Reis Enzo: 3 weken Texas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Enzo

Reis Enzo: 3 weken Texas

Bericht door Enzo »

Hoi iedereen,
Gisteren in een opwelling, maar wel een leuke opwelling, een reis geboekt naar en van Houston.
We hebben 3 weken de tijd om Texas, ja het liefst alleen Texas te ontdekken..

Hoe zouden jullie de reis indelen(ik zou het leuk vinden als jullie laten zien hoe jullie hem zelf zouden doen!)?
Nu is belangrijk om te weten dat we graag wat van de grote steden willen zien, maar zeker ook natuurmensen zijn(als het maar niet teveel op elkaar gaat lijken op het einde).
En we willen, met hoge uitzondering, eigenlijk overal wel minimaal 2 nachten blijven, maar per dag 6 á 7 uur rijden als het moet is ook niet echt een probleem.

(Wij hadden zelf al: Austin, San Antonio, Big Bend NP, Guadalupe NP, Amarillo, Wichita Falls, Dallas en Houston in ons hoofd, maar misschien is er meer)

8/6: Amsterdam - Houston (hier eerste nacht overnachten, aangezien vriendin de volgende dag 25 wordt en het met de huurauto beter uitkomt wegens underage fee)
9/6 - Houston -
10/6:
11/6:
12/6:
13/6:
14/6:
15/6:
16/6:
17/6:
18/6:
19/6:
20/6:
21/6:
22/6:
23/6:
24/6:
25/6:
26/6:
27/6:
28/6:
29/6: Houston - Amsterdam


Alvast bedankt voor jullie meedenken.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4966
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: 3 weken Texas

Bericht door hemmie »

Als je naar Guadalupe Mountains gaat zou ik ook even New Mexico in gaan voor Carslbad Caverns (moet je wellicht sowieso langs ivm overnachtingsplek). En evt kun je dan ook White Sands meepakken. Als je nog iets anders wil kun je nog wat kust meepakken. Galveston is een mooie stad, en het strand iets verderop op het eiland is mooi. Port Aransas was voor Harvey een erg leuk kustplaatsje, ben er zelf sindsdien nog niet geweest, je kunt daar een boottocht doen om dolfijnen te zien. Begin het eens uit te schrijven, dan zie je waar je tijd voor hebt.
Terug in Texas!
Gast

Re: 3 weken Texas

Bericht door Gast »

Hill Country schijnt mooi te zijn.
Enzo

Re: 3 weken Texas

Bericht door Enzo »

Daarom vraag ik jullie mening een beetje! Ik heb in een opwelling deze mooie reis geboekt, maar ben te bang dat ik teveel dagen in steden indeel en te weinig in de natuur!

Eerste gevoel zei:

1 nacht in Houston, 3 nachten Austin, 2 nachten San Antonio, 3 nachten Big Bend, 2 Guadalupe, 2 Amarillo, 1 Wichita Falls, 3 in Dallas en 3 in Houston.

Maar ik hoor hier nu dingen voorbij komen, waardoor ik weet dat het anders moet
trudy
Amerikafan
Berichten: 322
Lid geworden op: 23 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: h.i.ambacht
Contacteer:

Re: 3 weken Texas

Bericht door trudy »

Wij zjn vorig jaar tijdens onze reis van kust-naar-kust met de camper dwars door Texas gereden. Vergis je niet in de rij-afstanden, die zijn echt lang! OK, met een camper zeker lang maar met een gewone auto ook. Wij hebben heel goede herinneringen aan Big Bend en aan de Hill-country, het gebied tussen Austin en San Antonio. Achteraf gezien, hadden we daar nog wel een dagje meer kunnen gebruiken. Texas heeft ook een flink aantal mooie Stateparks, zie deze kaart: https://tpwd.texas.gov/state-parks/stat ... -map.phtml. Kijk bij onze verslagen eens bij Amerika kust-tot-kust en dan de dagen 14 tot 25. Dat geeft een idee wat wij hebben gedaan. Als je bij de zoekfunctie Texas intikt, dan is er ook de nodige informatie te vinden en verslagen van mensen, die echt enige weken in Texas hebben rond gereden. Succes met plannen.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1176
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: 3 weken Texas

Bericht door chippie777 »

Ik heb het op dit forum al vaker aangegeven: onze reis door Texas behoort tot de mooiste usa reizen die we gemaakt hebben. Kijk eens in ons reisblog, wie weet haal je er wat leuke tips uit.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
lyan
Amerikakenner
Berichten: 1238
Lid geworden op: 16 sep 2010, 20:51
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: groningen
Contacteer:

Re: 3 weken Texas

Bericht door lyan »

Wij deden een stuk Texas in 2016, vooral South Padre Island vonden we erg mooi, maar ook Big Bend NP moet je niet overslaan!
Voor het reisverslag en foto's kan je onze blog lezen: reis 2016/2
Enzo

Re: 3 weken Texas

Bericht door Enzo »

Bedankt voor alle leuke reactie! Ik ga jullie verslagen zeker lezen.
Hoop toch dat iemand het durft om een 'perfecte' mix te geven van grote steden en mooi natuur en ons op weg willen helpen met hoe die 3 weken in te delen :)
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4966
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: 3 weken Texas

Bericht door hemmie »

Het zijn natuurlijk persoonlijke keuzes. Er zijn niet veel NP's, maar genoeg State Parks die de moeite waard zijn, zeker in de Hill Country, maar bijvoorbeeld ook in het kustgebied. Of, als je in Houston bent, Brazos Bend SP om alligators te zien. Maar 3 dagen in zowel Dallas en Houston lijkt me dan weer erg veel als je niet van steden houdt. Zoek uit wat je overal wil doen en hoeveel tijd je daar nodig hebt, maak een ruwe planning van dag tot dag, en dan zie je vanzelf wat wel en niet kan, en dan is het denk ik ook makkelijker om advies te geven.
Terug in Texas!
Enzo

Re: Reis Enzo: 3 weken Texas

Bericht door Enzo »

Momenteel had ik hem ongeveer zo gepland(nog zonder jullie tips te hebben toegepast)

8/6: Amsterdam - Houston
9/6 - Houston - Austin
10/6: Austin (Hier iets van doen? https://www.wideopencountry.com/14-thin ... untry-die/
11/6: Austin
12/6: Austin - San Antonio
13/6: San Antonio
14/6: San Antonio
15/6: San Antonio - Big Bend
16/6: Big Bend (Davis Mountains SP erbij doen?)
17/6: Big Bend
18/6: Big Bend - Guadalupe
19/6: Guadalupe (Carlsbad Caverns NP en White Sands erbij doen?)
20/6: Guadalupe - Amarillo
21/6: Amarillo
22/6: Amarillo - Wichita Falls
23/6: Wichita Falls - Dallas
24/6: Dallas (Forth Worth erbij doen?)
25/6: Dallas
26/6: Dallas - Houston
27/6: Houston (Galveston en Brazos Bend SP?)
28/6: Houston
29/6: Houston - Amsterdam


Denk dat er iets meer parken in kunnen? Welke steden zijn leuk en welke vallen tegen(persoonlijk, dat snap ik)?
Laatst gewijzigd door Enzo op 12 sep 2018, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Enzo

Re: 3 weken Texas

Bericht door Enzo »

hemmie schreef: Maar 3 dagen in zowel Dallas en Houston lijkt me dan weer erg veel als je niet van steden houdt.

Niks tegen grote steden hoor, willen wel een goede mix! En soms wat langer in een grote stad is ook lekker!
Wel hebben we de wens om minimaal 2 nachten overal te verblijven en niet elke dag koffers uitpakken, inpakken en weer naar een ander hotel! (uiteraard zijn er uitzonderingen!)
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1176
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis Enzo: 3 weken Texas

Bericht door chippie777 »

Ik zou proberen de White Sands er bij te pakken. Je bent toch in de “buurt@.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Enzo

Re: Reis Enzo: 3 weken Texas

Bericht door Enzo »

White Sands in de planning toegevoegd! Wel nog even kijken hoe ik de dagen dan moet gaan verdelen, want waar overnacht je als je dingen in Hill County wilt zien bijvoorbeeld?
Enzo

Re: Reis Enzo: 3 weken Texas

Bericht door Enzo »

Zitten er steden bij die over het algemeen tegenvallen en hoe kan ik de dik gedrukte dingen het beste indelen in mijn planning volgens jullie?
Enzo

Re: Reis Enzo: 3 weken Texas

Bericht door Enzo »

Momenteel is die zo ingepland:

Dag 1: Amsterdam - Houston
Dag 2: Houston - Austin
Dag 3: Austin
Dag 4: Austin
Dag 5: Austin - San Antonio (Hill Country)
Dag 6: San Antonio
Dag 7: San Antonio
Dag 8: San Antonio - Big Bend NP
Dag 9: Big Bend NP
Dag 10: Big Bend NP
Dag 11: Big Bend NP - Guadalupe Mounains NP
Dag 12: Guadalupe Mounains NP
Dag 13: Guadalupe Mounains NP - Carlsbad
Dag 14: Carlsbad - White Sands
Dag 15: White Sands - Amarillo
Dag 16: Amarillo
Dag 17: Amarillo - Dallas (Forth Worth)
Dag 18: Dallas
Dag 19: Dallas - Houston
Dag 20: Houston
Dag 21: Houston
Dag 22: Houston - Amsterdam

Wat vinden jullie hiervan?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4966
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Enzo: 3 weken Texas

Bericht door hemmie »

Ziet er best goed uit volgens mij. Je zou de 3 nachten Austin en 3 dagen San Antonio ook kunnen veranderen in 2 elk, met er tussen in 2 nachten in de Hill Country, bijvoorbeeld Fredericksburg.
Wat zijn je plannen in Houston? 2 volle dagen daar is best veel, het kan natuurlijk wel, maar ik zou wel even nagaan of je die 2 dagen echt nodig hebt voor wat je wil doen.
Denk er aan dat er bij Guadalupe Mountains NP geen overnachtingsmogelijkheden zijn (tenzij je gaat kamperen), je zult dan waarschijnlijk al in Carlsbad slapen. Of nog een stuk voor Guadalupe Mountains, wij hebben wel eens de nacht voor Guadalupe Mountains in Pecos geslapen. Er is 1 hotel in Whites City bij Carslbad Caverns, maar met slechte reviews.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1176
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis Enzo: 3 weken Texas

Bericht door chippie777 »

persoonlijk zou ik San Antonio en Austin in korte, voor ons zou het iets te veel "stad" zijn. Je zou in het noorden wat van route 66 kunnen meepakken tussen Dallas en Amarillo. Zoals hierboven al wordt aangegeven is overnachten bij Carslbad lastig, wij zaten in een Rodeway Inn maar die was bar slecht.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Enzo

Re: Reis Enzo: 3 weken Texas

Bericht door Enzo »

hemmie schreef:Ziet er best goed uit volgens mij. Je zou de 3 nachten Austin en 3 dagen San Antonio ook kunnen veranderen in 2 elk, met er tussen in 2 nachten in de Hill Country, bijvoorbeeld Fredericksburg.
Wat zijn je plannen in Houston? 2 volle dagen daar is best veel, het kan natuurlijk wel, maar ik zou wel even nagaan of je die 2 dagen echt nodig hebt voor wat je wil doen.
Denk er aan dat er bij Guadalupe Mountains NP geen overnachtingsmogelijkheden zijn (tenzij je gaat kamperen), je zult dan waarschijnlijk al in Carlsbad slapen. Of nog een stuk voor Guadalupe Mountains, wij hebben wel eens de nacht voor Guadalupe Mountains in Pecos geslapen. Er is 1 hotel in Whites City bij Carslbad Caverns, maar met slechte reviews.
Ik weet totaal nog niet wat er te doen is in de grote steden als ik eerlijk mag zijn :) Ik nam een beetje aan dat 2 volle dagen in de steden best prima was!
2 dagen Hill Country klinkt ook goed, maar ik zal me nog wel even in gaan lezen...
chippie777 schreef:persoonlijk zou ik San Antonio en Austin in korte, voor ons zou het iets te veel "stad" zijn. Je zou in het noorden wat van route 66 kunnen meepakken tussen Dallas en Amarillo. Zoals hierboven al wordt aangegeven is overnachten bij Carslbad lastig, wij zaten in een Rodeway Inn maar die was bar slecht.

Is er niet veel te doen in die steden of niks voor jullie, omdat jullie minder van de stad houden dan van de natuur? New York, San Francisco en Las Vegas kon ik mij ook wel goed vermaken! Maar Texas is echt wel helemaal iets onbekends voor mij.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4966
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Enzo: 3 weken Texas

Bericht door hemmie »

Je moet de steden in TX niet met NYC vergelijken! Dallas en Houston zijn grote steden, dus je kunt je er natuurlijk best vernaken, maar dat zijn veel algemene dingen, winkelen, musea, dierentuin, wat je maar wil. Maar beide steden vind ik niet zo heel bijzonder. Maar het blijft persoonlijk, dus je zult echt zelf moeten kijken wat je wil doen, en dat zou je planning moeten bepalen. Wil je bijvoorbeeld in Houston naar Nasa, dan kost dat best wat tijd, maar wil je dat niet, wat ga je dan wel doen gedurende die 2 dagen.
San Antonio vind ik persoonlijk wat aparter, maar 2 dagen voor de stad zelf zou mij ook te veel zijn, tenzij je een pretpark wil bezoeken. Austin vind ik leuk, maar ook dat kost niet zo veel tijd, al kun je je dan weer prima een dag vermaken in het Bob Bullock museum als je dat wil.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1176
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis Enzo: 3 weken Texas

Bericht door chippie777 »

Enzo schreef:
chippie777 schreef:persoonlijk zou ik San Antonio en Austin in korte, voor ons zou het iets te veel "stad" zijn. Je zou in het noorden wat van route 66 kunnen meepakken tussen Dallas en Amarillo. Zoals hierboven al wordt aangegeven is overnachten bij Carslbad lastig, wij zaten in een Rodeway Inn maar die was bar slecht.

Is er niet veel te doen in die steden of niks voor jullie, omdat jullie minder van de stad houden dan van de natuur? New York, San Francisco en Las Vegas kon ik mij ook wel goed vermaken! Maar Texas is echt wel helemaal iets onbekends voor mij.
Wij houden van een combinatie tussen steden en natuur. Austin alleen voor de vleermuizen geweest, San Antonio was leuk, zeker de River walk.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer