Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door moon29 »

Wat een geweldig forum is dit toch! :clap: :D
Marianne en Josea, super bedankt weer voor het meedenken! Ik ga er mee aan de slag :thumbup:
josea schreef:- Diner in Gardiner, leuk plaatsje met paar fijne restaurants.
Hier sliepen we 1 nacht in 2015. Nu koos ik voor Mammoth hot springs als overnachting, maar als gaan eten in Gardiner leuker is, dan kunnen we eigenlijk net zo goed ook daar overnachten of niet?
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door josea »

moon29 schreef:Wat een geweldig forum is dit toch! :clap: :D
Marianne en Josea, super bedankt weer voor het meedenken! Ik ga er mee aan de slag :thumbup:
josea schreef:- Diner in Gardiner, leuk plaatsje met paar fijne restaurants.
Hier sliepen we 1 nacht in 2015. Nu koos ik voor Mammoth hot springs als overnachting, maar als gaan eten in Gardiner leuker is, dan kunnen we eigenlijk net zo goed ook daar overnachten of niet?
Ja, ik wilde het niet zeggen, want je scheen je keuze al gemaakt te hebben, maar wij sliepen inderdaad in Gardiner; Gardiner bed and breakfast, bij Nancy. Superleuk in een oud victoriaans huis. Je kunt daar de twee slaapkamers nemen, die een badkamer delen, en breakfast ‘s ochtends is een “serious family-affair” :D
Heerlijk als afwisseling tussen alle hotels door.....!

Enige is dat Nancy niet aan email doet... je moet haar even bellen om te reserveren, maar dat is verder geen probleem.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door moon29 »

Haha, ja er zijn inmiddels keuzes gemaakt en geboekt. Maar alles annuleerbaar en verbeteringen kunnen altijd gemaakt worden natuurlijk :wink:
Wij vonden op onze eerdere reizen het ook heerlijk om hier en daar een B&B te hebben als afwisseling. Geweldig leuke mensen hebben we op die manier ontmoet en heerlijke ontbijtjes gegeten.
Wel is mijn ervaring dat het daardoor vaak niet lukt om dan vroeg te vertrekken.
En als ik het zo bekijk kan ik de tijd in Yellowstone goed gebruiken, en zo aan het begin van de reis zijn we vast toch nog vroeg wakker en zou het jammer zijn als we pas om 8 uur kunnen ontbijten bijvoorbeeld en dan ook nog een uur aan tafel zitten, omdat het zo uitgebreid en gezellig is :lol:
Dus dat is waarom ik wat terughoudend zou zijn om juist hier in Yellowstone een B&B te boeken. Als het ontbijt er heel vroeg kan dan is het een goed alternatief :)
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door josea »

Je kunt wel vroeg ontbijten als je wilt, dat vraagt Nancy de avond van tevoren aan je. Je kunt het ook voor de zekerheid vragen als je belt. Maar eerlijk is eerlijk, het ontbijt duurde langer dan normaal, drie kwartier ongeveer....
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door moon29 »

Wat een moeilijke keuze .... Mammoth hot Springs of de b&b in gardiner :|

In het park de late en vroege uurtjes meemaken lijkt me fijn. En geen file om het park in te komen.
Maar een gezellig plaatsje met veel eetmogelijkheden en 2 aparte kamers met goed ontbijt en WiFi is ook wel heel fijn.
Wat zijn keuzes soms toch lastig :wink:
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door Mrvanilla »

Just my two cents...

Ik ben niet een enorme voorvechter van slapen in parken (dit vanwege de prijs-kwaliteit) maar in Yelowstone heeft het wel een enorm toegevoegde waarde, vind ik. Precies om de argumenten die je zelf aanhaalt. Lekker eten en goede wifi kun je de rest van de reis ook nog vinden. Een prachtig, rustige wandeling zonder busladingen toeristen bij Mammoth of Old Faithful is veel unieker. Of een bizon die voor je cabin langsloopt. Of vrijwel alleen door de Lamar Valley rijden en al dat wildlife aanschouwen.

Disclaimer: het eten in vrijwel heel Yellowstone is echt heel vies. :lol: :wink:
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door Martin & Marianne »

Het eten wordt ook steeds slechter lijkt het. Jaren geleden kon je nog goed eten bij Canyon maar dat restaurant is verdwenen. Positieve uitzondering is de Old Faithful Snowlodge.
Ik ben nog nooit in Gardiner geweest maar dat ligt zo dicht tegen het park aan dat dat een goed alternatief lijkt voor Mammoth Hot Springs.
Rij je ook meteen langs de Boiling River.

Marianne
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door moon29 »

Ja misschien proberen beste van alles mee te pikken:
In de middag boiling river , dan naar gardiner om in te checken en stadje te bekijken en eten. En dan rond 19 uur bijv. terug bij mammoth hotsprings zijn om daar in rustigere setting de boardwalks te doen. 21.10 gaat de zon onder dus nog tijd genoeg dan lijkt me. En met een kwartiertje zijn we weer terug bij b&b.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door tomhster »

Gardiner vond ik een prima plaatsje. Het is minder over de top toeristisch als West Yellowstone, maar voldoet wel in je basisbehoeften. West Yellowstone heeft alleen het voordeel dat het voor de grote publiekstrekkers het gunstigste ligt.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door josea »

moon29 schreef:Ja misschien proberen beste van alles mee te pikken:
In de middag boiling river , dan naar gardiner om in te checken en stadje te bekijken en eten. En dan rond 19 uur bijv. terug bij mammoth hotsprings zijn om daar in rustigere setting de boardwalks te doen. 21.10 gaat de zon onder dus nog tijd genoeg dan lijkt me. En met een kwartiertje zijn we weer terug bij b&b.
Gardiner ligt op 500 meter afstand van de ingang, dus zo goed als ín het park :)
Toen wij om negen uur ‘s ochtends door de Roosevelt Arch het park inreden, waren we de enigen.... en je kunt nog best vroeger zijn, als je eerder ontbijt dan wij.

Het plaatsje “bekijken”, daar zou ik me dan weer niet zoveel van voorstellen, zo spanend is het niet :D
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door moon29 »

De B&B van Nancy lijkt me echt super leuk! Dus we gaan die proberen te boeken.
Ik heb 2 dagen geleden het formulier op de website ingevuld, maar geen reactie ontvangen. En inmiddels 2 keer geprobeerd te bellen, maar nog niet getroffen dat er iemand opneemt. Maar ik blijf proberen :)

En ook al hebben we alles al geboekt...dit soort geweldige overnachtingstips blijven welkom hoor :thumbup:
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door moon29 »

@Josea, het is gelukt :D Ik heb de b&b in Gardiner geboekt
Na vele pogingen haar eindelijk te pakken gekregen. Wat een aardige vrouw!
ik vind het wel een beetje eng zo zonder bevestiging per mail of iets dergelijks. Maar zal er maar vanuit gaan dat het goedkomt. Ik heb de 2 kamers met gedeelde badkamer geboekt.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door josea »

Ja, hahaha, dat vond ik ook spannend, ik heb zelfs nog een keer gebeld voor de zekerheid een paar maanden voor de vakantie :D
Maar was geen enkele probleem hoor, kwam helemaal goed, ze had ons netjes in haar agenda staan toen we aankwamen!
elles
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 aug 2014, 11:56

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door elles »

Nog een aanrader voor een korte stopplek in Lamar Valley is Soda Butte, een oude geiser. Het ligt direct aan de weg. Aan de achterkant van deze geiser zitten allemaal zwaluwnestjes en vliegen de zwaluwen af en aan. Kost weinig tijd, maar wij vonden het erg leuk om te zien.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door moon29 »

Dank voor de tip Elles :thumbup:
Ik zet hem er bij in ons roadbook!
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door moon29 »

Wat adviseren jullie voor de dag van Vernal naar Moab?
Dinosaur NM (welke hike?)
of Colorado NM?
Het lijkt me beiden schitterend, maar zullen een keuze moeten maken gezien de reistijd lijkt me.

Nog andere dingen die we langs de rouute mee 'moeten' nemen deze dag?
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door Hans B »

In Dinosaur is de wand met beenderen eigenlijk alleen de moeite. Zeker indien je weinig of geen tijd hebt, zou ik me niet gaan wagen aan een (lange) wandeling. Colorado NM moet je de rimdrive doen, liefst van oost naar west, dan rij je echt langs de afgrondzijde. Ook wandelingen zou ik hier achterwege laten. Af en toe er even uit bij een view point. De reisdag van Vernal naar Moab is al lang genoeg.
Ik was er vorig jaar op een gewone doordeweekse dag bij Colorado NM, de rimdrive was zo druk, dat het mij met onze camper maar 1x lukte ergens eventjes te staan. Reis je met een auto, dan is het wat eenvoudiger.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door moon29 »

@Hans B
Ik dacht dat Dinosaur NM juist ook heel mooi was om te wandelen, maar ik denk idd dat we daar sowieso niet genoeg tijd voor hebben.
Ik heb het zoals je adviseert opgenomen in mijn roadbook.


@allen
Mijn man, dochter en ik hebben in 2014 Bodie bezocht, wat we erg leuk vonden. Onze schoonzoon is nog nooit in Amerika geweest, dus voor hem is alles nieuw :wink:
Lijkt me leuk ergens middels korte stop / niet te lange omweg een ghost town mee te kunnen nemen. Iemand een tip van een ghost town op onze route die de moeite waard is?
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door Hans B »

Misschien wat verkeerd verwoord door mij.
Trails zijn altijd de moeite, maar jullie hebben de tijd daar niet voor.
De Fossil Discovery is een kleine wandeling half uurtje vanuit de quarry, dat is wel mogelijk.
Als je denkt in de rots een stukje fossiel te zien, maak je vinger nat (beetje spuug) en kijk of die aan het stukje blijft plakken, dat is dan een fosiel stukje.
T is natuurlijk niet zo dat je vinger er aan blijft hangen, maar het moet een kort momentje van 'plak' zijn.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Yellowstone naar Las Vegas (2019).

Bericht door moon29 »

Ik merk dat ik bij het uitwerken van onze dag van Blanding naar Torrey nog wat adviezen van jullie kan gebruiken :)

Voor die dag hebben we op de planning staan:
- House on Fire (Mule Canyon), 2 miles hike
- viewpoint White Canyon
- viewpoint Hite Crossing Bridge
- viewpoint Dirty Devil River Overlook
- viewpoint Hite Overlook
- Leprechaun Canyon, 2 miles hike


Wat ik me nu afvraag (jullie advies graag voor zou willen ontvangen) is of het na bovenstaande zaken het beste is de kortste weg naar Torrey te nemen (waar we 2 nachten verblijven) of dat het haalbaar en de moeite is om via de Burr Trial Road te gaan.
Volgens Google maps doen we er dan in totaal 6:42 uur over. Wat te doen moet zijn met 2 korte wandelingen en wat uitzichtpunten denk ik.

Of zijn er andere bezienswaardigheden op de route die mooi zijn om mee te nemen? (Natural Bridges NM hebben we op een eerdere reis al gezien)

Groetjes,
Monique
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer