Yosemite overnachting

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Yosemite overnachting

Bericht door stegeman »

Yeahhhhhh tickets. Heerlijke rechtstreekse vlucht op SF KLM voor een goede prijs geboekt en auto ook gunstig uitgepakt (kleinste SUV, fors escape was ons in Canada supergoed bevallen) door de data naar september te schuiven. (SF kan prima zonder auto). Hier wrord ik vrolijk van. Waar ik niet blij van word zijn de prijzen van overnachtingen in september. Oef. Zion red rock inn Springdale geboekt en bryce view lodge ook. De rest moet nog. Maar Yosemite is dus een dingetje. We zoeken 2 nachten. Mammoth Lakes/ June Lake en 3 nachten Yosemite. Nu zit ik het hele internet en forum af te zoeken voor wat nu beste is te overnachten Yosemite. The village is zo extreem duur. We zoeken een plek dan eigenlijk in een mooie natuur/omgeving.
Bossen, wandelen en vooral ook kans op beren.
Als ik enigszins een kansje op beren zou willen waar dan beste overnachten? (Geen tent)
Yosemite village?
West Yosemite?
Bij de mariposa grove in de buurt?
Bij Buck Meadows?
Niet te ver van de valley.
Had er zo de pest in dat we in de rockies en in Yellowstone er geen een gezien hebben! Hier ook geen garantie, ik weet het
Tips voor een rustig gelegen BB, cabin of lodge? Uit de drukte van the village en toch dichtbij? Ben trouwens niet van plan bedragen als €800 en meer voor 3 nachten neer te tellen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Yosemite overnachting

Bericht door Martin & Marianne »

In Springdale zou je naar de Zion Park Motel kunnen kijken. Die is heel betaalbaar.

In Yosemite zijn de cabins in Half Dome Village mooi gelegen.
Beren kunnen overal voorkomen. In Mammoth Lakes heb je ook kans om ze te zien.
Wij zagen vorig jaar twee keer een beer in Yosemite. Maar dat is heel uitzonderlijk.

Marianne
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Yosemite overnachting

Bericht door stegeman »

Zion red rock inn geboekt en in Bryce the bryce view lodge. Rest moet nog. Yosemite grootste uitdaging..
Mammoth Lakes 2nachten. Twijfelen nog Mammoth Lakes of June Lake. Daarna nog drie in Yosemite. Ik zal die van half dome nog eens bekijken :thumbup:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Yosemite overnachting

Bericht door Martin & Marianne »

Ik had wel gelezen dat je iets geboekt had maar ik gaf een goedkopere optie in Springdale omdat je alles duur vond. Je kunt altijd annuleren als je iets beters tegenkomt.

Marianne
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Yosemite overnachting

Bericht door stegeman »

Ah, oke. Ja dan ga ik die ook even bekijken :thumbup:
Wat duur betreft. Vooral Yosemite en SF, rest gaat nog relatief goed..en in SF misschien zoeken naar een motel of een scherpe aanbieding. Luxe hotel om mee te starten met zwembad ook wel f fijn. Maar je kunt natuurlijk niet voor een dubbeltje altijd op de eerste rij zitten he. :mrgreen:
Enzo

Re: Yosemite overnachting

Bericht door Enzo »

Als je Yosemite goed wil zitten, betaal je altijd wel +100$ per nacht, daar kan je niks aan veranderen! Je kan altijd op een B of een C locatie gaan zitten, maar ben je per dag(heen en weer) al ruim wat uurtjes kwijt om überhaupt in 't park te komen!
Maar jij was toch van de reisbureaus? Dus weet het reisbureau geen goedkopere alternatief op een A locatie, aangezien jij aangeeft dat je het om de prijs niet hoeft te doen om zelf dingen uit te zoeken?!

San Francisco is ook gewoon een duur stadje, of je moet richting het "ghetto" gaan zitten, maar of dat nou het geld waard is om te besparen..

Wij hebben ooit de keuze gemaakt dat op sommige plekken een A locatie belangrijker is dan enkele 10tjes per nacht besparen(wat gelijk staan aan 10tallen minuten en soms uren langer rijden)
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Yosemite overnachting

Bericht door stegeman »

Ik heb verder over de hotels nog geen afspraak gehad. Die volgt volgende week nog. En nee ik vertrouw niet blindelings op een reisbureau. Doe zelf veel voorwerk zodat we goed weten wat we willen (en omdat ik het leuk vind!)
Het zal zoals nu lijkt wel een duurdere locatie worden in Sf en Yosemite. Maar we houden van in de natuur zitten, dus vandaar de vraag hier. Waar zit je toch in de natuur en uit de drukte en toch redelijk dichtbij waar grotere kan op berenspotten is. Dacht bijv aan Groveland of misschien richting de mariposa grove en ben zoekende naar ervaringen. En dan hier toch aan het goede adres dacht ik.
Wil een en ander kwa tips hier en reisbureau en wat we zelf vinden naast elkaar leggen
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Yosemite overnachting

Bericht door Martin & Marianne »

Begrijp ik nu dat je zelf de hotels uitzoekt maar wilt laten boeken door ene reisbureau? Dat zou ik toch echt willen afraden. Je hebt dan geen enkel voordeel meer van dat reisbureau want je hebt er zelf al alle tijd in gestoken, boek dan ook meteen zelf. Je hebt dan ook eer keuze. Want kan dat reisbureau wel alle mogelijkheden aanbieden? Iedereen hier zal beamen dat er geen enkel risico is met zelf boeken, en dat het je meer (annulerings)mogelijkheden geeft dan wanneer je het via een reisbureau doet.

Het heeft echt geen enkele zin om de kans op het zien van beren mee te nemen in je keuze. Wáár je beren ziet is niet te voorspellen. En je zult ze vaker onderweg kunnen zien of tijdens een wandeling dan bij je accommodatie - hoewel wij er wel eens een gezien hebben toen we bij White Wolf overnachtten.
In de natuur: kies dan voor het park. Het valt mee met de drukte als je er overnacht. Of kijk bijvoorbeeld naar cabins in campings in de buurt van het park.
In dit topic heb ik ook al wat mogelijkheden gegeven.

Marianne
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Yosemite overnachting

Bericht door Markstaal »

Wat betreft het zelf boeken sluit ik me compleet aan bij Marianne, het is ook nog eens veel makkelijker en hoort bij de voorpret!
Mijn eerste reis deed ik ook via reisbureau, was erg mooi maar achteraf gezien toch niet helemaal de juiste keuze. Plus zelf boeken heeft veel voordelen.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Yosemite overnachting

Bericht door IngridZw »

Voor Yosemity kun ook kijken in El Portal. Dat ligt dichtbij de ingang van het park. Wij zaten de vorige keer in Cedar Lodge. Prima hotel maar ook aan de prijs zoals alle hotels in en rondom Yosemity.
Een andere optie is Indian Flat Campground op een steenworp afstand van Cedar Lodge. Hier kun je een cabin huren voor een redelijke prijs.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
elles
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 aug 2014, 11:56

Re: Yosemite overnachting

Bericht door elles »

Grootste kans op beren is niet in Yosemite, maar in Sequoia. Misschien hebben wij erg veel geluk gehad, maar in 2,5 dag sequoia 12 beren gezien. In Yosemite alleen herten. Het is daar veel drukker.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Yosemite overnachting

Bericht door stegeman »

Nu baal ik dat we sequai over hebben geslagen. Bedankt voor de tip. Wie weet schuiven we nog wat (of in Yosemite achteraf gaan zitten en niet in de drukte)
Cedar lodge en die er dichtbij gaan we even kijken! Dankje
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Yosemite overnachting

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt natuurlijk ook naar Sequoia gaan in plaats van naar Yosemite.

Marianne
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Yosemite overnachting

Bericht door BonnyR »

https://www.airbnb.nl/s/Yosemite-Valley ... orni%C3%AB
Ik zie hier de meest mooie plekjes, als je dan toch de hoofdprijs moet betalen , zou ik zoiets midden in de natuur overwegen.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Yosemite overnachting

Bericht door stegeman »

O WoW die zijn ook gaaf. Heb inmiddels al the valley lodge geboekt. Er was plek.
Air bnb durfde ik (nog) niet aan. Misschien wel wat minder bang zijn en gewoon eens doen
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Yosemite overnachting

Bericht door Martin & Marianne »

Die huizen in Yosemite West zijn heel duur, maar grootste nadeel is dat je vaak en minimumverblijf hebt van meerdere nachten. Ik heb er een bekeken en daar moest je minimaal 4 nachten boeken. Lijkt mij wel erg mooi om eens voor een langere periode en met een groter gezelschap te doen.

Marianne
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Yosemite overnachting

Bericht door ingrid1955 »

Wij hebben via vrbo voor volgend jaar juni een huis geboekt in Foresta, 15 minuten van de vallei, 4 nachten. Doordat we met 6 zijn komt dat op 60 euro per nacht per persoon. Alleen, midden in de natuur, en daar we een kok in het gezelschap hebben eens 4 dagen geen restaurant. ook plezant. Hebben dit trouwens ook gedaan in Jackson, tussen dorp en vliegveld. Daar kon het voor 3 dagen, en na onze terugkeer uit Yellowstone voor 2 dagen ( eigenaar paste daarvoor even de bookingwebsite aan).

Jacques
peterretep
Amerikafan
Berichten: 295
Lid geworden op: 16 nov 2017, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Yosemite overnachting

Bericht door peterretep »

Wij zaten afgelopen augustus in de Yosemite View Lodge. Zwaar gedateerd maar wel vlak bij de ingang van het park. Vond dat een prettige uitvalsbasis qua locatie.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer