Advies gevraagd

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
nmeijers
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 sep 2018, 21:28
Aantal x V.S. bezocht: 1

Advies gevraagd

Bericht door nmeijers »

Goedemorgen allemaal,

In juli 2019 wil ik samen met mijn vriendin naar de VS gaan. Wij zijn studenten dus je raad het al: het mag niet te duur worden. Mijn vriendin is nog nooit in de VS geweest en ik ben een kleine week in NY geweest. Hoewel mijn vriendin graag NY zou willen bezoeken leek het ons leuk om (ook vanwege de periode) in Florida te zitten. We zouden dan een week naar Orlando willen gaan en een week naar Miami.

Zijn er nog meer plekken waar we met een beperkt budget (lees: +/- €2000 p.p.) heen zouden kunnen gaan? Of hebben jullie wellicht een totaal ander advies om heen te gaan qua plaatsen?

Graag hoor ik van jullie.

Meijers
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: [Advies gevraagd]

Bericht door roelb »

Ik vind 2000 euro pp geen beperkt budget. Daar kun je je echt prima van vermaken.

Maar in juli naar Florida, tja, daar moet je maar zin in hebben. Superwarm, vochtig en ook nog druk en duur. Waarom ga je niet lekker naar het zuid- of noordwesten? Auto huren, hier en daar kamperen, soms een hotel, dan red je het makkelijk drie weken voor dat budget. En als je dan niet in juli gaat, maar in juni of september dan bespaar je nog fors op zaken als autohuur en vluchten. Bijvoorbeeld 1-23 juni AMS-LAX met United retour: 522 euro (of 442 euro als je het restricted tarief neemt, maar dan moet je los betalen voor je bagage en stoelen, dus dat is uiteindelijk duurder).

Met die tickets heb je dus nog een kleine 3000 euro budget over. Haal daar 1000 euro vanaf voor een auto, inclusief toeslag <25 jaar (dat vermoed ik gezien de situatie student) en dan heb je nog 2000 euro budget om 21 dagen van te leven en te verblijven en voor brandstof. Als je een beetje rustig doet kun je met z'n tweeen wel voor 500 euro (600 dollar) eten en drinken. Vaak de supermarkt in, niet uit eten, etc. Brandstof hoeft niet veel te zijn. Kleine, zuinige auto huren en je kunt voor $250 een fors rondje rijden. De rest is dan nog voor accommodatie. De helft in hotels voor $100/nacht gemiddeld en de andere helft kamperen.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Advies gevraagd

Bericht door harryh »

nmeijers schreef:We zouden dan een week naar Orlando willen gaan en een week naar Miami.
Zoek even in dit topic over juli en Florida, dit is al vaker voorbij gekomen. Ik (en een aantal andere forumleden) hebben daar een andere mening over dan @roelb hier aangeeft - ieder zijn eigen ding ;) Wij zijn al vaker in juli/augustus in Florida geweest en wij vonden het prima. Ja het is vochtig en je hebt een buitje aan het eind van de dag, maar verder biedt Florida zoveel moois. Wij zitten aan de schoolvakanties vast dus niet veel keus.
In andere jaargetijden heb je kans op storm (sep/okt), regen (mei/juni), veel wind en grijs weer (maart/april) dus ja.

Qua routes vind je vele voorbeelden in dit topic. De 1e keer Florida zou ik een rondreis doen en niet zo lang op één plek gaan zitten en al zeker niet in Miami.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Advies gevraagd

Bericht door roelb »

Je vergeet november tot en met februari: dat is het perfecte seizoen voor Zuid Florida. Lekker de winter ontvluchten ;-) al zou ik eind december wel mijden..

Maar goed, voor een eerste trip, met beperkt budget, zou ik sowieso niet naar Florida trekken. Hartstikke leuk hoor, een weekje pretparken, een paar dagen Key West, kanoen in de everglades, beetje strand aan de gulf coast, etc. Maar dat past niet binnen het gestelde budget.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Advies gevraagd

Bericht door harryh »

Alleen zit ik met ons gezin aan de vakanties vast en is de kerstvakantie geen optie ;) Ik denk wel dat je Florida best redelijk low cost kunt doen maar inderdaad niet met een weekje Orlando en Miami, eens!
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Advies gevraagd

Bericht door Vito »

En ik en Floridianen zelf delen de mening van roelb: niet in de zomer naar Florida ;)
Zoals een Floridiaanse tegen mij zei: only Europeans are stupid enough to come here in summer. Dus tja ...
Daarbij lijkt het budget me idd te beperkt, want Miami is duur en ik neem aan dat je naar Orlando ook gaat voor de pretparken (ook duur).
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Advies gevraagd

Bericht door harryh »

@Vito zie dit draadje viewtopic.php?f=11&t=72007&p=1174336, nogmaals ieder zijn eigen mening. Maar een aantal forumleden vindt het prima te doen, een aantal niet.
Laatst gewijzigd door harryh op 13 sep 2018, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Re: Advies gevraagd

Bericht door Gast »

Ben je nog onder de 25? Hou er dan rekening mee dat een huurauto een stuk duurder is.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Advies gevraagd

Bericht door mtl »

Als je heel goed tegen enorme hitte kan dan moet je gewoon gaan. Maar als je er problemen mee hebt dan zou ik niet gaan.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Advies gevraagd

Bericht door ADE01 »

Budget is prima als je een beetje op je geld let en vooraf een planning maakt. Je kunt ook nog kijken of je een fly & drive bij TUI kunt boeken, dat kan voordelig uitpakken, zeker als je last minute gaat. Alleen zou ik niet in de zomer komen, niet alleen vanwege de hitte (vind ik prima te doen maar niet optimaal) maar omdat andere periodes zoveel leuker & aangenamer zijn.

Waarom overigens je keuze voor Florida?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Advies gevraagd

Bericht door roelb »

Sorry, maar ik ben het er echt niet mee eens dat dit budget afdoende is als je naar Orlando gaat.

Stel dat je alleen Disneyworld doet. Met z'n tweeen ben je dan voor 5 dagen toegang al 840 euro kwijt. Maar eigenlijk wil je ook in Disneyworld verblijven voor de extra park hours en het gratis parkeren. 6 nachtjes Disneyworld, zit je, voor het goedkoopste hotel in juli op 828 euro erbij. Maar wil je een beetje "fatsoenlijk" zitten (lees: sfeervol, leuk, minder schreeuwende kinderen) dan is de goedkoopste optie ruim EUR 1300. Kaartjes erbij en je zit al fors over de 2000 euro.

Dus een weekje Disney is ruim de helft van het hele vakantiebudget. Diezelfde berekening kun je ook maken voor Universal, al heb je daar wat minder dagen nodig.

En het is druk en heet, niet de beste omstandigheden voor een paar dagen pretpark.

Mijn advies blijft: ga lekker naar het zuid- of noordwesten. Roadtripje, soms hotel, soms wat meer budget verblijf en je hebt volgens mij een topvakantie.
nmeijers
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 sep 2018, 21:28
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Advies gevraagd

Bericht door nmeijers »

Hallo allen,

Allereerst wil ik jullie bedanken voor de reacties. Ik hoor nogal veel verschillende dingen, dank daarvoor. Waarom we precies voor Florida gekozen hebben? Het leek me een leuke staat om in twee weken te kunnen verkennen. Het lijkt niet al te groot dus dat was ideaal en de combinatie van strand, natuur en de shopping malls leek ons leuk.

Zoals ik het begrijp kan ik eigenlijk in andere gebieden beter terecht voor het geld. Inmiddels besloten om wellicht dan toch verder te oriënteren. New york - Philadelphia - Washington - Boston leek ons wellicht dan ook wel leuk. West leek ons ook leuk maar daar zijn de afstanden relatief langer.

Als jullie nog leuke suggesties hebben voor een reis in twee weken waarbij je niet iedere dag aan het reizen bent dan horen wij het graag.

Offtopic: waar kunnen we dit het beste boeken? Ik zie veel sites die Amerika reizen aanbieden maar wat is betaalbaar? Waar hebben jullie ervaring mee?
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Advies gevraagd

Bericht door ADE01 »

De route die je nu aangeeft heb ik ook wel eens gedaan en is geweldig maar niet bepaald goedkoper. Grote steden zijn vooral qua verblijf een stuk duurder, vooral NY en Washington. En daar wil je ook niet in een goedkoop hostel of hotel zitten vanwege locatie dan wel veiligheid. Tenminste ik zou het niet willen, ieder z'n ding natuurlijk. Neemt niet weg dat je ook die route met je beschikbare budget wel kunt doen. Je zal hier en daar iets moeten laten, maar dat moet bijna iedereen.

Florida is juist goedkoper omdat het een vakantie bestemming is. En ga je buiten het seizoen dan is het helemaal prima te doen vergeleken met andere gebieden. Disney e.d. is slechts een keuze, je kunt je hier prima vermaken zonder Disney of andere pretparken. Veel (zo goed als gratis) natuur, geweldige stranden aan beide kanten, veel shopping malls, het weer is bijna een non factor want altijd goed (300+ dagen zon per jaar) en met een beetje vernuft kun je leuke dingen doen voor weinig geld. Ik ga bijvoorbeeld wel eens naar een groot resort in de buurt met een mega waterpark waar je enkel voor parking moet betalen en dat is dan 15-20 dollar ofzo. Koop je een drankje aan de bar of eet je wat krijg je zelfs parking validated.

Voor enkel een vliegticket kijk je op Momondo of Skyscanner. Voor Florida specifiek kijk je bij TUI, die vluchten staan niet in alle vergelijkers. Een directe vlucht via TUI is regelmatig 350-400 euro pp - Amsterdam naar Orlando/Miami. Last minute combo aanbiedingen zijn vaak nog voordeliger.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Advies gevraagd

Bericht door harryh »

roelb schreef:Stel dat je alleen Disneyworld doet. <knip>. Kaartjes erbij en je zit al fors over de 2000 euro.
Niet iedereen die naar Florida gaat doet Disneyworld ;) Wij zijn daar in al die keren Florida nog nooit geweest, mijn kids vinden andere dingen leuk en er zijn meer Disney parken op de wereld. En het is extreem duur. Ieder zijn eigen ding.
TS heeft pretparken of Disneyworld niet genoemd geloof ik.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Advies gevraagd

Bericht door harryh »

nmeijers schreef:Allereerst wil ik jullie bedanken voor de reacties. Ik hoor nogal veel verschillende dingen, dank daarvoor. Waarom we precies voor Florida gekozen hebben? Het leek me een leuke staat om in twee weken te kunnen verkennen. Het lijkt niet al te groot dus dat was ideaal en de combinatie van strand, natuur en de shopping malls leek ons leuk.
Hoi, zoals je aan mijn reacties merkt denk ik dat Florida daarvoor een prima bestemming is die tot de verbeelding spreekt. Mijn oudste dochter is intussen 20, studerend, en komt er nog steeds graag. De rest van de VS is net zo duur of duurder, zeker de grote steden die hier genoemd worden.
Hoewel je in Orlando op zich best betaalbaar kunt verblijven is daar buiten de pretparken weinig te doen en het verkeer een drama. Miami is veel te duur als je budget reist, maar wel cool om een dagje Miami Beach te doen, vinden wij nog steeds leuk.

Ik zou op andere plekken verblijven en dagtrips maken. Gaan jullie een auto huren, dat is wel aan te raden?

Aan de oostkust zou je in de buurt van Fort Lauderdale een hotel kunnen zoeken. Vandaar ben je in een half uur in een paar grote malls, Miami Beach enz, en de kust naar het noorden volgen is ook top (West Palm Beach, Daytona).

Daarna zou je betaalbaar in Homestead/Florida city kunnen gaan zitten, is een top outlet mall en je bent in 15 minuten in het Everglades National Park (gators spotten!). Wij zijn snorkel fans, de mooiste snorkel tochten maak je vanuit Key Largo naar de riffen, half uurtje rijden.

Als derde locatie zou ik aan de westkust gaan zitten, bijv Fort Myers of wat noordelijker. In Fort Myers vind je voldoende betaalbare hotels als je niet te dicht naar de kust gaat. Op de weg er naar toe kun je dan de Everglades doen (airboat tour etc), Naples (dolfijnen). De eilanden voor de kust daar zijn de moeite. Ook de beste outlet malls zitten daar.

Als je verder niet te veel wilt reizen kun je dan weer terug naar Miami als je daar vandaan vliegt, of noordelijk naar Tampa of Orlando om terug te vliegen. Naar het noorden kom je langs Myakka River State Park, dat zou ik zeker in de route opnemen.
Gebruikersavatar
analogkid
Amerikakenner
Berichten: 1200
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Arnhem

Re: Advies gevraagd

Bericht door analogkid »

Hoewel je in Orlando op zich best betaalbaar kunt verblijven is daar buiten de pretparken weinig te doen
Hier zijn de meningen over verdeeld. In ieder geval denk ik hier heel anders over.

Naast pretparken kun je heel goed shoppen in Orlando. Zo zijn er hele grote outlet shopping malls (International en Vineland) en overdekte malls (Florida en Millenia). Ook zijn er prachtige natuurparken in de buurt (zoals Circle B Bar, Tibet Butler, Highland Hammock - iets verder weg) en kun je heel mooi kanoen (Shingle Creek, Wekiwa Springs). Je kunt er airboat rides doen, er is echt genoeg te doen naast de pretparken.
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
nmeijers
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 sep 2018, 21:28
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Advies gevraagd

Bericht door nmeijers »

Weer dank voor alle informatie. Boeken jullie wel eens complete reizen via internet of doen jullie alles los? En wat is dan het goedkoopste voor bijv deze reis: Miami - Orlando - Gulf Coast - Key West - Miami ?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Advies gevraagd

Bericht door harryh »

analogkid schreef:Hier zijn de meningen over verdeeld. In ieder geval denk ik hier heel anders over.
Dat was precies mijn eerdere punt, ieder z'n eigen ding. Wij vinden Fort Myers en omgeving de beste plek qua shoppen en het verkeer bij Orlando de reden om daar niet te gaan zitten ;) En inderdaad zijn er in de wijdere omgeving van Orlando zeker andere dingen te doen.
En er zijn hier op het forum flink wat Orlando/pretparken fans, maar ook velen niet. De oorspronkelijke vraag van TS ging over een beperkt budget, vandaar mijn reactie, pretparken zou ik dan overslaan.
Laatst gewijzigd door harryh op 14 sep 2018, 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Advies gevraagd

Bericht door harryh »

nmeijers schreef:Weer dank voor alle informatie. Boeken jullie wel eens complete reizen via internet of doen jullie alles los? En wat is dan het goedkoopste voor bijv deze reis: Miami - Orlando - Gulf Coast - Key West - Miami ?
Ik boek altijd zelf los via internet. Over complete reizen vs zelf boeken was kort geleden een uitgebreid topic, zie viewtopic.php?f=10&t=71850.
Voor jouw reisidee zou ik losse tickets naar Miami boeken, annuleerbare hotels en annuleerbare auto huren.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Advies gevraagd

Bericht door ADE01 »

Met harry eens. Zelf boeken, dan kun je alles naar je eigen wens regelen en dat is ook het leukste om te doen. De voorpret van een route bepalen, uitzoeken van motels/hotels, wat je wilt gaan doen, enz.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer