Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
marh
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door marh »

. Wat vind jij groot?
In bv mei is het prijsverschil AMS naar LAS echt heel klein (tientjes werk) en daarbij kan ik (althans om de door mij gebruikte datum) geen directe vlucht vinden. Bij KLM zelf wel.
Misschien misverstand maar willen niet rechtstreeks vliegen(niet binnen budget), maar verschil tussen deze broker en BA is meer dan 1500 euro...

Zijn gebonden aan de zomervakantie, anders 3 weken niet mogelijk helaas.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Miquel schreef:En bij KLM zijn de werelddeel weken tot juni. Komen straks wel weer nieuwe (dacht januari ofzo?) aanbiedingen.
Werelddeals zijn a) niet werelds en b) nooit voor juli en augustus. Ga daar niet op wachten ;)
Ik zit voor de zomer ook vast aan juli en augustus met naar school gaande kinderen, dan heb je geen keus. Maar het goede nieuws is dat ik met flash sales altijd prima prijzen heb gevonden, geduld en zorgen dat je gelijk kunt boeken als die voorbij komen.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

R en L schreef:We willen vliegen van Amsterdam naar Salt Lake City op 8 juni 2019, en vliegen terug van Los Angeles naar Amsterdam op 28 juni 2019.Dit zal qua vlieguren en kosten de voordeligste combi zijn, dat heb ik al uitgezocht.
SLC is een van de duurste vliegveld om op te vliegen, waarom kijk je niet naar SEA, LAS of DEN? Zijn prima in een route naar Yellowstone en Tetons in te plannen, zie het route topic waar recent een vergelijkbare vraag voorbij kwam.
Als je toch naar SLC gaat: Die overstaptijden zijn allemaal te doen, SFO en SEA kunnen soms druk zijn maar zijn haalbaar. En genoeg alternatieve vluchten als het onverhoopt toch mis gaat.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Dit is allemaal geen enkel issue. Eigenlijk is het heel simpel: als het verkocht wordt dan kan het en is het ook de verantwoordelijkheid van de airline.

Het is bijna allemaal Skyteam (Delta/KLM/AF) zo te zien (behalve die route via SFO/LHR of FRA).

Maar er even vanuit gaan dat je gewoon met KLM/Delta/AF vliegt: mocht het onverhoopt toch mis gaan (die kans is echt heel erg klein) bij immigrations en het zodanig lang duurt dat je je connectie mist, dan wandel je op een van de vier genoemde luchthavens nadat je door immigrations/customs/security bent naar de eerste DL balie die je ziet, geef je aan dat je je connectie hebt gemist door vertraging bij aankomst danwel immigrations, en dan wordt je kostenloos op de eerstvolgende vlucht naar je eindbestemming gezet. Natuurlijk onder voorbehoud van ruimte, maar over het algemeen kom je vanuit europa in het begin van de middag aan en zijn er de rest van de dag nog meerdere vluchten naar je eindbestemming. Als je inbound vlucht zodanig veel vertraging heeft dat de connectie niet meer "kan", dan gebeurt dat omboeken zelfs automatisch. Heb je de app, dan krijg je daar direct een notificatie van zie je daar ook je nieuwe route en boarding passes. Heb je de (Delta) app niet, dan kun je bij elke paal op de luchthaven je nieuwe boarding passes printen.

Connecties op de terugweg, al dan niet in de USA of in Europa, kun je eigenlijk altijd halen. Een connectie in de USA is prettiger, als je via CDG vliegt moet je op CDG altijd weer door security heen, erg irritant.

Ik wil je wel nog een tip meegeven: kijk of je je route kunt omdraaien en vergelijk dan de autohuur LAX->SLC of SLC->LAX voor die periode. Sowieso heb je vanuit LAX gratis een extra driver, maar vaak zijn ook de tarieven in CA goedkoper dan voor huur vanuit UT. Kijk ook of terugvliegen vanuit LAS misschien niet veel goedkoper is, ook qua autohuur. Het is maar een paar uur rijden.
R en L
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door R en L »

@ Roel en Harry, dank jullie wel voor de constructieve en eerlijke feedback! Ik zal onder meer eens kijken wat het kost om naar Denver te vliegen en wellicht vanaf Las Vegas naar Amsterdam terug te vliegen. Dat met de autohuur had ik idd ook al gezien, dus extra reden om nog eens naar ons schema te kijken. Schema omdraaien is dus zeker een optie, maar vooral Yellowstone en omgeving zijn qua accommodatie weer een stuk goedkoper tot begin juni, waar halverwege juni de prijzen weer worden omgezet naar hoogseizoen. Ik ga nog eens e.e.a. herrekenen en kijken of het de moeite waard is om te eindigen in Yellowstone. Nu hardop denkend denk ik dat jullie wel eens gelijk kunnen hebben..... :)
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Wij willen na goed afwegen toch op SLC vliegen en terug vanaf Las Vegas. En we zitten ook aan bepaalde data vast, waardoor ik weet dat we duur uit zullen zijn. Maar dat is een keuze die we maken.

En ik zie nu op British Airways:

Amsterdam - Dalas - SLC (28 juni)
Las Vegas - Philadelphia - (19 juli)

incl 23 kg bagage pp

plus:

Chevrolet Tahoe
incl one way fee
en zo te zien incl verzekeringen denk ik (iemand een idee of ik dan iets mis?)

1038 euro pp

tweede bestuurder zou er wel bij komen maar is denk ik hooguit 65 dollar, als ik dat goed begrijp (13 per dag, max 65)

Dat lijkt me een prima prijs, want we willen graag een Tahoe en die heb ik anders niet goedkoper dan tegen de 2000 euro.

Zie ik iets over het hoofd? Mis ik iets? Anders ben ik wel van plan hem zo te boeken

Alvast bedankt voor het meedenken!
Laatst gewijzigd door moon29 op 16 sep 2018, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

en zo te zien incl verzekeringen denk ik (iemand een idee of ik dan iets mis?)
Dat zou ik als ik jou was zeker willen weten in plaats van te denken.
Dat lijkt me een prima prijs, want we willen graag een Tahoe
Is dat type gegarandeerd? Bij welke verhuurder is dat? Over de prijs kan niemand iets zeggen, want je plaatst alleen de prijs van de 2e bestuurder.
Afbeelding
Miquel
Amerikafan

Bericht door Miquel »

harryh schreef:
Miquel schreef:En bij KLM zijn de werelddeel weken tot juni. Komen straks wel weer nieuwe (dacht januari ofzo?) aanbiedingen.
Werelddeals zijn a) niet werelds en b) nooit voor juli en augustus. Ga daar niet op wachten ;) Maar het goede nieuws is dat ik met flash sales altijd prima prijzen heb gevonden, geduld en zorgen dat je gelijk kunt boeken als die voorbij komen.
Voor onze "eisen" kom ik toch altijd wel uit de KLM. de wereld deal weken schelen inderdaad geen bergen maar toch snel 150 euro per ticket.
Wij willen
A) vanaf Schiphol ( gratis parkeren voor ons en binnen een uur van deur tot de vertrekhal)
B) rechtstreeks vliegen

Veel andere opties voor de prijs van KLM heb ik nog niet gevonden helaas.
Maar ik zal de komende maanden de sites en natuurlijk dit forum in de gaten houden
Laatst gewijzigd door Miquel op 16 sep 2018, 15:04, 2 keer totaal gewijzigd.
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Division schreef:Dat zou ik als ik jou was zeker willen weten in plaats van te denken.
Dat wil ik juist ook zeker weten, daarom plaats ik het toch hier :wink: En ik heb die vraag ook in het auto topic geplaatst, dus hoop dat iemand daar meer over kan zeggen.
Zelf dacht ik dat als je je autohuur voor Amerika boekt bij een Europees bedrijf, je altijd de benodigde verzekeringen hebt. Maar dat heb ik graag door iemand die het zeker weet bevestigd.
en ook of the addidional driver inderdaad max 65 dollar kost.
Division schreef:Is dat type gegarandeerd? Bij welke verhuurder is dat? Over de prijs kan niemand iets zeggen, want je plaatst alleen de prijs van de 2e bestuurder.
Prijs staat er nu bij. 1038 pp voor vlucht incl bagage plus auto incl one way fee.

Type is niet gegarandeerd, maar dat is volgens mij (haast) nergens. Ze zullen dan toch minimaal met iets gelijkwaardigs moeten komen. De verhuurder is: AVIS
Kletskous
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Kletskous »

marh schreef:
. Wat vind jij groot?
In bv mei is het prijsverschil AMS naar LAS echt heel klein (tientjes werk) en daarbij kan ik (althans om de door mij gebruikte datum) geen directe vlucht vinden. Bij KLM zelf wel.
Misschien misverstand maar willen niet rechtstreeks vliegen(niet binnen budget), maar verschil tussen deze broker en BA is meer dan 1500 euro...

Zijn gebonden aan de zomervakantie, anders 3 weken niet mogelijk helaas.
Ik vind ook alleen maar hele grote verschillen tussen airline en broker hoor. Inderdaad meer dan € 1.000,=.....
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Dan moet je de plussen en minnen van het boeken bij een broker afwegen en een keuze maken.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Of wachten op een flashsale, er zijn op dit moment gewoon geen goede prijzen helaas.
Ben zelf ook op zoek voor april en juli voor een aantal mogelijke bestemmingen Florida, zuidoost, zuidwest of noordwest. Alerts zetten en dagelijks volgen ;)
marh
Amerika-ontdekker

Bericht door marh »

[quote]. Of wachten op een flashsale, er zijn op dit moment gewoon geen goede prijzen helaas.
Ben zelf ook op zoek voor april en juli voor een aantal mogelijke bestemmingen Florida, zuidoost, zuidwest of noordwest. Alerts zetten en dagelijks volgen ;) /quote]

Ja, flashsale afwachten, was benieuwd of die van lufthansa al geweest was recent...

Voorkeur toch wel voor reis naar het zuidwesten!
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Ik kan geen alerts aanzetten voor een multiticket toch?

harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Multicity bedoel je? Niet met Momondo of Skyscanner, maar denk met Google Flights wel, probeer dat even ;)
Emootje
Amerikafan

Bericht door Emootje »

moon29 schreef:Prijs staat er nu bij. 1038 pp voor vlucht incl bagage plus auto incl one way fee.

Type is niet gegarandeerd, maar dat is volgens mij (haast) nergens. Ze zullen dan toch minimaal met iets gelijkwaardigs moeten komen. De verhuurder is: AVIS
Dit is geen slechte prijs hoor. Ik zou het dan wel weten...
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

harryh schreef:Multicity bedoel je? Niet met Momondo of Skyscanner, maar denk met Google Flights wel, probeer dat even ;)
Ja multicity :D

Ik zit nooit op Google Flights, maar waar vind ik die knop prijsalarm daar?
Heb ingelogd met mijn Gmail-account, dat gebruik ik nóóit. Maar dan zie ik een belletje rechtsboven, als ik daarop klik krijg ik de melding ‘u bent helemaal bijgewerkt’.
Klinkt niet als een prijsalarm ??

Dus ik ben bang dat het dagelijks sites afstruinen worden en geen alerts..

sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Hier al gekeken: http://google.nl/flights ?
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Kletskous schreef:Ik zit nooit op Google Flights, maar waar vind ik die knop prijsalarm daar?
Linksboven op de 3 streepjes klikken, dan zie je die optie om te volgen. Gebruik het zelf niet maar zou moeten werken las ik. Ik heb geen multicity nodig en voor mij werkt Momondo prima.
Laatst gewijzigd door harryh op 16 sep 2018, 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Zal wel aan mijn stommiteit liggen, maar ik zie alleen een vlaggetje “gevolgde luchtprijzen” en als ik daar op klik krijg ik ‘je hebt nog geen gevolgde luchtprijzen”.
Dus ik moet misschien ergens iets aanzetten/activeren maar dat vind ik niet. Niet op de iPad althans, zal ook nog es op een laptop kijken.

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer