Hurricane Michael

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Gast

Hurricane Michael

Bericht door Gast »

Zoals een aantal van jullie weten wonen onze kinderen met hun gezinnen in de US.
De jongste woont in Kansas, de oudste met zijn gezin (en onze schoondochter en kleinkinderen) vlakbij Panama City Beach.

Ze zijn afgelopen dagen geëvacueerd en gelukkig veilig. De komende dagen hopen ze te weten of hun huis er nog staat en of er nog iets van hun spullen over is.
Ze wonen en werken op Tyndall Airforce base en wonen op een kleine 20 minuten van Mexico Beach waar orkaan Michael gisteren aan land kwam. De orkaan is volledig over hun huis gegaan dus de kans dat er niets meer over is is enorm groot. Toch hopen we op een klein wonder...

Op deze video is te zien dat er nagenoeg niks meer heel is van deze door ons zo geliefde plek:



Voor iedereen die plannen heeft om de komende weken de Panhandle te bezoeken....het kan wel een paar maanden duren voordat alles is opgeruimd..of het gebied ooit weer in de oude glorie hersteld wordt is maar heel erg afwachten.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Hurricane Michael

Bericht door hemmie »

De beelden op tv zijn echt vreselijk, ik hoop van harte dat er toch nog iets van hun huis over is.

Wij zouden met Thanksgiving naar de panhandle gaan, o.a, Panama City Beach, maar ach, dat zijn maar kleine problemen...
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4814
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Hurricane Michael

Bericht door michelly »

Die beelden zien er echt heftig uit! Wat afschuwelijk.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Hurricane Michael

Bericht door harryh »

Sterkte, verschrikkelijke beelden!
Gebruikersavatar
Ingrid1958
Amerikakenner
Berichten: 726
Lid geworden op: 30 okt 2010, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: Tilburg

Re: Hurricane Michael

Bericht door Ingrid1958 »

Wat verschrikkelijk en die beelden, ook via weather channel afschuwelijke beelden gezien , sterkte voor iedereen die daar woont en/of familie heeft wonen.
Ik had ook een erg mooie route staan voor over een kleine 4 weken via de panhandle afzakken naar Orlando, (tickets al lang in huis) hoe erg ik het ook vind, ga toch de route omgooien, dubbel want met het toerisme wordt ook weer inkomsten gegenereerd maar ik denk te kort dag op deze vreselijke hurricane.
Of heb ik het fout, iemand een idee wat verstandig is? nog geen idee wat het dan overigens moet worden, :think:
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England


http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Gebruikersavatar
Cindy1969
Amerikafan
Berichten: 180
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Hurricane Michael

Bericht door Cindy1969 »

Heb er beelden van gezien toen de orkaan aan land kwam, dat vond ik al vreselijk.
Verschrikkelijk om nu te zien wat er van over is...
Ik hoop ook voor een wonder voor je zoon en zijn gezin Terpies! En anders alle sterkte met het wederom opbouwen van iets.
Gebruikersavatar
MarjoleinW
Amerikafan
Berichten: 248
Lid geworden op: 01 sep 2012, 13:29
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Hurricane Michael

Bericht door MarjoleinW »

Echt heftige beelden, ik hoop dat het meevalt voor ze! Sterkte voor iedereen die daar iemand kent of er binnenkort naartoe had willen reizen!
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
Gast

Re: Hurricane Michael

Bericht door Gast »

Op deze site kun je de aerial fotos zien voor/na de Orkaan.

https://storms.ngs.noaa.gov/storms/mich ... 37/-85.599

Vooral in Mexico Beach is de schade enorm...complete huizenrijen zijn nu compleet weggevaagd...we kennen die omgeving goed, want we waren er bijna elk jaar...ook van ons geliefde Toucans restaurant is helemaal niets meer over :(

Voor ons het 'goede' nieuws is: Op het eerste oog staat het huis van onze zoon en zijn gezin er nog, maar omdat ze nog niet mogen terugkeren blijft het afwachten hoe de daadwerkelijke situatie eruit ziet....fingers crossed....het gaat echt nog wel een aantal dagen, misschien weken duren voordat ze bij hun huis mogen kijken om schade op te nemen....erg onzeker allemaal...
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Hurricane Michael

Bericht door hemmie »

Dat zou goed nieuws zijn, als hun huis er nog 'staat'. Of het nog bewoonbaar is is natuurlijk de vraag, maar ik hoop dat ze nog wat persoonlijke bezittingen kunnen redden, dat lijkt me al zo fijn.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Hurricane Michael

Bericht door asv60 »

Kan me voorstellen dat ze snel willen weten of het huis er nog is en in welke staat het zich bevind.
Sterkte!
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Daisy's
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 16 jan 2014, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Hurricane Michael

Bericht door Daisy's »

Wat erg zeg! is er al wat meer bekend? zijn ze al weer aan het opbouwen?
2010 Californië, Nevada, Utah, Arizona
2014 Nevada, Arizona, Utah, Colorado, Idaho, Wyoming, South Dakota
2016 New York, New Jersey
2017 Florida
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Hurricane Michael

Bericht door dejong89 »

Wij waren vorige week in het gebied rondom Panama city beach. We hadden daar een excursie geboekt. Onderweg lagen overal geknakte bomen en puin. Toen we vanuit Panama city beach vertrokken kwamen we ook door Mexico beach. Althans, wat er nog van over is. Wat een verwoesting. Er staat nog het een en ander overeind maar het zag er allemaal heel erg treurig uit.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer