Eerste overnachting

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Globe
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 sep 2018, 10:01
Aantal x V.S. bezocht: 0

Eerste overnachting

Bericht door Globe »

Goedemorgen kenners.

Wij gaan voor het eerst naar Amerika. We vliegen 26 september rechtstreeks op San Francisco.
Komen daar rond 11,00 uur lokale tijd aan.
Daar hebben wij al een auto gehuurd. Het is de bedoeling dat wij gelijk weggaan
richting het Yosemite park.
Maar aangezien dat dat toch wel een behoorlijke afstand is en met het tijdverschil zitten (jetlag)
Hadden we het plan tussen San Francisco en Yosemite te overnachten.

Wie heeft hier ervaring mee, en weet er ook een betaalbare plek.
We hebben dat adres ook nodig om op te geven op ons esta formulier.

Grtz Rene en Angelique
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Eerste overnachting

Bericht door Pete.Z »

Komen jullie 11:00 in de ochtend aan?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Eerste overnachting

Bericht door PSVwally »

Het is lastig aan te geven hoe 'gaar' iemand anders het vliegtuig uit komt. Zeg dat je om 12:30 weggaat van het autoverhuurbedrijf, dan is het voor je gevoel 21:30. De aankomst tijd is in zoverre wel gunstig dat er dan weinig files zullen zijn. Ik ben wel eens rond 1630 weggereden bij LAX om nog 3u naar Bakersfield te rijden, maar dat ging in de avondspits wel wat trager.
Kunnen jullie goed slaoen in het vliegtuig of niet? Reizen er kinderen mee?
Ik zou zelf max nog 3 uur rijden, maar misschien is die 4,5u naar Yosemite geen probleem.

Misschien maar tot Livermoore rijden en daar wat inkopen doen (koelbox en wat eten voor de komende dagen), of anders richting Manteca of Merced?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Eerste overnachting

Bericht door roelb »

11am? Dat lijkt me sterk. Er zijn maar twee directe vluchten vanuit AMS naar SFO (vanuit BRU en DUS geen enkele), en dat zijn de beide KLM vluchten. Die komen aan om respectievelijk 11.50am en 14.30.

Dus ik vermoed dat je dan die eerste vlucht hebt. Aankomst 11.50am. Dan immigrations, dus zeg dat je rond 12.30am bij de bagageband staat als alles mee zit. Dan nog naar de verhuurder (lopen naar het monorail station, wachten op trein, 10 minuten reizen, vermoedelijk naar de balie, etc). Dus laten we aannemen dat je rond 13.30u weg kunt, uitloop naar 14.00u.

Je vliegt direct. Het is dus dan 23.00u Nederlandse tijd en je bent om 10.00 uur 's ochtends vertrokken. Dus vermoedelijk ergens rond 06.30 opgestaan. Als je een beetje rust in het vliegtuig dan ben je natuurlijk niet direct bekaf bij aankomst. Dus kun je denk ik nog prima een stukje rijden, maar dat is natuurlijk wel persoonlijk.

Heb je al accommodatie vastliggen? Want ook al is het eind september, de lodging in de valley zal vol zitten en nu nog iets boeken kan lastig worden. De vraag is ook of het heel zinvol is om die dag al naar de valley te rijden. Verblijf is duur, en op zijn vroegst ben je er rond 18.30 - 19.00u. Dan begint het net donker te worden, dus je mist de spectaculaire views. Ik zou inderdaad elders overnachten. Dan heb je rustig de tijd om inkopen te gaan doen (rond Tracy zitten bijna aan de Interstate een grote Safeway en een Walmart supercenter) en vroeg te gaan slapen.

In Modesto heb je keuze in alle prijsklassen, van 50 euro tot 150 euro per nacht, en zit je nog maar op een uurtje van Yosemite. Vroeg slapen, heb je de volgende ochtend een mooie rit voor de boeg waar je in alle rust kunt stoppen bij uitzichtpunten.

Mocht je nog zo wakker zijn dat alleen de supermarkt niet genoeg is, afrit 48 op de 580 nemen (bij Livermore) en je bent bij de San Francisco Premium Outlets. Ben je de drukte van de stad al uit.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Eerste overnachting

Bericht door Marcopstal »

roelb schreef:Vroeg slapen, heb je de volgende ochtend een mooie rit voor de boeg waar je in alle rust kunt stoppen bij uitzichtpunten.
Dat zou ik nu nooit adviseren. Door het tijdsverschil ben je normaal gezien al vroeg wakker en dat is zeker het geval als je er vroeg inkruipt. Ik probeer toch om niet voor 22 a 23 uur te gaan slapen de eerste avond.

Aankomen is één, uit het vliegtuig zijn is al een ander. Tel daar immigratie bij op en je bent makkelijk een uur kwijt. Ik zou dus toch ook minstens op 2 uur rekenen alvorens je na aankomst in de huurwagen kan zitten. In principe heb je dan nog voldoende tijd om rustig en met enkele stops onderweg richting Yosemite te rijden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Eerste overnachting

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben het eens tot Livermore gered, en toen waren we te moe om nog verder te rijden. Maar zoals gezegd hangt dit heel erg af van hoe je je voelt om dat moment; slaap je in het vliegtuig, ben je een avondmens, etc.

Je kunt de overnachting open laten; er is voldoende keuze onderweg, en zeker betaalbaar. Of noteer een aantal motels op de route. Je kunt een van die adressen opgeven voor je ESTA, het is niet erg als je ergens anders gaat overnachten.
Heb je voor de volgende dagen al wel iets in Yosemite geboekt?

Wacht niet te lang me het aanvragen van je ESTA, je bent daar aardig laat mee.

Marianne
marrich77
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 30 jul 2017, 18:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Eerste overnachting

Bericht door marrich77 »

Ik draai regelmatig nachtdiensten, maar was dus echt gesloopt na de vlucht AMS naar SFO. Kwamen rond 12u lokale tijd aan (Hadden nacht ervoor bij vd Valk geslapen en om 10u NL tijd stegen we op) Hebben 1.5u over imigrations gedaan. Toen nog auto halen en een kleine 45 minuten rijden naar ons hotel in SFO.
Ik zou er persoonlijk voor kiezen om een overnachting in SFO te doen en de volgende dag bijtijds gaan rijden richting yosimiti (Je bent geheid toch vroeg wakker. Even ontbijten bij een 24h diner en dan lekker fris op weg)

Het is, zoals er gezegd wordt allemaal persoonlijk. Voor het zelfde geld slaap je heerlijk tijdens de gehele vlucht en dan ben je redelijk fris om te gaan rijden.

Test het eens uit. Haal een nacht door en kijk hoe fris je bent volgende dag. (klinkt gek, maar kan helpen om je beslissing te maken. Kan het wel niet 100% vergelijken. Maar toch)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer