Reis Biancao: Tips voor twijfels rondje Denver sept/okt 2019gevraagd

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Biancao
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 nov 2014, 16:28
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Reis Biancao: Tips voor twijfels rondje Denver sept/okt 2019gevraagd

Bericht door Biancao »

Hallo,
Na een geweldige reis in 2016 naar het Zuidwesten en een ontspannen vakantie met minder natuur in Florida afgelopen jaar willen we graag weer terug naar het Zuidwesten. Yellowstone en de parken rondom MOAB staan nog op ons wensenlijstje en met deze bestemmingen in het achterhoofd en na het lezen van vele reisverslagen zijn we uitgekomen op de hieronder aangegeven route. We zijn ons bewust dat we een aantal lange reisdagen hebben maar gaan er van uit dat dit geen probleem hoeft te zijn (we hebben een huurauto en geen camper)
We twijfelen nog wel wat over de invulling van de route rondom Hill City, nu lijkt Badlands geen optie vanwege de tijd die we daar hebben, hoe erg is dat? Voor wat betreft het verblijf in MOAB: is dit te lang en kan de evt extra dag beter in het laatste stuk op de route nog ergens ingeplakt kunnen worden? Hopelijk krijgen we hierover wat tips.....
Overigens liggen de overnachtingen Yellowstone al vast.

1 Amsterdam- Denver (Boulder)
2 Denver -Estes Parc
3 Estes Parc
4 Estes Parc- Hill City
5 Hill City
6 Hill City- Buffalo
7 Buffalo- Cooke City
8 Cooke City- Yellowstone (Mammoth)
9 Yellowstone (Mammoth)
10 Yellowstone (OF)
11 Yellowstone (OF)
12 Yellowstone- Jackson
13 Jackson
14 Jackson- SLC
15 SLC
16 SLC- Bryce Canyon
17 Bryce Canyon- Capitol Reef (via UT12)
18 Capitol Reef- Moab
19 Moab
20 Moab
21 Moab
22 Moab- Aspen
23 Aspen- Denver
24 Denver
25 Denver naar Amsterdam
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tips voor twijfels rondje Denver sept/okt 2019gevraagd

Bericht door Martin & Marianne »

Wanneer ga je precies? Het zou wel mooi zijn om Rocky Mountain NP op het laatst te doen. Dan ben jee beter aan de hoogte gewend en je kunt dan vanuit Grand Lake het park binnen rijden zodat je de Trail Ridge Road mee kunt nemen. Maar je zou eens moeten kijken tot wanneer die open is.
Voor Moab zou ik zeker 3 nachten doen. Een extra nacht is mooi maar iets meer tijd in Colorado zou ook mooi zijn. Misschien is een nacht in Grand Junction een mooie tussenweg? Goedkoper dan Moab en je kunt dan naar het Colorado NM. Vergeet niet de ut128 te rijden.
Voor een leuke overnachting bij Vernal kun je eens kijken naar een cabin bij de Red Canyon Lodge bij Dutch John. Voor een verslag daarvan zie viewtopic.php?f=16&t=72336

Marianne
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Tips voor twijfels rondje Denver sept/okt 2019gevraagd

Bericht door PSVwally »

Ik zou zeker een dag meer voor de Black Hills en Badlands uittrekken.
Nu heb je met één volle volle dag Hill City eigenlijk te weinig tijd. Vergis je ook niet in de rit van Estes Park.
Het is verder dan je denkt
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Tips voor twijfels rondje Denver sept/okt 2019gevraagd

Bericht door josea »

Jullie route van dag 9 t/m 21 deden wij afgelopen zomer ook!
Wij hadden alleen een dag extra in Capitol Reef zodat we de dag ervoor volledig voor de Highway 128 konden benutten (inclusief Hole in the Rock road met Devil’s Garden en Peekaboo slot canyon). En als je kinderen bij je hebt, is er ook een hele toffe wandeling in Capitol Reef. En verder is het ook zonder kinderen een heel mooi park :) !
Tussen Capitol Reef en Moab is Little Wild Horse Canyon en Goblin State Park mooi.
Biancao
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 nov 2014, 16:28
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Tips voor twijfels rondje Denver sept/okt 2019gevraagd

Bericht door Biancao »

@ Marianne we zouden van 10 sept-5 oct. willen gaan. Dat als laatste doen van RMP zat ik idd eerder al aan te denken maar het leek me routetechnisch zo wat handiger, misschien dan toch maar eens kijken of het om kan. Die Red Canyon Lodge zag ik tijdens het lezen van verslagen al voorbij komen. Was een vd redenen dat ik wat begon te twijfelen of er toch niet een nacht MOAB af kon :D .
@ PSVWally die extra nacht zou ik wel willen maar niet weten waar ik die af moet halen. De enige optie is dan evt SLC skippen maar ik wil eigenlijk ook nog wel ergens even kunnen shoppen...En dat het een hele ruk rijden is naar Hill City(550km) beseffen we ons zeker maar met z’n tweeën rijdend moet dat te doen zijn...
@josea: we gaan voor het eerst zonder de kinderen dus daar hoeven we geen rekening mee te houden. Ik heb je tips op mijn te doen lijstje gezet :thumbup:
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Tips voor twijfels rondje Denver sept/okt 2019gevraagd

Bericht door PSVwally »

Ik bedoelde daar meer mee dat je dan een groot deel vd dag kwijt bent, ook doordat het al een stuk vroeger donker is.
Ik zou bijna zeggen, of haal het eruit en rij bv via De westkant van RMNP in 2 dagen naar Yellowstone/Grand Teton, of een dag Moab switchen. Dat lijken me de enige opties.
Biancao
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 nov 2014, 16:28
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Reis Biancao: Tips voor twijfels rondje Denver sept/okt 2019gevraagd

Bericht door Biancao »

Afgelopen dagen de verschillende opties afgewogen en besloten om toch RMNP in het begin te laten staan maar dan wel het park in te gaan via Grand Lake het park in te gaan om zo de Trail Ridge Road mee te kunnen pakken. We moeten dan maar hopen dat we weinig last vd hoogte hebben maar aan het eind vd vakantie lijkt ons gezien het weer etc ook niet ideaal. Voor wat betreft Badlands daar ruilen we een nacht MOAB voor in. Niet die kant op vinden we zonde en zo hopen we toch wat meer in dat gebied te kunnen zien.
De UT 128 zullen we meepikken op weg naar Aspen....
Biancao
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 nov 2014, 16:28
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Reis Biancao: Tips voor twijfels rondje Denver sept/okt 2019gevraagd

Bericht door Biancao »

Ik heb toch nog een twijfel voor wat betreft het laatste deel van de route. Na het lezen van diverse verslagen is de Million Dollar Highway ook wel erg aantrekkelijk geworden op de terugweg richting Denver. We zouden dan vanaf MOAB naar Ouray kunnen rijden en vandaar naar Aspen. Deze route betekent veel meer kilometers en we zouden de UT 128 en Colorado Nat Monument missen maar de weg schijnt in de herfst wel erg mooi te zijn...
Iemand nog advies of argumenten om me te overtuigen van de ene of de andere route keuze?
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Biancao: Tips voor twijfels rondje Denver sept/okt 2019gevraagd

Bericht door IngridZw »

Ik vraag me af hoe je dan de Million Dollar Hyw wilt rijden. Het mooiste gedeelte ligt nl. tussen Quray richting Silverton en Durango.
Wij hebben vanaf Moab eerst overnacht in Durango en vandaaruit de Million Dollar Hyw gereden. Het is zeker een schitterende route.
Je kan Durango ook zien als een tussenstop en dan doorrijden naar Quray. Of was dat ook de bedoeling?
Van Moab via Durango naar Quray is zo'n 370 km. Het kan dus wel maar ik denk wel dat je er bijna een hele dag mee zoet bent want je komt regelmatig mooie plekjes tegen waar je kunt stoppen en Silverton is een erg leuk plaatsje waar je ook wel tijd wilt besteden. Vanaf Quray naar Aspen is vervolgens een kleine 300 km.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Biancao
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 nov 2014, 16:28
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Reis Biancao: Tips voor twijfels rondje Denver sept/okt 2019gevraagd

Bericht door Biancao »

Ingrid, de route was idd via Durango door naar Quray bedacht, daarna van Quray via BCotG naar Aspen....
Juist vanwege die lange rijafstanden twijfel ik een beetje en moet de route echt de moeite waard zijn😬
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Biancao: Tips voor twijfels rondje Denver sept/okt 2019gevraagd

Bericht door IngridZw »

De route is zeker de moeite waard. Wij vonden de afwisseling tussen natuur en de (western) stadjes onderweg mooi. Maar ook de 128 is erg mooi.
Keuzes maken.....altijd lastig.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer