Reis littleBird: augustus 2019

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
littleBird
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 sep 2018, 10:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis littleBird: augustus 2019

Bericht door littleBird »

Hallo allemaal,

Ons plan is om in augustus 2019 naar het Westen van Amerika te gaan. Ik ben er in mijn jeugd, zo'n 30 jaar geleden geweest. Maar mijn man en zoon (van dan 13 jaar) nog niet. Afgelopen jaren 3 keer naar Florida geweest, maar nu de andere kant bewonderen.

We hebben globaal dit reisschema gemaakt. We willen echt een kleine week in LA zijn en we zijn geen wandelaars voor in de parken, dus denk dat we met de BC, GC en MV genoeg parken hebben. Wel willen we graag jullie advies voor wat we toch echt nog missen en een leuke overnachtingsplaats tussen LA en SF.. Dit is ons schema (alles is nog aan te passen, want nog niets geboekt)

9-8 Amsterdam - Las Vegas
10-8 Las Vegas - Bryce Canyon
11-8 Bryce - Monument Valley
12-8 MV - Grand Canyon
13-8 Grand Canyon
14-8 GC - Las Vegas (expres niet aan het begin gedaan ivm jetlag en niet in het weekend in Las Vegas willen zijn)
15-8 Las Vegas
16-8 Las Vegas - Los Angeles
17 t/m 22/8 LA
23-8 LA - ??? (graag tips)
24-8 ??? - San Francisco
25-8 SF
26-8 SF
27-8 San Francisco - Amsterdam
28-8 Aankomst in Amsterdam

Ben heel benieuwd of jullie nog leuke tips voor ons hebben..
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reisschema augustus 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Je schrijft dat jullie geen wandelaars zijn en niet veel tijd in de parken wileln doorbrengen. Waarom kies je dan voor 2 nachten Grand Canyon, wat zijn jullie plannen daar?
Ik mis Page in je route, met bijvoorbeeld Horseshoe Bend, Antelope Canyon en Lake Powell. Is dat bewust?

Wat voor tips voor LA zoek je precies? Ik neem aan dat je al aardig wat hebt bedacht aangezien je er bijna een week wilt zitten. Wat heb je al gepland daar?

Tussen LA en SF zou je met 1 overnachting naar Cambria of San Simeon kunnen kijken. Zie voor Cambria (en voor Page, LA, SF en MV) ons 2017-verslag.

Marianne
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reisschema augustus 2019

Bericht door josea »

Van Las Vegas naar Bryce zou ik toch echt Zion meenemen.
Jullie zijn geen wandelaars, zeg je, dus: ga fietsen in Zion! Je hoeft alleen maar bergaf als je de fietsen mee naar boven neemt op de shuttlebus. En dat is zo leuk om te doen, vooral kinderen vinden het prachtig!
Fietsen huur je bij de ingang van het park.
Als je verder niet wilt wandelen, is één nacht voldoende; in de ochtend gaan fietsen tot een uur of 13.00/14.00, dan door naar Bryce.

Als je niet wilt snijden in je nachten bij LA, zou je hier een nacht Grand Canyon voor kunnen inruilen.

En ik zou inderdaad van Bryce naar Monument Valley een nacht Page tussenvoegen.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reisschema augustus 2019

Bericht door PSVwally »

hou ook rekening met de tijdzones. Las Vegas - Bryce en de dag erna door naar Monument Valley geeft je, zelfs met weinig wandelingen, weinig tijd voor Bryce. Monument Valley kan je in een paar uur goed zien als je de valley drive doet en bij the view even van het uitzicht geniet.

Ik zou denk ik ook de volle dag gc tussen bryce en monument valley zetten. Dan heb je net wat meer tijd.

Overigens zou ik tussen LA en SF stoppen rond Cambria. Doe dan onderweg Malibu, santa barbara en solvang aan en evt. Morro Rock en de zeeolifanten rond San Simeon. De dag erop een paar maal stoppen langs de kustweg en net onder Carmel. Evt met tijd een walvistoer in de middag rond Monterey of Moss Landing en dan door naar SF. Als je dat laatste niet wilt doen dan de kustweg, dus niet de 101 volgen vanaf monterey, helemaal doorrijden tot aan SF. Dat is ook een mooie rit
littleBird
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 sep 2018, 10:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis littleBird: augustus 2019

Bericht door littleBird »

Bedankt voor jullie reacties. Dat helpt ons echt... We hebben de route veranderd. Zo en zo gaat de route nu andersom (veel voordeliger qua vliegtickets)

We hebben hem nu zo staat:

9-8 Amsterdam - San Francisco
10-8 San Francisco
11-8 San Francisco - San Simeon
12-8 San Simeon - Los Angeles
13 t/m 17: Los Angeles
18-8 LA - Kingman
19-8 Kingman - Grand Canyon
20-8 Grand Canyon - Page
21-8 Page - Momument Valley ( is het slim om daar te overnachten of vast ergens op de weg naar Bryce?)
22-8 Monument Valley - Bryce Canyon
23-8 Bryce - Zion
24-8 Zion - Las Vegas
25-8 Las Vegas
26-8 Las Vegas
27-8 Las Vegas - Amsterdam
28-8 Amsterdam

Ik twijfel alleen of die laatste week iets te druk is. Niet alle afstanden zijn heel groot, maar wel elke dag in de auto.
Ik ga uiteraard ook zelf nog al die mooie reisverslagen lezen die hier staan. Maar de tijd ontbreekt nog even..
En ik wil vast wat boekingen doen, zeker ik de parken. Omdat ik bang ben dat de "goede" dan al weg zijn. Uiteraard wel met gratis annuleren, dat we flexibel blijven..

Hoe lang van te voren boeken jullie de hotels in de parken?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis littleBird: augustus 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Wij boeken de parken zodra we het besluit hebben genomen om naar de VS te gaan. Zo nodig voor meerdere data als we nog niet weten hoe het rondje er uit gaat zien.

Voor meer rust zou ik MV laten vallen. Wil je er wel naar toe dan zou ik er ook overnachten; de uren tegen zonsondergang en bij zonsopkomst zijn juist zo prachtig daar.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis littleBird: augustus 2019

Bericht door IngridZw »

Als je Monument Valley wit opnemen dan is de volgorde Grand Canyon - Monument Valley - Page - Bryce.
En als je de dagen voor LA zo wilt houden zou ik Monument Valley laten vallen voor een extra dag in Zion. Dat maakt dat gedeelte zoals je aangeeft rustiger. Zion is een groot park en je moet er met een shuttlebus naar toe wat qua wachttijd ook tijd kost. In tegenstelling tot Grand Canyon en Bryce waar je desnoods alleen van de uitzichtpunten geniet moet je in een park als Zion toch wel wandelen om iets van het park te zien. Je hebt er een aantal eenvoudige trails die niet veel inspanning vergen. Zoals de wandeling naar de Emerald Pool en de Riverside walk.

Ik zou zo snel mogelijk kijken naar hotels. Hoe vroeger je begint hoe meer keuze wb locatie in combinatie met de prijs. Wij kijken altijd eerst naar die plekken die het meest in trek zijn. Voor Grand Canyon hebben we 2 keer in het park zelf overnacht. Ideaal als je de zons/opkomst wilt meemaken. Voor Zion is Springdale aan te raden.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer