Vanuit welke stad starten

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2077
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Vanuit welke stad starten

Bericht door Souraia »

Volgend jaar willen we heel graag weer naar de omgeving van Badlands/Mount Rushmore met als eindpunt LA of SF.
Nu heb ik 2 opties bedacht, de 1e starten via Seattle en via North Cascades richting de Badlands en zo verder naar het zuiden of via Chicago.

Welke van de 2 routes tot aan Badlands is leuker/mooier/interessanter?
Chicago zijn wij 1 x geweest en vonden het een geweldige stad. Seattle zijn we inmiddels 3 x geweest.
Marlies
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 22 aug 2006, 15:35
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vanuit welke stad starten

Bericht door Marlies »

De keuze tussen de twee opties die je aangeeft kan ik niet beoordelen, maar het lijkt mij dat er nog een derde optie is -> starten vanuit Denver en eindigen in SF of LA. Dit is een route die we zelf ook een keer hebben gedaan en die ik regelmatig hier voorbij zie komen op het forum.
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2077
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Vanuit welke stad starten

Bericht door Souraia »

Klopt. Denver heb ik bewust niet meegenomen, daar zijn we vorig jaar al geweest en heb bewust tussen deze 2 steden gekozen.
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4238
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Vanuit welke stad starten

Bericht door ingrid14 »

Beiden gaan denk ik, beetje afhankelijk van de tijd die je hebt te besteden.

Vanaf Chicago zou je eerst nog naar Theodore Roosevelt NP (ND) en Makoshika (Montana) kunnen gaan, daarna afzakken naar SD.
(wij gingen in 2017 van Chicago naar Seattle, wel niet langs Badlands.)
Vanaf Seattle kan je inderdaad via North Cascades gaan. Daarna zou je via Glacier en Yellowstone naar Badlands kunnen gaan. Dit zal wel meer dagen vragen dan de rit vanaf Chicago.
(in 2018 gingen we van Seattle via North Cascades naar Glacier.)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gast

Re: Vanuit welke stad starten

Bericht door Gast »

Kijk ook eens naar Minneapolis - rechtreeks vanaf Schiphol.
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2077
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Vanuit welke stad starten

Bericht door Souraia »

Bedankt voor de reacties. Yellowstone slaan we over volgend jaar. Daar zijn we vorig jaar al geweest.
In principe hebben we 4 weken de tijd voor de route, mits we betaalbare tickets kunnen vinden naar Hawaii, dan worden het er 3. Dan kort ik de route wel flink in vanuit beide steden. Theodore Roosevelt en Makoshika zijn voor ons nieuw, vandaar dat de route Chicago mij iets meer trekt. De omgeving van Seattle hebben we al vaker gedaan (met uitzondering van North Cascades).
Rechtstreeks naar Minneapolis doen we liever niet, omdat Chicago ook nog een stad is waar we graag heen gaan, dan rijden we er liever heen.
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2077
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Vanuit welke stad starten

Bericht door Souraia »

Ingrid is North Cascades een aanrader als je ook naar Glacier gaat? is het daar mee te vergelijken?
Ben jij in Theodore Roosevelt en Makoshika geweest? zijn dat aanraders?

Ik neig toch heel erg om in Chicago te beginnen. De reden: Chicago zijn wij 1 x geweest (2010) en is ons erg goed bevallen. De regio eromheen is nog onbekend bij ons en ik houd ervan om toch ook nieuwe gebieden toe te voegen aan onze lijst.
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4238
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Vanuit welke stad starten

Bericht door ingrid14 »

North Cascades en Glacier lijken wel op elkaar maar zijn ook zo anders.
Als je North Cascades doet, zou ik zeker ook via de Mount Baker Scenic Drive naar Artist Point rijden. Je bent dan in Mt.Baker-Snoqualmie National Forest. Dit grenst aan Mt Baker Wilderness Area en North Cascades National Park. Het is prachtig daar.

Op onze reis van 2017 gingen we van Chicago naar Seattle en deden we oa Theodore Roosevelt, Makoshika, Yellowstone en Grand Teton (kort), Glacier, North Cascades.
Vorig jaar deden we oa North Cascades-Glacier-Mt Rainier-Mt St Helens-Seattle

(verslagen kan je vinden hier op het forum 'Andere regio's' of via mijn onderschrift)

Chicago vonden wij ook een superfijne stad.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2077
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Vanuit welke stad starten

Bericht door Souraia »

Dank je Ingrid, ik ga vanavond even je verslagen lezen.
Maar strikt gezien, welke route naar de Badlands vond je mooier/leuker? vanuit Chicago of vanuit Seattle?
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4238
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Vanuit welke stad starten

Bericht door ingrid14 »

Ik ben al 3 keer bij Badlands geweest. 2x vanaf Denver en 1x vanaf Cody erheen gereden.
In 2017 zijn wij in Chicago vertrokken maar zijn we niet naar Badlands geweest.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2077
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Vanuit welke stad starten

Bericht door Souraia »

Hoe vond je het stuk tussen Chicago en Roosevelt NP? Ik heb je verslag gelezen en het viel mij op dat er 2 flinke rijdagen tussen zaten?
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4238
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Vanuit welke stad starten

Bericht door ingrid14 »

Wij wisten dit van tevoren maar we hadden niet genoeg dagen om meer stops te doen.
Als ik het opnieuw zou doen zou ik wel meer tijd in Minneapolis willen hebben.
Maar de rit van Minneapolis naar Dickinson zou ik niet opsplitsen. Je rijdt door de prairie, verder is er niet zo veel te doen.
Ik zou wel een stop aanraden in Fargo. Bij Bismark maakten wij ook een stop aan de rand van de Missouri.
Het was een lange rit maar ik vind het wat zonde om ze op te delen omdat je dan een dag minder ergens anders kan zijn.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer