Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door mtl »

Volgens mij is het 2300 euro voor 3 personen, dus 766,66 per persoon. Ook dan zou ik wachten en verder zoeken.
Miquel
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 26 aug 2014, 21:27
Locatie: Alkmaar

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Miquel »

PSVwally schreef:Ik zou het van de prijs, vluchtduur en je route laten afhangen. Persoonlijk heb ik altijd het idee dat vliegen op LA of Las Vegas net wat goedkoper is dan op San Francisco of Phoenix. Ik las van de week iets dat er ook rechtstreeks op Vegas gaat worden gevlogen trouwens. Qua prijzen is het altijd afwachten en dagelijks prijzen checken op het moment dat je wilt gaan boeken.

Vanaf 6 juni 2019 inderdaad..

Dus nu lekker direct AMS - LAX en LAS - AMS ;)
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5758
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door bedeve »

PSVwally schreef:I. Persoonlijk heb ik altijd het idee dat vliegen op LA of Las Vegas net wat goedkoper is dan op San Francisco of Phoenix..
Zal van seizoen en aanbod te maken hebben , maar ik kon het afgelopen en het komende jaar beter uit met vliegen op SFO dan op LAX
Volgende week vlieg ik , na 2 nachten in Palm Desert, terug vanaf LAX .
De vraag over vliegen naar Las Vegas , 04/19-05/19 en de volatiele prijsontwikkeling daar in heb ik ook in Flying Blue voorwaarden bekeken en dan kom ik hier op uit :

TOTAL FOR YOUR SELECTION
82 000 Miles
+ 262,77 EUR
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
UsaMarlous
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 22 aug 2016, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door UsaMarlous »

Even een algemene vraag.

Wat is een 'goede' prijs voor tickets naar LA of LV in de zomer, schoolvakantie?

Ik zie nu eigenlijk alleen tickets van gemiddeld 1000 euro pp.

Mocht de ervaring zijn dat als je goed zoekt je ze ook voor 800 kan krijgen dan hoor ik dat graag. Dan blijf ik gewoon zoeken tot ik ze gevonden heb.

Is het in het hoogseizoen gewoon 1000 dan kan ik ze net zo goed gelijk nu kopen natuurlijk.

We vertrekken 15 jul en willen zo rond 7 augustus weer terug naar Amsterdam vliegen...
2002 Orlando
2012 New York City
2017 Rondje Zuid Westen
2018 New York City
2019 Rondje Zuid Westen
2021 New York City - Washington
_________________
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door mtl »

Duizend is veel the veel. Ik denk dat 700 moet kunnen. Gewoon doorzoeken, je hebt de tijd.
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door georgesken »

UsaMarlous schreef:Even een algemene vraag.

Wat is een 'goede' prijs voor tickets naar LA of LV in de zomer, schoolvakantie?

Ik zie nu eigenlijk alleen tickets van gemiddeld 1000 euro pp.

Mocht de ervaring zijn dat als je goed zoekt je ze ook voor 800 kan krijgen dan hoor ik dat graag. Dan blijf ik gewoon zoeken tot ik ze gevonden heb.

Is het in het hoogseizoen gewoon 1000 dan kan ik ze net zo goed gelijk nu kopen natuurlijk.

We vertrekken 15 jul en willen zo rond 7 augustus weer terug naar Amsterdam vliegen...
Via momondo.de zie ik prijzen voor jou data voor 650€ pp incl bagage ams-LV met BA. Heen wel 2 stops maar nog redelijke vlieguren. Terug perfecte vlucht met 1 tussenstop in gatwick. Te boeken bij flugladen.de na get doorlinken.
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
singha
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 jun 2018, 21:57
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door singha »

Hallo

gisteren na lang zoeken mijn vlucht eindelijk geboekt

15/07/19 tot 01/08/19
3 personen AMS-LAX
samen met huurwagen (combiticket britisch airways) type W, ford edge
2600 euro totaal
866 pp vindt ik wel een mooie prijs.
UsaMarlous
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 22 aug 2016, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door UsaMarlous »

Hartelijk dank voor de antwoorden, ik ga verder op zoek.
2002 Orlando
2012 New York City
2017 Rondje Zuid Westen
2018 New York City
2019 Rondje Zuid Westen
2021 New York City - Washington
_________________
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Elendan »

Bedankt Frazi voor je reactie over de FB credits (een aantal pagina's terug inmiddels, maar ik was er even tussenuit voor een korte vakantie en heb al die tijd geen berichten gecheckt). Even doorsparen met FB credits gaat helaas nog even niet lukken omdat mijn huidige credits in het voorjaar vervallen (zo vaak vlieg ik niet met KLM of hun allianties). Elke keer als ik vlieg zijn er steeds weer ander maatschappijen die behoorlijk goedkoper zijn :)
Ik zoek nu tickets voor AMS-SFO heen 15 juni en terug 7 juli. Als ik dan toch via AMS vlieg graag rechtstreeks, maar als het echt veel scheelt wil ik wel weer een keer overstappen of bv vertrekken vanaf DUS of BRU. Prijzen nu vind ik wel erg hoog € 1.840 voor 2 personen incl. bagage en meer beenruimte .
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door roelb »

Voor de ondernemers onder ons die bluebiz punten sparen: nu dubbele punten tot en met het einde van het jaar. Vooral in business kan dat interessant zijn. Een weekend kerstinkopen in New York in december, wat je zowel heen als terug routeert via een andere luchthaven in de US, kost nu rond de 1800 euro, maar je krijgt 380 euro in blue credits terug. Netto prijs: 1420 euro. Intercontinentaal zorgen dat je een KLM vlucht neemt heen of terug en je hebt een kans om huisje #99 te bemachtigen, die is net uit ;-) Bijvoorbeeld: https://goo.gl/flights/p2kt4

Direct kan natuurlijk ook, maar die vlucht in F binnen noord amerika levert toch weer 80 credits op.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1624
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door BonnyR »

BonnyR schreef:Advies: Aanvliegen op las Vegas, San Francisco of LA??

Wij willen eind april een maand ( met een camper) naar de westkust. Kwa temperatuur leek het ons wel aangenaam om op Las Vegas te vliegen. Verder hebben we eigenlijk geen voorkeur. Het nadeel van Las Vegas is dat er ( zover wij weten) geen rechtstreekse vluchten heen gaan. Gaat het rond die tijd nog uitmaken met de vliegprijzen? Of zit dat allemaal een beetje rond dezelfde prijs.

We twijfelen of we een reis gaan boeken met vlucht en camper, of de camper alleen boeken en zelf de vlucht regelen. Bij de georganiseerde reis zit er een vlucht bij met overstap bij ( naar Las Vegas) , maar dat is dan maar een gok hoe lang je reis gaat duren. Voor ons gevoel zou je in deze periode toch een ticket rond de 500 euro kunnen krijgen.
Wow zie ik net op Momondo tickets voor €470!!!p.p op LA . Gauw kijken wat voor extra's daar overheen komen. Met lufthansa en air canada. heen en terug korte overstap!

Ja lekker!!!!! Dit lees ik na het doorklikken:
Prijswijziging
Ticketprijs is veranderd van € 1.880,84 naar € 3.220,84. Omdat prijzen vaak veranderen, raden we aan nu te boeken en deze prijs te garanderen.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door roelb »

Star Alliance heeft heel vaak fares die slechts 1 dag geldig zijn. Ik vraag me af hoe ze dat intern managen, maar goed.

Alle search engines cachen resultaten. Anders is het onmogelijk om snel resultaten te genereren. Dus juist met die dagkoersen zie je snel afwijkingen ontstaan doordat search engines de tarieven van gisteren tonen. Google flights heeft daar nog het minste last van, al zie je zo tussen 10 uur en 16.00u nederlandse tijd wel dat soms de fares van de dag ervoor nog gecached zijn en je in de kalender andere tarieven ziet dan op de uiteindelijke samenvattingspagina. 's avonds heb je daar wat minder last van.

Maar zie je een tarief dat je aanstaat en wil je het niet direct kopen, lees dan eerst de fare rules of daar een uiterste ticket issue date in staat. Als dat morgen is, besef je dan dat je dus tot middernacht hebt om het ticket voor die prijs te boeken. Boek je bij de airline zelf, dan heb je daarna (voor tickets met een of meerdere vluchten van, naar of in de USA) altijd 24 uur bedenktijd.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door sanook »

roelb schreef:Voor de ondernemers onder ons die bluebiz punten sparen: nu dubbele punten tot en met het einde van het jaar. Vooral in business kan dat interessant zijn. Een weekend kerstinkopen in New York in december, wat je zowel heen als terug routeert via een andere luchthaven in de US, kost nu rond de 1800 euro, maar je krijgt 380 euro in blue credits terug. Netto prijs: 1420 euro. Intercontinentaal zorgen dat je een KLM vlucht neemt heen of terug en je hebt een kans om huisje #99 te bemachtigen, die is net uit ;-) Bijvoorbeeld: https://goo.gl/flights/p2kt4

Direct kan natuurlijk ook, maar die vlucht in F binnen noord amerika levert toch weer 80 credits op.
Koopje, ik denk dat ze wel wat extra vluchten in mogen plannen ! :wink:
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1624
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door BonnyR »

Bedankt Roel! Dit maakt weer één en't ander duidelijk... :thumbup:
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Division »

BonnyR schreef:Wow zie ik net op Momondo tickets voor €470!!!p.p op LA . Gauw kijken wat voor extra's daar overheen komen. Met lufthansa en air canada. heen en terug korte overstap!

Ja lekker!!!!! Dit lees ik na het doorklikken:
Prijswijziging
Ticketprijs is veranderd van € 1.880,84 naar € 3.220,84. Omdat prijzen vaak veranderen, raden we aan nu te boeken en deze prijs te garanderen.
Naar welke broker klik je door dan? Expedia?
Afbeelding
Pitje
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 aug 2018, 09:11

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Pitje »

We willen van de zomer naar west Amerika, vertrek rond 20 juli terug rond 9 augustus.
Vliegen op LAX of SFO of LAS, vertrek maakt ons ook niet veel uit Amsterdam , Brussel of Dusseldorf.
Ik zit al enkele weken de prijzen in de gaten te houden op verschillende sites ,maar zie geen vluchten onder de € 800,00
Ik zoek ook op multi city , maar ook dit maakt niet veel uit, kan mij iemand hier mee verder helpen ?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door mtl »

Verder zoeken en geduld hebben. Je hebt nog tijd genoeg.
Pitje
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 aug 2018, 09:11

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Pitje »

Ik kan nu een vlucht boeken Brussel - San Fransico standaard tarief € 634,00 flexibel tarief € 609,00 met WOWair.
Overstap tijd in Reykjavik van een uur , Is dit voldoende ? En wat zijn de eventuele extra kosten waar ik nog rekening mee moet houden.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door mtl »

Wow air berekent kosten voor van alles: bagage, stoelkeuze enzovoort. Verder is eten en drinken niet inbegrepen. Ze zijn ook berucht voor slechte klantenservice. En mocht een vliegtuig uitvallen dan moet je maar zien wanneer je weer verder kan. Mijn advies zou zijn om bij een fatsoenlijke maatschappij te boeken die deel uit maakt van een alliantie.
Gebruikersavatar
catje1977
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 26 jan 2009, 11:31
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door catje1977 »

Ik heb een ticket gevonden voor onze reis:

5 juli DUS-ATL en ATL-LAS
2 of 3 aug terug LAS-SLC-AMS-DUS (2 overstappen dus da's jammer)

Prijs incl bagage 2925 euro voor een gezin van 4 (waarvan 1 onder de 12 jaar nog)

Dat lijkt mij voor KL/ DL vluchten met bagage niet slecht toch?

Of zeggen jullie nog steeds: wachten....
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer