Afgesloten Amerikaanse bankrekening

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
wjjkoevoets
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mar 2017, 00:10
Aantal x V.S. bezocht: 0

Afgesloten Amerikaanse bankrekening

Bericht door wjjkoevoets »

Beste forumleden,

Ik heb een tijdje in Amerika gewoond en heb destijds een Amerikaanse bankrekening geopend. Net voor mijn terugkeer naar Nederland heb ik deze rekening gesloten. Helaas is er door overmacht naderhand nog een geldbedrag op deze rekening gestort. Ik loop nu tegen problemen aan om dat geld alsnog naar Nederland te krijgen.

Ik heb de bank inmiddels zover gekregen dat ze formulieren hebben opgestuurd om dit te regelen, maar deze moeten genotariseerd worden:
Wells Fargo requires that you have this document notarized to protect your identity and ensure fastest processing of your request. If you are having this document notarized internationally, please refer to the U.S. Embassy/U.S. Consulate for notarization or a legal confirmation of your signature (known as an Apostille Guarantee) from a government agency in your country.

Bij het consulaat kwam ik in ieder geval niet verder, zij verwijzen gewoon door naar hun eigen "notary services", maar die zijn kennelijk alleen voor "U.S. Citizens", wat ik niet ben. Daarnaast heb ik eerlijk gezegd ook niet zoveel zin om een vrije dag te pakken om naar het consulaat in Amsterdam te gaan!

Ik begrijp echter uit bovenstaande verhaal dat het ook mogelijk moet zijn om een dergelijke "apostille guarantee" te verkrijgen via een "government agency in your country". Betekent dit dat ik dit gewoon bij een rechtbank in mijn omgeving kan halen? Heeft iemand hier misschien ervaring mee?

Alvast bedankt!
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Afgesloten Amerikaanse bankrekening

Bericht door babarage »

Ik denk dat je bij je gemeente terecht kan. Kijk bv wat ze in mijn gemeente zeggen:

Als u moet bewijzen dat uw handtekening op een document echt van u is, kunt u die laten legaliseren. U zet dan bij de gemeente uw handtekening op het document. De gemeente bevestigt met een stempel dat dit dezelfde handtekening is als die op uw paspoort of identiteitskaart staat. Maak hiervoor online een afspraak.”

https://www.tilburg.nl/inwoners/paspoor ... dtekening/
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
US-fanboy
Amerikakenner
Berichten: 1465
Lid geworden op: 14 mar 2010, 17:35
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Afgesloten Amerikaanse bankrekening

Bericht door US-fanboy »

Legaliseren van je handtekening kun je bij een notaris laten doen.
kosten ; tussen 50 en 75 euro.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer