Welke annuleringsverzekering dekt afwijzing Esta?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Welke annuleringsverzekering dekt afwijzing Esta?

Bericht door sanook »

roelb schreef:Want wat als je, bij een land waar je visumvrij naar toe kunt reizen, buiten je eigen schuld, geweigerd wordt aan de grens? Dat is formeel gezien ook geen weigering van een visum.
Voor mijn beeldvorming, ik kan zo gauw geen voorbeeld verzinnen van zo'n weigering buiten je eigen schuld. Wat zou zoiets kunnen zijn ?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Welke annuleringsverzekering dekt afwijzing Esta?

Bericht door roelb »

Nou, een immigratieofficial die je niet toe laat om wat voor reden dan ook, dat gebeurt overal, ook buiten de USA. In Zuid Afrika was het vorig jaar nog een relletje dat het heel vaak gebeurde, met name bij kinderen, en totale willekeur leek te zijn.
Gast

Re: Welke annuleringsverzekering dekt afwijzing Esta?

Bericht door Gast »

babarage schreef:Ik ga mee met wat Harryh zegt. In mijn voorwaarden staat:

5.3.13 U heeft geen visum
Wij betalen de kosten van annulering als:
• u geen visum kunt krijgen of als uw visum is ingetrokken, en
• het visum noodzakelijk is om uw reis te maken, en
• het niet krijgen of het intrekken van het visum niet uw schuld is.
Volgens mij zou dit wel leiden tot vergoeding.
Immers....in dit geval was PEVsteen door een geweigerde ESTA niet in staat om de reis te maken, want hij mag niet boarden. De ESTA is noodzakelijk om de reis te maken.
Omdat dit hem al bij vertrek gemeld is, zou het moeten leiden tot schadevergoeding.
Ook als je met een geldige ESTA geweigerd zou worden bij aankomst in de US, en je kunt aantonen dat dit buiten je schuld is, zou de reis vergoed moeten worden. Ik denk dat het probleem ligt in het feit of je überhaupt een reden krijgt van Immigrations waarom je ESTA is gewijzigd.

In ieder geval zou ik het de moeite van het proberen waard vinden....temeer omdat PEVsteen een uitdraai heeft van een geldige ESTA, waarop hij prima gereisd zou kunnen hebben. Hem is de reis al geweigerd, dus zou volgens mij gewoon in aanmerking komen voor een vergoeding op grond van bovengenoemd artikel.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7777
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Welke annuleringsverzekering dekt afwijzing Esta?

Bericht door mtl »

Probleem alleen is dat die uitdraai van je goedkeuring geen bewijs is dat je een geldige esta hebt. En een esta is geen visum. Ook bij aankomst in de VS kan je geweigerd worden. Dus in hoeverre die regels gelden voor een esta?
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Welke annuleringsverzekering dekt afwijzing Esta?

Bericht door sanook »

roelb schreef:Nou, een immigratieofficial die je niet toe laat om wat voor reden dan ook, dat gebeurt overal, ook buiten de USA. In Zuid Afrika was het vorig jaar nog een relletje dat het heel vaak gebeurde, met name bij kinderen, en totale willekeur leek te zijn.
Dan kan ik me wel voorstellen dat de verzekering om een of ander bewijs zal vragen dat het buiten jouw schuld is, en dat kan dan lastig worden vrees ik.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Welke annuleringsverzekering dekt afwijzing Esta?

Bericht door babarage »

Esta is in geen naam geen visum maar zonder kom je het vliegtuig niet eens in dus de facto komt het er eigenlijk wel op neer. Ik kan me zo maar voorstellen dat dat nog niet je lastigste punt is bij een rechter.

Maar aantonen dat jij dr niks aan kan doen dat de Esta toestemming is ingetrokken is lastiger want je krijgt ws niet helder waarom het ingetrokken is en dan kun je ook niet aantonen wat je niet hebt gedaan. Een “Hij is ingetrokken omdat we er achter zijn gekomen dat u veroordeelt bent voor een moord in Nederland / België” heb je zo onderuit geschoffelde. Een vaag argument (als je die al krijgt) als “vanwege securityissues”... succes dr mee.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gast

Re: Welke annuleringsverzekering dekt afwijzing Esta?

Bericht door Gast »

roelb schreef:Nou, een immigratieofficial die je niet toe laat om wat voor reden dan ook, dat gebeurt overal, ook buiten de USA. In Zuid Afrika was het vorig jaar nog een relletje dat het heel vaak gebeurde, met name bij kinderen, en totale willekeur leek te zijn.
Dat zijn mensen die niet weten dat je voor RSA bij minderjarigen verplicht een geboorteakte en bij adoptie ook een aanvullende adoptieakte dient te hebben. De immigration officers in RSA ervaar ik als zeer correct en stellen weinig vragen, ze zijn absoluut niet streng. Iedere gek lijkt dat land wel in te kunnen, een zorgelijke ontwikkeling. Ze mogen daar wel even vier klappen strenger worden Roel, dat meen ik.
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Welke annuleringsverzekering dekt afwijzing Esta?

Bericht door Queste »

babarage schreef:Maar aantonen dat jij dr niks aan kan doen
De vraag is dan waar de bewijslast ligt. Moet jij bewijzen dat het buiten je schuld is, of moet de verzekering aantonen dat het wel jouw schuld is om van die uitsluiting gebruik te maken?
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Carlo1975
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 26 sep 2015, 07:04
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Welke annuleringsverzekering dekt afwijzing Esta?

Bericht door Carlo1975 »

Hieronder nog de reactie van Independer. Uit de zin "Dan weet u het zeker voordat de reis begint" maak ik op dat zij (logischerwijs) ook niet alles weten over de werking van Esta.....

------------------

Beste Carlo,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Een Esta is inderdaad een flinke vragenlijst die je moet invullen voordat je reis begint naar Amerika. Heeft u al een voorbeeld gezien? Ik verwijs je hiervoor graag naar de website van de Visumcentrale of KLM.

Helaas biedt een verzekeraar geen dekking als de Esta een afwijzing geeft. Omdat er veel redenen kunnen zijn, waaronder ook het te laat invullen van het formulier of een dubbele nationaliteit van een aantal landen, is het risico niet op te vangen door een verzekeraar. Aan de inhoud van het forum te zien, zijn er ook technische redenen waarom een Esta vast kan lopen en een afwijzing geeft. Een Esta is 2 jaar geldig na goedkeuring, wellicht dat u dus meteen het formulier kunt aanvragen. Dan weet u het zeker voordat de reis begint.

Heeft u nog vragen?
Neem dan gerust contact op met mij of een van mijn collega-experts. Op werkdagen staan wij voor u klaar van 8.00 tot 21.00 uur en in het weekend van 09.30 tot 17.00 uur. U kunt ons bellen op 035-6265544 of een antwoord sturen op deze e-mail. Wij helpen u graag!

WhatsApp
U kunt uw vraag ook via WhatsApp stellen op: 06-82658741. Wij reageren van maandag t/m vrijdag tussen 08.00 en 21.00 uur. En in het weekend van 9:30 tot 17:00.

Met vriendelijke groet,
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7591
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Welke annuleringsverzekering dekt afwijzing Esta?

Bericht door Marcopstal »

Ik begrijp grotendeels hun antwoord. Zij kunnen het inderdaad niet zomaar verzekeren. Misschien dat de vraag anders dient gesteld te worden:

"Is men verzekerd wanneer een ESTA werd goedgekeurd en vervolgens deze plots opnieuw blijkt te zijn ingetrokken".
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5029
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Welke annuleringsverzekering dekt afwijzing Esta?

Bericht door harryh »

@Carlo1975: Bedankt voor het uitzoeken, weer iets verder :thumbup:
Independer is overigens een tussenpersoon en geen verzekeraar. Een verzekeraar behandelt de claim, niet de tussenpersoon, dus hoewel hun reactie een indicatie geeft is het ook niet meer dan dat. Laten we hopen dat @Pevsteen zijn claim krijgt toegewezen. En zo niet, dan gaat horen waarom niet, the proof of the pudding is in the eating.
Gast

Re: Welke annuleringsverzekering dekt afwijzing Esta?

Bericht door Gast »

Queste schreef:
babarage schreef:Maar aantonen dat jij dr niks aan kan doen
De vraag is dan waar de bewijslast ligt. Moet jij bewijzen dat het buiten je schuld is, of moet de verzekering aantonen dat het wel jouw schuld is om van die uitsluiting gebruik te maken?
Art. 150 Rv.: wie stelt moet bewijzen. Beginsel, geen uitgangspunt! Dus af en toe kan er, naar redelijkheid en billijkheid bijvoorbeeld of omdat de wet dat zegt, sprake zijn van een omgekeerde bewijslast.
Pevsteen
Amerika-ontdekker
Berichten: 77
Lid geworden op: 02 feb 2013, 14:53
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Mol
Contacteer:

Re: Welke annuleringsverzekering dekt afwijzing Esta?

Bericht door Pevsteen »

Amaai,
Er staat precies mij nog wat te wachten.
Eénmaal thuis zal ik er mij eens in verdiepen.
Hopelijk wel.
Er staat :
19) De weigering door de autoriteiten van het land van bestemming om een visum af te leveren voor de verzekerde, zijn/haar partner of een verwant in de 2e graad die met de verzekerde meereist, voor zover de weigering niet het gevolg is van een laattijdige aanvraag door de verzekerde.

Mijn vergoeding zou gaan over 1000 euro tickets, 170 parking, en 2hotels van ongeveer 130 euro en nog wat randkosten..
Totaal ongeveer slechts 1500 euro.

Ik zal jullie op de hoogte houden begin oktober,

Peter
2019 : Namibië
2018 : Corsica (na weigering Usa)
2017: Ijsland
2016 : Zuid-Afrika
2015 : Noord-Amerika
2014 : Sri Lanka
....
Gast

Re: Welke annuleringsverzekering dekt afwijzing Esta?

Bericht door Gast »

@Peter; er is daarnaast ook de kans dat een B2 visum ook zal worden afgewezen en dat je voorlopig Amerika niet meer in kan. Ernstige zaak.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7591
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Welke annuleringsverzekering dekt afwijzing Esta?

Bericht door Marcopstal »

stormbreaker schreef:
Hij kan nu ook al de VS niet meer binnen.....

Hij kan altijd nog eens proberen of er terug een ESTA kan verkregen worden, maar als dat niet lukt is het verder ook de enige optie om een visumprocedure te doen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
smeerkaas
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 sep 2018, 11:47
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Welke annuleringsverzekering dekt afwijzing Esta?

Bericht door smeerkaas »

Ik loop erover te denken, dat het misschien uberhaupt wel verstandig in het vervolg niet meer via het VWP te reizen maar een B-2 visum aan te vragen.
Dan sta je op de dag van vertrek niet meer voor 'verrassingen' en heb je wel wat aan je annuleringsverzekering.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7777
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Welke annuleringsverzekering dekt afwijzing Esta?

Bericht door mtl »

Want een B2 heb je direct zonder problemen?
Gast

Re: Welke annuleringsverzekering dekt afwijzing Esta?

Bericht door Gast »

Als de ESTA voor TS met gegronde reden is afgewezen is een B-2 zeker nog onmogelijker en zal leiden tot een nog langere uitsluiting om de US te bezoeken. Immers...een afgewezen B-2 leidt ALTIJD tot een afwijzing van een ESTA aanvraag.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7591
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Welke annuleringsverzekering dekt afwijzing Esta?

Bericht door Marcopstal »

smeerkaas schreef:Ik loop erover te denken, dat het misschien uberhaupt wel verstandig in het vervolg niet meer via het VWP te reizen maar een B-2 visum aan te vragen.
Dan sta je op de dag van vertrek niet meer voor 'verrassingen' en heb je wel wat aan je annuleringsverzekering.
Niet zo een slimme redenering. Het verkrijgen van een visum is toch iets moeilijker dan het verkrijgen van een ESTA. En als je dan een weigering krijgt zit je in een doodlopend straatje. Om van de kosten en moeite nog te zwijgen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Welke annuleringsverzekering dekt afwijzing Esta?

Bericht door Coyote »

Marcopstal schreef:Het verkrijgen van een visum is toch iets moeilijker dan het verkrijgen van een ESTA. En als je dan een weigering krijgt zit je in een doodlopend straatje. Om van de kosten en moeite nog te zwijgen.
Dit doet mij denken aan een voorbeeld een tijdje geleden hier op het forum. Forumlid had via ESTA akkoord maar besloot toen nog eens een Visum aan te vragen en werd vervolgens geweigerd...

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer