Fiets huren in San Francisco.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Fiets huren in SF

Bericht door Martin & Marianne »

Jullie doen SF in het begin, dan is de avondtour in Alcatraz misschien niet heel handig. Anders zou dat wel een optie zijn om zoveel mogelijk uit je dag te halen.
Ik zou zelf niet eerst gaan fietsen en dan naar Alcatraz; je bent dan continu aan het stressen om op tijd bij de boot te zijn. Neem een early bird voo Alcatraz, je bent toch vroeg wakker. De rest van de dag kun je dan vrij indelen.

Wij hebben in 2008 gefietst; dat kostte ons bijna een volle dag. We gingen met name voor de Golden Gate Brige en het stuk ten noorden van de brug. Terug in de stad wilden we nog een deel van de stad per fiets verkennen maar dat plan hebben we heel snel laten varen. :wink:
De gemiddelde snelheid van googlemaps lijkt mij lastig te halen.
jill1234 schreef:Ik weet niet hoe ik een google maps plaatje kan plakken
Je kunt de link plaatsen (je kunt een verkorte link maken als je in het menu naar kaart delen gaat) of je maakt met een knipprogramma een schermafdruk van de afbeelding en die kun je bijvoegen in je bericht.

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Fiets huren in SF

Bericht door jill1234 »

We starten in LA, dus zijn toch al 4 dagen onderweg voor we in SF zijn. Zou de jetlag dan nog aanwezig zijn? dan is een vroege tour naar alcatraz inderdaad een idee.
In SF wil ik heel graag de painted ladies zijn. Die zijn moeilijk te bereiken met de BART (nog 25 minuten lopen). We kijken hoe fit we zijn, anders doen we deze met de uber.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Fiets huren in SF

Bericht door Martin & Marianne »

Als je er al een paar dagen bent zal het wel meevallen met de jetlag. Dan is de avondtour ook een idee. Je hebt dan ook wat extra's ten opzichte van de gewone tour.
Wij deden de painted ladies lopend. Een bus is ook een mogelijkheid. De Bart is niet handig. Zie hier voor onze dag in SF, met de avondtour naar Alcatraz.

Marianne
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 515
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Fiets huren in SF

Bericht door Mr. Patrick »

Wij hebben in april 2017 een fietstour gedaan vanaf de Basically Free Bike Rental. het was een heerlijk zonnige zondag en de reden dat ik je dat vertel kom ik nog op.
We zijn 's ochtends omhoog gefietst naar de Painted Ladies, vervolgens door Golden gate Park gefietst richting de Atlantische Oceaan. Toen zijn we naar Eagles Point (Land's End Trailhead) voor een prachtig uit zicht op de brug. De foto vanaf die plek hangt nu aan de muur als canvas. Toen waren mijn schoonouders al zo moe, dat ze rustig zijn teruggefietst naar de winkel voor inleveren van de tegoedbonnen en daarna terug naar de bike rental. Mijn vriendin en ik zijn doorgefietst over de brug naar Sausolito. Daar hebben we heerlijk een late lunch genomen en door het dorpje gelopen. Echter, de wachttijd bij de ferry was vervolgens zo lang - iedereen was vanuit SF naar Sausolito gefietst leek het wel, dat we waarschijnlijk niet meer op tijd terug zouden zijn om de fietsen in te leveren (we hebben een mogelijkheid voor late teruggave ook niet besproken). Toen zijn we ook nog teruggefietst naar de stad. Dat was best nog een flinke tour, vanuit Sausolito is het nog flink omhoog tot je aan de brug bent.
Anyways, wat ik wilde zeggen: daarmee zijn we dus echt een hele dag zoet geweest en 's avonds bij het hotel waren we gewoon MOE!
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
Matan
Amerikafan
Berichten: 288
Lid geworden op: 08 dec 2011, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Fiets huren in SF

Bericht door Matan »

Het stuk van Sausalito naar de brug is inderdaad echt stijl, stukje te voet gedaan zelfs :oops:
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Fiets huren in SF

Bericht door jill1234 »

Bedankt voor de reacties. We gaan het zien :-)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Fiets huren in SF

Bericht door jill1234 »

Even voor de zekerheid: ik lees steeds over de ferry terugnemen vanaf Sausalito. Je kan ook gewoon terug fietsen toch?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 515
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Fiets huren in SF

Bericht door Mr. Patrick »

Ja. Er zijn ook zat mensen (waaronder ik) die dat gedaan hebben en hierboven hebben geschreven. Maar het is een pittige trip op de terugweg naar de brug.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
B & G
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 11 mei 2016, 20:56
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Fiets huren in SF

Bericht door B & G »

Jep, je kan uiteindelijk fietsen waar je wil. De verhuurbedrijven hebben zo wel hun typische routes die ze adverteren. Die zijn meestal zo gemakkelijk mogelijk (langs de kust heen tot aan de golden gate, erover - afdalen tot Sausalito en met de ferry terug). Die route is zo vlak als het kan en blijft nog best uit de buurt van het drukke verkeer. Het meeste dat je moet ontwijken zijn allerlei andere toeristen :)

Als je andere routes wil doen is het ook best nuttig van op google maps de fiets routes te activeren en op de groen gemarkeerde trajecten te letten. Die zijn meestal nog wat ingericht voor fietsers en omzeilen de stijle hellingen. Hoewel je er natuurlijk niet altijd omheen kan.
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Fiets huren in SF

Bericht door ingrid1955 »

Fietsen in SF is fantastisch. Golden Gate Bridge, het park, Sausolito. Enkel 1 raad : hoe zonnig het ook is, neem een dikke pull me, het kan bijzonder vlug veranderen.

Jacques
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 795
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Fiets huren in SF

Bericht door tomaat85 »

Tuurlijk kan je de brug 2 richtingen op fietsen :wink: Hebben wij ook gedaan, wij zijn zo gek van fietsen dat we 2 hele dagen op de bike hebben doorgebracht. Google even op "The Wiggle" dan krijg je veel info over hoe je zo "vlak als mogelijk" door SF kan fietsen :D Oh ja, en afhankelijk van de dag van de week rijdt je of aan de ene kant of aan de andere kant...wijst zichzelf hoor :thumbup:
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Fiets huren in SF

Bericht door Markstaal »

Wij gaan over een paar weken ook naar San Francisco en willen daar fietsen gaan huren om alles te gaan bekijken. De fietsen willen we huren bij Alcatra Bikes & Tours via Groupon. Wat is de makkelijkste en mooiste route om te doen? Wij willen uiteraard naar Pier 39, Fishermans Wharf, China Town, Alamo Square, Golden Gate enz. We fietsen thuis best veel dus 20km is geen probleem.
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Fiets huren in SF

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

je kan natuurlijk én de Bridge én de rest van de stad in 1 dag proberen te bezoeken, maar dan gaat het overal behoorlijk vlug moeten gaan en ik vermoed dat je bv Chinatown niet alleen maar wil doorrijden. En beide trajecten ( brug en stad) zorgen voortdurend voor verrassingen, toffe uitzichten, en die nemen allemaal tijd in beslag.
Zou het over 2 dagen verdelen : de Brug, tot Sausolito of tot Tiberon, en terug met de ferry, en een andere dag de stad.

Jacques
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Fiets huren in SF

Bericht door Markstaal »

Bedankt voor je reactie Jacques, wij verblijven 2 nachten dus we willen eigenlijk zoveel mogelijk in 1 volle dag zien. Na de 2e nacht gaan we door naar Yosemite. Ik ga even verder puzzelen!
lk-hrmns
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 aug 2019, 16:04
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Fiets huren in SF

Bericht door lk-hrmns »

Sinds dit topic weer geopend is;
Iemand een betaalbare optie voor electric bikes gezien?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Fiets huren in SF

Bericht door Martin & Marianne »

Mark, je kunt aardig wat doen in 1 dag - kijk bijvoorbeeld eens in ons 2015-verslag om te zien wat wij lopend deden - maar let wel goed op je route. Sommige straten zijn te steil of te druk om te fietsen. En 20 km daar is niet te vergelijken met 20 km hier.
Je kunt op de site van Blazing Saddles wat routes zien, dan krijg je een idee van de tijd die je kwijt bent voor bepaalde stukken.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 26 aug 2019, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Fiets huren in SF

Bericht door Markstaal »

Bedankt Marianne daar heb ik zeker wat aan. Ik had het idee dat het stuk rondom het water wel redelijk vlak waren, wellicht een beetje in vergist :wink:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Fiets huren in SF

Bericht door Martin & Marianne »

Bij het water is het wel vlak maar als bij de Painted Ladies en rondom Lombard Street is het een ander verhasl.

Marianne
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 515
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Fiets huren in SF

Bericht door Mr. Patrick »

Wij hebben in 2017 ongeveer onderstaande route gefietst. Ik heb toen met Google Maps de vlakste weg omhoog naar de Painted Ladies gezocht, maar dat was nog steeds erg steil!
Afbeelding Afbeelding
Overigens vond ik de weg vanaf Eagles Point tot aan de brug heel vervelend om te fietsen. Je rijdt op de rijbaan op een bochtige weg waar de auto's snel willen. Was blij toen ik daar weg was.

We zijn - omdat het bij de ferry te druk was om nog op tijd terug te kunnen komen - toen ook helemaal teruggefietst naar de stad en zijn daar echt een hele dag mee bezig geweest (zeg maar van 9-17 uur of hoe lang de openingstijden van Basically Free Bike Rental ook waren). We hebben ook geen tijd gehad om de bon in te wisselen bij de sportwinkel.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Fiets huren in SF

Bericht door Martin & Marianne »

Ik lees altijd alleen maar over de ferry terug vanaf Sausolito, maar misschien is het een idee om eerst met de ferry naar Sausalito toe te gaan? Of zou dat ook druk zijn?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer