Wel of niet terugvliegen?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Jessica88
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 28 nov 2017, 20:43
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Seattle

Wel of niet terugvliegen?

Bericht door Jessica88 »

Beste allemaal,

Ik heb hier al eerder gepost over mijn vriend die op een L1 Visum zit, en ik die hier binnenkort achterna ga. Ik ben nu voor twee weken in de VS, op een ESTA. In oktober willen we gaan trouwen (in de VS). Ik heb origineel een terugticket geboekt voor morgen (dus er is haast bij geboden en hoop dus dat iemand mij kan helpen, sorry!) maar omdat ik in oktober weer hier ben, voor onze wedding, ben ik bang dat ik bij de douane wordt tegengehouden als ik terug kom over twee weken. Ik ben in juni hier geweest voor drie weken, nu dan twee weken en het plan is begin oktober anderhalve maand te gaan.

Ik ben bang dat ik zodra ik bij de douane kom in oktober, ik geweigerd word omdat ik te vaak ga en te lang blijf en wordt gezien als een potential immigrant. Ik snap dat ik overigens dan niet moet vertellen dat ik kom om te trouwen. Overigens is het zo dat elke keer wanneer ik hier aankom, ik enorm veel vragen krijg. De vorige keer kreeg ik de vraag waarom ik hier zo vaak heen ging en of ik wel zoveel vrije dagen had. Ik ben dus heel bang geweigerd te worden.

Nu wil ik dus eigenlijk mijn vliegticket cancellen morgen, maar mijn vriend is bang dat dit down the line, als we getrouwd zijn en ik mijn spousal visum aanvraag, problemen oplevert omdat ik langer ben gebleven dan ik origineel zei, en omdat ik dus een vliegticket heb gecanceled (ik kan 'm helaas niet omboeken).

Weten jullie wat wijsheid is? Is het handig om toch terug te gaan, of gewoon het vliegticket te cancellen en gelijk een nieuw ticket te boeken voor mid-november? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Ik wil natuurlijk niet mijn visum proces vertragen straks.

Dank!
Patrick1975
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 31 aug 2018, 08:03
Locatie: California

Re: Wel of niet terugvliegen?

Bericht door Patrick1975 »

Het beste is om even contact op te nemen met de immigratie advocaat die het L1 visum heeft aangevraagd voor je vriend.
Ik zou ook meteen even vragen over jullie plan om te gaan trouwen in de VS zonder dit te vertellen als het wordt gevraagd bij de immigratie checks.

Informatie achterhouden kan problemen opleveren bij toekomstige visum/groene kaart.

Je situatie is zeer specifiek, dus ik zou niet vertrouwen op informatie van forumbezoekers voor dit soort zaken.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wel of niet terugvliegen?

Bericht door roelb »

Jessica88 schreef: Nu wil ik dus eigenlijk mijn vliegticket cancellen morgen, maar mijn vriend is bang dat dit down the line, als we getrouwd zijn en ik mijn spousal visum aanvraag, problemen oplevert omdat ik langer ben gebleven dan ik origineel zei, en omdat ik dus een vliegticket heb gecanceled (ik kan 'm helaas niet omboeken).
Hier hoef je niet bang voor te zijn.

In je paspoort staat, in de stempel, de datum geschreven tot wanneer je in het land mag zijn op je huidige I94. Normaal gesproken is dat 90 dagen na binnenkomst. Zolang je die datum niet overschrijdt is er niets aan de hand. Plannen veranderen wel vaker en tickets worden wel vaker gecancelled of gewijzigd. Dat maakt de US overheid ook niets uit, zolang jij maar niet langer blijft dan toegestaan - en dat is dus de datum die door de immigration officer in je paspoort is geschreven bij binnenkomst. Een andere grens die je in de gaten moet houden is dat je dit jaar in totaal niet meer dan 180 dagen in de USA verblijft. Niet vanwege immigratieregels, daar maakt het niet voor uit, maar het heeft wel mogelijk fiscale gevolgen - de amerikaanse belastingdienst ziet je dan namelijk als belastingplichting in de USA.

Voor die twee weken zou ik iig niet terugvliegen, maar lekker blijven, mits je natuurlijk niets bijzonders moet doen in Nederland en je niet langer blijft dan de geldigheid van je I94.

Overigens geef je aan dat je je ticket niet kunt wijzigen. Voor een normaal ticket is dat eigenlijk altijd wel mogelijk, tegen betaling van een penalty die meestal 150 euro is. Of heb je je ticket gekocht via een online travel agent? In dat geval zou ik je in ieder geval adviseren om niets te cancellen. Niet op komen dagen komt immers op hetzelfde neer, maar wellicht dat je vlucht in de tussentijd nog verzet wordt, vertraagd is of door de airline wordt gecancelled. En in dat geval heb je wel wat mogelijkheden.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Wel of niet terugvliegen?

Bericht door Nagini »

IJe mag op een ESTA in de VS 90 dagen (4x3= 12 weken, more or less) blijven. Met 3+2+6 kom je aan 11 weken VS, waardoor je dus zelfs met je plannen in oktober nog onder de 90 dagen grens zal blijven. In principe is het zelfs zo dat je elke keer dat je inreist 90 dagen mag blijven, en mensen doen dat wel vaker om bijvoorbeeld 4 maanden vakantie te vieren met een weekje heen en terug naar huis ertussen. Jouw situatie zal dus bij de douane bij inreizen geen probleem moeten opleveren, of je nu eerst blijft (zolang je binnen 90 dagen totaal weer teruggaat) of nu teruggaat en dan in oktober weer terug.

Waar ze vooral bang voor zijn is mensen die illigaal in de states wonen, of geen voldoende banden met hun thuisland hebben als ze de VS binnenkomen zodat ze mogelijk illigaal komen emigreren. Dus jarenlang maanden in de states per jaar. Jij voldoet met die paar weekjes niet aan dat profiel, en verder heb jij gewoon een goede reden om naar de vs te gaan die je kan uitleggen.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wel of niet terugvliegen?

Bericht door roelb »

Die informatie is helaas niet geheel juist.

Allereerst: ESTA is een inreistoestemming. Dat heeft niets te maken met je verblijf in de USA. Als je onder het VWP reist dan heb je inderdaad een ESTA nodig om naar de USA te mogen vliegen, maar je wordt toegelaten onder het VWP (daar heeft die ESTA niets meer mee te maken) en krijgt bij binnenkomst een (elektronische) I94, wat in feite je verblijfsvergunning is. Die is maximaal 90 dagen geldig, maar het kan, in bijzondere gevallen, voorkomen dat die geldigheidsduur korter is. Dat is de beslissing van de immigrations officer die de I94 verstrekt.

Iedere keer dat je onder het VWP inreist zal er een nieuwe I94 worden afgegeven. Die 90 dagen zijn dus per verblijf, niet cumulatief. De vuistregel lijkt te zijn dat je vanaf ongeveer 180 dagen totaal verblijf per jaar in de USA bij een volgende inreispoging onder het VWP vermoedelijk extra vragen zult krijgen en wellicht geweigerd wordt - of de I94 voor een kortere periode wordt verstrekt. Maar dat is geen harde regel en helemaal ter beoordeling aan die immigrations officer.

De OP geeft aan dat ze 2 weken in de USA is, en eventueel dus een paar weken langer wil blijven. Dat is geen probleem, mits haar I94 voldoende lang geldig is. Normaal gesproken zal dat zo zijn, als die voor 90 dagen is afgegeven. Maar dat weten we niet zeker. De OP kan dat eenvoudig in haar paspoort zien.
Jessica88
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 28 nov 2017, 20:43
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Seattle

Re: Wel of niet terugvliegen?

Bericht door Jessica88 »

Hoi allemaal,

Dank voor jullie reactie! Ik heb er toch voor gekozen om terug te vliegen; het ticket was er immers al en toen ik keek online op mijn i-94 formulier zag ik dat er al stond dat ik de 24e de US zou verlaten. Ik was bang dat dat later problemen zou kunnen opleveren omdat ik niet ben vetrokken op die datum. De advocaten (met wie we toch even contact hadden) hebben aangeraden terug te vliegen en gewoon begin okt. weer terug te komen. Ik ga nu begin oktober weer terug, en blijf dan tot eind november.

Ik hoop dat ik dan weinig vragen/problemen krijg met het inreizen. Heeft iemand ervaring hiermee? (met het inreizen voor een langere periode bedoel ik? Ik ga meestal maar twee-drie weken per keer. Ik hoor het graag!!

Dank!
Patrick1975
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 31 aug 2018, 08:03
Locatie: California

Re: Wel of niet terugvliegen?

Bericht door Patrick1975 »

Quote: Ik hoop dat ik dan weinig vragen/problemen krijg met het inreizen. Heeft iemand ervaring hiermee? (met het inreizen voor een langere periode bedoel ik? Ik ga meestal maar twee-drie weken per keer. Ik hoor het graag!!

Verstandig dat je de advocaat hebt geraadpleegd. Alle advies hiet is goed bedoeld maar geen van hen is advocaat. Voor terugreizen kun je aangeven dat je zaken te regelen had in Nederland. Lijkt me sterk dat de immigratie daar een probleem van maakt, zeker als de advocaat dit heeft aangeraden.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wel of niet terugvliegen?

Bericht door roelb »

Jessica88 schreef:Htoen ik keek online op mijn i-94 formulier zag ik dat er al stond dat ik de 24e de US zou verlaten. Ik was bang dat dat later problemen zou kunnen opleveren omdat ik niet ben vetrokken op die datum.
Dit is wel bijzonder. De datum tot wanneer een I94(W) geldig is is niet "automatisch" de datum dat je terugvliegt, maar is de datum tot wanneer je in het land mag zijn. Er staat in het online record ook "Admit until date". Dit zou betekenen dat de I94(W), bij binnenkomst, niet voor de standaard 90 dagen, maar slechts voor de daadwerkelijke verblijfsperiode is afgegeven. Dat is niet gebruikelijk, en ik ben toch wel heel benieuwd naar het gesprek dat toen heeft plaatsgevonden. Het is mij iig nog nooit overkomen. Zelfs als je bij binnenkomst aangeeft slechts een paar uur in de US te zijn omdat je direct weer het land uit vliegt krijg je een stempeltje voor de standaard 90 dagen.

Als dit inderdaad zo is dan verwacht ik ook dat het niet vanzelfsprekend is dat je, als je over twee weken terugkomt, weer automatisch en zonder enig issue wordt toegelaten. Want de alarmbellen zijn dus al de vorige keer afgegaan en ik vermoed dat er op zijn minst een stevig gesprek zal plaatsvinden.
Jessica88
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 28 nov 2017, 20:43
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Seattle

Re: Wel of niet terugvliegen?

Bericht door Jessica88 »

Dank voor beide antwoorden!

Roelb: misschien haal ik nu twee dingen door de war hoor, maar het volgende stond er: bij mijn ‘travel history results’ stond mijn departure date op 24 sept (de dag van het geboekte ticket) en bij mijn admit until date stond gewoon de datum 90 dagen na mijn entry in de VS. Maar omdat de departure date al stond aangegeven, was ik bang voor moeilijkheden later in het visum proces.

Ik had dus wel 90 dagen mogen blijven (denk ik?). Ik ben misschien gewoon een beetje (te?) paranoide wat betreft de Amerikaanse immigratie, maar heb zoveel horror verhalen gelezen, en mijn vriend en ik willen gewoon alles precies doen zoals het hoort.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wel of niet terugvliegen?

Bericht door roelb »

Ah.. Dan is het gewoon de airline die erg "efficient" werkt en blijkbaar al voor vertrek departures in de database van het CBP stopt. Dat is echt niet relevant (overigens wel interessant dat een airline dit al voortijdig doet (welke?), vraag me af hoe ze dan wijzigingen verwerken).

Maar je mag echt gewoon blijven zolang als je I94 geldig is, daarmee overtreed je geen enkele regel. Ik vind het persoonlijk slecht advies als een immigratieadvocaat je vertelt dat dat wel samenhangt, dat is echt niet zo.

Een ticket wijzigen/cancellen gebeurt echt dagelijks vele malen. Zakelijke afspraak, loopt toch wat uit: andere datum terug. Vlucht gemist: no-show en andere datum terug, al dan niet met een nieuw ticket of een reissue van het oude ticket. Het enige dat voor de US overheid telt is of jij je houdt aan de regels waarop je bent binnengelaten, niet of je een keer je plannen wijzigt. Overstay is inderdaad echt een issue, maar het is overstay zodra je langer blijft dan de einddatum van je I94(W).

Blijven (zolang je niet die einddatum overschrijdt) levert geen enkel probleem op. Terugvliegen wel, je moet immers opnieuw worden toegelaten. En als je dit jaar al zo vaak bent geweest en het doel van je bezoek het bezoeken van je verloofde is dan wordt de kans dat een CBP officer vermoed dat er een reeel risico is dat je de regels van het VWP gaat overtreden - en je dus geweigerd wordt - steeds groter. Met een bruiloft over twee weken zou ik dat risico echt niet genomen hebben, wetende dat je echt niets, en dan ook echt niets verkeerd doet door te blijven.

Want wat doe je als het worse-case scenario plaats vindt en je over twee weken onverhoopt de toegang geweigerd wordt? Dan heb je pas echt een issue.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Wel of niet terugvliegen?

Bericht door Nagini »

Daarbij moet denk ik wel gezegd worden dat de kans dat deze persoon wordt teruggestuurd echt niet zo groot is als het lijkt dat de topicstarter denkt dat ie is. Ik ben dit jaar voor een maand naar mijn vriend in Wyoming geweest in de zomer, na 4 maanden eerder daar ook twee weken te zijn geweest. Meer dan de standaardvragen van de douane kreeg ik niet. Wat ik bedoelde met mijn eerdere comment is dat zelfs met de geplande stay, de topicstarter nog niet eens over 90 dagen totaal is. Als het al toegestaan is in één keer drie maanden te blijven, dan zal drie maanden in kleine stukjes verspreid over een jaar toch geen probleem moeten zijn. Het blijft wel afhangen van je douane-ambtenaar, maar zover ik kan zien zijn er genoeg aanwijzingen dat je je aan de regels houd, en niet illigaal probeert te emigreren.

Mocht je je nog steeds zorgen maken, zorg dan dat je een vaste einddatum met ticket om terug te vliegen hebt voor je bezoek. Ander bewijs dat je nog banden hebt met nederland helpt ook(dus nog een NL bankrekening, werk contract, huur contract, auto, kat, etc). Niets geeft 100% zekerheid, maar het is wel een duidelijke aanwijzing dat je geen intenties hebt om illigaal na het huwelijk te blijven. Ga het ook niet te moeilijk doen, als je met je hele administratie de VS probeert binnen te komen is dat ook weer verdacht. Wat ze niet willen is bijvoorbeeld iemand die jarenlang op ESTA 3 maanden VS doet, dan een week oid terug naar het thuisland en dan weer 3 maanden VS ad infinitum, woont of werkt in de VS zonder daar een juist visum voor te hebben, of gewoon 'verdwijnt' na aankomst, dus illigaal ergens in de VS gaat verblijven. Zolang je redelijk kan bewijzen dat je dat niet wilt doen zie ik niet in waarom je problemen zou krijgen daar (en het feit dat je al in een immigratietraject zit, in combinatie met een ticket terug binnen de 90 dagen zal je al een heel eind brengen).
Jessica88
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 28 nov 2017, 20:43
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Seattle

Re: Wel of niet terugvliegen?

Bericht door Jessica88 »

roelb schreef:Met een bruiloft over twee weken zou ik dat risico echt niet genomen hebben, wetende dat je echt niets, en dan ook echt niets verkeerd doet door te blijven.

Want wat doe je als het worse-case scenario plaats vindt en je over twee weken onverhoopt de toegang geweigerd wordt? Dan heb je pas echt een issue.
Zo dacht ik er ook over, maar nadat mijn vriend contact had gehad met de advocaten leek het me handig te doen wat zij hebben aangeraden. Het is ook niet zomaar een klein advocaten bureau oid, maar echt een grote met veel ervaring in dit soort zaken (ik bedoel hier alleen maar mee te zeggen dat ik om deze reden dus toch ben teruggegaan). Ik ben nu ook echt een beetje bang voor wanneer ik terug vlieg, maar ik hoop inderdaad dat het allemaal maar goed komt.
Nagini schreef:Zolang je redelijk kan bewijzen dat je dat niet wilt doen zie ik niet in waarom je problemen zou krijgen daar (en het feit dat je al in een immigratietraject zit, in combinatie met een ticket terug binnen de 90 dagen zal je al een heel eind brengen).
Bedankt voor jouw verhaal! Dat stemt me een beetje gerust. Toch blijf ik het eng vinden, zeker vanwege het feit dat ik dus afgelopen maandag ben weggegaan, en begin oktober weer terug vlieg (ik verblijf zo'n 2,5 week in NL nu). Op zich is het inderdaad, met mijn langere verblijf tot eind november, nog steeds te overzien en valt het binnen de 90 dagen, maar toch blijf ik het eng vinden. Ben vooral bang dat ze vragen naar mijn werksituatie en hoe het kan dat ik zoveel dagen vrij kan nemen..
Jessica88
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 28 nov 2017, 20:43
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Seattle

Re: Wel of niet terugvliegen?

Bericht door Jessica88 »

Oh en Roelb: ik vloog met United. Blijkbaar inderdaad een overijverige airline ;)
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Wel of niet terugvliegen?

Bericht door Nagini »

Ik zou je aanraden gewoon eerlijk te zijn als er vragen worden gesteld. Als ze naar je werksituatie vragen, dan is dat A) omdat ze bang zijn dat je te weinig banden hebt met je thuisland en je eventueel dus voorbereid bent om daar illigaal te wonen of B) omdat ze bang zijn dat je je verblijf niet kan betalen, en je dus komt werken/iets anders illigaals gaat doen (of C) routinevraag, en je hoeft je niet zo druk te maken...). Ik denk dat in beide gevallen best uit te leggen is dat je aan het C1 immigratie traject bent begonnen, dat je bij je vriend verblijft in de VS (dus je hebt gratis onderdak, hoop ik ;) ) en dat je bijvoorbeeld indien nodig een nederlandse bankrekening kan laten zien waar een redelijk bedrag op staat om je verblijf in de VS te bekostigen. Met een nederlands woonadres (zeker als dat een eigen flat/huis is) ben je dan niet echt een risico reiziger. Als ze dan nog problemen maken heb je wel een hele strikte ambtenaar aan je loket. In het ergste geval zullen ze je dan apart nemen voor extra vragen, en kunnen ze bijvoorbeeld je vriend bellen en hem wat vragen stellen om je verhaal te bevestigen. Trouwen met een amerikaan is niet illigaal, ook niet op een ESTA, dus tenzij je drie kilo cocaïne bij je hebt zie ik niet waarom je niet zou worden toegelaten. Maar zoals ik al zei: dat is nooit 100%, want afhankelijk van de douane ambtenaar.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wel of niet terugvliegen?

Bericht door roelb »

Allemaal waar, maar toch hoor je steeds vaker verhalen van jonge, alleenreizende europeanen die geweigerd worden onder het VWP. Juist zij hebben vaak minder banden (student, geen werk, thuiswonend, etc) en worden dan sneller gezien als risico. Heeft vast ook te maken met het huidige politieke klimaat rondom immigratie. Het risico is wellicht klein, maar het is aanwezig. Terwijl blijven geen enkel risico of probleem had opgeleverd, zolang de OP maar gewoon netjes op de uiterste datum van de I94 weer was vertrokken. Ik begrijp dat advies dan ook echt niet, of wellicht heeft ook die advocaat het verkeerd begrepen en (net als wij initieel) gedacht dat er anders een situatie van overstay zou zijn ontstaan.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Wel of niet terugvliegen?

Bericht door ADE01 »

TS zit nog niet in het proces toch? Trouwen op ESTA mag wel maar trouwen op ESTA met de intentie te blijven en een adjustment of status aanvragen is verboden. Nu weet ik dat dat niet je intentie is, maar als ze dat vermoeden hebben krijg je minimaal een berg extra vragen. En vanwege je reispatroon gaan zo'n beetje alle alarmbellen af wat betreft dat laatste.
Jessica88
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 28 nov 2017, 20:43
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Seattle

Re: Wel of niet terugvliegen?

Bericht door Jessica88 »

Nagini schreef:Ik zou je aanraden gewoon eerlijk te zijn als er vragen worden gesteld.
Ik was ook zeker van plan om alles eerlijk te beantwoorden, al is me eerder aangeraden om niet te vertellen dat ik aldaar ga trouwen. Echter, voor de duidelijkheid: ik zit inderdaad nog niet in het proces, maar mijn vriend is Nederlands en zit daar op een L1 visum. Ik kan dus (volgens mij) geen adjustment of status aanvragen en moet sowieso weer naar NL komen om mijn L2 visum interview af te leggen nadat we getrouwd zijn.
roelb schreef:Ik begrijp dat advies dan ook echt niet, of wellicht heeft ook die advocaat het verkeerd begrepen en (net als wij initieel) gedacht dat er anders een situatie van overstay zou zijn ontstaan.
We hebben duidelijk aangegeven dat het niet om een overstay ging. Hij heeft dit ook met een aantal collega's gecheckt die eerder in dezelfde situatie zaten (ongetrouwd is de partner geemigreerd, na verloop van tijd getrouwd en dan L2 aangevraagd) en zij gaven allen hetzelfde aan..
ADE01 schreef:TS zit nog niet in het proces toch? Trouwen op ESTA mag wel maar trouwen op ESTA met de intentie te blijven en een adjustment of status aanvragen is verboden. Nu weet ik dat dat niet je intentie is, maar als ze dat vermoeden hebben krijg je minimaal een berg extra vragen. En vanwege je reispatroon gaan zo'n beetje alle alarmbellen af wat betreft dat laatste.
Ik zit dus nog inderdaad niet in het proces, maar ik dacht dat trouwen en een adjustment of Status aanvragen niet mogelijk was voor het type visum waarop mijn vriend zit; ik dacht dat het alleen mocht wanneer de partner Amerikaans staatsburger is. Mijn vriend zit op een non-immigrant visa daar. Ik hoop en denk (kloppen mijn aannames?) dat dit mijn terugreis in oktober makkelijker maakt..
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Wel of niet terugvliegen?

Bericht door ADE01 »

Sorry, de L1 situatie was niet helemaal doorgedrongen, had alleen de laatste updates gelezen. Vrij unieke situatie, vooral naar de advocaat luisteren wat je wel en niet mag zeggen nu, maar dat zou minder problemen moeten opleveren dan wanneer een AoS mogelijk zou zijn.
Jessica88
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 28 nov 2017, 20:43
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Seattle

Re: Wel of niet terugvliegen?

Bericht door Jessica88 »

Ja, ik plaats mezelf nogal eens in unieke situaties ;) dat neemt niet weg dat ik nu toch aardig in de rats zit wat betreft mijn volgende vertrek. Helemaal omdat we juist alles proberen te doen zoals het hoort!
Patrick1975
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 31 aug 2018, 08:03
Locatie: California

Re: Wel of niet terugvliegen?

Bericht door Patrick1975 »

roelb schreef: Ik begrijp dat advies dan ook echt niet, of wellicht heeft ook die advocaat het verkeerd begrepen en (net als wij initieel) gedacht dat er anders een situatie van overstay zou zijn ontstaan.
Logisch of niet. Gewoon het advies van de advocaat volgen. Mocht de advocaat niet het beste advies geven en een probleem hebben gecreeerd voor TS dan zullen ze het moeten Corrigeren als ze de werkgever niet als klant willen kwijtraken.

De kans is overigens groot dat de advocaat beter zicht heeft op de beste handelswijze. Elke ervaring die langer dan een jaar gelede is gebeurd is feitelijk niet betrouwbaar omdat immigratie continue verandert. Advies dat vorig jaar correct was kan nu averechts werken.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer