American Express card KLM

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5756
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: American Express card KLM

Bericht door bedeve »

Sanook ; print wat voorwaarden van verschillende verzekeraars uit. Leg ze naast elkaar . Vergelijk ze . Neem daar de tijd voor .
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: American Express card KLM

Bericht door sanook »

Ik had appels met peren vergeleken
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5756
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: American Express card KLM

Bericht door bedeve »

sanook schreef:Ik had appels met peren vergeleken
Sanook ; wat mooi dat je dat meld !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
peterd87
Amerikafan
Berichten: 232
Lid geworden op: 17 jul 2013, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nijverdal

Re: American Express card KLM

Bericht door peterd87 »

bedeve schreef:print wat voorwaarden van verschillende verzekeraars uit. Leg ze naast elkaar . Vergelijk ze . Neem daar de tijd voor .
En dat is precies waar het mis gaat met de AMEX kaart: er is geen dekking als er geen betaling is geweest en als zodanig kun je dit niet 1 op 1 vergelijken. Zoals ik al aangaf er zijn vele voorbeelden waar dit voor opgaat, ik heb je er 2 gegeven en kan er nog wel meer geven. Naast een onbehoorlijk risico brengt het ook extra kosten met zich mee op het moment dat je daarvoor een nieuwe verzekering af moet sluiten.

Het is prima als je je daarvan bewust bent, maar aan dit soort - in mijn ogen - zeer relevante details wordt hier simpelweg voorbij gegaan voor 'persoonlijk' gewin (al dan niet met een mogelijk voordeel voor de aanvrager).
Overweeg je een American Express creditcard aan te vragen? Gebruik dan vooral onderstaande link :-) Kost niets en levert jou en mij een leuk aantal miles op:
https://cutt.ly/ZFGW6Xy

Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: American Express card KLM

Bericht door roelb »

derksen_peter schreef: Waarbij je wel aan moet tekenen dat een deel van de reis met de AMEX betaald moet worden. Voor een vlucht wil dat nog wel, maar ga je een weekendje weg in Nederland en krijg je wat, dan kan het zomaar eens zijn dat dat niet gedekt is omdat je alleen met pin of cash kunt betalen bij een kleine B&B.
Dat is niet geheel juist. De dekking voor medische kosten e.d. is gewoon geldig. Alleen de dekking voor annulerings, reisongemakken e.d. hebben als voorwaarde dat het vervoer en/of de accomodatie betaald moeten zijn met de Amex.

Sowieso, als je een weekendje weg gaat in Nederland, wat is dan het volgens jou de toegevoegde waarde van een reisverzekering?
peterd87
Amerikafan
Berichten: 232
Lid geworden op: 17 jul 2013, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nijverdal

Re: American Express card KLM

Bericht door peterd87 »

roelb schreef:Sowieso, als je een weekendje weg gaat in Nederland, wat is dan het volgens jou de toegevoegde waarde van een reisverzekering?
Verzekering tegen diefstal / schade van bijv. je camera?
Overweeg je een American Express creditcard aan te vragen? Gebruik dan vooral onderstaande link :-) Kost niets en levert jou en mij een leuk aantal miles op:
https://cutt.ly/ZFGW6Xy

Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: American Express card KLM

Bericht door Stan.Gobien »

Graag persoonlijke discussie verder via PB voeren.

De introductie links worden toegelaten onder strikte voorwaarden (zoals reeds vermeld).
Dus steeds duidelijk vermelden welk voordeel het voor de poster van de link op levert.
Ze worden ook enkel toegestaan in dit topic. In andere topics waar het relevant is kan je linken naar je bericht in dit topic.

Maar zoals reeds gezegd door anderen, 1x de link vermelden is genoeg. Iedere keer weer opnieuw de link vermelden staat gelijk aan spammen en wordt actie op ondernomen.
Emootje
Amerikafan
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: American Express card KLM

Bericht door Emootje »

Ik zou ook met alle liefde een code plaatsen voor mijn Amex FB gold card, want je hebt er wel degelijk profijt van als iemand anders zich aanmeldt via jouw link.
Het mooie is de reisverzekering die er op zit, het jammere is dat je dus je reis moet boeken met je kaart. Hoewel tickets dus voldoende zijn, alles daartussen is verzekerd. En ik baal er echt wel van dat hij lang niet overal geaccepteerd wordt: ik zie prijzen voor tickets voorbijkomen die ik zo zou boeken maar ze accepteren geen Amex. En geen Amex is geen reisverzekering. Dus het is goed zoeken.
Overigens: in Amerika maar op 2 plekken niet met de Amex kunnen betalen, de rest was er erg blij mee.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: American Express card KLM

Bericht door roelb »

n geen Amex is geen reisverzekering. Dus het is goed zoeken.
Dit is dus niet waar. Je hebt gewoon een reisverzekering met medische dekking. En dat is toch echt het meest belangrijke deel van een reisverzekering. En als je wat accommodatie boekt met je kaart is ook je annuleringsdekking en reisongemakken dekking van kracht. Tja, als je je camera uit je handen laat vallen, zoals @derksen_peter noemt, dan kun je dat wellicht niet claimen. Maar heb je daar echt een reisverzekering voor?

Overigens heb ik vrijwel nooit iets van vakantiezaken niet met mijn Amex kunnen betalen, zeker niet bij een airline, maar goed, ik boek dan ook niet via supercheapbookhiertickets.comnubenl. En zelfs dat soort sites accepteren Paypal meestal wel, dus dan kun je gewoon met je Amex betalen.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: American Express card KLM

Bericht door sanook »

Verwijst Amex je in zo'n geval niet naar Paypal ?
Enzo

Re: American Express card KLM

Bericht door Enzo »

Waarom mag iedereen wel die waardeloze Booking.com uitnodigingen delen, waar ook beide partijen voordeel aan hebben en een AMEX kaart uitnodiging niet?
Het gaat toch om elkaar helpen en juist informeren? Kunnen we net zo goed ook stoppen met helpen uitleggen over de kaart?!
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: American Express card KLM

Bericht door Coyote »

Vind onderstaand filmpje op YouTube wel toepasselijk voor dit topic. Als je maar genoeg referrals creëert en creditcards neemt, vlieg je bijna gratis. :wink:

[youtube]K3OyUmXTuQs[/youtube]

Dan zie je gelijk waarom referrals zo lucratief kunnen zijn voor een poster hier op het forum...

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Enzo

Re: American Express card KLM

Bericht door Enzo »

Maar wat is voor jou het probleem dan, behalve het scheidbaar niet gunnen?
Er worden mensen geholpen met informatie en mochten ze klant willen worden kunnen ze een link gebruiken, dat is toch win win?
En de hoeveelheid mensen die de link gebruiken zal minimaal zijn. Zoveel kan je er dus niet mee doen...
Laatst gewijzigd door Enzo op 17 sep 2018, 08:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Enzo

Re: American Express card KLM

Bericht door Enzo »

sanook schreef:Verwijst Amex je in zo'n geval niet naar Paypal ?

Als je er niet uitkomt met PayPal, komt AMEX tussen! Zo ging het bij mij...
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: American Express card KLM

Bericht door roelb »

@Coyote: als je gratis wilt vliegen moet je wel heel veel referals regelen.. Om het puntenspel echt volwaardig te spelen zul je toch echt in de USA moeten wonen. Hoe vaak daar niet welkomstbonussen van 50k punten (en meer) worden gegeven bij de aanvraag van een creditcard is echt belachelijk. Ik sprak begin dit jaar, tijdens een tripje naar Zuid Afrika, met een amerikaan die hier echt een sport van had gemaakt. We zaten beiden 5 nachten in een Protea (Marriott) hotel met punten, en daar kwam het gesprek toevallig op toen vrijwel alle hotelgasten aan het dinerbuffet zaten (maar niet voor gasten die op punten verbleven). Zijn strategie was simpelweg 10 tot 15 nieuwe creditcards per jaar aanvragen, zowel door hem als zijn vrouw, puur voor de welkomstbonussen. Dat zijn dan heel vaak branded kaarten, gekoppeld aan een loyalty programma van een hotel of airline, waarbij je daar punten krijgt. Maar soms ook Amex-en van een bank waarbij je Membership rewards krijgt. Na het eerste jaar zegde hij de meeste kaarten weer op, en een jaar later kun je diezelfde kaart weer opnieuw aanvragen. Dat levert dan dus vele honderduizenden punten per jaar op, verdeeld over hotel loyalty programma's, Amex MR, frequent flyer programma's, etc. En daar maakte hij inderdaad veelvuldig gebruik van, ze waren bijna full-time aan het reizen, deels op die punten. Hij verbaasde zich er ook over dat zijn aanvragen ook steeds maar weer werden goedgekeurd.

In Nederland gaat je zoiets niet lukken, op de FB Amex en de reguliere Amex na zijn er geen kaarten met een loyalty- of puntenprogramma.

Maar ik ben het wel eens met Enzo. Ik heb ook een paar referals gehad van mensen die ik via het forum van informatie heb voorzien over de reguliere Amex. Waarbij de informatie voornamelijk in het forum is gegeven en de referal prive is afgewikkeld. Dat was tot nu toe 2 keer per jaar, dus ik vlieg er zeker niet gratis van (naja, ik had er wellicht een europees vluchtje van kunnen kopen, maar goed, dat is zonde van de punten). Maar het is absoluut fijn om te krijgen en mooi meegenomen en een mooie offset voor de 700 euro per jaar die ik voor mijn Platinum betaal. In de familie/vrienden/kennissenkring heb ik meer referals gegenereerd, maar ook daar echt alleen aan de mensen die er iets mee konden, niet alleen maar voor het creeren van punten.

Het gaat mij er ook echt vooral om dat degene die de kaart aanvraagt er ook iets mee kan en er iets aan heeft. Op het forum betekent dat dus soms heel gericht eens een keer iemand benaderen en/of aangeven dat ze voor een referal welkom zijn, in plaats van stickerposten van een referal link. Overigens begin ik zelfs steeds minder nut te hebben van mijn kaart. Lounge toegang heb ik sowieso wel door airline status en nu sinds vorige maand het statusvoordeel bij Marriott uitgekleed is door het nieuwe loyalty programma van SPG/Marriott begin ik er stilletjes over te denken om de kaart maar eens een jaartje stop te zetten, om dan een jaar later weer van het bonusaanbod voor nieuwe klanten gebruik te kunnen maken.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: American Express card KLM

Bericht door Coyote »

Enzo schreef:Maar wat is voor jou het probleem dan, behalve het scheidbaar niet gunnen?
Er worden mensen geholpen met informatie en mochten ze klant willen worden kunnen ze een link gebruiken, dat is toch win win?
En de hoeveelheid mensen die de link gebruiken zal minimaal zijn. Zoveel kan je er dus niet mee doen...
Zucht... :roll:

Gaan we nou weer opnieuw beginnen?

Volgens mij heb ik het meer dan duidelijk uitgelegd. Ik heb niets tegen het plaatsen van zulke links maar doe dat lekker op FB of binnen je eigen vrienden/familiekring. Het forum zou zich niet moeten lenen voor financieel (want uiteindelijk is dat het wel) gewin door forumleden die gebruik maken van de naamsbekendheid van het forum.

Het doet er niet toe dat de ander er ook baat bij heeft, jij profiteert er uiteindelijk het meest van. Kun je hoog of laag springen, zo is het nou eenmaal.

Het forum zou er goed aan doen hier niet aan mee te werken. Geldt ook voor het topic met de booking.com-referrals, gewoon mee ophouden. Ik zie daar links geplaatst worden door forumleden waarbij de link het eerste bericht is. Duidelijk dat iemand een extra accountje heeft aangemaakt of iemand die enkel uit is op eigen gewin door handig gebruik te maken van het forum.

Het is jammer dat het zo niet gezien wordt.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Enzo

Re: American Express card KLM

Bericht door Enzo »

Zucht jij maar lekker een eind weg.

Waarom zou je elkaar niet helpen? Als iemand van plan is om zo'n kaart te nemen zou het toch prima zijn om elkaar iets te gunnen en informatie te delen! Financieel wordt je er echt niet beter van, maar helpt elkaar simpel weg op een zeer kleinschalige manier.
Primair is het delen van informatie over de AMEX, maar als je elkaar dus kan helpen met die punten, waarom niet??
Maar jammer dat jij schijnbaar in alles iets slechts ziet, want welk nadeel ondervind jij, Coyote, van het feit dat we elkaar helpen???

Maar ik heb meerdere posts van je gelezen en begin te begrijpen dat je wel wat een verbitterde man bent, dus je hoeft niks meer uit te leggen aan mij hoor!
Laatst gewijzigd door Enzo op 17 sep 2018, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: American Express card KLM

Bericht door Coyote »

Wat fijn dat je me zo goed kent! :clap: :lol:

Doeiiiiii

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: American Express card KLM

Bericht door Stan.Gobien »

Gesloten aangezien het weer dezelfde discussie wordt.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer