Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

Voor dat antwoord ben je afhankelijk van een groot aantal factoren:

- hoe lang sta je bij immigratie, of heb je die bij een eerste tussenstop al gehad
- hoe snel heb je je koffer
- hoe snel ben je door de douane
- waar bevindt de Car Rental zich
- moet je er met een shuttle naar toe
- hoe druk is het bij de car rental
- heb je skip the counter, Hertz Gold of iets van die strekking

Dat zijn zo maar even 7 variabelen die ik in 30 seconden kan oplepelen. Nou huur ik zelden een auto in Amerika. Heb voor mn werk de luxe dat ik altijd keurig wordt opgehaald. Met Global entry ben ik ook niet meer afhankelijk van immigratie. Reis voor mn werk (bijna) altijd met handbagage en als het niet te druk is bij de douane sta ik bijna op elk vliegveld in de US met tien minuten buiten.

Ik denk als je heel veel geluk hebt dat je met 30 minuten in je auto kunt zitten. En als je pech hebt er 3 uur over kunt doen. Die keren dat ik prive vlieg en een auto huur denk ik dat ik gemiddeld een uur kwijt ben geweest. Het zal wel is sneller zijn gegaan. Maar ook wel is langzamer. Ook ik ken de horrorverhalen die er links en rechts worden verteld. Maar dat is ons mensen nu eenmaal eigen. Als alles goed gaat zijn we niet zo genegen dat te melden.
Gebruikersavatar
KevinAmerican
Amerikafan
Berichten: 220
Lid geworden op: 04 mei 2012, 23:26
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Lienden

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door KevinAmerican »

Heb 1.5 uur gerekend. Begrijp dat je bij Avis een auto toegewezen krijgt en bij compact geen select en go kan kiezen? Welke auto naast de Focus kunnen we verwachten op SFO, compact class.
Afbeelding

USA 2012 - 21/06 - 15/08 IL-IN-WI
USA 2017 - 02/08 - 13/08 NV-AZ
USA 2019 - 24/07 - 14/08 TX-CA-NV-UT
Ed-USA
Amerikafan
Berichten: 134
Lid geworden op: 10 jul 2017, 09:30
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Ed-USA »

Anderhalf uur is prima. Afgelopen zomer landen wij, na een eerdere tussenstop in Detroit, op SFO en hadden binnen het half uur onze bagage, Wij hoefden niet meer door de douane, maar als je een rechstreekse vlucht op SFO hebt, moet je daar ook al snel een half uur voor rekenen (dit is uiteraard sterk afhankelijk van de drukte). Op SFO rijdt, zeer frequent, een metro langs alle terminals die je in 5-10 minuten naar het autoverhuurcentrum brengt.

Voor wat betreft de auto die je kan verwachten, ik heb laatst ook een soortgelijke vraag gesteld in dit topic: viewtopic.php?f=30&t=71351&p=1171050#p1171050. Forumlid AJS kwam toen in dit topic met een mooi overzichtje van Herz-auto's, maar Avis zal daar niet veel van afwijken.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Almere vak V schreef:Ik denk als je heel veel geluk hebt dat je met 30 minuten in je auto kunt zitten.
Het kan...

Vorig jaar kwamen mijn vader en ik aan op LAX en moesten daar dus door immigrations. Exact 30 min na de landing (!) zaten we in de bus naar Alamo. :mrgreen:

Hoe we dat deden? Mijn vader liep niet zo best en dus stond er iemand klaar met een karretje bij de gate. Overal kregen we voorrang en ook de koffers kwamen al van de band rollen. Zelfs de rollator stond al klaar bij buggy's en trolleys. Heerlijk hoe gestroomlijnd dat gaat in Amerika! :thumbup:

Zo stonden we dus in no-time buiten en kwamen we ruim een uur te vroeg aan bij Alamo. Huurauto konden we direct naartoe lopen. :P

Maar goed, dit was natuurlijk een uitzondering maar het kan dus wel. :wink:

Voor mijn komende trip heb ik 2 uur na aankomst gereserveerd. Mag van mij ook wel zo lang duren aangezien ik 'm dan ook op een beter tijdstip kan inleveren ivm terugvlucht.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

Beetje vreemde discussie is dit aan het worden, alsof de verhuurder problemen maakt als je een uur voor of na de afgesproken tijd je auto op komt halen. Je bent echt niet de eerste die een keer vertraging heeft of een keer heel snel bij de verhuurder is. De tijd van je huur begint te lopen op het moment dat je de garage uit gaat. Ben je een uur 'te vroeg' bij het ophalen dan moet je bij terugbrengen er wel op letten dat je niet een nieuwe verhuurdag krijgt als je de auto terugbrengt (de verhuur tarieven zijn per 24u)
Anderhalf uur is een prima tijd om aan te houden, punt.
Carlo1975
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 26 sep 2015, 07:04
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Carlo1975 »

Ik ben op de verschillende sites van Avis aan het kijken voor een Grand Cherokee. Nu kom ik uit op Avis.es de huur loopt van 7-8 tot 25-8. Pickup in Vancouver.

Nu geeft deze Spaanse site 2 prijzen aan: 1072 als ik nu direct betaal, 618 als ik aan het loket betaal. Dat lijkt mij niet helemaal logisch toch? Is iemand hier bekend mee, en kan ik deze reservering ook weer annuleren?
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Njit »

Ik ben wat autohuur aan het vergelijken. Nu viel me op dat Sunnycars enkel in California een gratis additional driver aanbied.
Bij Alamo zelf staat het volgende op https://www.alamo.com/en_US/car-rental- ... river.html:

'Exception states that allow the spouse to be an "Automatic" Authorized Driver under all circumstances are: California, Illinois, Missouri, Nevada, Oregon, and Wisconsin. There is no additional fee for the spouse to drive the vehicle in these states.

Note: State law in California, Illinois, Missouri, Nevada, Oregon and Wisconsin allows a spouse to be an automatic authorized driver as long as age and driver's license qualifications are met.'


Iemand ervaring met het huren van een auto via Sunny in 1 van deze staten? Heb je de Additional driver er bijgeboekt? Of heb je gewoon gebruik gemaakt van je recht als Spouse? Nu lijkt State Law mij State Law. En het lijkt er dus op dat Sunny je laat betalen voor iets waar je sowieso al recht op hebt.

Ik heb Sunny er over gemaild en ze schrijven het volgende:

'Als je rechtstreeks boekt bij een lokale verhuurder, dan gelden er andere voorwaarden en regels met betrekking tot de huur. Sunny Cars heeft heel specifiek de huurvoorwaarden met de lokale partners opgesteld en deze zijn dan ook alleen maar geldig in combinatie met de tarieven die wij aanbieden.

Klanten die via ons boeken moeten dan ook te allen tijde hun rijbewijs ter plaatse laten zien. Het kan zijn dat dit niet zo is als u rechtstreeks bij hun boekt, maar hiervan zijn wij helaas niet van op de hoogte.'


Note mod: "modblauw" verwijderd en vervangen door cursief
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Denk je nu echt dat dit soort tussenpersonen ook maar enige notie hebben van wetgeving in andere landen? Natuurlijk niet, dit zijn gewoon handelaren die 1-op-1 de tekst en voorwaarden gebruiken die ze van de wholesaler krijgen waar ze deze produkten inkopen.

Maar inderdaad, de wet is gewoon van toepassing, ongeacht waar en via wie je huurt.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Njit »

Nou, dit lijkt mij meer een commerciele overweging. Gewoon klanten laten betalen voor een extra bestuurder terwijl dat niet nodig is.
Is toch weer 200 euro extra..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Carlo1975
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 26 sep 2015, 07:04
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Carlo1975 »

Ik heb zojuist een boeking op Avis.es gedaan, en ben uiteindelijk bijna 645 euro goedkoper uit in vergelijking met Avis.nl:
Avis.nl 1250 euro en Avis.es 605 euro.

Betreft pick up en drop off in Vancouver 7-8 t/m 25-8, Jeep Grand Cherokee.

Auto staat meteen geregistreerd via Avis preferred en in de Avis app. Handig dus!

Op de site kon ik alleen niks vinden over afkoop eigen risico (in de bevestiging staat dat ik 500 CAD eigen risico heb), dit heb ik online nog nagevraagd, zodra ik antwoord heb deel ik dit nog even.

Bedankt voor de tips om ook op Avis.es te kijken :clap:
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Carlo1975 schreef:Ik ben op de verschillende sites van Avis
Vergeet Avis .fr niet !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Miquel
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 26 aug 2014, 21:27
Locatie: Alkmaar

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Miquel »

Heeft iemand een verklaring voor de extreme prijzen stijging van huurauto's?
Had zojuist onze boeking van 2014 erbij gepakt en dit ingevuld in een nieuwe boeking met diezelfde data en auto ect.

Is dus meer dan 2x zo duur :shock:
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

sanook schreef: De tijd van je huur begint te lopen op het moment dat je de garage uit gaat. Ben je een uur 'te vroeg' bij het ophalen dan moet je bij terugbrengen er wel op letten dat je niet een nieuwe verhuurdag krijgt als je de auto terugbrengt .
Afgelopen vrijdag landden wij om 11.40 op SFO .
Om 12.05 waren wij door immigrations op weg naar het car rental center.
Veel vroeger dan het in de boeking vastgelegde tijdstip.
Bij uitrijden werd mij omstandig uitgelegd dat ik duurder uit zou zijn als ik het oorspronkelijke retour tijdstip zou aanhouden.
, TW $ 36 . 00 .
Nu er maar voor zorgen dat ik 5 minuten voor het uitrij tijdstip ook weer inrijd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
eefdepeef
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 okt 2018, 20:50

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door eefdepeef »

Hoi. Ik heb onderstaande vragen.
Wij gaan volgend jaar met een grote groep naar Florida. Ik via American Vacation een aanbieding voor pickup MCO 14-7-19Inleveren MIA 4-8-19.
1) SUV Intermediate €. 675.55
2) Minivan €. 923.72
Beiden op basis Alamo Gold

Zijn dit goede tarieven ???

Volgens de geruchten is het ook mogelijk om voor de categorieën Skip the Counter toepassen?

In afwachting van jullie expertise
Laatst gewijzigd door eefdepeef op 09 okt 2018, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Njit »

Miquel schreef:Heeft iemand een verklaring voor de extreme prijzen stijging van huurauto's?
Had zojuist onze boeking van 2014 erbij gepakt en dit ingevuld in een nieuwe boeking met diezelfde data en auto ect.

Is dus meer dan 2x zo duur :shock:
in 4 jaar kan er veel verschillen. Maar ik zie geen verschillen van 2x zo duur. Zie onderstaand. Zijn wel steeds verschillende ophaallocaties.

2018 - 21 dagen - 820 euro (Standard SUV)
2017 - 29 dagen - 782 euro Standard SUV)
2016 - 28 dagen - 922 euro (Midsize SUV)
2015 - 28 dagen - 1125 euro (Full size SUV)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
Matan
Amerikafan
Berichten: 288
Lid geworden op: 08 dec 2011, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Matan »

eefdepeef schreef:Hoi. Ik heb onderstaande vragen.
Wij gaan volgend jaar met een grote groep naar Florida. Ik via American Vacation een aanbieding voor pickup MCO 14-7-18 Inleveren MIA 4-8-18.
1) SUV Intermediate €. 675.55
2) Minivan €. 923.72
Beiden op basis Alamo Gold

Volgens de geruchten is het ook mogelijk om voor de categorieën Skip the Counter toepassen?

In afwachting van jullie expertise
Klopt, via american vacation kan je skip the counter doen bij alamo
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@eefdepeef: Via National Emerald Executive met vrije keus auto uit twee aisles, extra bestuurders en skip the counter kom ik op $728 (omgerekend met huidige koers €633).

Als je specifiek een minivan wilt huren (als backup boeking als deze niet in een van de aisles staat voor bovenstaande prijs) dan kost deze $1076 oftewel € 938.

Ik huur liever via National dan via Alamo, maar dat is persoonlijk.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Terpies schreef:
Ik huur liever via National dan via Alamo, maar dat is persoonlijk.
Als evangelist van de dubbele boeking ben ik het helemaal met je eens.
Maar.... zou ik de specifieke boeking bij Alamo doen.
Alamo en National zijn broer en zus.
Delen meestal dezelfde garage, lenen elkaars auto 's uit
Maar hebben ook een prijsverschil
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Het lijkt me sterk dat je bij National (zeker op de grotere locaties, zoals Miami/Orlando) in de aisles bij National niet kan vinden wat je zoekt. Een backup boeking bij Alamo (via een broker) is niet meer bij aankomst in de garage te annuleren.

Voor dat kleine prijsverschil voor de specifieke boeking van een minivan prefereer ik het gemak en de kosteloze automatische annulering van de boeking via National, terwijl je bij Alamo (via een broker) tot 48 of 24 uur van te voren nog kosteloos kunt annuleren, daarna niet meer...
Zoals je uit eigen ervaring weet is dat annuleren bij National geen enkel probleem....

Edit: ‘via een broker’ toegevoegd
Laatst gewijzigd door Gast op 10 okt 2018, 10:44, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Terpies schreef: Een backup boeking bij Alamo is niet meer bij aankomst in de garage te annuleren.
...
Mijn reacties in dit onderwerp zijn altijd gebaseerd op directe boeking bij de verhuurder.
Nooit op huren bij 3e partijen.

En ja; net als bij National & anderen zijn er bij Alamo geen kosten voor een no-show.
Vandaar mijn voorkeur voor een dubbele boeking .
In het verleden vroeg ik dan bij de exit- booth of ze een boeking wilden cancelen.
Dat hoefde nooit ; 24 uur na no-show is die boeking volledig uit het systeem verdwenen,
Dus Terpies ; wees gerust, gebruik die dubbele boeking zonder angst voor plotseling opduikende onkosten op je CC.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer