Reis Jo Usalover : Route Camperreis Noordwesten 2019

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Gebruikersavatar
Jo usalover
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 09 aug 2010, 14:37
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Gelderland

Reis Jo Usalover : Route Camperreis Noordwesten 2019

Bericht door Jo usalover »

Hallo,
Graag zou ik wat tips en adviezen ontvangen over onze route in t Noordwesten volgend jaar. ( sept)
We starten in Seattle en willen eindigen in San Francisco. Het was een beetje lastig om een route te plannen omdat het nogal kris kras door Washington & Oregon is. De reden hiervoor is dat ik graag een stuk op de 101 wil rijden omdat mijn zus deze heeft gefietst in 2015 ( van Vancouver naar de Mexicaanse grens ; 3200 km ; 7 weken) en ze helaas vorig jaar overleden is. Ze heeft daar een mooi weblog over bijgehouden en ik wil daarom graag enkele plaatsen bezoeken waar ze geweest is, of wellicht campings ze gestaan heeft. Maar aan de andere kant willen we ook het „binnenland“ zien.
We landden op donderdag in Seattle en halen op zaterdag de camper op. Eerste 2 nachten hotel in Seattle dus. Olympic Park is een must begrijpen we, evenals Mount Rainer. Wij vinden wandelen wel leuk, maar dan de korte versies. ;-) Ik heb al veel gehad aan de verslagen van Martin en Marianne, Marenko en topic van Georgie. We vinden t leuk om een nachtje in Reno te staan om een avondje te gokken, en daarna chillen in Lake Tahoe area. Ik las dat M & M van Mt Rainer / St Helens naar t zuiden naar Columbia River George waren gereden, is dat met een camper te doen deze weg? De weg staat nl amper aangegeven op verschillende kaarten, de NFD Rd 30 volgens mij ? ( ik kan em zien via de app Allstay). We willen zo weinig mogelijk lange rijdagen, en als t kan af en toe 2 nachten op 1 plek, of in de buurt als t een superleuke camping of prachtige natuur in omgeving is. Verder is outlet Woodburn onder Portland een must. Ik hoor graag van jullie of er wellicht stukken tussen zitten die te lang zijn, of beter op andere plek een extra nacht te plannen.
We zijn van plan zo min mogelijk campings te boeken, behalve t eerste weekend ( Labor Day) en hotels in Seattle en SF natuurlijk.
Dit is de route zoals ik em nu heb :
Dag 1. AMS- Seattle
Dag 2. Seattle
Dag 3. Seattle ( camper ophalen) – Port Angeles
Dag 4. Port Angeles – Lake Quinault
Dag 5. Lake Quinault – Mt Rainer
Dag 6. Mt Rainer area
Dag 7. Mr Rainer – Columbia River George
Dag 8. CRG – Portland
Dag 9. Portland
Dag 10. Portland – Cannon Beach
Dag 11. Cannon Beach – Reedsport
Dag 12. Reedsport – Bend
Dag 13. Bend area
Dag 14. Bend – Crater Lake
Dag 15. Crater Lake - Klamath Falls
Dag 16. Klamath Falls – Lassen Volcano NP
Dag 17. LVNP – Reno
Dag 18. Reno – Lake Tahoe
Dag 19. Lake Tahoe
Dag 20. LT – SF
Dag 21. SF – camper inleveren
Dag 22. SF
Dag 23. SF
Dag 24. SF – AMS
1991 au-pair Chicago ( 16 States)
2000 TX, CA,NV, Chicago
2004 FL
2006 CO,UT,NV,AZ
2008 NY
2009 Canada
2010 Chicago
2011 NY
2012 CO,WY,MT,ID,UT
2015 CO,UT,AZ,NV
2017 CA,NV,AZ, Hawaii
2019 WA,OR,NV,CA
2022 CO, UT, AZ, NV, CA
2023 NY
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3843
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Jo Usalover : Route Camperreis Noordwesten 2019

Bericht door Georgie »

Wat een bijzondere en dubbele reis zullen jullie maken. Ik hoop dat het jullie een gevoel geeft dat je zus er toch een beetje bij is. Mooi om het om deze manier terug te halen en zelf toch ook nieuwe herinneringen te maken.

Leuk dat je wat aan mijn topic hebt gehad! In het roadbook staan ook veel suggesties voor campings. Weet niet of je dat al gezien had, maar wie weet heb je daar ook wat aan.

Je route klinkt wel redelijk haalbaar denk ik, maar vind het lastig zo te beoordelen zonder te weten om hoeveel miles/km/uur het gaat per keer. Heb je dat voor jezelf al uitgeschreven? Dat hielp bij mij heel erg. En wat ik ook hoor is dat het met een camper écht nog een tikkie langzamer gaat.

Cannon Beach zal zeker een mooie plek zijn om de kust te zien.

Reedsport zegt me qua plaatsje zo niets, maar wellicht is dat één van de plekken waar jullie graag heen willen vanwege je zus. Op weg van Reedsport naar Bend kom je over Eugene, dat schijnt een leuke universiteitsstad te zijn.

Op de route van Lake Tahoe - San Francisco kan je nog een tussenstop maken (voor een lunch bijv) in Old Town Sacramento. Dat vond ik leuk om te zien. Je kunt die dag ook ipv via Berkeley nog een stukje Napa & Sonoma mee pakken en de laatste avond in Petaluma op de KOA slapen. Die route lijkt me mooier dan door Berkeley/Oakland, bovendien rijdt je dan op het laatst over de Golden Gate de stad binnen ipv over de Bay Bridge.

Happy planning!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Jo Usalover : Route Camperreis Noordwesten 2019

Bericht door tomhster »

Vergeet de Painted Hills niet, of doe je die vanuit Bend? Erg mooi! Cannon beach is een prima keuze voor een bezoek en overnachting.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Jo Usalover : Route Camperreis Noordwesten 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt maar één dag voor Olympic NP. Dat is niet heel ruim. Wat wil je daar gaan doen?
Ik zou de nacht Klamath Falls laten vallen en twee nachten voor Lassen uittrekken.
De weg die wij namen vanaf Mt Rainier was behoorlijk smal. Ik zou niet durven zeggen of die met een camper te doen is.

Marianne
Gebruikersavatar
Jo usalover
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 09 aug 2010, 14:37
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Gelderland

Re: Reis Jo Usalover : Route Camperreis Noordwesten 2019

Bericht door Jo usalover »

Dank jullie wel voor de reacties en tips!
@Georgie; mooie en lieve woorden, dank je wel ! En die tips van Old Sacramento en via Napa/ Sonoma gaan we zeker doen. Van KOA camping is t dan nog 1,5-2 uur naar Road Bear denken we.
Ja, met camper rijd je idd wat langzamer dus moeten we er wel wat tijd bij optellen. Reedsport hoeft niet perse de overnachtingsplaats te worden, maar ik had t in route opgenomen om vanaf dat punt richting Eugene/Bend te rijden. En we pakken dan nog Dunes Nat Recreation Area mee.
Ik had al wel wat afstanden bekeken maar ga ze allemaal nog uitschrijven, heb ondertussen je Roadbook ook bekeken, wow!
Voorheen maakte ik altijd een overzicht in excel met de route en afstanden, maar misschien ga ik dit keer wel een roadbook maken want die van jou ziet er wel heel top uit.
Hoe gaan jullie het in Portland doen? Camping buiten de stad en dan naar Park & Ride rijden om de stad in te gaan ?

@tomshter: Painted Hills lijkt me super, maar dan zouden we vanuit Bend 2 uur heen en 2 uur terug moeten rijden ( en dan nog tijd nemen om daar te wandelen naar de Hills neem ik aan? ) , want de route is eigenlijk. aar t zuiden. We zitten er ook over te denken om naar Smith Rock State Park te rijden, dat is eigenlijk de verkeerde richting , maar is maar half uur, is dat de moeite waard ?

@marianne, ja Olympic is idd best krap, dus we twijfelen nog of we het rondje eromheen wel moeten doen. We zijn geen echte wandelaars dus alleen viewpoints en evt korte wandeling. Is dat te doen ?
1991 au-pair Chicago ( 16 States)
2000 TX, CA,NV, Chicago
2004 FL
2006 CO,UT,NV,AZ
2008 NY
2009 Canada
2010 Chicago
2011 NY
2012 CO,WY,MT,ID,UT
2015 CO,UT,AZ,NV
2017 CA,NV,AZ, Hawaii
2019 WA,OR,NV,CA
2022 CO, UT, AZ, NV, CA
2023 NY
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Jo Usalover : Route Camperreis Noordwesten 2019

Bericht door tomhster »

Painted hills vond ik echt erg mooi. Smith rock is een leuke stop, maar daar zou ik, in tegenstelling tot Painted Hills, niet heel ver voor omrijden. Ik zou overwegen om toch iets in de route aan te passen om hier heen te kunnen. Van Mount Rainier naar Cannon beach en dan Portland/CRG-Painted Hills-Bend-Crater Lake lijkt mij bijvoorbeeld een goede optie.
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Reis Jo Usalover : Route Camperreis Noordwesten 2019

Bericht door Marenko »

Ik haak even aan. Wij gaan volgend jaar september hetzelfde doen haha.
Maar wij hebben iets meer dagen en ik wil Vancouver island er nog tussen proppen. :mrgreen:
en aan het einde wil ik zeker een paar dagen in Moss Landing staan, nog even heerlijk wat sealife fotograferen.
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Reis Jo Usalover : Route Camperreis Noordwesten 2019

Bericht door Marenko »

Oh en een leuke camping voordat je de camper weer inlevert is Anthony Chabot regional park. Dicht bij de inlever locatie van RB en midden in de natuur, met full hook-up plaatsen.
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Reis Jo Usalover : Route Camperreis Noordwesten 2019

Bericht door Marenko »

Sorry, maar ik reageer eerst en ga dan weer lezen :mrgreen:
Camper ophalen en port Angeles is best nog wel een afstand qua tijd. Waarschijnlijk wil je al een paar keer stoppen, en de weg is enorm kronkelig op veel stukken, je zult dus niet echt door kunnen rijden. Je hebt ons verslag al gelezen zeg je, maar wij stonden op Potlatch campground. Niet heel bijzonder maar met uitzicht op het water, en zeehonden ;) Plek 8 of 6 is daarbij aan te bevelen. In de weekenden is het ook daar in die omgeving erg druk, reserveren is dan aan te bevelen wanneer je ergens zeker wilt staan.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Jo Usalover : Route Camperreis Noordwesten 2019

Bericht door Old Faithful »

Jo usalover schreef: @tomshter: Painted Hills lijkt me super, maar dan zouden we vanuit Bend 2 uur heen en 2 uur terug moeten rijden ( en dan nog tijd nemen om daar te wandelen naar de Hills neem ik aan? ) , want de route is eigenlijk. aar t zuiden.
Hoewel ik fan ben van de Painted Hills, kan ik me voorstellen dat iemand vanwege tijdgebrek afziet van een bezoek. Mocht je wel beslissen de Painted Hills met een bezoek te vereren, wil ik pleiten voor een overnachting (wel van tevoren inkopen doen). Van de Painted Hills naar Crater Lake moet in een halve dag te doen zijn, ook met een camper. En de volgende dag zou je ook nog gedeeltelijk aan Crater Lake kunnen besteden.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Jo Usalover : Route Camperreis Noordwesten 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Ik geloof niet dat ik zou omrijden voor de Painted Hills; wij waren daar toch wel snel uitgekeken.
Als je er naar toe zou gaan dan is ene overnachting daar wel aan te raden. Wij zaten in Mitchell, geen idee of er campings in de buurt zijn. Je kunt prima in 1 dag van de Painted Hills naar Crater Lake rijden; wij deden onderweg ook nog Smith Rock SP aan. Ook iets trouwens waar ik niet voor zou omrijden. Zie voor beide ons 2015-verslag.

Marianne
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Jo Usalover : Route Camperreis Noordwesten 2019

Bericht door tomhster »

Als topicstarter de route iets logischer indeelt hoeft er dus niet veel voor omgereden te worden. Dan kun je het gewoon meepakken op de route van Columbia river gorge naar Bend.
LeoenHanneke
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 mei 2017, 15:33
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Jo Usalover : Route Camperreis Noordwesten 2019

Bericht door LeoenHanneke »

Wij hebben vorig jaar bijna dezelfde route gereden. Ook hebben wij de weg gereden, met camper, van Mount Rainier naar Colombia River Gorge. De weg is idd erg bochtig en alleen maar bomen, weinig uitzicht. De pech was ook nog dat het de hele dag regende. Het is wel te doen met de camper al hadden wij niet zo'n grote, 25ft .Zorgen dat de tank vol zit want onderweg kom je geen benzinepomp tegen. Onderweg zijn wij afgeslagen en hebben wij via de oostkant Mount St. Helens bezocht. Achteraf vonden wij het te gevaarlijk met de camper en hadden we er eigenlijk spijt van. De weg er naar toe is slecht en richting de vulkaan erg hoog met haarspeldbochten. Terug naar beneden zijn wij midden op de weg gaan rijden om niet te dicht langs de afgrond te rijden. Gelukkig was het niet druk en hadden we daar de ruimte voor. Aan de oostkant is er ook geen visitorcenter. Al met al hadden we er alles bij elkaar een dag over gedaan om bij de Colombia River te komen. Wij waren er in september met de bosbranden dus de KOA camping was gesloten. Wij hebben toen gelukkig nog een plekje kunnen vinden op een camping aan de noordkant van de rivier.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Jo Usalover : Route Camperreis Noordwesten 2019

Bericht door Almere vak V »

Jo usalover schreef:
@tomshter: Painted Hills lijkt me super, maar dan zouden we vanuit Bend 2 uur heen en 2 uur terug moeten rijden ( en dan nog tijd nemen om daar te wandelen naar de Hills neem ik aan? )
Heel extreem gezegd, je hoeft je auto niet eens uit om het te zien. Maar je kunt er prima een wandelingetje maken als je dat nodig zou vinden...
Gebruikersavatar
Jo usalover
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 09 aug 2010, 14:37
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Gelderland

Re: Reis Jo Usalover : Route Camperreis Noordwesten 2019

Bericht door Jo usalover »

Had ik net een heel stuk geschreven, is ie niet geplaatst, waarschijnlijk foutje in de tekst met smiley ofzo en toen zonder gekeken te hebben of de reactie geplaatst was internet weggeklikt. Handig ! Opnieuw dus.
Daar was ik weer, dank jullie wel voor de reacties. Heel blij met de meedenkers !
@Marenko ; bedankt voor de camping tip in SF, dit gaan we zeker overwegen omdat het zo lekker dichtbij RB is en we evengoed via Sonoma, Napa en Golden Gate SF in kunnen rijden.
@leoenhanneke ; bedankt voor het delen van jullie Gifford Pinchot Nat forest ervaring, Mt Helens stond niet hoog op ons lijstje, maar we weten nu dat mochten we alsnog door Gifford forest gaan rijden dat Mt St Helens een no go is vanaf de oostkant.

We hebben besloten om Olympic Nat Park uit de route te halen. Dit gaat idd te gehaast worden en dat vinden we niet leuk en is ook zonde.
We nemen liever extra tijd voor de 101 ; Cannon beach schijnt erg leuk te zijn, evenals de plaatsen Manzanita, Newport, en een kleine outletmall in Lincoln City !
Nav de tip van tomhster willen we de route een beetje aanpassen. Van Mt Rainer via Astoria ( groene stipjes naast de 30) naar Cannon Beach. Lekker rustig met extra overnachting afzakken op de 101. We willen graag rustig aan doen rondom Mt Hood en daarom overnachten in bijvoorbeeld Hood River en Government Camp. Van Mt Hood kunnen we dan naar Painted Hills via de 26. En daar overnachten en volgende dag naar Bend. Van Bend naar Crater Lake via Cascades Highway vanwege de Sisters en Mount Bachelor. Van Crater Lake naar Lassen Volcano via Mt Shasta, je schijnt een prachtige foto te kunnen maken van de Mt Shasta met voor je de highway 97 , ala Monument Valley. Willen we zeker proberen of dat lukt.
Route is natuurlijk „vrijblijvend“ omdat we niet zoveel vastleggen, alleen de campings die in Labor Day weekend vallen, camping SF laatste nacht en evt Lake Tahoe.
Painted Hills is nog wel een onzekerheid, wel of niet ? Wellicht mooiere plekken of route te nemen die meer de moeite waard zijn dan PH, of evt ergens een extra nacht ?
@martinenmarianne : heb jullie verslag gelezen, jullie hebben de Cascades highway dus niet afgemaakt..tja., wat te doen, .wij zouden kunnen kijken of de rest van de weg wél interessant is ? ;-)

Hieronder aangepaste planning :

Dag 1. AMS- Seattle
Dag 2. Seattle
Dag 3. Seattle ( camper ophalen) – Mt Rainier
Dag 4. Mount Rainier area
Dag 5. Mt Rainer/ Packwood – Cannon Beach ( via Astoria )
Dag 6. Cannon Beach – Newport
Dag 7. Newport - Reedsport
Dag 8. Reedsport - Portland ( via Woodburn outlet)
Dag 9. Portland
Dag 10. Portland - Hood River ( via Multnomah Falls)
Dag 11. Hood River - Government Camp ( Mount Hood )
Dag 12. Government Camp ( Mount Hood ) - Painted Hills
Dag 13. Painted Hills area - Bend
Dag 14. Bend - ( via Cascade Lakes Highway ) - Crater Lake
Dag 15. Crater Lake - Lassen Volcano NP ( via Mount Shasta )
Dag 16. Lassen Volcano NP
Dag 17. LVNP – Reno
Dag 18. Reno – Lake Tahoe
Dag 19. Lake Tahoe
Dag 20. LT – SF ( Via Old Sacramento, Napa, Sonoma )
Dag 21. SF – camper inleveren
Dag 22. SF
Dag 23. SF
Dag 24. SF – AMS
1991 au-pair Chicago ( 16 States)
2000 TX, CA,NV, Chicago
2004 FL
2006 CO,UT,NV,AZ
2008 NY
2009 Canada
2010 Chicago
2011 NY
2012 CO,WY,MT,ID,UT
2015 CO,UT,AZ,NV
2017 CA,NV,AZ, Hawaii
2019 WA,OR,NV,CA
2022 CO, UT, AZ, NV, CA
2023 NY
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Reis Jo Usalover : Route Camperreis Noordwesten 2019

Bericht door Marenko »

Ik weet niet meer precies wanneer jullie gaan. Maar bij Reedsport heb je een wildviewing area. Wij hebben hier veel Elks en twee bald eagles gezien. Vanaf daar tot aan Lake tahoe hebben wij in 2014 gedaan. Misschien heb je nog iets aan ons verslag van dat jaar.
Langs de kust was het zeker in de weekenden erg druk en stonden we regelmatig voor een volle camping. De campings die wel plek hadden waren vaak campings waar we liever niet stonden.
Gebruikersavatar
Jo usalover
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 09 aug 2010, 14:37
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Gelderland

Re: Reis Jo Usalover : Route Camperreis Noordwesten 2019

Bericht door Jo usalover »

We gaan van 29-8 t/m 21-9, dus wellicht wel wat wild te zien ? We zaten in 2012 in RMNP in dezelfde periode en burlende herten liepen over de camping, facinerend !
Okay, bedankt voor de tip, ik was wel van plan om wat favo campings van tevoren op te schrijven, maar misschien ook reserveren. Alhoewel, wij rijden de 101 doordeweeks. ( ma t/m woe ) .

Oei, die had ik nog niet gelezen, dat ga ik vanavond zeker doen ! Jullie campertips moet ik ook allemaal nog doornemen.
1991 au-pair Chicago ( 16 States)
2000 TX, CA,NV, Chicago
2004 FL
2006 CO,UT,NV,AZ
2008 NY
2009 Canada
2010 Chicago
2011 NY
2012 CO,WY,MT,ID,UT
2015 CO,UT,AZ,NV
2017 CA,NV,AZ, Hawaii
2019 WA,OR,NV,CA
2022 CO, UT, AZ, NV, CA
2023 NY
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Reis Jo Usalover : Route Camperreis Noordwesten 2019

Bericht door Marenko »

Wij waren toen in oktober, maar verwacht dat ze er in september ook wel zijn. Ik heb wel begrepen dat het in RMNP anders is als op andere plekken. Wij dachten dit jaar in Yellowstone dezelfde taferelen te zien als in RMNP maar dat viel zwaar tegen :wink:
We gaan elkaar niet ontmoeten zie ik. Jullie laatste gedeelte gaan wij niet doen, en wij vertrekken iets later (5 sep) Waarschijnlijk blijven wij de kust volgen. En het gedeelte ervoor weten we nog niet. :wink:
Gebruikersavatar
Jo usalover
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 09 aug 2010, 14:37
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Gelderland

Re: Reis Jo Usalover : Route Camperreis Noordwesten 2019

Bericht door Jo usalover »

Hallo allemaal,

Na de boeking van vlucht en camper hebben we even niks maar gedaan vwb de planning en route, maar sinds een paar maanden nu druk campings aan het reserveren, route uitstippelen, bezienswaardigheden noteren etc.
Een paar twijfels hebben we nog wel en die wilde ik graag even voorleggen :

- Portland camping ; na veel onderzoek zal het hoogstwaarschijnlijk Fairview RV Park worden ;
OV Vervoer is erg makkelijk en redelijk snel ( bus en metro), dat was voor ons belangrijk want we willen een fietstour doen in Portland en voor het vervolg van onze trip zitten we dan al fijn aan de goede kant van Portland. Maar 1 x traffic jam op de aanrijdag waarschijnlijk. Bij Jantzen Beach RV zouden we waarschijnlijk 2 x in dikke files staan.
- Zoals gezegd; fietstocht in Portland. Met Pedal Bike Tours, en we willen graag de Donut Tour doen, die begint om 9:00 uur s morgens al. Iemand ervaring met Pedal Bike Tours ?
Lees goede referenties op Tripadvisor.
- In de Mount Hood area een plekje aan de rivier op Notthingham Campground kunnen reserveren. De Mount Hood area lijkt ons zo mooi dat we daar graag een extra nacht willen doorbrengen, door naar Timberline Lodge te gaan, evt iets actiefs in de vorm van kabelbaan, mountainbike de berg af etc. Alpine Campground leek ons dan wel wat, dat is fcfs maar dat moet wel lukken als we van Nottingham rechtstreeks naar Alpine rijden en eerst een plekje bemachtigen en daarna ons ding gaan doen. Logische planning ?
- Van Mount Hood naar Painted Hills, om niet ook nog es helemaal het stuk van Painted Hills naar Bend te rijden dacht ik aan Ochoco Lake County Park, mooi aan het meer, en dan de volgende dag richting Bend, in Bend zelf geen aantrekkelijke campings gevonden dus gekeken naar Tumalo State Park, het zag er mooi uit. Logische planning ?
- Van Bend naar Crater Lake zouden we via Cascade Lakes Scenic Byway willen doen, is dat aanrader ? Heb al wel iets bekeken via Google en zag er mooi uit, maar heb ook ergens gelezen dat het vooral veel bomen zijn.. en nog es bomen. En het is natuurlijk wel een heel stuk om. Graag jullie advies hierover.
- Crater Lake, we willen daar graag 2 nachten overnachten omdat het ons daar erg mooi lijkt en we evt de rimdrive willen doen, en meer kans op mooi helder weer. Ik lees dat er best wel redelijk vaak geadviseerd wordt dat 1 nacht in Crater Lake wel genoeg is. ?
- Dan op weg naar Lassen Volcano Nat Park..via de 97 met zicht op de Mount Shasta. Welke campground in Lassen Volcano ? Mazanita of Summit Lake North ? Op Summit Lake waarschijnlijk stuk kouder s nachts, maar op de aanrijdag kunnen we dan al een gedeelte van het park doen. Als we in Mazanita zouden overnachten dan moeten we of terug , of het park de volgende dag bezoeken als we doorrijden naar Lake Tahoe. ?
- Van Lake Tahoe naar SF ; ik kreeg de tip van Georgie om via Sacramento Old Town te gaan , Napa wine county en Golden Gate Bridge ( wel van tevoren kenteken registeren voor de tol).
We wilden graag deze vakantie ook naar een baseballgame, mijn vriendin heeft dat nog niet eerder meegemaakt. De enige mogelijkheid tijdens deze trip is Oakland Athletics, ( Seattle Mariners en SF Giants spelen uit op de dagen dat we in die steden zijn) we hebben gekozen om dat op 17 sept te doen s avonds, onze aankomdag in SF en daarom gaan we ook kiezen voor Almeda County Fairground in Pleasanton, deze is redelijk dichtbij Roadbear om te de volgende dag terug te brengen en dichtbij het stadion van de Athletics. Dit wordt een lange reisdag, en we moeten daarom ook vroeg vertrekken uit Lake Tahoe om de wedstrijd s’avonds van 19:00 uur te halen. We zouden veel km’s uitsparen als we via Stockton zouden rijden, maar ja, is dat leuk ?


Hoor graag evt adviezen, ideeen, tips van jullie.

Zie hieronder ons "schema" .
USA 2019.pdf
(348.43 KiB) 59 keer gedownload
1991 au-pair Chicago ( 16 States)
2000 TX, CA,NV, Chicago
2004 FL
2006 CO,UT,NV,AZ
2008 NY
2009 Canada
2010 Chicago
2011 NY
2012 CO,WY,MT,ID,UT
2015 CO,UT,AZ,NV
2017 CA,NV,AZ, Hawaii
2019 WA,OR,NV,CA
2022 CO, UT, AZ, NV, CA
2023 NY
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Jo Usalover : Route Camperreis Noordwesten 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Voor mij zou 1 nacht Crater Lake voldoende zijn, zeker als je vanuit Bend komt. Dan heb je voldoende tijd voor de rim drive, zelfs als je nog een scenic byway neemt. Ik weet niet meer welke weg wij daar hebben genomen maar dat was inderdaad veel bos.

Vanaf Lake Tahoe is de ca49 ook een aanrader. Dat is de oude goudzoekersroute. Zie daarvoor ons 2006-verslag.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer