Reis M23M: mei 2019.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
M23M
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 sep 2014, 19:39

Re: Reis M23M: mei 2019.

Bericht door M23M »

Wij zouden graag een cabin boeken bij the ranch in DV. Is dit ook gratis te annuleren en gaat dit gemakkelijk?

Ook nog een beetje aan het twijfelen of we in DV willen overnachten. Is het te doen om vanuit Mammoth Lakes naar Las Vegas te gaan en ondertussen Death Valley te bezoeken?
smeerkaas
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 sep 2018, 11:47
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Reis M23M: mei 2019.

Bericht door smeerkaas »

https://www.oasisatdeathvalley.com/lodg ... ervations/
Changes & Cancellations

Modify or Cancel Your Reservation
If your plans change, you may receive a full refund of the deposit provided you cancel the reservation and obtain a cancellation number at least two days prior to the designated check-in time and arrival date. If making a reservation within two days of arrival, the deposit is immediately non-refundable.

If you cancel your reservation less than two days prior to arrival, your deposit will be forfeited.

Please call us if canceling a reservation within five days of arrival. Cancellation requests beyond six days may be done via e-mail.

Ik zou altijd een overnachting in Death Valley doen.
M23M
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 sep 2014, 19:39

Re: Reis M23M: mei 2019.

Bericht door M23M »

Ik zou altijd een overnachting in Death Valley doen.
Bedankt, had dit ook al gelezen. Wou eens informeren of er iemand hier reeds ervaring mee heeft. :)
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Reis M23M: mei 2019.

Bericht door Ron Notenboom »

Wij vonden de cabins in het v.m. Furnace Creek in 2015 prima. I.v.m. een wijziging toen ook een keer moeten annuleren en dat ging zonder probleem.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis M23M: mei 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

M23M schreef: Ook nog een beetje aan het twijfelen of we in DV willen overnachten. Is het te doen om vanuit Mammoth Lakes naar Las Vegas te gaan en ondertussen Death Valley te bezoeken?
Dat kan qua reistijd natuurlijk wel, maar dan mis je heel erg veel. Wij hebben altijd twee overnachtingen gedaan op dat stuk en we zijn er nog steeds niet uitgekeken.
Kijk eens in ons 2004- en 2006-verslag en 2008-voor Furnace creek en ons 2013-verslag voor Stovepipe Wells. Het mooie van een overnachting in het park is dat je er op de mooiste momenten zit.
En zie onze laatste verslagen voor beizenswaardigheden onderweg: Bodie, Mono Lake, Ancient Bristlecone Pines Forest, Alabama Hils en dan natuurlijk de highlights van DV.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis M23M: mei 2019.

Bericht door IngridZw »

M23M schreef:Ook nog een beetje aan het twijfelen of we in DV willen overnachten. Is het te doen om vanuit Mammoth Lakes naar Las Vegas te gaan en ondertussen Death Valley te bezoeken?
Wij hadden ook 1 overnachting tussen Yosemity en Las Vegas en wel in Bishop. Dat ligt iets verder op de route. Qua afstand en reistijd incl. een aantal stops in DV is dit goed te doen vonden wij. Er zijn genoeg mensen die ook maar 1 overnachting plannen. Het ligt eraan waar je voorkeur naar uitgaat en hoeveel tijd je overal hebt. Waar zou je dan die overnachting die nu vrijkomt willen inzetten. Misschien toch met Lake Tahoe ?. Dan heb je op de route van Lake Tahoe naar bv Bishop eventueel nog wel tijd om Bodie te bezoeken en Mono Lake te bekijken.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
M23M
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 sep 2014, 19:39

Re: Reis M23M: mei 2019.

Bericht door M23M »

IngridZw schreef: Waar zou je dan die overnachting die nu vrijkomt willen inzetten. Misschien toch met Lake Tahoe ?. Dan heb je op de route van Lake Tahoe naar bv Bishop eventueel nog wel tijd om Bodie te bezoeken en Mono Lake te bekijken.
We zouden de route dan aanpassen naar het volgende:

Zondag 4/05: San Fransisco - Oakhurst
Maandag 5/05: Oakhurst - Oakhurst
Dinsdag 6/05: Oakhurst - Lake Tahoe
Woensdag 7/05: Lake Tahoe - Bishop
Donderdag 8/05: Bishop - Las Vegas

Vind dit zelf wel een mooi alternatief, zo hebben we toch nog wat tijd in Lake Tahoe :thumbup:
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis M23M: mei 2019.

Bericht door IngridZw »

M23M schreef:
Martin & Marianne schreef:Dan kunnen we inderdaad 2 nachten in Yosemite en 1 nacht in Sonora overnachten:

SF - El Portal
El Portal - El Portal
El Portal - Sonora
Sonora - Lee Vining
Lee Vining - Furnace Creek
Dit was je eerdere route. Nu Furnace Creek vervalt (wordt Bishop) heb je toch een extra dag en kun je nog steeds Sonora tussenvoegen. Dit ligt gunstiger t.o.v. Lake Tahoe en je kunt je hebt meer tijd in Yosemity. Dan zou het zoiets worden

SF - Oakhurst
Oakhurst - Oakhurst
Oakhurst - Sonora
Sonora - Lake Tahoe
Lake Tahoe - Bishop

vervolgens naar Las Vegas
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
M23M
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 sep 2014, 19:39

Re: Reis M23M: mei 2019.

Bericht door M23M »

IngridZw schreef:Nu Furnace Creek vervalt (wordt Bishop) heb je toch een extra dag en kun je nog steeds Sonora tussenvoegen. Dit ligt gunstiger t.o.v. Lake Tahoe en je kunt je hebt meer tijd in Yosemity. Dan zou het zoiets worden
Hebben gezamenlijk toch besloten om die extra dag LA terug op te nemen in onze route. Aangezien wij ook wel graag in de stad vertoeven zouden we het jammer vinden als alles daar "snel snel" zou moeten gaan.
Zijn zeer tevreden met de route om van Oakhurst naar Lake Tahoe en dan naar Bishop te gaan. :thumbup:
M23M
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 sep 2014, 19:39

Re: Reis M23M: mei 2019.

Bericht door M23M »

Zit een beetje vast met onze overnachting in Pismo Beach (25/26 mei), er zijn weinig tot geen betaalbare hotels beschikbaar.

Heeft iemand soms een alternatief waardoor we dit stuk van de Highway 1 toch zeker kunnen opnemen in onze route? :(
smeerkaas
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 sep 2018, 11:47
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Reis M23M: mei 2019.

Bericht door smeerkaas »

Welk stuk heb je 't precies over?

Ik zie 1 hotel in Pismo staan voor 86 euro met redelijke beoordelingen.
Als dit niets is zou je in Morro Bay kunnen kijken natuurlijk.
M23M
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 sep 2014, 19:39

Re: Reis M23M: mei 2019.

Bericht door M23M »

Is inderdaad het enige hotel dat ik in Pismo vond, maar mijn voorkeur gaat toch naar hotels die iets beter scoren. :wink:
Daarom dat ik eens wou informeren bij jullie of er iemand weet heeft van een goed betaalbaar hotel in die omgeving.
Het is natuurlijk wat het is en als ik niets beter vind, vind ik het wel oké om dit voor 1 nacht te boeken.

Specifiek heb ik het over het stuk LA-Monterey. Vanuit Monterey gaan we dan naar SF.
M23M
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 sep 2014, 19:39

Re: Reis M23M: mei 2019.

Bericht door M23M »

We hebben toch nog wat gepuzzeld aan onze route, waardoor Yosemite nu toch op het einde van onze rondreis komt te liggen.
Nu vraag ik mij af of we de route dan slimmer kunnen indelen met zicht op een eventueel open Tiago Pass.
Hoe doen jullie dat? Reserveren jullie voor de zekerheid een hotel op een andere plek en veranderen jullie dat in de loop van de maanden?

22/05: Las Vegas - Bishop
23/05: Bishop - South Lake Tahoe
24/05: South Lake Tahoe - Oakhurst
25/05: Oakhurst - OakHurst
26/06 Oakhurst - San Francisco
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis M23M: mei 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt inderdaad op meerdere plaatsen een hotel boeken. Wij laten ook wel eens iets open. Maar dat hangt ook van de locatie af. Buiten het weekend zul je op deze plaatsen wel iets kunnen vinden. En je weet vaak ook wel ruim van te voren of de Tioga (niet Tiago) Pass of Sonora Pass open is. Maar voor de zekerheid iets boeken kan altijd als het gratis te annuleren is.
Ik zou bij een open pas zeker South Lake tahoe laten vallen.
En Oakhurst vind ik verre van ideaal. Je hebt erg weinig tijd voor het park op deze manier.
En je zit er in het Memorial Day weekend. Dan moet je echt in het park overnachten. Of niet gaan; het is er dan veel te druk. Heb je de dagen SF nu op het eind?

Marianne
opvakantie
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis M23M: mei 2019.

Bericht door opvakantie »

Voor Pismo Beach kan ik je dit hotel aanraden: https://www.innatthecove.com/
We zijn er vorige week drie nachten geweest omdat we nog wat wilden relaxen aan het einde van de vakantie.
Vanaf het balkon van de kamer hebben we dolfijnen en walvissen gezien. Het ligt wel een beetje aan de periode hebben ze ons verteld of je iets kunt zien. We hadden een kamer met volledig zeezicht. Je kunt goedkopere kamers krijgen op de benedenverdieping bij het zwembad maar als je op het balkon wil zitten is dat geen aanrader.
Het ligt gemakkelijk bij de snelweg, gratis ontbijt en je kunt er gratis parkeren.
M23M
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 sep 2014, 19:39

Re: Reis M23M: mei 2019.

Bericht door M23M »

opvakantie schreef:Voor Pismo Beach kan ik je dit hotel aanraden: https://www.innatthecove.com/
Wat een mooi hotel! Jammer genoeg is het iets te duur voor ons, 304 euro voor 1 nacht vinden we een beetje teveel van het goede. :(
M23M
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 sep 2014, 19:39

Re: Reis M23M: mei 2019.

Bericht door M23M »

Martin & Marianne schreef:En je zit er in het Memorial Day weekend. Dan moet je echt in het park overnachten. Of niet gaan; het is er dan veel te druk. Heb je de dagen SF nu op het eind?
Nog wat gepuzzeld en als ik de dagen SF in het begin zet, dan kom ik uit op volgende route:

25/05: Bishop - South Lake Tahoe
26/05: South Lake Tahoe - Oakhurst
27/05: Oakhurst - Oakhurst
28/05: Oakhurst - San Francisco
29/05: San Francisco - San Francisco

We dachten onze route om te draaien omdat ik gemerkt heb dat er dan meer hotels, binnen onze prijsklasse, beschikbaar waren.
Niet naar Yosemite gaan is geen optie, ik vermoed dat we deze reis maar 1 x zullen beleven dus Yosemite gaan we zéker bezoeken.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis M23M: mei 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou dan echt Lake Tahoe laten vallen. Tenzij het een winter wordt met erg veel sneeuw en er echt nog geen pas open is eind mei. Maar anders heeft die nacht SLT gene enkele meerwaarde; die tijd kun je vele beter in Yosemite gebruiken.

Marianne
opvakantie
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis M23M: mei 2019.

Bericht door opvakantie »

M23M schreef:
opvakantie schreef:Voor Pismo Beach kan ik je dit hotel aanraden: https://www.innatthecove.com/
Wat een mooi hotel! Jammer genoeg is het iets te duur voor ons, 304 euro voor 1 nacht vinden we een beetje teveel van het goede. :(
Jammer, volgens mij hebben we nog geen 200,- betaald, dat ligt waarschijnlijk aan de periode.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis M23M: mei 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Zit je er in het weekend? Het zal er dan een stuk duurder zijn, dan ver(drie)dubbelen de prijzen. Wij zaten vorig jaar in de Cambria Beach Lodge in Cambria. Ze hebben de prijzen tot mei op hun site staan; dat varieert van 139 midden in de week tot meer dan 400 dollar in het weekend.
Je kunt ook eens naar San Luis Obispo kijken, dat zal wat goedkoper zijn.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer