Reis Freya*: terug naar het Zuidwesten met 2 kleuters deze keer (april/mei 2019).

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Freya*
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 26 dec 2009, 20:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Freya*: terug naar het Zuidwesten met 2 kleuters deze keer (april/mei 2019).

Bericht door Freya* »

Hey hey!

Na een rondje zuidwesten in 2010 (+5 dagen in NY) en Florida in 2012 onder ons 2, plannen we om in april/mei 2019 te gaan met onze 2 hartjes (dan 3.5 en 6 jaar).
Ik heb bij onze vorige 2 trips veel gehad aan het forum en hoop nu terug te kunnen genieten van al jullie kennis :thumbup:

Op de planning: San Francisco (Alcatraz en wat rondlopen), Death Valley, Bryce, Las Vegas, The wave Trail of Waterholes canyon (als alternatief voor de te drukke Antelope Canyon?), Grand Canyon, Hoover Dam, Los Angeles (Disney + Universal + Venice + Griffith Observatory, outlet shopping, ...)
Iets minder de nadruk op de parken en meer op de steden dus. Afwisseling tussen dag rijden en bezoeken (al kunnen de kindjes 800km in de auto zitten, we hebben vorig jaar een roadtrip van 14 dagen naar Zweden en Denemarken gedaan).

Eventueel ook: Mono Lake, White domes trail, Zion, Yosemite

Willen we niet per se nog eens doen: Highway 1, Monument Valley, route 66, ..

Onze vragen op dit moment:
- april of mei? Wat is het 'beste' qua klimaat, drukte en prijzen? We pakken allebei een maand ouderschapsverlof dus we kunnen zeker 3.5 weken uittrekken. De Paasvakantie mag er in vallen maar hoeft niet per se.
- rondje of beginnen in San Francisco en eindigen in Los Angeles (dit laatste heeft mijn voorkeur zodat we de kindjes op het einde kunnen belonen met een dagje Disney)
- autostoeltjes: is een zitverhoger al voldoende zodat we die gewoon in de eerste wallmart kunnen kopen?
- tot welke leeftijd zijn kinderen meestal gratis qua inkom parken en hotels?

Alvast bedankt kenners en liefhebbers!!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Terug naar het Zuid-Westen met 2 kleuters deze keer (april/mei 2019)

Bericht door hemmie »

Wat de autostoeltjes betreft, de regels verschillen wat per staat, maar in vrijwel alle staten zullen jullie kinderen in een 'passend' stoeltje moeten. Voor oudste zal dat dus normaal gesproken een verhoger (met rugleuning?), de jongste zou ik nog in een stoeltje met 5-puntsgordel verwachten, tenzij hij/zij erg groot en zwaar is. Maar kijk eens wat er zoal te koop is, zoek de handleidingen op en dan kun je daar de gewichtsgrenzen wel vinden. Een stoeltje met 5-puntsgordel hoeft ook niet zo duur en zwaar te zijn, wij hebben hier een tijd de Evenflo maestro gebruikt, beviel goed.
Terug in Texas!
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Terug naar het Zuid-Westen met 2 kleuters deze keer (april/mei 2019)

Bericht door Marcopstal »

Welke tijd de beste is hangt af van wat je wil doen en zien. April is voor sommige streken nog erg vroeg zodat je nog met sneeuw en koude temperaturen te maken krijgt en ook de open wateren zijn koud.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Freya*
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 26 dec 2009, 20:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Terug naar het Zuid-Westen met 2 kleuters deze keer (april/mei 2019)

Bericht door Freya* »

@ hemmie: Bedankt voor de info over de autostoeltjes. Hier in België zitten ze allebei in een stoeltje met rug die met de gordel moet vastgemaakt worden.

@ Marcopstal: april lijkt me dan wat frisjes voor wat we in gedachten hebben. Ik denk dat we de knoop dan doorhakken en in mei gaan.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Freya*: terug naar het Zuidwesten met 2 kleuters deze keer (april/mei 2019).

Bericht door hemmie »

Als je jongste zwaar en groot genoeg is mag dat dacht ik hier ook, maar je moet dus nakijken wat er in de handleiding van het stoeltje staat. Wij hebben bijvoorbeeld de Graco Highback Turbobooster, die is al vanaf 13,5 kg zie ik, en 96.5 cm, dus als je kind dat haalt mag het in principe. Maar, er staat ook bij vanaf 4 jaar, en ik zie dat ook bij andere vergelijkbare stoeltjes staan, dus dat is wel een punt.
Terug in Texas!
Freya*
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 26 dec 2009, 20:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Freya*: terug naar het Zuidwesten met 2 kleuters deze keer (april/mei 2019).

Bericht door Freya* »

Ik heb een poging gedaan om een route te maken en zou het fijn vinden om jullie feedback er over te krijgen want hij klopt nog niet helemaal (vooral het stukje tussen Las Vegas en LA). We hebben denk ik wel wat speling omdat we Bodie, Zion, Monument Valley niet willen zien deze keer.

1 Dinsdag 23 april Bsl - San Fran
2 Woensdag 24 april San Fran
3 Donderdag 25 april San Fran Alcatraz
4 Vrijdag 26 april San Fran - Mono Lake
5 Zaterdag 27 april Yosemite
6 Zondag 28 april Yosemite/ lone pine
7 Maandag 29 april Sequoia Tree?
8 Dinsdag 30 april Death Valley Badwater basin
9 Woensdag 1 mei Death Valley
10 Donderdag 2 mei Las Vegas
11 Vrijdag 3 mei Las Vegas dagje zwembad?
12 Zaterdag 4 mei Las Vegas
13 Zondag 5 mei Bryce
14 Maandag 6 mei Bryce
15 Dinsdag 7 mei
16 Woensdag 8 mei Grand Canyon (welke kant, waar overnachten?)
17 Donderdag 9 mei Grand Canyon
18 Vrijdag 10 mei Horseshoe bend/Canyon X/Waterholes Canyon
19 Zaterdag 11 mei Hoover Dam/LA
20 Zondag 12 mei LA Venice, Santa Monica
21 Maandag 13 mei LA Universal
22 Dinsdag 14 mei LA Griffith Observatory, outlet shopping center
23 Woensdag 15 mei LA Disneyland
24 Donderdag 16 mei LA - Bsl
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Freya*: terug naar het Zuidwesten met 2 kleuters deze keer (april/mei 2019).

Bericht door Martin & Marianne »

Zelfs als de Tioga Pass of een andere pas wel open zou zijn is dit niet te doen. Heb je dit op googlemaps bekeken? Gebruik voor Yosemite dan Yosemite Village.
In april zijn de passen nog gesloten. Mono Lake is dan niet vanuit het westen te doen.
En wat bedoel je op 29 april?
Wat heb je de vorige keer gedaan? Ben je toen wel in Yosemite geweest?
En bij je naar de Grand Canyon geweest toen? Welke kant?
De keuze is niet moeilijk want de North Rim gaat pas half mei open. Ik neem aan dat je de NPS sites wel kent? Bekijk die eens voor de mogelijkheden in jullie periode.
En schrijf het eens helemaal uit in de van/naar vorm. Wat je nu schrijft bij dag 11 kan niet want je komt dan uit Page. En dat doe je na Bryce. Ik vraag me echt af wat je de vorige keer gedaan hebt. Je zult ook wel een kaart hebben neem ik aan. Pak die er eens bij.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Freya*: terug naar het Zuidwesten met 2 kleuters deze keer (april/mei 2019).

Bericht door IngridZw »

Als het mogelijk is zou ik de hele reis verschuiven naar mei/juni. Dat maakt e.e.a. een stuk haalbaarder met name Tioga Pas/ Sequoia NP etc.
Ik heb het idee dat je je nog niet goed hebt ingeleefd wat betreft afstanden en locaties. Kijk daarvoor ook eens op Google Maps. Horseshoe Bend ligt nl. bij Page en vandaaruit via de Hoover Dam naar LA is onmogelijk.

Je geeft aan wat meer tijd te willen besteden in de steden. Mocht je toch in april/mei gaan dan kun je overwegen om San Diego toe te voegen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
MichelH
Amerikakenner
Berichten: 1154
Lid geworden op: 23 jun 2008, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Reis Freya*: terug naar het Zuidwesten met 2 kleuters deze keer (april/mei 2019).

Bericht door MichelH »

Ik zou ook kiezen voor mei en dan Yosemite NP er zo laat mogelijk inplannen, dan heb je de meeste kans dat de Tioga Pass open is.
Zijn de vliegtickets al geboekt?

Onderstaand even een voorstel met aankomst LA en vertrek SF:
1. Brussel - LA
2. LA
3. LA
4. LA - Kingman
5. Kingman - Grand Canyon
6. Grand Canyon - Monument valley
7. Monument Valley - Page
8. Page
9. Page - Bryce canyon NP
10. Bryce Canyon NP - Zion
11. Zion
12. Zion - Las Vegas
13. Las Vegas
14. Las Vegas - Death Valley
15. Death Valley - Lee Vining
16. Lee Vining - Yosemite NP
17. Yosemite NP
18. Yosemite NP
19. Yosemite - Sequoia/Kings NP
20. Sequoia/Kings NP
21. Sequoia/Kings - Monterey
22. Monterey - San Francisco
23. San Francisco
24. San Francisco - Brussel
Freya*
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 26 dec 2009, 20:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Freya*: terug naar het Zuidwesten met 2 kleuters deze keer (april/mei 2019).

Bericht door Freya* »

Bedankt voor alle tips. Ik voelde me even aangevallen maar ik weet dat jullie het goed bedoelen en ik had inderdaad nog niet goed nagedacht over een hoop zaken.
Ondertussen zijn de vliegtuigtickets geboekt en liggen de data en aankomst+vertrek vast: donderdag 2 mei op San Fran en 28 mei terug vanuit LA.
We willen per se Disneyland op het einde doen en Yosemite is niet zo een must voor ons en nu hebben we 27 dagen (ik schrik er zelf even van haha)
Martin & Marianne schreef: Ik vraag me echt af wat je de vorige keer gedaan hebt.
Vorige keer hebben we dit gedaan:
Bsl - LAX
Anaheim Disneyland
Anaheim - Santa Barbara
Santa Barbara - Santa Cruz
Santa Cruz - San Fran
San Fran
San Fran - Merced
Merced - Mariposa Grove (Sequoia bomen) - Glacier Point Road – Yosemite
Yosemite NP
Yosemite NP - Tioga Pass - Lee Vining - Bodie
Lee Vining - Death Valley NP
Death Valley NP - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - Zion
Zion NP – Panguitch
Panguitch – Brice – Page
Page – Horshoe Bend – Monument Valley – Tuba City
Tuba City – Grand Canyon - Flagstaff
Flagstaff – Route 66 – Needles
Needles – LA
LA
LA Universal
LA: Venice Beach & Santa Monica
LA: Beverly Hills
LA - NYC

Ik volg ondertussen mee in het topic van cindyengeert voor tips ( viewtopic.php?f=36&t=72426&hilit=yosemite )
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis Freya*: terug naar het Zuidwesten met 2 kleuters deze keer (april/mei 2019).

Bericht door Coyote »

Aankomst en vertrek liggen vast dus daar kan niets meer aan veranderd worden. Effectief blijven er 25 reisdagen in Amerika over. Gelet op jullie vorige reis zou je er nu voor kunnen kiezen wat nieuwe bezienswaardigheden toe te voegen.

In grote lijnen en puur als opzetje:

Vanaf San Francisco kustweg pakken en vanaf Morro Bay richting Las Vegas te gaan (bijv. via CA-178, Lake Isabella). Vervolgens via Zion NP, Bryce Canyon NP naar Moab (prima locatie voor enkele dagen, Arches NP, Canyonlands NP) dan via Monument Valley (Valley of the Gods, Moki Dugway en Goosenecks SP), Grand Canyon richting Phoenix en Tucson (Saguaro NP, Pima Air & Space Museum, vliegtuigkerkhoven). Vanaf daar via Joshua Tree NP naar Los Angeles waar je de reis afsluit.

Op deze manier pak je nieuwe bezienswaardheden mee maar ook enkele mooi plekken van de vorige reis. Yosemite NP en Sequoia NP laat je er dan uit, in mei ligt daar waarschijnlijk nog volop sneeuw en is de Tioga Pass zeker nog gesloten.

Weet niet of dit wat voor jullie is maar je zou het eens per dag moeten uitwerken of het haalbaar is.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Freya*: terug naar het Zuidwesten met 2 kleuters deze keer (april/mei 2019).

Bericht door Martin & Marianne »

Je routevoorstel leek eigenlijk heel veel op je vorige route. Je wilt dus eigenlijk weer hetzelfde doen of wil je ook nieuwe dingen doen? Wat wil je echt meenemen, en wat mag eventueel vervallen?
Je zit met de Tioga Pass, maar Yosemite is in mei natuurlijk prachtig. Maar dan was het handiger geweest om in LA te starten en in SF te eindigen zodat je Yosemite op het laatst kon doen; nu heb je je het voor jezelf erg lastig gemaakt met SF in het begin.
Een rondje met Moab erbij is echter ook prachtig, zeker in mei. Roland geeft daarvoor al een route; vergeet daarbij dan zeker Capitol Reef niet op weg van Bryce naar Moab (dus niet de snelste route nemen).
Je zou eens in ons 2013-verslag kunnen kijken voor tips; toen waren wij er ook in mei.

Marianne
Freya*
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 26 dec 2009, 20:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Freya*: terug naar het Zuidwesten met 2 kleuters deze keer (april/mei 2019).

Bericht door Freya* »

Coyote schreef: Vanaf San Francisco kustweg pakken en vanaf Morro Bay richting Las Vegas te gaan (bijv. via CA-178, Lake Isabella). Vervolgens via Zion NP, Bryce Canyon NP naar Moab (prima locatie voor enkele dagen, Arches NP, Canyonlands NP) dan via Monument Valley (Valley of the Gods, Moki Dugway en Goosenecks SP), Grand Canyon richting Phoenix en Tucson (Saguaro NP, Pima Air & Space Museum, vliegtuigkerkhoven). Vanaf daar via Joshua Tree NP naar Los Angeles waar je de reis afsluit.
Klinkt geweldig! Zeker het vliegtuigenkerkhof zullen de kindjes tof vinden.
Martin & Marianne schreef: Wat wil je echt meenemen, en wat mag eventueel vervallen?
Je zit met de Tioga Pass, maar Yosemite is in mei natuurlijk prachtig. Maar dan was het handiger geweest om in LA te starten en in SF te eindigen zodat je Yosemite op het laatst kon doen; nu heb je je het voor jezelf erg lastig gemaakt met SF in het begin.
Een rondje met Moab erbij is echter ook prachtig, zeker in mei. Roland geeft daarvoor al een route; vergeet daarbij dan zeker Capitol Reef niet op weg van Bryce naar Moab (dus niet de snelste route nemen).
Je zou eens in ons 2013-verslag kunnen kijken voor tips; toen waren wij er ook in mei.
Qua nationale parken willen we per se Bryce doen.
Yosemite is inderdaad prachtig maar dan hebben we een reden om nog eens terug te gaan :wink: Ik zal zeker je verslag er bij nemen en verder werken op de route die Roland aangeeft.
Freya*
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 26 dec 2009, 20:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Freya*: terug naar het Zuidwesten met 2 kleuters deze keer (april/mei 2019).

Bericht door Freya* »

Ik heb nog wat gepuzzeld en kom tot onderstaande route.
Wat zijn jullie voorstellen voor de Grand Canyon? North/south/... ik snap het niet echt. Vorige keer hebben we dit op het einde gedaan en waren we niet zo onder de indruk, dus nu een tweede kans :)
We hebben nog 2 dagen over in onze planning. Hoewel Tucson er heel fijn uitziet, denk ik dat het wat te veel extra miles zouden zijn voor de kindjes.
Ik twijfel voor Zion er tussen te zetten of ergens anders wat minder lange ritten te doen.

1 Donderdag 2 mei Bsl - San Fran Aankomst 17u
2 Vrijdag 3 mei San Fran Alcatraz, pier
3 Zaterdag 4 mei San Fran China Town, golden gate bridge,
4 Zondag 5 mei San Fran - Mariposa/oakhurst Columbia State Historic Park
5 Maandag 6 mei Oakhurst/Mariposa - Lee Vining (of lake isabella) Mariposa grove
6 Dinsdag 7 mei Lee Vining (! of lake isabella) - Furnace Creek
7 Woensdag 8 mei Death Valley Badwater basin
8 Donderdag 9 mei Death Valley - Springdale The White Domes Trail
9 Vrijdag 10 mei Springdale - Bryce Red Canyon Slot Aka Peek a boo
10 Zaterdag 11 mei Bryce
11 Zondag 12 mei Bryce - Page Horshoe Bend -The Wave Trail
12 Maandag 13 mei Page - Monument valley Waterhole canyon/antelope canyon / canyon X
13 Dinsdag 14 mei Monument valley
14 Woensdag 15 mei Monument Valley - GC
15 Donderdag 16 mei GC Bearizona - Hoover Dam
16 Vrijdag 17 mei
17 Zaterdag 18 mei
18 Zondag 19 mei Las Vegas
19 Maandag 20 mei Las Vegas
20 Dinsdag 21 mei Las Vegas
21 Woensdag 22 mei Joshua Tree
22 Donderdag 23 mei LA
23 Vrijdag 24 mei LA Venice, Santa Monica
24 Zaterdag 25 mei LA Universal
25 Zondag 26 mei LA Griffith Observatory, outlet?
26 Maandag 27 mei LA Disneyland
27 Dinsdag 28 mei LA - Bsl Vertrek 19u
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Freya*: terug naar het Zuidwesten met 2 kleuters deze keer (april/mei 2019).

Bericht door Martin & Marianne »

Freya* schreef:Wat zijn jullie voorstellen voor de Grand Canyon? North/south/... ik snap het niet echt.
Wat snap je niet?
Je bent er al geweest toch? Dat moet de South Rim geweest zijn als je dat deed tussen Flagstaff en Tuba City. Je kijkt dan uit op de North Rim - aan de overkant van die grote kloof. Met de auto is dat een behoorlijk eind rijden. Zoals ik al eerder aangaf is de North Rim pas vanaf medio mei open. En qua ligging doe je de North Rim het beste tussen Bryce en Page. Of tussen Zion en Bryce. En daar ben je nog vóór de openingsdatum. Dus de keuze lijkt me eenvoudig.

Als je van Death Valley naar Springdale rijdt is het wel een volle dag als je nog Valley of Fire wilt bezoeken. Ik zou voor DV 1 nacht doen, en dan een nacht in de buurt van Vof.

Wat bedoel je met de Wave Trail? Voor de Wave moet je loten. De kans dat je een permit krijgt is heel erg klein. Maar ik zou het niet eens proberen; het lijkt me niet geschikt met jonge kinderen.
Waarom een volle dag Monument Valley? Wat wil je daar doen?
Freya* schreef:Ik twijfel voor Zion er tussen te zetten of ergens anders wat minder lange ritten te doen
Ik zou zeker een bezoek aan Zion brengen. Je bent immers al in Springdale? Doe daar zeker een extra nacht. Maar twee extra nachten is ook wel lekker.
En waarom niet meer tijd voor Yosemite? Je overnacht nu bij het park maar gaat alleen naar de Mariposa Grove. Je hebt voldoende tijd om daar een of twee dagen extra voor uit te trekken. Dat is voor de kinderen leuker dan Monument Valley.
Je kunt ook een extra dag Page doen; daar is ook voldoende te doen.

Het lijkt me dat de kinderen nog te jong zijn om Universal Studios echt te waarderen, waarom niet een extra dag Disneyland, of bijvoorbeeld Knotts Berry Farm? Of gebruik die dag ergens anders.

Marianne
Freya*
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 26 dec 2009, 20:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Freya*: terug naar het Zuidwesten met 2 kleuters deze keer (april/mei 2019).

Bericht door Freya* »

Bedankt Marianne! Onze kindjes zijn gek op dinosaurussen en Marvel dus Universal gaan ze geweldig vinden.
Grand Canyon is nu ook duidelijk en heb ik nu goed ingepland denk ik hehe.
Death Valley heb ik naar 1 nacht gebracht en nog een tussenstop onderweg naar Springdale.
The Wave trail is geschrapt, dat had ik niet goed door.

Hierbij de laatste route, suggesties mogen natuurlijk nog altijd gegeven worden.

1 Donderdag 2 mei Bsl - San Fran Vetrek 11u30 -Aankomst 17u + Target/Wallmart
2 Vrijdag 3 mei San Fran Alcatraz, pier
3 Zaterdag 4 mei San Fran China Town, golden gate bridge, ...
4 Zondag 5 mei San Fran - Sonora Columbia State Historic Park - Calaveras Big Trees State Park
5 Maandag 6 mei Sonora - Lee Vining Via Sonora Pass Yosemite NP
6 Dinsdag 7 mei Lee Vining - Bishop Nicely's diner - Mono Lake - Ancient Bristlecone Pine Forest
7 Woensdag 8 mei Bishop - Furnace Creek Sequoia NP Death Valley
8 Donderdag 9 mei Furnace Creek - Las Vegas Badwater basin - The Strip
9 Vrijdag 10 mei Las Vegas Sight-seeing - Hoover Dam - trouwen?
10 Zaterdag 11 mei Las Vegas Outlet shopping
11 Zondag 12 mei Las Vegas- St-George VOF - The White Domes Trail
12 Maandag 13 mei St-George - Springdale Zion NP
13 Dinsdag 14 mei Springdale Red Canyon Slot Aka Peek a boo
14 Woensdag 15 mei Springdale Bryce NP
15 Donderdag 16 mei Springdale - Page Horshoe Bend - Lake powel
16 Vrijdag 17 mei Page - Monument Valley Waterhole canyon/antelope canyon / canyon X
17 Zaterdag 18 mei Monument Valley - Cameron Grand Canyon South Rim
18 Zondag 19 mei Cameron - Joshua Tree Keepers of the wild
19 Maandag 20 mei Joshua Tree - Palm Springs Joshua Tree NP
20 Dinsdag 21 mei Palm Springs Cabazon Dinosaurs
21 Woensdag 22 mei Palm Springs - LA
22 Donderdag 23 mei LA Universal Studios
23 Vrijdag 24 mei LA Griffith Observatory, Descanso Gardens
24 Zaterdag 25 mei LA Venice, Santa Monica
25 Zondag 26 mei LA - Anaheim shopping
26 Maandag 27 mei Anaheim Disney
27 Dinsdag 28 mei Anaheim - Bsl Vlucht 19u40
28 Woensdag 29 mei Bsl Aankomst 18u35

Ohja, ook nog even feedback gevraagd over Memorial Day weekend. We zitten dan in LA en hopen dat er leuke festiviteiten zullen zijn. Heeft er iemand hier een idee van? Daarnaast twijfelen we over wanneer welk pretpark. Volgens de website itspacked.com zou op Memorial Day zelf Disney te doen zijn en doen we Universal best vlak ervoor...
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Freya*: terug naar het Zuidwesten met 2 kleuters deze keer (april/mei 2019).

Bericht door IngridZw »

Wij hebben zowel Memorial Day als Independence Day meegemaakt. Van Memorial Day hebben we weinig van gemerkt. Dit heeft ook een andere lading dan Independence Day. Met Independence Day zijn er festiviteiten in de vorm van parades en wordt er in veel plaatsen vuurwerk afgestoken. Je kunt het denk ik een beetje vergelijken met onze dodenherdenking en bevrijdingsdag.

Wat betreft de route: Ik snap niet goed waarom je overnacht in Cameron als je Grand Canyon wilt bezoeken. Waarom niet in het park zelf wat qua locatie zoveel mooier is. Bedenk ook dat de afstand naar Joshua Tree zo'n 650 km. is. Lijkt me erg veel op één dag.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Freya*: terug naar het Zuidwesten met 2 kleuters deze keer (april/mei 2019).

Bericht door Martin & Marianne »

Ik begrijp Cameron ook niet. Dan rij je naar het park- gebruik daarvoor Grand Canyon Village in Google Maps - en dan rij je weer terug naar Cameron. Ik zou in het park overnachten of doorrijden naar Williams.
Ik begrijp ook je bezoek aan Yosemite niet. Ook daar rij je uren heen en weer. Eerst van Sonora naar het park en dan weer terug via Sonora. Qua reistijd alleen ben je al 6,5 uur bezig als je naar Yosemite Village gaat.
En je bezoek aan Sequoia kan niet zo. Heb je niet op een kaart of op Googlemaps gekeken? Bekijk in Google Maps maar eens de route naar de General Sherman Tree vanaf Bishop.
Bryce vanuit Springdale vind ik niet ideaal - je mist de mooiste uren in Bryce - maar het kan wel. Als je na die eerste dag niet meer naar zion gaat zul je in plaats van in Springdale ook wel in de Ponderosa Ranch kunnen overnachten, dat is misschien wel leuk voor de kinderen.

Marianne
Freya*
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 26 dec 2009, 20:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Freya*: terug naar het Zuidwesten met 2 kleuters deze keer (april/mei 2019).

Bericht door Freya* »

Oatman was inderdaad niet erg logisch.
Ik heb het gewijzigd naar Grand Canyon zelf en dan nog een tussenstop in Oatman voor Joshua Tree.

@Marianne: ik heb 3 Google Maps pagina's openstaan met alle to do's op getagd maar het loopt wel nog wat fout soms. Kan je ergens meer dan 10 punten ingeven ( dat krijg ik als max bij Google Maps voor de route).

Ik heb Sequoia geschrapt (we zien toch grote bomen in Calaveras Big Trees State Park) en als we via Sonora naar Lee Vining rijden, gaan we niet naar Yosemite Village zelf maar kunnen we wel naar Mono Lake (vond ik echt prachtig) en Nicely's Diner in Lee Vining (beste milkshake volgens vriendlief).

Wat betreft Springdale: ik had graag wat langer op 1 plek gezeten maar Bryce is een hoogtepunt dus dan ga ik Ruby's Inn of Bryce View Lodge proberen voor 2 nachten.
En ervoor van St-George naar de de Ponderosa Ranch om Zion te bezoeken en erna 1 nacht Page.


1 Donderdag 2 mei Bsl - San Fran Vetrek 11u30 -Aankomst 17u + Target/Wallmart
2 Vrijdag 3 mei San Fran Alcatraz, pier
3 Zaterdag 4 mei San Fran China Town, golden gate bridge, ...
4 Zondag 5 mei San Fran - Sonora Columbia State Historic Park - Calaveras Big Trees State Park
5 Maandag 6 mei Sonora - Lee Vining via Sonora Pass
6 Dinsdag 7 mei Lee Vining - Bishop/Lone Pine Nicely's diner - Mono Lake - Ancient Bristlecone Pine Forest
7 Woensdag 8 mei Bishop/Lone Pine - Furnace Creek Death Valley
8 Donderdag 9 mei Furnace Creek - Las Vegas Badwater basin
9 Vrijdag 10 mei Las Vegas Sight-seeing - Hoover Dam
10 Zaterdag 11 mei Las Vegas Outlet
11 Zondag 12 mei Las Vegas- St-George VOF - The White Domes Trail
12 Maandag 13 mei St-George - Zion Zion NP
13 Dinsdag 14 mei Zion - Bryce Red Canyon Slot Aka Peek a boo
14 Woensdag 15 mei Bryce Bryce NP
15 Donderdag 16 mei Bryce - Page Horshoe Bend - Lake powel
16 Vrijdag 17 mei Page - Monument Valley Waterhole canyon/antelope canyon / canyon X
17 Zaterdag 18 mei Monument Valley - Gran Canyon Grand Canyon South Rim
18 Zondag 19 mei Grand Canyon - Oatman
19 Maandag 20 mei Oatman - Joshua Tree Keepers of the wild
20 Dinsdag 21 mei Joshua Tree - Palm Springs Joshua Tree NP -
21 Woensdag 22 mei Palm Springs - LA Cabazon Dinosaurs
22 Donderdag 23 mei LA Universal Studios
23 Vrijdag 24 mei LA Griffith Observatory, Descanso Gardens
24 Zaterdag 25 mei LA Venice, Santa Monica
25 Zondag 26 mei LA - Anaheim Shopping
26 Maandag 27 mei Anaheim Disney
27 Dinsdag 28 mei Anaheim - Bsl Vlucht 19u40
28 Woensdag 29 mei Bsl Aankomst 18u35
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer