Monument Valley: ja of nee?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Monument Valley: ja of nee?

Bericht door SuperFieke »

Zelfde ervaring als evita2017. We hebben de jeep tour gedaan, en die was idd duur maar ik had het niet willen missen. Je rijdt op plaatsen waar je met eigen wagen niet mag rijden en daar is het heel rustig. 's avonds hebben we in onze camper overnacht op camping 'the view', prachtig uitzicht, een aanrader! Het is persoonlijk, maar wij vonden MV wel een must, als je daar dan toch bent. Het uitzicht is uniek.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Monument Valley: ja of nee?

Bericht door tomhster »

Als ik hoor over een Navajo met een fluit, dan neig ik steeds meer naar overslaan en doorrijden. Maar dat is misschien mijn aversie tegen sentimenteel gedoe, massatoerisme en de prijskaartjes die er op dat soort tours geplakt worden.
MaMootjes
Amerika-ontdekker
Berichten: 78
Lid geworden op: 23 sep 2017, 22:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Monument Valley: ja of nee?

Bericht door MaMootjes »

Afgelopen zomer met een camper van GC naar MV gereden. Ik vond MV 1 van de hoogtelunten van onze reis, misschien nog wel mooier dan GC. De rit ernaartoe alleen is al de moeite waard. Wij sliepen op KOA monumentvalley campground, een nieuwe fijne kleine camping met prachtig uitzicht. Boek een plekje aan de rand, dan kan je vanuit je eigen stoel de zonsondergang en zonsopgang bekijken, prachtig!
Wij zijn de valley zelf niet ingereden want dat vonden we echt te prijzig. Om te wandelen was het te warm. Maar desondanks prachtig daar, ik had het niet willen missen.
Succes met kiezen!
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Monument Valley: ja of nee?

Bericht door tomhster »

Het zou voor ons om een eventuele tussenstop gaan tussen Blanding en Page. De zonsopkomst of ondergang zal er vast mooi zijn, maar die gaan we er sowieso niet meemaken. Krijg je buiten de poort (lees: bijv. t.h.v. Forrest Gump point) een goede indruk van de omgeving of verandert het landschap duidelijk zodra je het betaalde park binnen bent?
Ed-USA
Amerikafan
Berichten: 134
Lid geworden op: 10 jul 2017, 09:30
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Monument Valley: ja of nee?

Bericht door Ed-USA »

Dan rij je waarschijnlijk via de UT 191 en UT 163. De laatste voert je door wat op de kaarten vaak aangegeven staat als Monument Valley SP, maar daar hoef je nog niets te betalen en ik heb nog nooit iets van een ingang oid gezien. De omgeving is dan al erg gaaf met losstaande buttes en rotspartijen. Het Forest Gump point ligt aan deze weg.

Op een gegeven moment kan je van de UT 163 afslaan de MV road op die naar het visitors center en het View hotel leidt. Vlak voordat je deze bereikt staat er een hokje waar je moet betalen om door te mogen rijden. Alleen vanaf het visitors center en het hotel heb je het zo bekende uitzicht over de vallei met de drie buttes, op een andere wijze is dit niet te zien.

Je kan dus op het allerlaatste moment nog beslissen of je USD 20 wil betalen voor het uitzichtpunt of niet. Weet wel dat hoe gaaf de omgeving ook al is, het uitzicht vanaf het visitors center of het hotel echt geweldig is (en eigenlijk een must als je er toch langs rijdt).
Ed-USA
Amerikafan
Berichten: 134
Lid geworden op: 10 jul 2017, 09:30
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Monument Valley: ja of nee?

Bericht door Ed-USA »

Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor het vlakbij gelegen Gooseneck SP. Dat is net als MV een plek bestaande uit één uitzichtpunt en dus niet een park waar je uren door brengt (hoewel je in MV nog wel de mogelijkheid hebt de valleiweg uit te rijden of wildcattrail te lopen). Je kan er dus in principe in vijf minuten klaar zijn, maar het zijn dan wel vijf onvergetelijke minuten en daar betaal je voor.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Monument Valley: ja of nee?

Bericht door Martin & Marianne »

Als je het park ingaat kom je dichter bij de buttes, en ja, dat is toch wel mooier. Maar je krijgt onderweg ook al een mooie indruk. Je zou misschien ook in MV kunnen overnachten in plaats van in Blanding?

Marianne
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Monument Valley: ja of nee?

Bericht door tomhster »

Dank Ed en Marianne, aan die info heb ik wat. Aan de overnachtingen ga ik niets meer veranderen ivm een gepland bezoek aan Natural Bridges NM de dag ervoor.
Ed-USA
Amerikafan
Berichten: 134
Lid geworden op: 10 jul 2017, 09:30
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Monument Valley: ja of nee?

Bericht door Ed-USA »

Als ik jou was zou ik niet in Blanding overnachten, maar na Natural Bridges NM de UT 261 (Trail of the ancients) pakken richting Monument Valley en dan daar overnachten. Kost niet heel veel meer tijd en is een veel gavere route om te rijden dan de route van Blanding naar MV. Kan je mooi MV bij zonsop- of ondergang nog meepikken, het View hotel is echt fraai en de relatief hoge prijs meer dan waard, maar er zijn vast ook nog wat andere overnachtingsmogelijkheden in de buurt.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Monument Valley: ja of nee?

Bericht door tomhster »

Ik heb geluisterd naar jullie en slaap nu in de Hat Rock Inn in Mexican Hat. Ik vond de prijs van The View echt te gek (€250+)
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Monument Valley: ja of nee?

Bericht door jill1234 »

Iemand ervaring met het lopen van de wildcat trail? Is deze goed aangegeven en te doen met kinderen van 9 en 11?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Monument Valley: ja of nee?

Bericht door ingrid1955 »

tomhster schreef:Ik heb geluisterd naar jullie en slaap nu in de Hat Rock Inn in Mexican Hat. Ik vond de prijs van The View echt te gek (€250+)
zeker plezierig : restaurantje Swinging Steak, vlakbij je motel.

Jacques
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Monument Valley: ja of nee?

Bericht door Hans B »

Wild Cat trail : je daalt eerst een stuk af, daarna is die redelijk vlak. Aan het eind het afgedaalde stuk klimmen.
Het ligt aan de temperatuur. Ik heb het zelf gelopen in 2017 bij 33° in 1½u. Bovenaan gekomen drijfnat van het zweet.
Ik heb altijd het idee dat kinderen minder last van randzaken hebben dan ik oude vent.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1790
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Monument Valley: ja of nee?

Bericht door Felicitas »

jill1234 schreef:Iemand ervaring met het lopen van de wildcat trail? Is deze goed aangegeven en te doen met kinderen van 9 en 11?
De Wildcat Trail lijkt me heel leuk voor kinderen van 9 en 11. Bij de trailhead staat een groot bord. De wandeling zelf is op sommige punten wat minder aangegeven, maar je loopt om de West Mitten Butte heen. Dat geeft houvast als je keuzes moet maken bij splitsingen. Wij begonnen om 6 uur in de namiddag. We kwamen niemand tegen en de kleuren zijn dan prachtig. Reken zo’n twee uur voor de wandeling met fotostops. Zie ons verslag.
Henrytje
Amerikafan
Berichten: 208
Lid geworden op: 28 jan 2009, 10:45

Re: Monument Valley: ja of nee?

Bericht door Henrytje »

Galapogos schreef:Het uitzicht vanaf The View is prachtig. Ook de Wildcat Trail is erg de moeite waard. Ze route kun je direct vanaf de camping van The View lopen. Ik zou er dus zeker langs gaan, ook als je niet van plan bent een tour te nemen.

Overigens zijn er inmiddels nog twee andere trails die je op eigen houtje kunt/mag lopen, maar ik weet verder niet of die de moeite waard zijn.
Alleen, houd er rekening mee dat het er erg warm is in de zomer! Het is niet aan te raden te wandelen tussen 10 en 4 uur. Sowieso vraag ik me af of je wilt wandelen daar! Je ziet maar een klein stukje van de route die je met de auto kunt doen en ook voor 10 uur is het al erg warm!

De camping heeft een schitterend uitzicht maar is superklein. Je staat hutje mutje op elkaar. Er zijn geen picknickbanken voor kampeerders (wel voor campers) en er is geen afwasgelegenheid. Sinds deze zomer mag je ook maar met 1 tentje op een plek staan.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Monument Valley: ja of nee?

Bericht door Martin & Marianne »

Over welke camping heb je het dan Henrytje? Er zijn er meerdere.

Toen wij er vorig jaar in augustus waren was het tot 4 of 5 uur verboden om de wildcat trail te lopen vanwege de hitte.

Marianne
Henrytje
Amerikafan
Berichten: 208
Lid geworden op: 28 jan 2009, 10:45

Re: Monument Valley: ja of nee?

Bericht door Henrytje »

Camping The View
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Monument Valley: ja of nee?

Bericht door jill1234 »

Keuzes bij splitsingen? dat klinkt alsof het niet goed aangegeven staat...dat vind ik wel tricky. Als we het doen willen we wandelen rond 7 uur in de ochtend.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Monument Valley: ja of nee?

Bericht door Hans B »

Bij het bord bij de trailstart eerst naar beneden, daarna rondje rond de rots, je kunt linksom of rechtsom, aan het eind weer naar boven, het kan niet mis.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Monument Valley: ja of nee?

Bericht door jill1234 »

Ok, fijn om te weten. Denk dat we deze wandeling gaan doen; lijkt me toch wat toevoegen ten opzichte van alleen vanaf de campground naar het uitzicht kijken...tour vind ik echt te duur. Keuzes maken....walvistour, universal, antelope canyon en alcatraz tikken al aardig aan ;-)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer