Camper huur en campgrounds rules

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3843
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Georgie »

Wij gaan morgen ter inspiratie naar de Camper Dag van Tenzing Travel. Best zin in! De camper waarin we geïnteresseerd zijn is er niet, maar wel andere modellen. Ben wel benieuwd hoe groot ze nou zijn in 't echt!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Sassya
Amerikakenner
Berichten: 828
Lid geworden op: 17 jan 2011, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Midden-Nederland

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Sassya »

Leuk! Wij waren ook van plan te gaan, maar mijn vader viert morgen zijn verjaardag. Hoe een ‘standaard’ RV eruit ziet weten we al, maar ze hebben idd verschillende varianten staan wat het interessanter maakt dan andere van dit soort dagen. Was erg nieuwschierig naar die kleinere varianten zoals de Juice . Hopelijk herhalen ze het nog een keer. Veel plezier morgen.
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3843
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Georgie »

Dank je wel! De Juice stond er inderdaad. Voor ons veel te klein maar zag er wel tof uit.
Het was erg leuk en nuttig. Ons zoontje van 1 vond het ook machtig mooi achter 't stuur haha. Wij vonden de truckcamper van Fraserway erg mooi. Niet dat we die zouden huren, ook te klein, maar die lijkt nog't meest op de Adventurer 4 van Fraserway die we willen huren. Direct een quota opgevraagd. Nu moeten we maar eens echt gaan plannen!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
obeliks
Amerikafan
Berichten: 163
Lid geworden op: 24 aug 2009, 18:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door obeliks »

Heeft iemand ervaring met Mighty (M22) campers?
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3843
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Georgie »

Bij hoeveel reisbureau's zouden jullie een offerte opvragen? Wij hebben net de eerste offerte van Tioga Tours binnen en ik heb Tenzing Travel ook aangeschreven. Zou ik Jan Doets en Travelhome ook nog raadplegen of zou dat teveel van het goede zijn? Zou er erg veel verschil in zitten qua prijs?
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Gebruikersavatar
catje1977
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 26 jan 2009, 11:31
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door catje1977 »

Georgie; wij hebben onze Road Bear campers bij tenzing geboekt, ze hebben de laagste prijs garantie
Ik heb gecheckt bij RB en dat klopt ook.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Trails »

Tioga Tours was voor ons toch meer dan € 200 goedkoper dan Tenzing.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jill1234 »

Bij ons wasTioga ook goedkoper, Tenzing juist de duurste van de aanbieders!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Marenko »

Ik kan me ook niet voorstellen dat RB gaat zeggen welke aanbieder de goedkoopste is. :wink:
Marlies
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 22 aug 2006, 15:35
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Marlies »

Bij ons kwam Jan Doets als goedkoopste uit de bus...
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door covri »

Is het niet zo dat je bij Jan Doets 50 euro extra betaalt als je bij hen geen tickets boekt?
Dát staat me niet aan.
Marlies
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 22 aug 2006, 15:35
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Marlies »

Dat klopt idd. Ik kan niet zien of dit bij Tioga Tours ook het geval was (zij hadden ticketprijzen opgenomen in onze offerte... ook al hadden we aangegeven deze liever zelf te regelen). Maar ook met die €50,- was er nog steeds een prijsverschil. Daarnaast vonden wij de wijze waarop we de extra verzekering konden regelen iets makkelijker / fijner en kregen bij telefonisch contact gerichter / beter antwoord op onze vragen rondom kinderstoeltjes etc. Ik weet overigens uit eigen ervaring dat dit laatste ook sterk afhankelijk is van de persoon die je aan de telefoon hebt.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door covri »

Bij Tioga betaal je niks extra als je de tickets zelf boekt. Fijn dat jullie goed geholpen zijn maar die ervaring hebben wij eigenlijk al jaren bij Tioga ook. Binnen een paar uur altijd antwoord op de mail. Maar prima toch. Als het scheelt in de prijs, is de keus niet moeilijk natuurlijk.
Enzo

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Enzo »

Ik ga volgend jaar in juni naar Texas voor 3 weken en ik heb mij laten verleiden om toch eens te kijken naar een eventuele RV huur.

- Is voor 2 personen, met koffers, een C19 voldoende? Of ga je toch liever voor de C25?
- Texas goed te doen met een RV? (Zag dat voor de Big Bend NP & Carlsbad(NM) je al meer opties hebt dan wanneer je een hotel zoekt in het park)
- Bestellen jullie de pannen en beddengoed er altijd bij? Of gaan jullie naar Walmart(?) en kopen jullie alles gewoon zelf?


Ben mezelf al beetje aan het inlezen op de eerste pagina, maar het is toch best veel info :)
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Marenko »

Wij zijn ook met zijn tweeen maar kiezen altijd voor de 28 ft. Dit omdat we in het naseizoen reizen en daardoor meer binnen zitten waarbij wat extra leefruimte en een normale bank wel fijn is. Texas zijn wij nog niet geweest dus daar kan ik je niets over vertellen. Wij huren zelf altijd bij Roadbear met vroegboekkorting. De inventaris kost dan 59 euro en daar kunnen wij de zeer uitgebreide inventaris van de RB camper niet zelf voor aanschaffen.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door michelly »

In Texas heb je genoeg keuze in campgrounds. Vooral in de State Parks zijn mooie plekjes om te kamperen.
Of een C19 groot genoeg is ligt aan wat je wilt. Hij is groot genoeg maar met een C25 heb je wat meer ruimte en comfort. Ik zou persoonlijk voor de C25 gaan. Dan kun je nog net terecht op de Chisos Mountain Campground in Big Bend. Volgens mij is ie officieel dan zelfs al een tikkeltje te lang maar wij hebben een paar jaar geleden dat ook gedaan en dat ging prima.
Wat betreft het wel of niet bij huren van de inventaris vind ik het wat moeilijker adviseren. Toen wij met z'n zessen een camper hadden hebben we niks gehuurd en alles gekocht. Bij een Dollarstore en de Walmart. Slaapzakken hadden we zelf meegenomen. Dat scheelde toen best veel omdat 6x alles bij huren best duur was. Bovendien lag er toch nog wat serviesgoed in de camper, dat hadden ze er niet uitgehaald. Als je met z'n tweetjes bent is dat minder duur natuurlijk.
Wij hebben in 2014 met een tent en in 2016 met een camper gekampeerd in Texas. Misschien heb je iets aan onze verslagen?
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Elendan »

Eerste keer hebben we een C19 gehuurd en dat vonden we geweldig en zeker groot genoeg. Maar nu we een keer een C30 hebben gehuurd... willen we toch niet meer zo'n kleinere. Nou is mijn mijn vrachtwagenchauffeur dus die krijgt dat ding echt overal geparkeerd en ingedraaid, maar ik kan mij voorstellen dat als je niet gewend bent met een camper te rijden je liever iets compacters rijdt. Die C19 past gewoon in een parkeervak bij de supermarkten (tot onze grote verbazing :thumbup: ).
Je slaapt boven de stoelen, maar bed is zeker lang en breed genoeg. Wij hadden voldoende kastruimte, alles past er in.
Waarom we nu toch weer voor de C30 gaan is de aparte douchecabine en het grote bed dat je niet steeds hoeft in te klappen als je op pad gaat. Maar zoals gezegd, als je kamperen gewend bent en toch maar met z'n tweeën dan kan je met een C19 goed uit de voeten. Ik zou naar het prijsverschil kijken, als het veel scheelt dan heb je weer geld over voor iets anders leuks tijdens de vakantie.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door covri »

Wij zijn ook met z'n 2en, maar kiezen de laatste jaren voor een 28 ft.
25 ft is groot genoeg maar om 5 weken alleen aan de dinette te kunnen zitten vinden we, net als Marenko, niks.
Inventaris huren we erbij. Anders moet je tm je beddengoed gaan kopen en dat is ons veel te veel gedoe.
Big Bend is een super mooi park om te kamperen met de rv.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jill1234 »

Iemand ervaring met natuurcampings aan zee tussen LA en SF? Kirk Creek lijkt me erg mooi maar ik zoek ook nog een camping zuidelijker, tussen Santa Barbara en Pismo. Ben benieuwd! We gaan trouwens met een 25ft camper in juli
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door BonnyR »

Georgie schreef:Bij hoeveel reisbureau's zouden jullie een offerte opvragen? Wij hebben net de eerste offerte van Tioga Tours binnen en ik heb Tenzing Travel ook aangeschreven. Zou ik Jan Doets en Travelhome ook nog raadplegen of zou dat teveel van het goede zijn? Zou er erg veel verschil in zitten qua prijs?
Wij hadden een exact dezelfde offerte gevraagd bij travelhome en tenzing. Travelhome kwam met dezelfde opties €300 goedkoper uit. hebben verder niet "onderhandeld "over de laagste prijs, maar besloten een gedeelte bij travelhome te boeken ( alleen de camper) en de rest zelf te regelen. In de offertes zitten vaak vluchten met overstap en een prijs van rond de 700 euro voor de vlucht. We gingen er van uit dat we die vlucht wel goedkoper konden regelen en dat is inderdaad gelukt en nog rechtstreeks ook.
We schrikken trouwens best van de prijzen in de zomervakantie. Ik ben altijd aan de schoolvakanties gebonden geweest, maar nu niet meer en moet zeggen dat scheelt kapitalen zeg...
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer