Reis ellenT: Salt Lake City - Whitefish.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
ellenT
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 okt 2018, 14:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis ellenT: Salt Lake City - Whitefish.

Bericht door ellenT »

Hoi allemaal,

Wij willen in september 2019 een rondreis maken. Dit zal de eerste keer zijn dat we zullen rondtrekken in Amerika.

We hebben in 2014 een rondreis gemaakt in Canada en dit volledig laten plannen door het reisbureau.
(Vancouver - Tofino - Campell River - Whistler - Clinton - Clearwater - Jasper - Lake Louise - Banff - Calgary)

Nu zouden we graag zelf onze reis in elkaar willen steken.
We hebben al verschillende plaatsen zitten opzoeken en hebben hier ook al heel wat leuke ideeën opgedaan.
We houden alle 2 van wandelen in de natuur, dus de NP mogen zeker niet ontbreken.

Maar ik zou graag onze voorlopige planning met jullie willen delen, of dat het qua tijd wel allemaal haalbaar is.
We willen zoveel mogelijk zien maar we zijn spijtig genoeg wel beperkt in het aantal dagen (15 à 16)

1. Schiphol - Salt lake city
2. Salt lake city – Moab (dead horse point state park/Canyonlands NP/Arches NP)
3. Moab
4. Moab – Estes Park (Rocky Mountain NP )
5. Estes Park
6. Estes Park – Casper (Onderweg bezoek aan Cheyenne)
7. Casper – Jackson (Grand Teton NP/Yellowstone NP)
8. Jackson
9. Jackson
10. Jackson
11. Jackson – Cody (Bighorn canyon national recreation area (Lovell))
12. Cody – Bozeman
13. Bozeman – Whitefish (onderweg bezoek aan National Bison Range)
14. Whitefish (Glacier NP)
15. ???

Ik heb zelf enkele vragen bij onze planning :
Zijn er nog belangrijke plaatsen/NP die we zeker gezien moeten hebben ?
Moet er ergens een dag bij of kan er ergens een dag af... ?
Zitten er onlogische tussenstops bij die we beter veranderen ?
Is het logisch dat we logeren in Jackson om Yellowstone NP te bezichtigen of raden jullie iets anders aan ?

alvast bedankt voor jullie hulp.

groetjes
Ellen & Dries
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis ellenT : Salt lake city - Whitefish

Bericht door SanFran »

Je tijd voor Moab is wel erg krap, een extra dag zou mooi zijn. Moab - Estes Park is ook wel echt een behoorlijk eind rijden. Het geeft je bijvoorbeeld geen tijd om door Colorado National Monument te rijden, want toch echt wel een aanrader is. Of de mooie UT128.. Een overnachting daartussen zou ook mooi zijn. Het is zeer onlogisch om vanuit Jackson Yellowstone te gaan bezoeken. Vergis je niet in de afstanden. Ik zou wat zoeken in het park zelf, of West Yellowstone, Gardiner of Cooke city (of een combinatie). Het stuk na Bozeman heb ik zelf niet bezocht, maar het lijkt mij onlogisch om in deze reis ook nog Glacier NP te proppen. Ik zou je tijd besparen om het de rest van de reis iets rustiger aan te kunnen doen.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis ellenT : Salt lake city - Whitefish

Bericht door tomhster »

Waar had je gedacht vandaan terug te vliegen? Er zitten wat onlogische keuzes in deze route. Mede gezien het weer kun je ook overwegen om van noord naar zuid te reizen.
ellenT
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 okt 2018, 14:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis ellenT : Salt lake city - Whitefish

Bericht door ellenT »

Bedankt SanFran voor je tips, hier ga ik zeker iets meedoen. Ik dacht wel dat ik een te druk schema voor ogen had.
Ofwel moeten we wat langer blijven voor het Glacier NP ofwel moeten we dat stuk gewoon deze keer niet doen.

Tomhster, waar we juist willen terugvliegen weten we nog niet, we gaan zowieso hierna nog 2 dagen naar Indianapolis. Kan je mij vertellen welke onlogische keuzes je juist bedoelt ? dan kan ik hier ook mee rekening houden als ik onze planning terug herschik.
Van noord naar zuid is een goede tip ! Merci

groetjes
Ellen & Dries
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis ellenT : Salt lake city - Whitefish

Bericht door Martin & Marianne »

k denk dat je je zeker wat betreft Yellowstone nog wat moet inlezen. Heb je al op http://www.nps.gov/yell gekeken? En de kaart van het park daar gezien? Kijk ook eens op GoogleMaps naar de afstanden; dan zul je zien dat Jackson beslist geen goed uitgangspunt is voor een bezoek aan het park. Ik zou kiezen voor iets in het park, en bij voorkeur op meerdere locaties. Kijk op http://www.yellowstonenationalparklodges.com voor reserveringen.
Misschien heb je iets aan ons 2015-verslag; we hebben daar ook een overzicht staan van onze accommodaties en ook nog een aparte planning voor Yellowstone.

RMNP ligt behoorlijk uit de route, en zeker het stuk via Casper is minder interessant. Wij deden vorig jaar die route vanwege de eclips, kijk eens in ons 2017-verslag daarvoor.
Mocht je RMNP er wel in willen houden dan is het logischer om vandaar naar Cody te rijden.

De tijd voor Yellowstone en voor Moab is nu wat kort. Als je wat laat vallen (hetzij Glacier, hetzij RMNP) kun je daar wat dagen toevoegen.

Wat suggesties:
Dag 1 naar Salt lake city
Dag 2 Salt lake city - Jackson
Dag 3 Jackson - Yellowstone
Dag 4 Yellowstone
Dag 5 Yellowstone
Dag 6 Yellowstone - Cody (vai de Beartooth Hwy)
Dag 7 Cody - Yellowstone
Dag 8 Yellowstone - Grand Teton
Dag 9 Grand Teton - Vernal
Dag 10 Vernal - Moab
Dag 11 Moab
Dag 12 Moab
Dag 13 Moab - Capitol Reef
Dag 14 Capitol Reef
Dag 15 Capitol Reef - Salt lake city
Dag 16 Salt lake city

Dag 1 naar Salt lake city
Dag 2 Salt lake city - Jackson
Dag 3 Jackson - Yellowstone
Dag 4 Yellowstone
Dag 5 Yellowstone
Dag 6 Yellowstone - Cody
Dag 7 Cody - Yellowstone
Dag 8 Yellowstone - Grand Teton
Dag 9 Grand Teton - Vernal
Dag 10 Vernal - Moab
Dag 11 Moab
Dag 12 Moab
Dag 13 Moab - Grand Lake
Dag 14 Grand Lake - Estes Park
Dag 15 Estes Park - Denver
Dag 16 Denver

Marianne
ellenT
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 okt 2018, 14:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis ellenT : Salt lake city - Whitefish

Bericht door ellenT »

Marianne bedankt voor je reactie. Ik ga mij inderdaad eerst even moeten inlezen wat betreft Yellowstone.
Ik ga zeker ook je verslag van 2015 lezen, dan krijg ik al een betere kijk op alles en dan begin ik gewoon terug opnieuw met mijn indeling.
Of ik ga verder op jouw suggesties.

groetjes
Ellen
ellenT
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 okt 2018, 14:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis ellenT : Salt lake city - Whitefish

Bericht door ellenT »

Hoi,

We hebben de planning met de tips die we hier gekregen hebben terug helemaal gewijzigd.
We zijn er nog niet maar dit is de voorlopige planning :
Dag 1 : Schiphol - Denver
Dag 2 : Denver - Cheyenne
Dag 3 : Cheyenne - Cody
Dag 4 : Cody - Yellowstone
Dag 5 : Yellowstone
Dag 6 : Yellowstone
Dag 7 : Yellowstone - Jackson
Dag 8 : Jackson
Dag 9 : Jackson - Vernal
Dag 10 :Vernal - moab
Dag 11 : moab
Dag 12 : moab
Dag 13 : moab - grand junction
Dag 14 : grand junction - Estes park
Dag 15 : Estes Park
Dag 16 : Estes park - Denver - Indianapolis
Dag 17 : Indianapolis
Dag 18 : Indianapolis - Schiphol

Is deze al beter te doen als onze vorige ? Ik weet dat we op sommige plaatsen nog krap zitten qua tijd, vooral Grand Junction of Estes park had ik precies nog liever een dag bijgehad.
Is het ook logischer als ik Estes Park in het begin zet tussen Denver en Cheyenne?

Groetjes
Dries & Ellen
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis ellenT: Salt Lake City - Whitefish.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het een mooie route zo.
Je zou wat tijd kunnen besparen door geen rondje Denver te doen, maar een one way Denver-SLC (of andersom).

De tijd voor Yellowstone vind ik nog steeds wat krap, maar dat is wel afhankelijk van de plannen op dag 4 en dag 7. Als je die dagen ook nog voor ene groot deel voor Yellowstone hebt is het prima.
Heb je al naar accommodatie gekeken in het park? Ik zou eens kijken wat er mogelijk is en iets boeken (annuleren kan altijd nog) en misschien zelfs wel op basis daarvan je route aanpassen qua richting.

Meer tijd voor RMNP zou wel mooi zijn. Voor Grand Junction is de tijd wel voldoende, het ligt ook dichtbij Moab dus je hebt voldoende tijd voor het Colorado NM (ik neem aan dat dat de reden is voor Grand Junction).
Estes Park kan ook in het begin, maar ik vind dit beter. Je zou nog kunnen overwegen om een nacht Grand Lake en een nacht Estes Park te doen in plaats van twee nachten Estes Park. Als je via de westingang het park inrijdt vanuit Grand Junction heb je niet heel veel tijd voor het westelijke deel en de Trail Ridge Road. Met een overnachting in Grand Lake heb je in de ochtend nog tijd voor grand Junction. Maar je hebt wel minder tijd voor het oostelijke deel van het park.
Op onderstaande manier heb je meer tijd voor RMNP (en je bespaart een dure overnachting in Moab):

Dag 10 :Vernal - moab
Dag 11 : moab
Dag 12 : moab -Grand Junction (hele dag nog Arches of Canyonlands)
Dag 13 : grand junction - Grand Lake (eerst colorado NM)
Dag 14 : grand junction - Estes park
Dag 15 : Estes Park
Dag 16 : Estes park - Denver - Indianapolis

Grand Junction overslaan is ook een mogelijkheid; dan kun je in 1 dag van Moab naar Grand Lake rijden.
Of doe het Colorado NM en de UT128 op weg van Vernal naar Moab.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer