in de lucht hangt en niet te doen als het geregend heeft wegens dirtroad. En zonder permit mag je natuurlijk niet rechts richting the wave afslaan !

Ook in de omgeving van Bryce zijn slotcanons, bv richting Grosvenor Arch, trouwens een heel mooie arch die niet zo vaak bezocht wordt.

Jacques
BartF
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 30 mei 2011, 19:45
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis BartF : rondje Las Vegas (juni 2019)

Bericht door BartF »

Bedankt voor de tip Jacques. We nemen Buckskin Gulch zeker mee als optie!
2010 : SC, NC & Washington DC
2010 : NY & FL
2011 : NV, AZ, NM, CO, UT & CA foto's 2011
2013 : AR, MS & TN
2014 : GA
2015 : CO, NE, SD, WY, MO, ID & UT
2018 : BC & AB (CA), MT, ID & WA
BartF
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 30 mei 2011, 19:45
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis BartF : rondje Las Vegas (juni 2019)

Bericht door BartF »

Onze route is intussen nog wat aangepast. We hebben Joshua Tree NP eruit gehaald om nog wat meer rust in te bouwen.

zo 02/06 : Brussel - Las Vegas
ma 03/06 : Las Vegas - Hoover Dam - Grand Canyon NP
di 04/06 : Grand Canyon NP
wo 05/06 : Grand Canyon NP - Coal Mine Canyon - Holbrook
do 06/06 : Holbrook - Petrified Forest NP - Little Painted Desert CP - Holbrook
vr 07/06 : Holbrook - Canyon De Chelly NM
za 08/06 : Canyon De Chelly NM - Recapture Pocket of Fallen Roof Ruin - Goosenecks SP - Mexican Hat
zo 09/06 : Mexican Hat - Valley Of The Gods - Moki Dugway/Muley Point - Monument Valley
ma 10/06 : Monument Valley (Wildcat trail) - Horseshoe Bend - Page
di 11/06 : Page
wo 12/06 : Page
do 13/06 : Page - Cottonwood Canyon Road - Toadstool Hoodoo - Kanab
vr 14/06 : Kanab (White Pocket / South Coyote Buttes tour)
za 15/06 : Kanab (White Domes hike)
zo 16/06 : Kanab - Bryce Canyon NP
ma 17/06 : Bryce Canyon NP (Fairyland Loop trail) - Zion NP
di 18/06 : Zion NP (Angels Landing trail)
wo 19/06 : Zion NP - Yant Flat - Valley Of Fire SP - Overton
do 20/06 : Overton - Valley Of Fire SP - Death Valley NP
vr 21/06 : Death Valley NP - Las Vegas
za 22/06 : Las Vegas
zo 23/06 : Las Vegas - Brussel

De overnachtingen bij Grand Canyon, Canyon de Chelly en Monument Valley liggen intussen ook vast. De eerste week is dus wat ons betreft definitief maar daarna kunnen we nog schuiven. Tips blijven welkom!
2010 : SC, NC & Washington DC
2010 : NY & FL
2011 : NV, AZ, NM, CO, UT & CA foto's 2011
2013 : AR, MS & TN
2014 : GA
2015 : CO, NE, SD, WY, MO, ID & UT
2018 : BC & AB (CA), MT, ID & WA
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer