Reis Davyv: San Francisco naar Las Vegas en de parken - graag jullie feedback

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Davyv
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 sep 2018, 20:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Davyv: San Francisco naar Las Vegas en de parken - graag jullie feedback

Bericht door Davyv »

Hallo, in de zomer van 2019 trekken we met onze drie tienerkinderen (16, 15 en 10) naar de Westkust. Dit is het schema dat ikzelf uitgewerkt heb. Kunnen jullie als ervaringsdeskundigen me feedback geven of dit haalbaar en zinvol is? Mis ik iets essentieels en, belangrijk punt, biedt dit schema ons ook nog wat tijd om te relaxen?
Alvast bedankt voor jullie feedback?

1: België - San Francisco
2: San Francisco
3: San Francisco
4: San Francisco - Yosemite
5: Yosemite
6: Yosemite - Mammoth Lakes
7: Mammoth Lakes - Las Vegas
8: Las Vegas
9: Las Vegas
10: Las Vegas - Zion
11: Zion
12: Zion - Bryce
13: Bryce - Capitol Reef
14: Capitol Reef
15: Capitol Reef - Monument Valley
16: Monument Valley
17: Monument Valley - Page
18: Page
19: Page - Grand Canyon
20: Grand Canyon
21: Grand Canyon - Las Vegas
22: Las Vegas
23: Las Vegas - België.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Van San Francisco naar Las Vegas en de parken - graag jullie feedback

Bericht door tomhster »

Ik zou gaan snijden in dagen 14, 16, 18 en/of 20 ten behoeve van minstens twee nachten in Moab. Dan kun je dat invoegen tussen Capitol Reef en Monument Valley.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Van San Francisco naar Las Vegas en de parken - graag jullie feedback

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het lekker rustig zo. Iets toevoegen kan, maar dan wordt het wel wat gehaast. Ik zou een extra dag uittrekken voor Yosemite; daar is zeker met kinderen meer dan genoeg te doen. En een stop tussen Mammoth Lakes en Las Vegas is ook niet verkeerd. Kijk eens in ons 2017-verslag voor dat stuk, en in onze oudere verslagen (2004 en 2006).
Voor Monument Valley is een volle dag niet nodig, of heb je daar speciale plannen? Ik zou die dag gebruiken om bij Yosemite te zetten.
Capitol Reef zou ook met 1 overnachting kunnen maar dit is ook mooi. Een extra dag Zion is ook niet verkeerd. Dan kun je een dag uittrekken voor de Narrows, en een dag voor andere wandelingen. En je kunt dan nog tijd nemen voor Valley of Fire, op weg van LV naar Zion.
Las Vegas vind k ook wel erg ruim, maar daar zullen anderen weer hel anders over denken.

Marianne
Davyv
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 sep 2018, 20:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Van San Francisco naar Las Vegas en de parken - graag jullie feedback

Bericht door Davyv »

Bedankt alvast. In monument Valley zouden we willen paardrijden, vandaar die extra dag. Yosemite een extra dag is een optie, maar niet evident qua overnachting.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Van San Francisco naar Las Vegas en de parken - graag jullie feedback

Bericht door Martin & Marianne »

Dat paardrijden kan ook prima op een middag of ochtend, een volle dag heb je daar echt niet nodig.
Wat bedoel je precies met die opmerking over Yosemite?

Marianne
Davyv
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 sep 2018, 20:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Van San Francisco naar Las Vegas en de parken - graag jullie feedback

Bericht door Davyv »

Niet simpel om drie overnachtingen na elkaar vrij te vinden
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Van San Francisco naar Las Vegas en de parken - graag jullie feedback

Bericht door Martin & Marianne »

Dat kan lastig zijn inderdaad. Maar dat is toch geen reden om het dan maar niet te doen. Je zou ook kunnen kiezen voor een eerste nacht bij Oakhurst; dan kun je daarvandaan de Mariposa Grove bezoeken. En daarna 2 nachten in de vallei.
Ik weet niet of de data al vaststaan; zo ja, dan kun je nu al kijken. En als er niets vrij is, dan regelmatig blijven kijken want er zijn altijd annuleringen.

Marianne
Davyv
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 sep 2018, 20:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Van San Francisco naar Las Vegas en de parken - graag jullie feedback

Bericht door Davyv »

Neen, er ligt nog niks definitief vast. Begrijp ik het goed dat je eerst een nacht in Oakhurst zou overnachten en daarna twee in het park zelf van Yosemite?
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Van San Francisco naar Las Vegas en de parken - graag jullie feedback

Bericht door josea »

Ik zou de laatste nacht bij Las Vegas skippen (je hebt er al twee middenin) en een nacht bij GC en bij Monument Valley weghalen. Die drie nachten naar Moab zetten. Die kant op is zoveel moois te zien en ook leuk voor kinderen.

En ik zou proberen in Zion een extra nacht te nemen. Kun je een dag naar de Narrows ‘s morgens vroeg en een dag fietsen in het park; topper voor de kinderen!

Capitol Reef zou ik laten staan zo, als je avontuurlijke kinderen hebt. Dan kun je de tijd nemen voor de Sulphur Creek trail, een hele leuke wandeling met kinderen waarbij je het grootste gedeelte door de rivier loopt en drie watervallen passeert. Superleuk!

Bij voorkeur zou ik proberen de reis in totaal twee dagen te verlengen :)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Van San Francisco naar Las Vegas en de parken - graag jullie feedback

Bericht door Martin & Marianne »

Davyv schreef:Neen, er ligt nog niks definitief vast. Begrijp ik het goed dat je eerst een nacht in Oakhurst zou overnachten en daarna twee in het park zelf van Yosemite?
Ja, dat bedoelde ik. Ik dacht dat het jouw bedoeling was om in het park te overnachten. Daarbuiten zal het niet zo moeilijk zijn om iets te vinden.
Ik zou zelf kiezen voor 3 nachten in de vallei, maar omdat dat lastiger is, en duurder is dit een goede oplossing als je naar de Mariposa Grove wilt.

Marianne
Davyv
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 sep 2018, 20:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Van San Francisco naar Las Vegas en de parken - graag jullie feedback

Bericht door Davyv »

Bijkomend vraagje: waar kunnen de kids in de natuur zwemmen? Want telkens een hotel met zwembad is wat duur :-)
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Van San Francisco naar Las Vegas en de parken - graag jullie feedback

Bericht door IngridZw »

Bij het zoeken naar een hotel zijn voor ons 3 dingen belangrijk. Goede locatie, gunstige prijs en een zwembad. Die combinatie lukt niet altijd maar het is zeker niet zo dat er alleen bij de duurdere hotels een zwembad aanwezig is. Ook de goedkopere motels (waar wij meestal voor kiezen) hebben vaak een zwembad. Voorbeeld: Zion Park Motel in Springdale is gunstig gelegen, is een prima motel,heeft een zwembad en is niet duur.
Alleen in steden zoals San Francisco en Los Angeles zal er wel een prijsverschil zijn.

Zwemmen in natuurwater kan natuurlijk ook o.a. in Lake Powell (page) en in Yosemity.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Van San Francisco naar Las Vegas en de parken - graag jullie feedback

Bericht door Franciscus »

Het schema is zo gek nog niet. Voor mij persoonlijk zou de hele dag Grand Canyon en de hele dag Monument Valley niet hoeven. Ik zou eerder een dag een dag extra pakken op de route van tussen Yosemite naar Las Vegas. Bijvoorbeeld in Lee Vining, dan kun je Bodie en Mono Lake bezoeken, is prachtig. Dan vervolgens slapen in Lone Pine en dan door Death Valley heen. Dat hele gebied tussen Lee Vining en Lone Pine is prachtig, echt zonde dat de meeste mensen daar weinig tijd besteden.

Ik zou de totale route zeker niet uitbreiden. Ook niet met Moab. Het is daar natuurlijk prachtig maar daar wordt het wel veel gejaagder van. Less is more, is wel het advies.

Zwemmen kan in Las Vegas en bij Page. Bij Capitol Reef zou je kunnen kiezen voor overnachten in Bicknell in de Aquarius Inn. De prijs is gunstig, de kamers zijn gedateerd maar schoon en het heeft een fatsoenlijk zwembad. Kijk ook eens of je in San Francisco in de buurt van een public pool zit. Die zijn er voldoende en zijn vaak ook nog mooi met duikplank en/of glijbaan. Dan kun je voor een paar dollar p.p. zwemmen. En je bent er tussen de amerikanen, zonder de aanwezigheid van veel toeristen, dat is ook altijd leuk.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
JASintheUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 aug 2018, 15:28
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Van San Francisco naar Las Vegas en de parken - graag jullie feedback

Bericht door JASintheUSA »

Lees graag mee, dit komt op sommige punten overeen met onze wensen. Leuk om zo de tips te lezen,dank! :thumbup:
Davyv
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 sep 2018, 20:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Van San Francisco naar Las Vegas en de parken - graag jullie feedback

Bericht door Davyv »

Bedankt, Aquarius Inn bij Bicknell alvast gereserveerd! Tent bij Half Dome Yosemite ook.
Nog iemand goede tips voor verblijf bij Zion, Bryce, Monument Valley en Grand Canyon?
Heel erg bedankt iedereen!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Van San Francisco naar Las Vegas en de parken - graag jullie feedback

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zaten voor Captiol Reef in een cabin op de Thousand Lakes RV park; ook leuk, en iets dichter bij het park. Torrey heeft nog veel meer mogelijkheden.

Voor de Grand Canyon zou ik kijken naar iets aan de rim, dus in het park. Je hebt dan wel geen zwembad maar dat is voor een keer niet erg lijkt me. Zie voor reserveringen http://www.grandcanyonlodges.com.
Ik heb in dit topic ook net wat tips gegeven.
In ZIon is de Zion Park Motel heel betaalbaar. Kan sinds kort ook via booking.com gereserveerd worden maar ook via hun site. En zo te zien is dat goedkoper. Een stuk duurder maar erg mooi met een prachtig zwembad, balkon/terras en prachtige inrichting is de Desert Pearl Inn.
Bij Bryce heb je de lodge in het park (duur maar prachtig gelegen) en een paar mogelijkheden vlak bij het park (Bryce View Lodge, Ruby's Inn) of kijk naar Tropic.

Half Dome Village is goed gelegen, je hebt er ook een zwembad.

Heb je je route zo gehouden of nog aanpassingen gedaan? Ik hoop echt dat je voor Yosemite wat meer tijd hebt genomem. Een wandeling als de Panorama Trail is ene aanrader, maar kost je wel bijna een dag. Dan is een extra dag niet overbodig.

Marianne
wennepen
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 nov 2012, 21:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Van San Francisco naar Las Vegas en de parken - graag jullie feedback

Bericht door wennepen »

Wij gaan volgend jaar een vergelijkbare reis maken en slapen op aanraden van Marianne in the zion park motel. Was 100 dollar per nacht voor een 4 persoonskamer. In capitol reef slapen wij in torrey in broken spur inn, we slapen daar in een soort huifkar. Lijkt me geweldig. Bij monument valley doen wij de view voor het prachtige uitzicht daar en zonsopkomst. De grand canyon hebben wij bright angel lodge gereserveerd. Minpunt was wel dat er daar geen 4 persoonskamer zijn dus we moeten er 2. Je kan er met maximaal 3 slapen dus jullie zouden dat met 2 kamers ook moeten redden. Bij bryce slapen wij in rubys inn. Lekker dichtbij het park. In page slapen wij in comfort inn. Via eigen website gereserveerd en we hebben daar een kamer met 6 slaapplaatsen dus dat zou misschien ook iets voor jullie zijn. Op booking.com kwam ik het hotel ook tegen maar niet de kamer met 3 2-persoonsbedden.
Davyv
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 sep 2018, 20:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Davyv: San Francisco naar Las Vegas en de parken - graag jullie feedback

Bericht door Davyv »

Is Maswick Lodge - Maswick North volgens jullie een goede optie voor de Grand Canyon? En is het zinvol om er twee dagen te verblijven of is dat teveel?
Davyv
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 sep 2018, 20:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Davyv: San Francisco naar Las Vegas en de parken - graag jullie feedback

Bericht door Davyv »

Even een update: ik heb intussen de meeste logies geboekt en uiteraard rekening houden met verschillende tips hier.
Nog enkele issues:
- overnachten in San Francisco is blijkbaar heel duur. Iemand een idee voor budgetvriendelijkere oplossingen?
- ik zoek nog een overnachtingsplaats nabij Mammoth Lakes en de dag nadien bij Lone Pine. Vooral bij die laatste weinig keuze blijkbaar.
- Grand Canyon: is Maswick Lodge een goede keuze?
De rest is beslist. Alvazst bedankt voor jullie laatste tips!
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Davyv: San Francisco naar Las Vegas en de parken - graag jullie feedback

Bericht door josea »

Maswik is prima keus. Wij sliepen in Maswik South en dat zijn goede, basic cabins met badkamer. North is luxer meen ik, maar ook dubbel de prijs. Wij vonden Maswik South prima voldoen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer