Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Patrick1975
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 31 aug 2018, 08:03
Locatie: California

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Bericht door Patrick1975 »

eoms schreef:Oh, ik dacht dat ze iets wilden kopen.
Dat is onmogelijk zonder credit history tenzij je cash kunt betalen voor een huis.
Je krijgt niet eens een credit card, laat staan een hypotheek.
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Bericht door Queste »

Een huis kopen is makkelijker dan het krijgen van een credit card omdat voor een hypotheek er een onderpand is. Om dezelfde reden krijg je wel een secured credit card maar geen gewone. Je moet in de US sowieso een cash aanbetaling doen (20% minimum) en je zal een hoge rente krijgen initieel, maar er zijn een flink aantal die het wel gedaan hebben.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Bericht door Tipsy_1 »

Ik heb nochtans al een credit card. (allez ja, een voorlopige. De echte wordt per post verstuurd naar het Amerikaanse adres).
en dat is een "normale" credit card...
Gewoon de Bank of America binnengelopen met wat documenten, flink wat dollars en een bewijs van mijn salaris,... Was meteen geregeld! (zonder visa, dat heb ik nog niet)
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Bericht door Tipsy_1 »

We hebben er nu ook goede hoop op een woonst gevonden te hebben: een oud Victoriaans huis uit 1873 in het gezellige dorpje van Hightstown. Wel verouderd van binnen en de lease moet nog getekend worden. Fingers crossed!
Patrick1975
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 31 aug 2018, 08:03
Locatie: California

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Bericht door Patrick1975 »

Queste schreef:Een huis kopen is makkelijker dan het krijgen van een credit card omdat voor een hypotheek er een onderpand.
Wanneer heb je voor het laatst een huis gekocht? Zo makkelijk als het voorheen was is het nu niet meer. Beth door als je inderdaad 20% of meer kan inleggen maar zelfs dan is er behoorlijk wat scrutiny.
Patrick1975
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 31 aug 2018, 08:03
Locatie: California

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Bericht door Patrick1975 »

Tipsy_1 schreef: Wel verouderd van binnen en de lease moet nog getekend worden. Fingers crossed!
Crossing fingers...
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Bericht door Tipsy_1 »

ivm het meenemen van de hond: we hebben de juiste "crate" (gaan halen in Amsterdam) en denken wel te weten wat nodig is (zoveel mogelijk opgezocht online, bvb rabies inentingnen zijn in orde gebracht).
Maar... ivm de inentingsbewijzen en gezondheidsverklaring: volstaat echt dat blauwe hondenpaspoort. Daar staat alles wel mooi in genoteerd en gestempeld en ondertekend door dierenarts maar om de een of andere reden kan ik mij niet voorstellen dat dit volstaat. Iemand ervaring?
Ook vroeg ik mij af of ik foto's van de honden nodig heb (ik ga er sowieso wel eentje op de buitenkant van de crate plakken, you never know)

Allicht weet iemand van jullie dit? Het is nogal moeilijk achter de details te komen.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Bericht door ADE01 »

Tenzij de staat waar je land andere specifieke regels heeft is dat voldoende. Bij mij keken ze enkel naar de gegevens voor rabies, die stonden netjes in het paspoort en wilde ze in de kooi kijken of er niks in zat naast de honden. Ze hadden weinig interesse in de honden zelf. Misschien dat ze de gezondheidsverklaring er nog bij pakken, maar wat zouden ze nog meer moeten weten?

Foto's zijn niet perse nodig. Ik had ze wel in het paspoort staan en ook op de bovenkant van de crate geplakt zodat degene die de crate het vliegtuig in moest dragen wist dat er honden in zaten. Zorg er daarnaast voor dat je de crate nog niet helemaal afsluit, de douane moet er op het vliegveld nog in kijken. Neem tiewraps mee om alles echt af te sluiten en bevestig die nadat de douane gekeken heeft.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Bericht door Tipsy_1 »

OK, bedankt. We houden de "blauwe paspoortjes" bij ons denk ik he. Ikplan een mapje tegen de kooi te bevestigen met een kopie van de documenten.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Bericht door Tipsy_1 »

zo we wij zijn weer heel wat gevorderd met onze verhuis voorbereidingen...

Gisteren hadden we een afscheidsfeest met een groep vrienden (snif snif)(dat hadden zij voor ons georganiseerd, wel lief!)
Vorige week heel wat vrijaf genomen voor nog wat uitstapjes in eigen land en het verder op ruimen van ons huis
Morgen (maandag) komt Gosselin de zee container inladen, zodat die meteen kan vertrekken als we ons visa hebben. Hopelijk duurt het proces (zeevervoer en customs) geen 8 weken zoals ik soms hoor....
Een kleine air shipment vertrekt allicht enkele dagen voor ons vertrek (wij zelf hebben nog geen vlucht, ik wacht nog op het visa)
En, donderdag gaan we naar de ambassade! Om 8 u een afspraak in Brussels.

nog een vraagje: ik heb dus 8u gepakt voor het interview. Weet iemand of je daar beter al bvb een uur te vroeg gaat staan?
Patrick1975
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 31 aug 2018, 08:03
Locatie: California

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Bericht door Patrick1975 »

Quote: ‘ ...nog een vraagje: ik heb dus 8u gepakt voor het interview. Weet iemand of je daar beter al bvb een uur te vroeg gaat staan?...’

Ik zou aanraden op tijd maar niet te vroeg. Geen mobiele telefoon mee, die mogen er niet in.

De container duurt waarschijnlijk wel 8 weken, tenzij je geluk hebt. Wij hebben het twee keer gedaan (emigreren naar Amerika) en de eerste keer duurde het 12 weken (wel Westkust) en de tweede keer geloof ik 10 weken (ook Westkust).

Succes met de verhuizing. Die bedrijven die dat voor je doen zijn er erg goed in, maar het blijft een geduldig proces.

Wij zijn twee keer verhuisd met een kat. Zo lang je de papieren volgt van de vliegmaatschappij komt het wel goed. En geef de beesten niet ‘te veel’ liefde vooraf. Dat maakt ze alleen maar zenuwachtig :-). Bewaar de liefde voor als ze uit het vliegtuig komen.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Bericht door hemmie »

Container kan best sneller dan 8 weken gaan, vanuit India was het voor ons zo'n 10 weken, maar dat begon met een paar weken oponthoud vanwege staking in de haven van Mumbai. Vanuit Rio de Janeiro, ook niet het meest efficiente vertrekpunt, hadden we het binnen 8 weken. Beide keren naar Houston.
Als je een goed verhuisbedrijf hebt (valt helaas vaak tegen) kan het een week na inpakken onderweg zijn, noordoosten van de VS duurt max een paar weken, en bij ons is het spul altijd binnen 1-2 weken vrijgegeven door de douane, dus theoretisch zou 6 weken best moeten kunnen, maar je kunt pech hebben.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Bericht door Tipsy_1 »

8 weken :-(
We hopen dat het sneller kan.
De mensen van Gosselin lieten toch uitschijnen dat het waarschijnlijk heel wat sneller kon.

We sturen ook een pakket per air (max. 500 kg).

nog een vraagje, lease voor onze woning is bijna rond.
Nu moet ik nog renter's insurance regelen, ik kreeg deze site door van de relocation assistance maar het is zo verdacht gemakkelijk...?
Iemand ervaring met onderstaande?

https://www.lemonade.com/
Patrick1975
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 31 aug 2018, 08:03
Locatie: California

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Bericht door Patrick1975 »

Ik heb geen ervaring met dat bedrijf, maar renter’s insurance is bij ons altijd makkelijk gegaan.
Patrick1975
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 31 aug 2018, 08:03
Locatie: California

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Bericht door Patrick1975 »

hemmie schreef:Container kan best sneller dan 8 weken gaan, vanuit India was het voor ons zo'n 10 weken, maar dat begon met een paar weken oponthoud vanwege staking in de haven van Mumbai. Vanuit Rio de Janeiro, ook niet het meest efficiente vertrekpunt, hadden we het binnen 8 weken. Beide keren naar Houston.
Als je een goed verhuisbedrijf hebt (valt helaas vaak tegen) kan het een week na inpakken onderweg zijn, noordoosten van de VS duurt max een paar weken, en bij ons is het spul altijd binnen 1-2 weken vrijgegeven door de douane, dus theoretisch zou 6 weken best moeten kunnen, maar je kunt pech hebben.
De lading in het vliegtuig duurt ongeveer 4 weken ivm uitklaren/inklaren/etc. De boot moet daarbij een flink stukje varen. Ik zou maar uitgaan van 8 weken. Mocht het sneller komen dan valt het mee.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Bericht door Dude »

Leen, renter's insurance gaat echt supermakkelijk. Wij hadden gewoon online een bedrijf gekozen (van de verhuurder doorgekregen) en daar gewoon aangevraagd, piece of cake !

Wij hebben ruim 8 weken moeten wachten ! ook bij Gosselin trouwens. Het is niet zozeer het vervoer, maar de douane die behoorlijk wat tijd nodig heeft om de containers te doorzoeken en te controleren.

Leuk huis wat jullie gehuurd hebben.

Veel succes !
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Bericht door hemmie »

Bij ons is het inklaren altijd vlot gegaan, 1-2 weken. Als ik het goed heb was NL-Houston ongeveer 3 weken varen, (op dat traject heb ik alleen ervaring met een deelcontainer, dat duurde langer, maar is altijd zo), neem aan dat het naar NJ wel korter duurt. De eindbestemming is ook, net als bij ons, bij de haven in de buurt, dat zal ook tijd schelen. Maar goed, reken op 8 weken, want het kan tegenzitten, maar ik denk dat het best vlotter kan gaan.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Bericht door Tipsy_1 »

Ik ben benieuwd :-)
Wij hebben een volledige container (jaja helemaal zelf vol gekregen :oops: ), dus hopelijk scheelt dat wel wat.
Ik vermoed dat de boot Antwerpen-Newark doet?
Het enige tricky dat we meenemen zijn onze electrische fietsjes, daar stelden ze al wel wat vragen over.

REnter's insurance heb ik afgesloten, ik blijf verbaasd over de ease van het proces (en wat ben ik blij dat ik al een Amerikaanse bankrekening heb - al heb ik nu soms wel last van het feit dat ik nog geen mobiel nummer daar heb. Ik had toch beter een prepaid card aangeschaft toen ik er in September voor de househunting was).

Het volgende dat ik op korte termijn moet regelen zijn de nutsvoorzieningen, hopelijk lukt dat vlot in samenspraak met de eigenaar (die er nu aan het uittrekken is en het zijn gelukkig erg toffe mensen)
Patrick1975
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 31 aug 2018, 08:03
Locatie: California

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Bericht door Patrick1975 »

Bij energie bedrijf vragen ze om een social security nummer. Dus zaak om die zo spoedig mogelijk aan te vragen.
Wij zaten bij onz emigratie de eerste maand in tijdelijk onderdak en toen we in onze woning betrokken hadden we inmiddels een SS nummer. Geen idee hoe het verloopt als je nog geen SS nummer hebt. Waarschijnlijk zullen ze dan om een borg vragen.

Verder is het een kwestie van een telefoontje om alles te regelen.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Mogelijkheid tot expat contract voor USA - wat met de honden? UPDATE we GAAN!!!

Bericht door Tipsy_1 »

ja social security number is wel een belangrijke , eerste waar we werk van moeten maken als we daar zijn.

Net terug van de Ambassade.
om half 8 stonden we daar (eerste in de rij), om 8 u openden ze en om half 9 stonden we alweer buiten. Het gesprekje was echt minimaal en van documenten moesten ze amper iets zien (2 pakketjes van het werk gekregen, DS60, trouwboekje). "visa approved" werd ons verteld en paspoort komt hopelijk spoedig per courier.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer