Ervaringen whale watching gevraagd; met goede camperplaats.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Ervaringen whale watching gevraagd; met goede camperplaats.

Bericht door jill1234 »

Volgend jaar juli gaan wij met de camper door West-USA reizen.
Iemand ervaring met whale watching in de buurt van Carmel/Monterey of Moss Landing?
Graag een plek waar je met de camper goed kan parkeren.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: whale watching

Bericht door SuperFieke »

De KOA camping in Moss landing is daar ideaal voor. Je zet je camper op de camping en dan wandel je van daaruit naar de haven.
Je moet wel geluk hebben met het weer. Dat hadden wij toen jammer genoeg niet, er was teveel wind. Wij hadden daar een whale watching trip geboekt, maar die werd geannuleerd omdat het water te woelig was.
We hebben er toen een rustdagje van gemaakt en wat op het strand gezeten, want zoveel meer kan je daar dan wel niet doen.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: whale watching

Bericht door jill1234 »

Dank voor de tip. Wij willen de tour in de ochtend doen en daarna door naar San Francisco. De dag ervoor komen we van Morro Bay/Pismo Beach. Ik ga eens googlen op die camping en tour.Als de tour geannuleerd wordt vanwege het weer krijg je dan je geld terug?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: whale watching

Bericht door SuperFieke »

Ja dat wel, wij hebben ons geld vlot terug gekregen. De kinderen, en wijzelf, waren natuurlijk ontgoocheld, maar niets aan te doen.
Wij reden de omgekeerde richting, we kwamen van San Francisco en reden de dag erna naar Morro Bay.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: whale watching

Bericht door jill1234 »

Ik heb de KOA camping bekeken maar ben daar niet erg van gecharmeerd. Ik zoek dus even verder of we goed kunnen parkeren zonder op die KOA te hoeven staan.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: whale watching

Bericht door bedeve »

jill1234 schreef:Ik heb de KOA camping bekeken maar ben daar niet erg van gecharmeerd. Ik zoek dus even verder of we goed kunnen parkeren zonder op die KOA te hoeven staan.
ik weet niet wanneer je de camping in Moss Landing bekeken hebt. (is het een KOA ?) Ik ben geen kamper of kampeerliefhebber.De Moss Landing camping ken ik door bezoeken aan forumgenoten. Maar dat is een prima plek tov de zee, ruim,schoon, rustig.
Ik zou er bijna ook kamp fan van worden.
Voor DE toeristische attractie van dit forum is het een top startpunt.
Jij vraagt je af of er in Moss Landing ook parkeerplek voor zo'n camper is; Ja .
Aan de overkant van de inham.
Ten noorden van het restaurant is een parkeerplaats waar je ook een camper kwijt kunt
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Tinuszke
Amerikafan
Berichten: 159
Lid geworden op: 23 jul 2013, 12:27
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: whale watching

Bericht door Tinuszke »

Wij hebben een whale watching tour gedaan vanuit Monterey. Daar zit een heel groot parkeerterrein bij.

https://goo.gl/maps/6LRYipCGGQz

http://www.montereybaywhalewatch.com/
Heel leuke enthousiaste gids en gelukkig verschillende bultruggen, zeeleeuwen en zeeotters gezien.
Bertus
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 25 feb 2012, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Wijk aan Zee

Re: whale watching

Bericht door Bertus »

Er is echt niks mis met de KOA Moslanding wij hebben er dit jaar in april gestaan en 2 jaar geleden ook je moet ook bij Phil aan de overkant van het water gaan eten niet goedkoop maar erg lekker
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Ervaringen whale watching gevraagd; met goede camperplaats.

Bericht door jill1234 »

Ok, helder. Ik vond de camping er nogal geasfalteerd uit zien maar voor een nachtje inderdaad wel prima denk ik, en handig ivm walvistour.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
MichelAngelo66
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 31 jul 2014, 19:22

Re: Ervaringen whale watching gevraagd; met goede camperplaats.

Bericht door MichelAngelo66 »

Wij hebben de Whale Watching tour bij Blue Ocean gedaan in Moss Landing. Boot niet te groot, niet te klein. Stabiel voor degene die wat sneller zeeziek kunnen worden. De vrouwelijke kapitein Kate is een enthousiaste natuurliefhebber. Van alles aan boord en bovenal.... we waren de haven nog niet uit en we kwamen al een groep van 6-7 walvissen tegen die samen met een berg zeeleeuwen zich een lekkere lunch hadden beloofd.

Was dus amper varen en we zaten er middenin. Top tour wat ons betreft.

Eten bij Phil's Fish Market aan de andere kant van de haven is druk, maar gezellig. Niet echt goedkoop, maar lekker. Een plaats voor de camper daar hebben we geen ervaring mee.
roy22100
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jul 2018, 10:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Ervaringen whale watching gevraagd; met goede camperplaats.

Bericht door roy22100 »

Sea godess whale watching in moss landing wat mij betreft een aanrader. Volgens mij ook mogelijk om je camper te parkeren. Direct uit de haven al de eerste walvissen gespot. Bijna de hele tour walvissen gezien ze kwamen zelfs tot 5 m van de boot. Tot slot ook nog een orka gezien.
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Ervaringen whale watching gevraagd; met goede camperplaats.

Bericht door Marenko »

Moss Landing is zo ongeveer mijn favoriete plek :mrgreen:
Ja de KOA op zich is niet bijzonder, maar inderdaad zo vanuit de haven mee Whalewatchen, je kunt naar het strand lopen. In de haven zwemmen zeeotters, zeeleeuwen en zeehonden. Vorig jaar lag er bij het begin van de haven een hele kolonie Zeeleeuwen. Die van dichtbij te benaderen is.
AfbeeldingMoss landing-144.jpg by Marenko, on Flickr
Afbeeldingzeeotters-391.jpg by Marenko, on Flickr
Aan de overkant kun je kajaks huren en kajakken tussen de zeeotters en zeehonden.
Bij Phills eatery kun je aan het strand heerlijke verse visgerechten eten. Wij hebben daar vijf dagen gestaan. Maar goed ik ben gek op sealife en vogels en die zitten daar heel veel
De Kolibries vliegen langs je camper. En met geluk kun je vanaf het strand walvissen en dolfijnen voorbij zien zwemmen.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Ervaringen whale watching gevraagd; met goede camperplaats.

Bericht door jill1234 »

leuk! Gaat helemaal goed komen. Ik zal eens mailen met de camping in Moss Landing met de vraag of ik na uitchecken de camper nog een paar uur ergens kan stallen. We gaan namelijk de dag van uitchecken op walvisexcursie. Op de dag van inchecken gaat dat denk ik niet; komen dan van Morro Bay.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Ervaringen whale watching gevraagd; met goede camperplaats.

Bericht door Marenko »

Er ligt naast de camping bij de haven een hele grote betaalde parkeerplaats waar je de camper kunt zetten. Ik vermoed dat de Koa je daarheen verwijst. Als je er in het weekend bent zou ik wel reserveren. Vorig jaar oktober stond de camping het hele weekend vol
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Ervaringen whale watching gevraagd; met goede camperplaats.

Bericht door jill1234 »

Sanctuary Cruises in Moss Landing biedt tours aan van 2 uur en van 3-4 uur. Zou 2 uur genoeg zijn? Het prijsverschil is nihil maar de 2 uur tour vertrekt om 8 uur in de ochtend waardoor we die dag ook nog wat van SF kunnen zien. De tour van 3-4 uur vertrekt om half 10 ;voor we dan in SF zijn is het al einde middag.

Blue Ocean biedt ook tours aan maar volgens mij vertrekt er daar niet eentje al om 8 uur.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Ervaringen whale watching gevraagd; met goede camperplaats.

Bericht door Marenko »

Normaal gesproken zou je met twee uur al veel kunnen zien. De whales liggen vaak al vlak voor de haven. Maar goed het blijft wildlife en is niet te sturen
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Ervaringen whale watching gevraagd; met goede camperplaats.

Bericht door jill1234 »

Dat is natuurlijk zo, denk dat we het er maar op wagen. Dan kunnen we nog voor half 11 richting SF rijden, inchecken op campground en dan moeten we toch rond 14 uur in de stad kunnen zijn. Geeft dan weer ruimte, omdat we anders maar 1 dag in SF hebben, nu anderhalve.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Ervaringen whale watching gevraagd; met goede camperplaats.

Bericht door jojostravelusa »

Wij zijn met Moss Landing met een lange tour geweest met Sanctuary Cruises en die was elke dollar waard. Kleine boot, prettig crew die het je echt naar de zin wil maken. Geweldige "ontmoetingen" met walvissen. Een moeder met kalf zwom vlak naast de boot. We konden ze bijna aanraken, zo dichtbij. Als we weer in de omgeving zijn, gaan we zeker weer met hun. Zie ons reisverslag dag 3: https://jojostravelusa2014.blogspot.com ... ge_19.html
De camper hebben we op het parkeerterrein langs het water geparkeerd. Was in 2014 $ 5,- voor een hele dag.
Giancarlo werkt er overigens niet meer hebben we gehoord.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Ervaringen whale watching gevraagd; met goede camperplaats.

Bericht door jill1234 »

Geweldig om te lezen!! Dank voor het delen!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
WpuntNL
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 07 dec 2012, 22:14
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Ervaringen whale watching gevraagd; met goede camperplaats.

Bericht door WpuntNL »

Wij zijn vorig jaar ook in Moss Landing geweest met een whale watching tour. Wij zijn toen met Sea Godess geweest. Super ervaring.
Wij hadden de tour van 09:30 - 11:30. Echt een super ervaring. Veel gezien en echt heel dichtbij de haven allemaal.

Moss Landing is wat ons betreft een echte aanrader voor whale watching.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer